[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolisaJ

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:55

Wat was de pick-up prachtig versierd zeg! <3 Leuk om jullie ook zo chique gekleed te zien i.p.v. het 'paardenkloffie' (wat in het dagelijks leven ook mijn voorkeur heeft natuurlijk :Y) ).

Sneu zeg van de baby's van Snow, gelukkig dat eentje het wel heeft gered!

En al de konijnenfoto's zijn weer fantastisch natuurlijk <3

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:31

Heerlijke update weer! Ik kom gewoon keer stiekem langsrijden hoor! ben zo nieuwschierig hoe het allemaal in het echt is hahaha :Y)
Jullie werken zo hard. dat zie je zelf soms niet als je er bovenzit.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:41

Ik zag Dije voorbij komen, jammer dat hij weer weg gaat. Erg benieuwd hoe hij uitgroeit.

Wat is jullie schuilstal mooi geworden, mocht ik ooit de gelegenheid hebben om de paarden aan huis te hebben, wil ik ook zoiets!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 14:02

JolisaJ schreef:
Wat was de pick-up prachtig versierd zeg! <3 Leuk om jullie ook zo chique gekleed te zien i.p.v. het 'paardenkloffie' (wat in het dagelijks leven ook mijn voorkeur heeft natuurlijk :Y) ).

Sneu zeg van de baby's van Snow, gelukkig dat eentje het wel heeft gered!

En al de konijnenfoto's zijn weer fantastisch natuurlijk <3

Dankjewel! Was ook zó leuk om te versieren, en eens een keer te wassen :') Haha ja, heel vaak lopen we er niet zo bij nee :') Met kerst, en dit soort gelegenheden :P Ben ook wel blij dat ze inderdaad één kleintje over heeft gehouden wel, want het is zo'n lief moedertje <3 Haha konijnenfoto's zijn altijd goed :+:

leonie87 schreef:
Heerlijke update weer! Ik kom gewoon keer stiekem langsrijden hoor! ben zo nieuwschierig hoe het allemaal in het echt is hahaha :Y)
Jullie werken zo hard. dat zie je zelf soms niet als je er bovenzit.

Haha dat is goed hoor! :D Denk dat het hier in het echt tóch anders eruit ziet dan via de foto's, hoeveel ik er ook plaats :P

gett schreef:
Ik zag Dije voorbij komen, jammer dat hij weer weg gaat. Erg benieuwd hoe hij uitgroeit.

Wat is jullie schuilstal mooi geworden, mocht ik ooit de gelegenheid hebben om de paarden aan huis te hebben, wil ik ook zoiets!!

Jaa, het blijft altijd lastig, maar het is de bedoeling :+: En hij hoeft nog láng niet weg hoor, maar hij verdient en wil ook eigenlijk wel wat meer aandacht.. alleen zou ik hem het liefst nog wat langer houden, zodat ie nog wat stabieler kan worden voordat ie weer moet verhuizen. Dus echt alléén voor de perfecte match mag hij weg, sowieso, maar bij Dije nu nóg belangrijker :P <3 Denk dat het een ongelofelijk knap paard gaat worden :+:
Dankjewel! Superleuk om te horen :D Ik vind 'm ook zo gaaf geworden, zeker in combinatie met de omheining nu. We willen nog wat schuilhutjes maken hier en daar (bijv. ook om bij de bak te kunnen zitten kijken, droog en uit de wind :P Ooit.. :') ), en dat willen we dan in dezelfde stijl doen :D

Even weer wat 'real-life' plaatjes, want met die sneeuw van afgelopen zaterdag, kán ik jullie die foto's niet onthouden natuurlijk <3

Dije <3

Afbeelding

Afbeelding

Splashy

Afbeelding

Wilg :=

Afbeelding

Kaatje, krijgt al een mooie dikke buik :D :+:

Afbeelding

Blue <3

Afbeelding

En Nibit :D :+:

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:10

Mooie sneeuwplaatjes!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:13

Blue heeft geen last van de sneeuw _O-

Mooie foto's van t (smerige :')) zooitje <3 <3 <3

Waarom staat Tamme er niet tussen -O- en Jay (z'n hoofd dan, deken hoeft niet :Y))
Laatst bijgewerkt door DeniseES op 18-01-21 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 14:21

MarliesR schreef:
Mooie sneeuwplaatjes!

