Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:57

Afbeelding

Afbeelding

Foto’s van de aannemer. Ik ben een beetje ziek, prima timing ook. :')
Gisteren wel even wezen kijken bij het huis, de stukadoor denkt vrijdag/zaterdag al klaar te zijn. Maar man, wat is het huis nu vochtig.

Vandaag gaan ze verder met de badkamer en hebben ze in het huis gisteren het een en ander omgelegd.

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:12

Dat plafond is wel heel 'zonnig' :D
Om het vocht snel uit een huis te krijgen heb je van die grote droogkanonnen. Die dingen kun je ook huren.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:25

Hahah, het hele huis ziet er nu zo uit. {:}

Ze gaven aan dat het op een 'natuurlijke' manier moet drogen, maar dat duurt een kleine 2/2.5 week :oo
Even overleggen of we indd ook zo'n kanon kunnen gebruiken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:33

Mag ik vragen welke geel het is?
Ik wil ook graag met een geeltint aan de slag, maar deze is me iets te zonnig :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:34

Dit is voorstrijk voor het stucen. :D

In mijn 'studeerkamer' komt ook geel, hele mooie rustige gele kleur. Wanneer deze er op zit, zal ik het laten zien. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:09

Mijn slaapkamer is deels die kleur geel :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:58

Rienn schreef:

Ze gaven aan dat het op een 'natuurlijke' manier moet drogen, maar dat duurt een kleine 2/2.5 week :oo

Zo’n droogkanon/bouwdroger werd bij ons eind vorig jaar enorm afgeraden door de stukadoor. Het kan daardoor te snel drogen waardoor er scheuren ontstaan. Wij hielden de verwarming 24/7 op 20 graden en hadden de ventilatieroosters boven de ramen open. Na 1 á 1,5 week was het droog. Maar dit is afhankelijk van hoe dik er gestuct is, bij ons sommige stukken vrij dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:42

Zonnig plafond zo :+

Laminaat is altijd wel ergens in de aanbieding toch? Ik kan pas over 2 weken ervoor gaan shoppen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:50

DubbelDun schreef:
@janine: Karwei heeft nu een aanbieding van 25% korting
https://www.karwei.nl/assortiment/l/vlo ... sort_by=pa

En zelfs dan kan Ikea nog goedkoper... ;)
Ik zie het gewoon niet meer zitten om dat te gaan doen, dus wordt 'm niet. Kan het laminaat nog zo goedkoop zijn.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:32

_Ekenna schreef:
Rienn schreef:

Zo’n droogkanon/bouwdroger werd bij ons eind vorig jaar enorm afgeraden door de stukadoor. Het kan daardoor te snel drogen waardoor er scheuren ontstaan. Wij hielden de verwarming 24/7 op 20 graden en hadden de ventilatieroosters boven de ramen open. Na 1 á 1,5 week was het droog. Maar dit is afhankelijk van hoe dik er gestuct is, bij ons sommige stukken vrij dik.

Dat zeiden ze bij ons ook inderdaad. We zijn op vakantie gegaan tijdens het drogen :') . Toen we thuiskwamen was het droog.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:04

Zijn er hier mensen met zwarte badkamer meubels?
Wij willen de badkamer vernieuwen en zag dat in de winkel maar wij hebben veel kalk in water en ik ben erg bang dat een zwarte douchewand er na 2 jaar niet meer uitziet door witte aanslag. Iemand toevallig ervaring mee?
VoorbeeldfotoAfbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:08

Ik heb antraciet. Gaat prima, als je er niet onverdunde bleek op gooit zonder af te spoelen... Ik heb nu tegels met strepen/druipers die lijken alsof ik kalkaanslag heb, maar het zijn eigenlijk beschadigde tegels -O-
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 06-02-19 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:09

Als je de investering kan doen, zou ik zeker een waterontharder nemen! Scheelt ook gewoon buitengewoon veel poetswerk en schoonmaakmiddelen :$

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:31

Janine1990 schreef:
Als je de investering kan doen, zou ik zeker een waterontharder nemen! Scheelt ook gewoon buitengewoon veel poetswerk en schoonmaakmiddelen :$

Dat is absoluut fantastisch, ik heb er in twee huizen een gehad. De eerst op ons melkveebedrijf waar het heel veel geld aan reinigingsmiddelen voor tank en melkmachine scheelde, maar ook in huis een zegen voor je apparaten.

De tweede toen we de kalkdruppels op twee blauwe auto's en de blauwe marathonwagen helemaal zat waren. Superfijn!

Maar ik zou in ons huidige huis niet weten waar ik er een kan plaatsen, geen ruimte voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:38

MoniqueT schreef:
Janine1990 schreef:

Dat is absoluut fantastisch, ik heb er in twee huizen een gehad. De eerst op ons melkveebedrijf waar het heel veel geld aan reinigingsmiddelen voor tank en melkmachine scheelde, maar ook in huis een zegen voor je apparaten.

De tweede toen we de kalkdruppels op twee blauwe auto's en de blauwe marathonwagen helemaal zat waren. Superfijn!

