Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:01

Lotte_Wessel schreef:
Mijn partner en ik zijn ook de beroertste niet om onze handen uit de zakken te steken, maar zelf denk ik wel van waar begin ik? Keuken eruit, vloer eruit, dat is redelijk eenvoudig. Radiatoren enzo eruit kunnen we ook wel. Maar om zo muur weg te halen ben ik wel huiverig om. Hebben jullie dit zelf wel gedaan of er bijvoorbeeld een constructeur bij gehad die hiermee kon helpen van deze kun je veilig weghalen?

Stap 1: weet ik wat dragende muren zijn?

Stap.2: geen dragende muur? Weet ik dat zeker? Ja: gewoon slopen
Weet ik niet zeker? ---> hulp inschakelen.
Is het dragende muur: dan hulp inschakelen/ advies inwinnen.

Ik heb geen idee waar te stempelen en hoeveel te stempelen. Of hoe exact en waar ik metalen steunbalken erin moet stoppen. En hoe dik/zwaar die moeten zijn. Daar vraag ik dan hulp bij. Maar het vervolgens weer afwerken? Oh, dat doe ik zelf wel

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:05

Vandaag is de kitter geweest voor de wc. Die is nu ook eindelijk klaar *\o/*
Nu nog ff goed schoonmaken morgen als alles droog is en wc houder op hangen en dan is dat helemaal af.
Die donkere vlekken op de voegen is van het water. Dat is gewoon strak. Maar ziet er een beetje raar uit zo :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:07

Mooi gedaan hoor!

Wij zijn voor de badkamer aan het oriënteren en hebben de eerste offerte binnen. Moet zeggen dat de prijzen me enorm meevallen (voor het materiaal). Offerte bedraagt 1/3 van ons budget := Dus gaan nu toch kijken naar eventueel meubel op maat, zodat we de combinatie (kast, wastafel, wasmanden, lades) precies zo kunnen maken zoals we het willen hebben. Als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag!

Daihyo

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:19

Welke regio?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:27

Mooi geworden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:31

Daihyo schreef:
Welke regio?

Noord-Brabant

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:32

Daar ben ik niet bekend. Ik heb mooie dingen gezien van https://www.interprimeur.nl/. Maar die zitten in Ulft.
Maar zo'n soort bedrijf zal er bij jou in de regio ook wel zitten :j

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:53

Doubtless schreef:
Mooi gedaan hoor!

Wij zijn voor de badkamer aan het oriënteren en hebben de eerste offerte binnen. Moet zeggen dat de prijzen me enorm meevallen (voor het materiaal). Offerte bedraagt 1/3 van ons budget := Dus gaan nu toch kijken naar eventueel meubel op maat, zodat we de combinatie (kast, wastafel, wasmanden, lades) precies zo kunnen maken zoals we het willen hebben. Als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag!

Oh dat is helemaal lekker! Wij hadden 15-20k in ons hoofd voor de badkamer maar bij ons werd bij de ene zaak geadviseerd dat we hier wel over gaan/ dat het duurder uit zou pakken. Offerte van aannemer gaf aan dat al het werk zonder tegels/ bouwmaterialen/ sanitaire op 8k zou zitten voor leidingen, tegels zetten, sanitaire plaatsen. Valt bij ons op het moment allemaal tegen qua kosten ;( toch maar jullie advies nemen en wat meer zelf gaan doen denk ik met bepaalde dingen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:56

Hier waren de materiaalkosten uiteindelijk 1/3e van de volledige kosten, zetten door een goed persoon was zó duur! Maar wel heel blij met het resultaat

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:17

Bellex schreef:
Hier waren de materiaalkosten uiteindelijk 1/3e van de volledige kosten, zetten door een goed persoon was zó duur! Maar wel heel blij met het resultaat

Hoe zag die verdeling er qua bedragen uit? (als je dat wil delen)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:10

Manuren zijn vaak hoger dan materiaal inderdaad.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:50

Ik stuur je een PB Doubtless!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 20:57

Hier is de latei in het nieuwe deur gat gemetseld, vloer in de hal eruit, muurtje vd trap weg en het lelijke ijzeren hek vd trap en we vonden een mooie roestige gasleiding.
Alleen onder de trap en in de meterkast nog uithakken.
En de woonkamer.
Maar daar wachten we mee tot de caravan er is.
Volgende week gebeurd er niet zoveel ivm werk.
Morgen komt de caravan dus daar de aansluitingen morgen voor maken. En spullen over zetten.
2 oktober komt de vloerverwarming. Maar nadat de woonkamer straks is uitgehakt moeten we nog 20cm zand weghalen op de hele benedenverdieping.

Voor :

Afbeelding
Na:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:14

Afbeelding
Da's pech, keuken weg

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:24

Wat zijn jullie beide druk bezig zeg! Ziet er gelijk zo anders uit!

Hutcherson - wanneer komt de nieuwe keuken?

