Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:01

Keifijn Poes! Hopelijk ga je het echt superleuk vinden daar :D

Ik heb me vandaag bedacht of ik mijn huizen niet te koop zou zetten .... Voelt nog steeds niet als "thuis" aan, maar ik woon hier pas. Maar sinds vorige week zit ik met een dubbel gevoel ineens :s.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:04

Belsje schreef:

Ik heb me vandaag bedacht of ik mijn huizen niet te koop zou zetten .... Voelt nog steeds niet als "thuis" aan, maar ik woon hier pas. Maar sinds vorige week zit ik met een dubbel gevoel ineens :s.

Mijn oma zei altijd 'een huis is het eerste jaar je vijand, het tweede jaar een vriend, het derde jaar een thuis'. Anderzijds, als het écht niet ok voelt: wegwezen. Ik heb bijna tien jaar ergens gewoond waar ik me oprecht niet ok voelde. Mijn huidige huis voelde vanaf de eerste stap binnen goed, en is nu ook écht 'thuis'.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:05

Faelynn schreef:
Snorlex schreef:
Is het baanaanbod iets waar je gelukkiger van wordt? Als het je leuker lijkt en het betaalt iets meer dan is de keuze snel gemaakt. Maar je kunt bij je huidige werkgever natuurlijk ook aangeven “financieel heb ik meer nodig, daarom overweeg ik een andere baan”. Ze kunnen dan twee dingen doen. 1: ga maar of 2: we doen een nieuw loonaanbod.

Onderhandelen bij mijn huidige werkgever heeft geen zin, als ik daar kon blijven had ik dat sowieso gedaan want het werk is super en het loon is ook echt top, het is gewoon ideaal, maarja ze stoppen er mee, dus iedereen is straks hoe dan ook werkloos.

Oh sorry ik bedoelde met huidige werkgever je ‘nieuwe’ baan! Dat je bij je nieuwe baan aangeeft dat het loon iets is waar je twijfels over hebt en je daarom om je heen blijft kijken. Zoals aangeven kan dat natuurlijk twee kanten op gaan. Of vanuit je nieuwe baan rustig doorzoeken naar iets beters op alle vlakken.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:21

Skippy01 schreef:
Belsje schreef:

Mijn oma zei altijd 'een huis is het eerste jaar je vijand, het tweede jaar een vriend, het derde jaar een thuis'. Anderzijds, als het écht niet ok voelt: wegwezen. Ik heb bijna tien jaar ergens gewoond waar ik me oprecht niet ok voelde. Mijn huidige huis voelde vanaf de eerste stap binnen goed, en is nu ook écht 'thuis'.

Goh, na 5 - bijna 6 jaar - van bakstenen, beton en een hoop miserie woon ik er eindelijk. Eerst voelde dat heel goed, maar nu is het precies een weerbots. Dus ik vind het ineens een beetje eng ... Wat als het niet komt? :s

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:34

Ik ben heel lang geen vrienden geweest met ons huis. Doorheen de jaren ben ik er de voordelen van gaan inzien en ik doe het er prima. Maar dit overkomt me niet nog een keer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:09

Oke jullie zullen het niet geloven, ik postte zo'n 2 maanden geleden dat we waren opgelicht voor 35.000 (auto importeren ging niet goed, hoop gezeik) en we toen al een maand aan het wachten waren.
We hebben zojuist, dus 3 maanden verder toch de betreffende auto in ontvangst genomen.
Veel grijze haren en stress verder, maar dit is echt super fijn!

Hoelang woon je er nu Belsje?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:10

Wat fijn, zonnebloem +:)+ Het was ook wel heel zuur.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:13

Zonnebloem92 schreef:
Oke jullie zullen het niet geloven, ik postte zo'n 2 maanden geleden dat we waren opgelicht voor 35.000 (auto importeren ging niet goed, hoop gezeik) en we toen al een maand aan het wachten waren.
We hebben zojuist, dus 3 maanden verder toch de betreffende auto in ontvangst genomen.

Wat fijn! Eerste en laatste keer auto importeren? :knuffel:

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:17

Woow Zonnebloem, 35K foetsie ... Dit is echt een happy end dan! Hopelijk genieten jullie van de wagen!

Ik woon er nu een week of 6 denk ik. Sinds 2 weken heb ik echt ook meubels, dus je zou denken dat ik het leuker zou moeten gaan vinden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:24

Jee wat goed Zonnebloem! Ik ben echt blij voor jullie!
Kwam de eigenaar er uiteindelijk toch zelf mee?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:33

O wat fijn zeg, wat een opluchting!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:10

Zonnebloem92 schreef:

Oh wow! Wat goed nieuws zeg!

Hier denk ik een duur maandje...

Auto gekocht *\o/* .

Maar ook foto’s laten maken in het ziekenhuis. Ik moest zo nodig gaan sporten en daar horen soms ongelukjes bij. Dus een lekkere dikke enkel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:46

Ja echt super fijn! Mijn man heeft die betreffende man wel een aantal keer verrast met een niet zo'n heel gezellig bezoekje en doen kwam hij uiteindelijk steeds met een beetje geld over de balk waardoor we alsnog die auto konden krijgen. Maar dit was echt eens maar nooit meer!

