En dan mag je blij zijn dat ie op eigen terrein staat en niet 'aan de weg' , want dan vult de buurt hem wel als je even niet kijkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:Soms kun je dingen 'sparen' voor je wel een container vol hebt, of zelf wegbrengen als het niet veel is.
En dan mag je blij zijn dat ie op eigen terrein staat en niet 'aan de weg' , want dan vult de buurt hem wel als je even niet kijkt
pmarena schreef:Rest.nl maakt wel een grote sprong zeg van 6 naar 12 kuub. Hier is een 10 kuubs juist ideaal qua formaat![]()
Gemengd bouw- en sloop afval vind ik wel serieus duur voor een container maar ik heb ook geen idee wat het kost bij de gemeente eigenlijk. Moet ook zeggen dat ik het systeem van "je mag zoveel per jaar gratis brengen en daarna moet je betalen" op zich niet ideaal vindt klinken. Doe het dan zo dat je jaren mag bundelen: dat je bvb. voor de komende 5 / 10 jaar je hoeveelheid achter elkaar mag gebruiken.
Want het idee van gratis wegbrengen is toch: voorkomen dat mensen hun zooi zomaar ergens dumpen of begraven op hun terrein. En het komt nu eenmaal vaak voor dat je veel zooi hebt als je een huis op wilt knappen.
Nummus schreef:Afval tetris!
Ik ben wel HEEL benieuwd naar hoe het gaat met de pensionado erbij.Vast wel goed toch?
miccamaaike schreef:In Hoogeveen hebben ze wel een fijn systeem dat je zoveel kilo gratis mag wegbrengen en daarna betalen. Dan maakt het niet uit hoe vaak je over zoveel kilo doet. In onze gemeente (De Wolden) mag je 2x gratis 2 kuub storten en daarna betaal je 10 euro per keer (max 2 kuub per keer). Ik vind dat een veel onhandiger systeem.
Wel handig om met grote hoeveelheden afval zo'n container te laten plaatsen.
MarliesR schreef:Ben in elk geval al blij dat we hier nog een redelijke gratis drempel hebben. Bij mijn ouders is het dus gewoon maar 300kg per jaar. Dat is echt niks als je een beetje gaat klussen.
Achterom schreef:MarliesR schreef:Ben in elk geval al blij dat we hier nog een redelijke gratis drempel hebben. Bij mijn ouders is het dus gewoon maar 300kg per jaar. Dat is echt niks als je een beetje gaat klussen.
Hier is het dus 0kg per jaar.
Vandaar dat we 2 grijze containers hebben, dat is hier veruit de handigste en goedkoopste optie. Dat het dan eigenlijk niet mag nemen we op de koop toe...
BaileyMix schreef:Zojuist even heel je topic doorgelezen... Wat een avontuur! Echt ontzettend gaaf en wat zal het een paradijsje worden
pmarena schreef:Leuk hè van die doorsteekjes maken![]()
Wat doen ze het fijn samen. Genoeg ruimte, eten en afleiding
Ir111 schreef:Wat leuk weer!
Jouw track is nog best wel groen. Is het gras niet heel kort en krijgen ze zo niet te veel zand binnen? Of was dat juist een zorg van jou (ik volg meerdere topics en weet even niet meer waar ik dat las)?
xXutopiaXx schreef:Superleuk gezicht zo met z'n drietjesEcht fijn dat het zo goed gaat! En toch weer een stukje verder met je PP haha
![]()