Dankjewel :D

DeniseES schreef:
Blue heeft geen last van de sneeuw _O-

Mooie foto's van t (smerige :')) zooitje <3 <3 <3

Waarom staat Tamme er niet tussen -O- en Jay (z'n hoofd dan, deken hoeft niet :Y))

Hahaha ja, ze zijn niet allemaal even schoon _O- En ik kwam er ook achter inderdaad, dat ik Tamme helemaal niet op de foto heb gezet... Behalve zo dan:

Afbeelding

:=

Oh dan deze ook nog maar even :+: Ons plekje in de 'sneeuw'... :D <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 18-01-21 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:24

Oh, maar van bovenaf is het beter :j

(en ik heb mn 'n' nog even weggehaald _O-)

Jay alleen een stipje in zn paddock _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 14:35

DeniseES schreef:
Oh, maar van bovenaf is het beter :j

(en ik heb mn 'n' nog even weggehaald _O-)

Jay alleen een stipje in zn paddock _O-

Doe ik die ook nog ff weghalen :') Kan m'n OCD niet tegen _O-

Oké dan.. als je goed kijkt, hier ook nog een Jay (en Tamme) in de sneeuw :') Haha

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:22

Mooie plaatjes! Blue dwarrelt als een sneeuwvlokje door de wei.

Hoe groot zijn je paddocks ongeveer? Ziet er gezellig uit met dat hout zo (en gelukkig zijn ze niet modderig volgens mij).

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 15:32

Lys_PPA schreef:
Mooie plaatjes! Blue dwarrelt als een sneeuwvlokje door de wei.

Hoe groot zijn je paddocks ongeveer? Ziet er gezellig uit met dat hout zo (en gelukkig zijn ze niet modderig volgens mij).

Dankjewel :+:

Blue is echt een geweldige pony <3 Moet zo om 'm lachen altijd en zo'n lieverd :+:

De paddock waar Wilg en Splash samen in staan is 25x15 meter ongeveer, met een schuilstal van 4x8m. Dije en Jay hun paddocks zijn 7m. breed en 18m. diep :D Hier komt straks nog een verhard stukje van 3.5x4.5m bij en een stal van 3.5x4m, die dus altijd open zal staan. Deze paddocks zijn nu definitief, met de houten omheining. De paddock van de mini's zal nog wat van vorm/grootte gaan veranderen en waar Tamme nu staat (nu 10x20 ong.) weet ik nog niet zo goed wat ik daarmee ga doen :') En nu we de grond hebben laten keren is de grond helemaal niet meer blubberig *\o/* Alleen na flinke regenval komen hier ook gewoon plassen en dan is 't zand nat, maar dat trekt vaak toch wel snel weer weg gelukkig :):) Dit is echt het beste idee van 2020 geweest :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:52

In dit topic is al langere tijd niet meer gereageerd. Gebruik eerst de zoekfunctie om te bepalen of er een recenter topic over dit onderwerp is. Als dat niet het geval is dan kan je natuurlijk een reactie plaatsen als deze daadwerkelijk iets toevoegt aan dit topic.

_O- kon niet eens meer meteen reageren, maar het is duidelijk toch :Y) #duurtlang

Zitten we straks in de zomer weer te kijken naar de mooie winterfoto's _O- wat een ellende

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:08

Erg he, ik ben ook errug benieuwd. Ook naar hoe het er in de sneeuw bij ligt. Wel een klein kadootje zo, TS is echt een wintersport liefhebber en het was vreselijk balen dat Oostenrijk er niet echt inzit dit jaar, dan is het ook wel leuk dat ipv wij naar de sneeuw, de sneeuw naar ons komt ;)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:18

Eens,veel te lang geleden weer hoor haha
Er zijn nu vast weer veel leuke foto's gemaakt

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:50

Wij wachten in spanninggg :=

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:20

Zo. Ik heb er “maar” 3 dagen over gedaan om alles te lezen _O- en plaatjes kijken! :):) Wat een heerlijkheid! Meer, meer, meer! :):)

Ik volg de rest ook gezellig mee.

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:14

Ik geloof dat het weer tijd is voor een update O:)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:18

Ik hoop ook steeds op een update...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:09

Ik hoop vooral dat het goed gaat met TS en alle mensen/dieren eromheen. Dat er geen verdrietige reden is om geen updates te delen. We gaan vast vanzelf weer wat leuke plaatjes en verhalen lezen :-)

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:22

Op Insta volgen! :D

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:23

Ik heb geen insta -O- ;(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 21:55

Wat lief dat jullie toch steeds blijven vragen voor een update.. <3 Zal jullie proberen kort bij te praten, voordat ik weer verder ga met (snel) updaten.. er is een hoop gebeurd, meeste toch niet zo leuk.. waardoor ik niet de puf had om al die foto's uit te zoeken...

Mijn oma is begin dit jaar naar het ziekenhuis gegaan met vermoeidheidsklachten en misselijkheid.. na een paar dagen in het ziekenhuis en meerdere onderzoeken, bleek dat zij een gezwel had zitten tussen haar nieren en blaas, waardoor haar beide nieren de afvalstoffen niet kwijt konden.. vanuit het ziekenhuis is zij overgeplaatst naar een hospice.. zo bizar, van thuis wonend, naar een hospice in een week tijd!!

Terwijl mijn oma opgenomen werd in het hospice is mijn opa (van de overleden oma van vorig jaar...) uit zijn bed gevallen. Dit gebeurde vaker, omdat hij 's nachts vaak ging spoken.. op zoek naar oma.. deze keer is de val hem fataal geworden. Zomaar, ineens... tussendoor.... kwam opa met een salto uit bed, onderweg naar oma... hopelijk zijn ze weer samen <3 Dezelfde avond/nacht dat mijn opa is overleden is ook de zwager van mijn oma, die in het hospice ligt, overleden aan corona. Zij zijn het hele jaar lang zó voorzichtig geweest met corona, bleven heel netjes thuis.. maar konden voor een second opinion naar het ziekenhuis, omdat hij zo ontzettend last had van de vaten in zijn benen, en zo graag wandelde... tijdens deze afspraak in het ziekenhuis heeft hij waarschijnlijk corona opgelopen... Dit leek juist net weer de goede kant op te gaan, en ineens was het toch klaar.

Deze beide sterfgevallen heeft mijn zó verdrietig gemaakt.. wat was dat moeilijk om te zien zeg.. zo'n oud vrouwtje, weerloos, hopeloos in bed.. je bent altijd al machteloos met zulke sterfgevallen, maar m'n omaatje nu al helemaal.. wat een verdriet ;( Alsnog érg dankbaar met elke dag dat ik nog naar d'r toe kon om haar een dikke knuffel te geven.. en dat heb ik zo vaak mogelijk gedaan.. zelfs nog haar verjaardag daar kunnen 'vieren', ze is 87 mogen worden.

Op een zondag belde mijn vader, ik was op een crosstraining met Splash, dat oma echt niet meer kon en in slaap gebracht zou worden, maar haar wens was om mij nog een laatste keer te kunnen zien. Dus, van m'n paard gesprongen, in de trailer gezet, naar huis geracet en vanuit daar een uur naar Spijkenisse geracet, waar oma op mij lag te wachten. Wat was ze blij om mij nog te kunnen zien.. nóg weer heel vaak geknuffeld en alle lieve dingen gezegd die we ons konden bedenken.. ze wilde echt nog niet, moest nog zoveel zien en meemaken met ons, maar d'r lichaam was echt op ;( Dus werd ze in slaap gebracht.. ze werd nog een paar keer wakker, en een van de laatste keren zat ik naast haar, zodat ze niet alleen zou zijn als ze wakker zou worden.. toen pakte ze nog met beide handen m'n gezicht vast, gaf een kus op haar hand en deed die op mijn mond :+: Waar ze de kracht vandaan haalde, begrijp ik nog steeds niet, maar wat ben ik haar dankbaar voor dit allerlaatste prachtige gebaar <3

Mijn opaatje... hopelijk weer bij oma <3

Afbeelding

En m'n lieve omaatje... die hier in huis ook zoveel meegeholpen heeft. De folie op het badkamerraam gaat er nóóit meer af, want die heeft oma nog geplakt :+:

Afbeelding

Wat een gemis.... ;(

In dezelfde periode is ook ons binnenkonijn Toff overleden. Hij zat al sinds januari binnen, omdat hij toen ziek is geworden. Uiteindelijk is hij gewoon geaccepteerd door de hele kattenbende + hond hier en liep hij los in de woonkamer <3 Zo gezellig!! Maar ineens was het toch klaar... 's avonds merkt ik dat 't niet goed met 'm, ik vermoedde EC (voor de konijnenmensen onder ons), DA gebeld en na het vertellen van de symptomen, verzekerde hij mij dat de volgende ochtend medicijnen ophalen, vroeg genoeg was... voor mij voor het eerst een konijntje met deze ziekte, dus ik wist het niet.. maar de volgende ochtend was lieve Toff er al niet meer |(

Afbeelding

Hij heeft hier 2 mooie nestjes mogen voortbrengen en heel veel leuke herinneringen gemaakt <3

Toen dachten wij.. nou, er komt nog zoveel moois aan gelukkig.. lente zit in de lucht! Dat gaat een kleine pleister vormen op de inmiddels zo pijnlijk grote wond. We zaten met smart te wachten op het veulen van Kevin en Kaatje. Kaatje werd dikker en dikker, en ik dacht te hebben gezien dat zij eind maart voor het laatst gedekt is door Kevin en dat ze hem daarna niet meer toeliet... dus wij waren erop voorbereid het veulen elk moment te kunnen verwelkomen.