@Belsje: Dat is nog zo kort, geef het even wat weken/maanden de tijd.
Ik woon nu dik 3 jaar in mijn huis maar het eerste jaar voelde het echt niet als mijn fijne plekje.

@Es_ther: Een nieuwe auto is wel leuk, wat heb je gekocht?
Die enkel is minder, verzwikt ofzo?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:52

Een VW Polo uit 2009 :).

Ja, ben met sporten precies verkeerd terecht gekomen, dus die is goed gekneusd. Maar de huisarts wilde het voor de zekerheid weten of het niet gebroken was.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:25

Ohh wat fijn Zonnebloem! Ga je ook kunnen genieten van de auto, of zit er toch een naar smaakje aan inmiddels?! :=

Esther ook gefeliciteerd met de nieuwe auto! Even een duur maandje dan inderdaad :D En beterschap :knuffel:

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:45

Zonnebloem92 schreef:

Wat geweldig nieuws, zal vast een last van je afvallen
Laatst bijgewerkt door OleJon op 02-06-21 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:45

OleJon schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Wat geweldig nieuws, zal vast een last van je afvallen

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:41

Voor mij ook een dure maand! Ook een auto gekocht *\o/*

Met mijn nieuwe werk rij ik nu 3x per week een flink stuk snelweg...... En ondanks dat mijn trouwe Alto nog prima functioneert, is het toch wel een speelgoedmodel zullen we maar zeggen :')
Het feit dat ik gister en eergister de auto uit dreef door de warmte en geen airco had...... Deed me ook besluiten om te oriënteren. De garage had een goede deal voor mij (denk ik..... :') ), dus gelijk de knop doorgehakt!

Deed wel pijn zo'n bedrag over te maken vanaf mijn spaarrekening..... Maar ja, veiligheid en comfort zijn ook belangrijk en jezelf af en toe verwennen ook :j

Morgen mag ik hem ophalen. De beurt die bij de koop zit, volgt nog.... Maar de agenda van de garage zit behoorlijk vol en dan zou ik lang moeten wachten. Dus de afspraak gaan we nog maken, maar ik kan er vrijdag al wel mee naar werk <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:54

Zo dat zijn 5 nieuwe auto’s in dit topic deze maand of zo :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:58

Tel er nog maar een bij want ik heb er afgelopen maand ook een nieuwe gekocht haha.

Het leek vandaag wel vakantie. Heerlijk een eind gaan fietsen en toen uit eten. Wat een heerlijke dag.

Vanmiddag financieel adviseur op bezoek gehad. We willen het huis uitbouwen.
Wilden graag weten wat slim is wat betreft financieren en wat we qua geld aankunnen. Zouden tot 2.5 ton kunnen uitbouwen. Nou dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar wel lekker te weten dat het kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:08

Wij moeten er binnenkort ook eentje.. maar mijn vriend vind dat ik niet mag meebetalen, omdat ik nog geen rijbewijs heb. Najah prima, zodra ik die wel heb kaap ik de auto echter wel gewoon hoor :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:38

Wat veel nieuwe auto’s :) fotootjes? :)

Mijn nieuw koekje:

Afbeelding

Het verzacht de pijn een heel heel klein beetje.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Boe!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 00:14

:wow:
Ik hou van gave auto's.... zo niet goed voor je spaarrekening :P

Jeeeetje Zonnebloem wat zullen jullie opgelucht zijn (en inderdaad never again := ).

Voor wat betreft verzekeringen, dat loont vrijwel altijd de moeite zeker als je er nog nooit serieus naar hebt gekeken. Al je verzekeringen checken op Independer of een andere vergelijkingssite en kijken wat je wel / niet wilt houden, wat dubbel gedekt is, waarop je zonder verlies van kwaliteit kunt besparen etc. Doe het zelf standaard 1x per jaar. Maar geloof nu wel dat de absolute bodem bij mij zo'n beetje bereikt is :+

Voor wat betreft eigen huis en je thuis voelen... lastig kan dat zijn... ik ben afgelopen 3 jaar 4x verhuisd... heb onderhand het gevoel dat ik nergens meer echt kan aarden maar.... voelde me afgelopen 2 dagen heerlijk prettig in mijn tuin en met mijn appartement... dus het begint hier nu eindelijk een beetje te komen... maar ivm relatie denk ik toch dat ik komend jaar / jaar erop gewoon weer ga verhuizen... dus tja... dat gevoel van echt ergens thuis horen heb ik al jaren niet meer... vind dat wel jammer... ik woon hier sinds november 2020...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:16

Een auto met roze details OMG ik ben verliefd Poes!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:21

Ik hou ook van auto’s. Na 7 jaar in autoverhuur heb ik zoveel mogen en kunnen rijden, heerlijk! Dat is nu even wennen. Maar deze is ook heel leuk hoor! Kleiner betekent echt niet altijd slechter.

Belsje: het is rood met hoogstens beetje oranje glans. Foto zal vertekenen. Sorry!

Maar oeh ja dat zou het zijn !
Laatst bijgewerkt door poes op 03-06-21 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt