Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:22

Nielojram schreef:
En wat is de grote winst ( naast de aardbeien in een bakje) dan?

Haha ik zie dat het niet heel duidelijk is op de foto.

Bovenste plank vlnr: blikjesbakje (helaas geen passende blikken), bakje met condiments (ik weet niet wat de nederlandse benaming is) en een bakje met sausen (mayo, mosterd etc.)

Tweede plank: het bakje voor de aardbeien

Derde plank: Eigenlijk niks, maar het eierbakje wordt vervangen door een eierdoosje van plastic voor 24 eieren die m'n moeder nog had :+

Onderste plank: Grote bak met zuivel (griekse yoghurt, ricotta) en twee kleine platte bakken met wat vleeswaren etc.

Voorheen lag werkelijk alles door elkaar, dus ik vind dit een stuk prettiger en uitnodigender wanneer je staat te koken bijvoorbeeld.

Liesje89

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:12

Wij hebben zelf zo’n waterzuigapparaat gekocht om de bank mee schoon te maken. Van Bissell, via bol gewoon. Werkt echt best oke, alle kringen waren uit de bank :') waren. Maandje later zitten er weer allemaal mooie nieuwe kringen. Thanks kiddo’s :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:14

Kan je de bank niet inspuiten met vuilafstotende spray?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:19

Ja, dat ga ik ook doen de volgende keer nadat ik hem gereinigd heb. Ik wilde even kijken hoelang het duurde voordat hij weer te lelijk werd voor visite, en dan afwegen of ik het zie zitten om hem met die frequentie schoon te maken, maar dat wordt me te vaak, ik heb geen zin om maandelijks die bank met dat ding te doen. Want het werkt goed, maar het is wel een rotklus met veel herrie.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:10

Om die reden hebben wij een bank bij de Ikea gekocht met afneembare kussenhoezen.
Kost soms wat tijd om die krengen aan- en uit te doen maar de bank is wel lekker fris!
(Hij ziet en zit er overigens na 3jaar nog prima uit, ook na een aantal wijnbadjes en baby-leert-projectiel-spugen-douches)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 00:05

Oke ik moet ook echt even een tip delen, wel 20 pagina's later geloof ik..

Voor het perfect opgemaakte bed. Je maakt je bed op, trekt het goed strak en vervolgens even met de plantenspuit eroverheen.. Alsof je je je lakens professioneel gestreken hebt!

Dit doen ze blijkbaar in de showroom zo.

En verder kende ik The home edit en So clever niet (ik las eerst overigens soc lever, maar dat is een ander topic), dus zit daar nu gebiologeerd naar te kijken <3

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 06:58

PSvanLot schreef:
PSvanLot schreef:
Ik wist helemaal niet dat je dingen kunt bestellen op de site van de wibra! Ik heb er meteen een aantal dingen besteld voor in mijn nieuwe keuken!

Heb het volgende besteld
1 beschuitbus in pastelgroen
2 crackerdozen, in pastel groen en roze.
2 koektrommels in pastel groen en roze.
2 vierkante scholensets van 3 stuks. Zouden in vriezer en magnetron moeten kunnen in pastel groen en roze.
5 strooibussen van 1,8 liter. Die had ik al eens. Super fijn voor meel, suiker, muesli etc.
setje schuursponzen haha.

Koste me iets meer dan €40,00. Super leuk alles in dezelfde mooie rustige tinten.

Ben benieuwd of het wat is :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:48

Het is top! Ik heb ze vorige week binnen gekregen en het is gewoon degelijk materiaal.

Zal er over tijdje eens een foto van maken als huis af is, begin september.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:01

Klinkt goed, moet straks nog naar de stad :D ga ik ook eens kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:47

Ladyson schreef:
Oke ik moet ook echt even een tip delen, wel 20 pagina's later geloof ik..

Voor het perfect opgemaakte bed. Je maakt je bed op, trekt het goed strak en vervolgens even met de plantenspuit eroverheen.. Alsof je je je lakens professioneel gestreken hebt!

Dit doen ze blijkbaar in de showroom zo.

En verder kende ik The home edit en So clever niet (ik las eerst overigens soc lever, maar dat is een ander topic), dus zit daar nu gebiologeerd naar te kijken <3

En dan?

Dat water trekt in je beddengoed en dat gaat stinken..

Wat heeft een perfect opgemaakt bed als meerwaarde?

Om je bedwantsen te doden is het beter om je bed opengeslagen te houden.
Ik stofzuig wekelijks mijn matrassen af, schijnen die rotzakkies ook niet zo bestand tegen te zijn }:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:53

Ik denk dat als je dat lichtjes doet het geen kwaad kan, ga het toch eens proberen +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:12

Nah, voordat het gaat stinken is het allang verdampt hoor... :Y)

Je vernevelt, zet er geen tuinslang op...