Afbeelding

Gister, dikke storm.. hagel, regen, sneeuw.. harde wind.. hebben wij even onze aandacht laten verslappen. Tussen de avondvoerronde en het nachtrondje heeft zij het veulen ter wereld gebracht... toen wij er tegen 12en bij kwamen, was het helaas al overleden... ze heeft het veulen buiten, in het verschrikkelijke pestweer, geworpen.. ze is niet d'r stalletje in gegaan.. maar of dat de oorzaak van het overlijden is geweest, weten we niet... ze is niet lang alleen geweest en het veulen ziet er niet naar uit of het eventjes heeft geleefd.. De dierenarts zei dat het veulen er verder wel goed uit zag.. maar wie weet is er toch tijdens de bevalling iets misgegaan.. Hoe dan ook... we waren ENORM verdrietig... onze vrolijke noot, waar we zo ontzettend op zaten te wachten.. Kevin z'n eerste kindje (bij mij dan..).. zullen we niet door de wei zien dartelen deze lente... ;( Het was een mooi vos/bruin merrietje geweest <3 Voor wie wil.. foto in spoiler <3 Ben toch wel trots op d'r.... Onze mooie Roos.... <3

Spoiler:
Afbeelding

Gelukkig, is 't niet allemaal kommer en kwel... In deze periode ben ik zo mooi gesteund door alle vriendjes en vriendinnetjes hier op bokt en op instagram.. we hebben zoveel steun ontvangen.. maar ook heel erg van mijn geweldige familie en m'n vriendjes en vriendinnetjes 'IRL' <3 De meiden van de manege van vroeger, die nu zo ver weg wonen, maar toch de moeite nemen om geregeld hierheen te komen voor een knuffel of een dagje plezier maken.. en een hele héle grote dankjewel voor Denise <3 Die hier regelmatig ook het topic onveilig maakt <3 Wat een topvriendin <3

Daarnaast hebben we ook nog meer leuk nieuws, wat we hier gelijk ook wel even kunne benoemen. Mijn ouders kwamen met wel een héél leuk cadeau(tje) op de proppen, namelijk:

Afbeelding

Én! De eerste twee nestjes konijntjes van dit jaar zijn geboren!!! Alvast een voorproefje van een van de nestjes <3

Afbeelding

Uiteraard hebben we ook heerlijk van de sneeuw genoten.. de eerste sneeuwdagen was ff afzien, maar toen het weer wat beter werd, hebben we élke dag buiten gespeeld :D Een kleine greep uit onze sneeuwavonturen :+:

Nacho
Afbeelding

Oreo
Afbeelding

Minty
Afbeelding

Droppie
Afbeelding

Nibbit
Afbeelding

Schaatsen met, jawel.. Denise :D <3
Afbeelding

Sleeën met Kevin <3
Afbeelding

M'n knappe zwarte parel topper <3 <3 Tamme <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieve JayJay :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja... ook Dije is er nog steeds := :D <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ons mooie plekje in de sneeuw <3
Afbeelding

Oh! En als klap op de vuurpijl hebben we ook nog mijn droom verwezenlijkt: een fotoshoot van Minh Dan Vu!!! Met Tammooo, in de sneeuw! :oo :):) Ik heb nog maar 2 foto's binnen, van de 16 :P Maar die zijn al ZO gaaf!!!

Afbeelding

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:01

Wow wat een Update. Woorden schieten te kort. Heel veel sterkte met het verwerken van deze periode!

Dikke virtuele knuffel voor jullie :(:)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:13

Je post toont echt twee uitersten en ik snap goed dat je geen puf gehad hebt om de updates te maken. Ik had al eea meegekregen via fb/insta.

Heel veel sterkte met het verwerken van jullie verliezen! Aan de andere zijde zijn er gelukkig ook nog heel veel geluksmomenten die jullie hopelijk koesteren, hele mooie foto's <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 22:31

We vlogen inderdaad álle kanten op.. met oma ook nog hard gelachen om de gekke sprongen die de paarden in de sneeuw hebben gemaakt <3 Kostbare herinneringen :+: Dankjulliewel :*