Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:35

Ik bij de Turk. 10 kg biltstar voor 2.50.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:57

Ik bij de Hoogvliet, die heeft af en toe aanbiedingen van 5kg voor 1.80€.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:44

Neonlight schreef:
Is hier ook zo, maar kwaliteit is beter. Af en toe ga ik wel om dingen te halen die ze in de supermarkt niet hebben. Maandag ga ik weer voor friet aardappelen, en dan neem ik meteen savooiekool mee.


En wat is dan het verschil met frietaardappelen en gewone?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:52

We hebben bijna de hele week uit voorraad gegeten, dus dat schoot mooi op, en de voorraad is nog lang niet leeg. Wel wilde ik graag íets aan verse aanvulling. Dus vandaag even langs de Lidl ivm de te verwachten 50% kortingen. Ze hebben me niet teleurgesteld. Bloemkool een flinke voor € 0,90 2 x 250 gram champignons voor € 0,40 per bakje dus € 0,80 samen en nog een kilo stevige wortelen voor € 0,40.
Meteen de € 1,69 terug kunnen krijgen van de gratin die met kerst zuur bleek te zijn, had ik toen meteen gemeld via de webcare maar moest het geld nog gaan ophalen.

Zegelboekjes ingeleverd bij AH (1) en Jumbo (2) dat geld gaat in de vakantiepot :D Voelt lekker haha.

Bij Jumbo nog even een zak pennen gekocht voor € 0,59 cent en trof carpaccio en minizakje aardappeltjes over datum dus van beide een goede gratis meegekregen. Uiteindelijk dus gevoelsmatig maar 1 euro armer vandaag en een hoop boodschappen rijker :D

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:04

Dat is lekker alwiene!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70852
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:37

Fijn Alwiene!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78672
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:02

Weer knap gescoord.

En verschil van aardappelen is het ras. Wij vinden zeeuwse bonken het lekkerste voor de friet. Deze aardappel is niet geschikt voor wst anders.

Ineke2

Berichten: 33180
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:20

Ik heb voor 15,77 euro boodschappen gedaan. Moet nog wel brood en fruit halen, maar dat betekend dat ik voor 20 euro wel klaar ben deze week.
Heel fijn, want Januari vind ik altijd een heel lastige maand om rond te komen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70852
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:39

Net boodschappen gehaald en mooi binnengetrokken budget gebleven. Ook een nieuwe scoupy actie gehaald, deze ga ik zo indienen.
En bij chocokoekjes vandaag erachter gekomen dat er 1 minder in zit terwijl de verpakking dicht was. Dit valt me nu meer op bij voedingsmiddelen.

joyce_eddy
Berichten: 4018
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:04

Hier ook gehamsterd was 15 euro kwijt. Veel acties van de AH en we kunnen weer een weekje

Mijn lijst:

4 liter melk
2 pakken soya melk
3 pakjes naturel jus
Saté saus
2 zakken wokgroente
2 pink lady appels
4 fuji appels
2 mona toetjes
Smeerworst
Heins mayonaise ( voor de Scoupy dus ook nog geld eraf van de rekening dus eigenlijk nog goedkoper dan 15 euro haha.

joyce_eddy
Berichten: 4018
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:07

joyce_eddy schreef:
Hier ook gehamsterd was 15 euro kwijt. Veel acties van de AH en we kunnen weer een weekje

Mijn lijst:

4 liter melk
2 pakken soya melk
3 pakjes naturel jus
Saté saus
2 zakken wokgroente
2 pink lady appels
4 fuji appels
2 mona toetjes
Smeerworst
Heins mayonaise ( voor de Scoupy dus ook nog geld eraf van de rekening dus eigenlijk nog goedkoper dan 15 euro haha.



Moet van de week nog even de gratis producten halen van de boodschappen pakket van de emte. Altijd leuk.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:18

Hier een cadeaukaart voor de AH gekregen van de Postcodeloterij. €15 is toch altijd erg welkom! :D

JudithO

Berichten: 7124
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:03

Ben ik de enige die van mening is dat de Postcodeloterij niet valt onder bezuinigen?

Er worden hier regelmatig dingen van de Postcodeloterij genoemd, kaarten met geld die besteed kunnen worden enzo..
Maar als je kijkt wat je uitgeeft aan die loterij per jaar, valt dat bij mij echt niet onder bezuinigen...

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:47

Ik ben het met je eens Judith, maar je hoeft natuurlijk niet op alles in je leven te bezuinigen. Ieder maakt die keuze voor zichzelf.

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:48

Vind ik ook hoor Judith. Van al het geld wat je uitgeeft aan de postcodeloterij, had je veel meer boodschappen bij de ah kunnen doen.
Maar ik snap dat mensen er aan meedoen. De kans om een groot geldbedrag te winnen, is erg aantrekkelijk natuurlijk! :))

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:15

Ik heb vandaag goed bezuinigd, door heel veel uit te geven :+
Even goed gehamsterd.
Het subtotaal kwam uit op €60,62 en ik heb € 35,85 betaald. Best netjes, al zijn het natuurlijk wel vooral A-merken die je tijdens de hamsterweken koopt en die als huismerk een stuk goedkoper zijn. Maar we kunnen er weer een tijdje mee vooruit :D Vooral de Hak en Alpro actie vind ik altijd erg fijn.