Ik vind het een leuke tip! Zeker voor fotomomentjes, en aangezien ik mijn muur ga verven en een nieuw bed krijgt, gaat die er zeker komen! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:26

Om bedwantsen te doden? Nou ik hoop toch niet dat die er zitten dus dan hoeven ze ook niet dood.
Ik heb wel altijd mijn bed open om te luchten en verschoon het elke week. Matrassen stofzuig ik niet zo vaak hoor. Er zit ook nog een molton omheen die ik wel regelmatig verschoon.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:31

Suzanne F. schreef:
Om bedwantsen te doden? Nou ik hoop toch niet dat die er zitten dus dan hoeven ze ook niet dood.
Ik heb wel altijd mijn bed open om te luchten en verschoon het elke week. Matrassen stofzuig ik niet zo vaak hoor. Er zit ook nog een molton omheen die ik wel regelmatig verschoon.

Helaas kan ik je mededelen dat ieder bed bedwantsen heeft… of je moet er een plastic hoes om hebben zitten.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:38

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

Helaas kan ik je mededelen dat ieder bed bedwantsen heeft… of je moet er een plastic hoes om hebben zitten.

Jij haalt huisstofmijt en bedwantsen door elkaar.

Bedwantsen zijn echt insecten die je met het blote oog kunt zien en die bijten heel gemeen.. En eens je die hebt kun je beter je matras weggooien. Want die veranderen in een regelrechte plaag.

Huisstofmijten daarintegen die heb je inderdaad altijd..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:41

Ik heb vandaag mijn ramen gelapt! *\%/*

Haha nu lijk ik echt een smeerlap, nee ik heb gewoon een schoon huis maar ik haat ramen lappen echt heel erg dus meestal doe ik dat maar 2 keer per jaar. Het idee dat de buren mij ramen zien lappen, vind dat zo ongemakkelijk. :')

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:47

Ik kwam vandaag the pink stuff tegen bij de wibra.
Ze hadden ook nog de alles reiniger en de oxi, deze stonden ergens anders.
Afbeelding

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:50

Wij hebben een waterbed, dus een rubberen matras, haha. Dáár kunnen geen huisstofmijten of andere ellende in gaan zitten. Wel in het matrasdek, maar daar heb ik 2 exemplaren van, dus die gaan regelmatig op 60 graden in de was :D
Ik zal de truc van de plantenspuit onthouden. Wie weet komt die nog een keer van pas.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:17

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

Nee joh. Bedwantsen zie je lopen en die bijten. Krijg je bultjes van die enorm jeuken.
Ik heb ze gelukkig nog nooit gehad en hoop ze ook nooit te krijgen. Ben in staat om mijn bed uit het raam te flikkeren en in brand te steken. En de kamer te vergassen met insecticide.
Heb het gelukkig op vakantie of in een hotel ook nooit meegemaakt. Lijkt me echt verschrikkelijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:47

Omg... Schoon huis... kom vandaag terug van 4 dagen survivallen in de Ardennen.

De stukadoors zijn begonnen. Werkelijk alles zit onder het stof. Nog even een paar dagen doorbijten. Vrijdag en maandag komen ze nog en dan is het klaar.
Dan ga ik alles kamer voor kamer schoonschrabben en boenen...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:36

Waar maken jullie grondig je badkamer/douche mee schoon? :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:45

Hg ontkalker

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:47

Banyu schreef:

Ene keer met kalkreiniger, andere keer met chloor. Ik wissel het af. Kalkreiniger heb ik meestal Antikal of Witte Reus badkamer.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 00:05

Banyu schreef:

Action badkamerreiniger + (oud) schuursponsje voor de wastafel en douchecabine https://www.action.com/nl-nl/p/a-good-c ... rreiniger/ en het ligbad en de douchebak met cif + een schuursponsje.
Lamellen met washandjes om mijn handen en een sopje met allesreiniger. Kranen met een natte microvezeldoek, zo odig schuursponsje, oppoetsen met een droge doek. Dat sopje is ook goed voor de tegels, met de xl Leiheit dweil (gaat ook prima op de wandtegels).
WC de ene keer met chloor, de andere keer met https://www.action.com/nl-nl/p/harpic-a ... h-wc-gel-/ en meestal een wegwerp schoonmaakdoekje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:57

Suzanne F. schreef:
Banyu schreef:

Ene keer met kalkreiniger, andere keer met chloor. Ik wissel het af. Kalkreiniger heb ik meestal Antikal of Witte Reus badkamer.

Die witte reus badkamer was hier favoriet. Maar alle winkels hier innde buurt hebben het uit het assortiment gehaald...

Ik gebruik ook schoonmaakazijn.