Wat een werk Horsii om al die oude leidingen te verwijderen zeg! Jullie hebben houten balken op zand? Wat voor een vloer laat je komen dat je zand gaat verwijderen? Wordt er beton gestort? Wij zitten ook nog te dubben wat te doen qua isolatie van de vloer beneden. Een deel is beton (20m2) maar rest (70m2) is houten vloer waaronder dus ook zand. Of ik het op laat vullen onder de vloer met van die parels, of dat we vloer eruit halen en beton storten is wel een lastige. Gelukkig hebben we nog even om dat te beslissen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:43

Pff respect hoor! Ben blij dat ik alleen betonvloer heb dus relatief makkelijk alleen de tegels eraf. En geen gekke dingen tegenkom behalve nog meer scheuren door de aardbevingen..
Heb nu vakantie dus kan lekker doorboorden. Bijna alle tegels van de bijkeuken eraf. Dan van het weekend hier ook keukenloos.Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:30

Wij hadden gewoon beton vloeren maar geen kruipruimte en maar 1,5 cm isolatie. Dus graven zand weg om 10 cm pir isolatie terug te kunnen leggen.
Dus puur om te isoleren.

Beide keukenloos, knapt er wel altijd van op.
Ook even behelpen dus.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 11:03

als je de kans hebt om alles te vervangen voor beton: DOEN!

Lekker alles waterpas, geen vloeren die met de tijd toch iets verzakken/werken.
Meteen vloerverwarming erin, isolatie er onder. Leidingen die je netjes weg kan werken (leg voldoende loze leidingen aan!)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 23:43

Lotte_Wessel schreef:
Wat zijn jullie beide druk bezig zeg! Ziet er gelijk zo anders uit!

Hutcherson - wanneer komt de nieuwe keuken?

De keuken staat al weken klaar in de opslag. Een tweedehands keuken die we gaan upgraden qua apparatuur.
Nieuw blad erop. Scheelt je weer een dikke 10.000 euro.
Zodra de muren in de keuken eruit zijn en de vloer gelegd is gaan we de keuken inbouwen.

23 sept komen ze de muren slopen, die week erna wil ik egaliseren, en later die week vloer leggen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:49

Hier toch een tegenvaller, de planning liep ook te mooi :') de stukadoor is even komen kijken en kan de aardbevingsschade die onder de tegels zijn weg gekomen niet maken. Dus morgen rap op zoek naar een bedrijf die hopelijk snel kunnen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:49

wouterpaard schreef:
Hier toch een tegenvaller, de planning liep ook te mooi :') de stukadoor is even komen kijken en kan de aardbevingsschade die onder de tegels zijn weg gekomen niet maken. Dus morgen rap op zoek naar een bedrijf die hopelijk snel kunnen.

Ohh kak zeg!

Hier hadden we een tegenvaller met de riolering van de keuken.
Vorige week woensdsg ontstoppingsbedrijf erbij en het leek opgelost. Zondag avond ging het weer mis en maandag waren ze er weer.
Maar, boven loopt het ook niet lekker door. Aanstaande vrijdag komen ze dus weer terug om alles door te spuiten en te reinigen.

Op zulke momenten mis ik mijn huis uit 2018 wel :=

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:15

Mri schreef:
als je de kans hebt om alles te vervangen voor beton: DOEN!

Lekker alles waterpas, geen vloeren die met de tijd toch iets verzakken/werken.
Meteen vloerverwarming erin, isolatie er onder. Leidingen die je netjes weg kan werken (leg voldoende loze leidingen aan!)

Vloerverwarming kan ook op houten vloer hoor, hebben wij op de bovenverdieping gedaan ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:40

Dat het kan klopt. Maar hout werkt. Dus dat zal niet heerlijk strak /vlak en waterpas blijven.

Wij moeten 5 of 6 deuren gaan inkorten vanwege de hout werking. En nu lopen ze aan tegen de vloer of gaan ze niet helemaal open/dicht
Zulk gedoe hebben wij met ons andere huis (betonnen vloeren, ook de verdiepingen) niet gehad

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:27

Wij zijn grotendeels over. Wat een pleuriswerk zeg.
Hadden we voor vandaag twee verhuizers besteld om ons te helpen met de zware meubels uit de woning in de vrachtwagen laden. Komen die k*tters niet opdagen joh!
Wij bellen. Nemen niks aan, bellen niet terug. Wat een beunen. Kreeg daarna appje dat hijzelf in frankrijk zat en zn chauffeur ongeluk had gehad. Yeah right.

Kon ik dus alsnog mn moedertje met artrose en stiefvader met gewoon pijn in zn lijf en zijn broer die ook al zere rug heeft belasten :(
Echt niet oke. Was zo niet blij.
Maar goed, keihard gewerkt met zn alle. Toch gelukt. Alleen nog wat kerstspullen, lampen en kussens moeten mee.
Maar dat lukt wel met de trailer.
Alles staat nu in onze woonschuur :')
Volgende week muur eruit, dan egaliseren.. Van de week vloertje uit gekozen. Afbeelding
(antreciet is als voorbeeldje want zo wordt de muur met een klein glimmertje erin).. En dan toch een warme houtlook pvc gekozen. Wilden eerst tegels look in pvc maar vonden we toch te koud ofzo...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:24

Afbeelding
Hier wordt hard gewerkt aan mn paddock.
Daarachter ligt de track met de bak nog en de schuur wordt stal. Zaterdag komen ze muren slopen en deuropeningen zagen zodat de paarden in de nacht op hun nachtpaddock kunnen staan (of naar binnen kunnen wandelen) en overdag staan ze op de track.