Maar ik zou in ons huidige huis niet weten waar ik er een kan plaatsen, geen ruimte voor.

Nouja... ik vind het een prijzig dingetje... dus een gewone ontharder weet ik nog niet...
Maar ik denk af en toe wel aan een AquaCell, die is heel klein... Is dat wat voor je?

Hoe de ervaringen zijn weet ik nog niet... Maar ik volg het wel een beetje...

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:53

Janine1990 schreef:
MoniqueT schreef:

Nouja... ik vind het een prijzig dingetje... dus een gewone ontharder weet ik nog niet...
Maar ik denk af en toe wel aan een AquaCell, die is heel klein... Is dat wat voor je?

Hoe de ervaringen zijn weet ik nog niet... Maar ik volg het wel een beetje...

Ik heb geen ervaring met aquacell maar wel met Amysoft. Die hebben ook een kleiner model. In principe kijken zij ook mee waar hij zou kunnen passen en kan hijook bv op een plankje. Bij ons staat die naast de wc en wij hebben een mini wc'tje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:55

Mijn ouders hebben inderdaad een Amysoft, de grootste en meest uitgebreide. Maar volgens mij is dat kleintje ook nog vrij groot hoor. Als ik kijk bij mij in het luik zou die daar echt niet passen, een Aquacell wel. Maar ik heb ook nog wel ruimte onder de trap voor zo'n kleintje :j

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:00

Janine1990 schreef:
Mijn ouders hebben inderdaad een Amysoft, de grootste en meest uitgebreide. Maar volgens mij is dat kleintje ook nog vrij groot hoor. Als ik kijk bij mij in het luik zou die daar echt niet passen, een Aquacell wel. Maar ik heb ook nog wel ruimte onder de trap voor zo'n kleintje :j

Ah kijk. Ik heb geen idee wat de maten zijn ze hebben er meerdere. Maar het is inderdaad wel echt n hele investering. Gelukkig wel een die meeverhuisd kan worden.

En even iets heel anders. Heeft ienand tips om een aanrechtblad waterpas te plaatsen. Over een paar weken ga ik de keuken aanpakken. Ik heb bijna geen aanrecjtblad en mis die werkruimte enorm. Grote koelkast gaat eruit rn er komt zo'n lage inbouwkoelkast voor terug waarover het aanrechtblad door kan lopen. Heb wel ern tekening van de ikea die ik kan laten zien.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:20

_Lorette_ schreef:
Ik heb antraciet. Gaat prima, als je er niet onverdunde bleek op gooit zonder af te spoelen... Ik heb nu tegels met strepen/druipers die lijken alsof ik kalkaanslag heb, maar het zijn eigenlijk beschadigde tegels -O-

Dat is zuur. Wel een tip voor mezelf, aangezien ik vaak bleek in de badkamer gebruik. Niet te lang laten zitten.

Wij maken onze badkamer, het natte gedeelte, altijd droog met een doek. Scheelt ook kalkaanslag.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:11

Bij ons kan een ontharder niet.. hebben stadsverwarming :( hebben zwarte tegels en enorm hard water. Dus vaak schoonmaken helaas.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:46

Galja schreef:
Zijn er toevallig mensen die een zwarte betonlook vinyl vloer hebben? Wij zijn aan nieuwe vloerbedekking toe en laminaat vinden we te glad voor de hondjes en alle andere opties vinden we het geld niet waard :o
Vinyl bevalt prima, makkelijk schoon te houden, kan tegen een stootje, niet glad voor de hondjes en leuk betaalbaar...
Eigenlijk wilde een “houten vloer” look ( wat we nu ook hebben) maar we zijn nog niet de juiste kleur tegen gekomen die bij onze meubels ( ook hout) past.
Toen zagen we bij leenbakker dus bovenstaande, zwarte betonlook. Met het idee “ zwart kan overal bij” Alleen moeten we de muren denk ik wel licht houden? En zie je niet alles snel op zwart?

:o Sorry dat ik even inbreek...
Ik gooi mijn vraag even hier neer, het andere topic is een beetje dood....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:50

Ja, je ziet snel alles op zwart (of donkere vloeren), vloeren met een werkje erin (bijvoorbeeld houtlook o.i.d.) zijn wat makkelijker. Op tapijt zie je nog minder (daarom vind ik tapijt ook altijd zo vies := ). Maar het weerhoud mij er niet van om donkere vloeren te nemen! :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:55

Galja mijn moeder had een zwarte vloer, mijn moeder is een poetser maar zei "nooit meer een zwarte vloer, je ziet alles"

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:59

Ik heb een zwarte vloer gehad, nooit weer :n
Ieder stofje zie je , helemaal als de zon er op schijnt, heb je net gezogen en gedweild en ziet het er nog vies uit 8)7

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:02

Ik heb een zwarte vloer maar ben er eigenlijk wel heel tevreden over..
Het is een vloer van Italiaans leisteen. Geeft een industriële look. En is dus niet heel glad/vlak. Je ziet er niet alles op en is ideaal met de honden. Makkelijk schoon te houden en gewoon een hele stoere vloer :D