webster543 schreef:VeelJe bent super bezig!! Echt een mooi ruim huis.
Wat moet er nog allemaal bij jou gebeuren?

Ik kan helemaal beneden wonen (levensloopbestendig) dus de verdieping en zolder ga ik gefaseerd aanpakken.
Maar in elk geval op de begane grond dus alle muren voorstrijken, renovlies en sauzen of anderszins vliesbehang. Alle vloeren (moet ik nog kiezen, oeps) en de keuken.
En daarna in stappen afwerken.
Spoelblok in de bijkeuken. De trapkast inrichten (heb daarvoor planken uit de kelder van het oude huis in de schuur gezet

Ik heb flink moeten schrappen om de bouwkosten binnen de perken te houden. Zo is de badkamer boven alleen het hoognodige geplaatst . Het bad, de waterontharder en het extra toilet in de bijkeuken zijn wel de aansluitingen aangelegd maar niet geplaatst of getegeld.
En buiten nog hè. In willekeurige volgorde: oprit, heg, schutting, tuin, carport, veranda, nieuwe schuur voor de trailer.
webster543 schreef:Ik heb trouwens net voor het eerst een echt maaltijd gekookt. Ik schrok mij rot, hoe snel een inductie kookplaat olie warm krijgtde muren zijn ingewijd met vet spetters
![]()
![]()
Iemand een tip om die er weer vanaf te krijgen?
Wat jammer van je mooie huis

En ja, anders overschilderen.
Ik heb in de caravan een paar kunststof snijplanken op de kookplaat staan tegen het sputteren.
Ik heb ook ooit ergens gehoord dat als je een beetje boter bij de olie in doet het niet sputtert. Maar geen idee of dat echt werkt.