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:47

Hier ook de Alpro gehaald, de cocosnoot vind ik erg lekker. En schoonmaak middelen.
En de Scoupy mayonaise ook even gehaald en ook al goedgekeurd.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:32

Ik vind het steeds sneller gaan met scoupy.
Ik had de mayonaise gehaald, koffiesticks en de mentos kaugum. Ik wou de toetjes graag hebben had ik zin in, maar die helaas niet gevonden. Binnen half uur was het goed gekeurd.

F_inley

Berichten: 6420
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:37

Ik bezuinig momenteel helemaal niet want wil het pluspakket hebben :+ dus doe alleen daar boodschappen en koop de producten met extra zegels _O-

Kan natuurlijk beter gewoon alles uit dat pakket kopen _O-

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:52

JudithO schreef:
Ben ik de enige die van mening is dat de Postcodeloterij niet valt onder bezuinigen?

Er worden hier regelmatig dingen van de Postcodeloterij genoemd, kaarten met geld die besteed kunnen worden enzo..
Maar als je kijkt wat je uitgeeft aan die loterij per jaar, valt dat bij mij echt niet onder bezuinigen...


Oke, goed verhaal.

Het topic heet toch "Bezuinigen op de boodschappen"?

Daarnaast betaalt mijn vriend de Postcodeloterij, dus is het een mooi extra'tje voor mij als er zo'n kaart bij zit, want ik betaal de boodschappen bij ons.

tamary

Berichten: 29327
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:01

JudithO schreef:
Ben ik de enige die van mening is dat de Postcodeloterij niet valt onder bezuinigen?

Er worden hier regelmatig dingen van de Postcodeloterij genoemd, kaarten met geld die besteed kunnen worden enzo..
Maar als je kijkt wat je uitgeeft aan die loterij per jaar, valt dat bij mij echt niet onder bezuinigen...

Postcodeloterij vangt voor mij het hele goede doelen gebeuren af incl. de administratie van wie krijgt hoeveel van het budgetje, zodat ik niet hoef op te letten welke echt zijn, geen bedelbrieven x tig in de bus heb en soms krijg je er wat voor terug. Maakt nee zeggen bij collecte voor mij ook heel makkelijk.

Ineke2

Berichten: 33180
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:36

Ben ook lid van de postcodeloterij. Steun ik gelijk wat goede doelen. Ik hoef geen agenda te kopen, krijg op veel uitjes korting en soms wat “ mazzel” door een geldprijs of andere dingen zoals de boodschappen cadeaukaart.

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:31

Ik wil me hier ook melden! Onze thuissituatie is dusdanig veranderd dat we nu echt enorm zuinig moeten leven (ik woon nog thuis bij mijn vader overigens). De Scoupy app heb ik al gedownload en gebruikt! :j Mijn vader doet eigenlijk enkel boodschappen bij de Lidl en als we nog losse dingen nodig hebben doordeweeks dan halen we dat bij de AH.

We hebben ook twee katten die alleen Purina One Sensitive kattenvoer eten. Toevallig had ik nog een cadeaubon van 25 euro van Bol.com liggen en daar verkopen ze dat voer blijkbaar ook, dus dat is 3x 1.5kg kattenvoer voor welgeteld €0,00 :D

Eef_Bam

Berichten: 4137
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:42

Ghostattack schreef:
Ik wil me hier ook melden! Onze thuissituatie is dusdanig veranderd dat we nu echt enorm zuinig moeten leven (ik woon nog thuis bij mijn vader overigens). De Scoupy app heb ik al gedownload en gebruikt! :j Mijn vader doet eigenlijk enkel boodschappen bij de Lidl en als we nog losse dingen nodig hebben doordeweeks dan halen we dat bij de AH.

We hebben ook twee katten die alleen Purina One Sensitive kattenvoer eten. Toevallig had ik nog een cadeaubon van 25 euro van Bol.com liggen en daar verkopen ze dat voer blijkbaar ook, dus dat is 3x 1.5kg kattenvoer voor welgeteld €0,00 :D


Misschien nog een tip voor als dat voer weer op is. Check eens de samenstelling (en prijs) van de Jumbo sensitive brokjes. Ik heb me laatst verdiept in de samenstelling van kattenbrokjes, en de samenstelling is bijna hetzelfde. Doordat ze in een soortgelijke zak met andere opdruk zitten vermoed ik dat ze zelfs uit dezelfde fabriek komen. Is bijna de helft goedkoper.

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:47

Zijn die van de Jumbo dan ook in een kleinere verpakking te verkrijgen zodat ik kan checken of ze het lusten? Want het zijn echt gigantisch kieskeurige katten en we hebben al veel verschillend voer geprobeerd, dit is het enige wat ze eten :+