[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:42

Dan zou de bank in de gaten moeten hebben dat je jaarcontract bijna afloopt? En om een kopie van je vaste contract moeten vragen.

Ik kan mij dat háást niet voorstellen. Dat zou wel erg bagger uitkomen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:54

Oei, goeie vraag. Mijn vriend heeft op dit moment ook nog een tijdelijk contract wat in augustus omgezet gaat worden naar een contract voor onbepaalde tijd. Bij de hypotheekadviseur heeft hij zijn intentieverklaring laten zien, dat was in ieder geval voldoende om de financiering gewoon rond te krijgen, is ons verteld.

Misschien dat je Berdien een berichtje kan sturen als je geen antwoord krijgt op je vraag. Zij heeft in dit topic aangegeven open te staan voor vragen omtrent financieringen/contracten e.d.

We hebben vandaag al een bod gedaan en ook al een tegenbod gehad. Het gaat ineens zo snel, ik ben echt vet zenuwachtig. :')

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:00

Mijn bod is geaccepteerd! Wat spannend! Nu wordt het allemaal wel heel echt :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:16

Sammie schreef:
Dan zou de bank in de gaten moeten hebben dat je jaarcontract bijna afloopt? En om een kopie van je vaste contract moeten vragen.

Ik kan mij dat háást niet voorstellen. Dat zou wel erg bagger uitkomen.

Ik ook niet haha, maarja was wel een vraag die in me opkwam.

Bedankt voor de tip!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:27

Gefeliciteerd Leen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:02

Gefeliciteerd Leen! *\o/* Spannend!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:24

Julia schreef:
Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigd voordat jullie het huis vonden waar jullie een bod op hebben uitgebracht/hebben gekocht?

33 :7. En op 3 een bod uitgebracht.
We wilden overigens een appartement waar we zó in konden, maar het is toch een kluswoning geworden :)).

Zie weer heel wat goede berichten voorbij komen, iedereen gefeliciteerd met de aankoop en/of verkoop van hun woning :)!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:25

Wij hebben er 6 bezichtigd en vrijdag te horen gekregen dat de financiering rond is :D

Over 2 weekjes is de overdracht al, dan klussen :D zin in :) de eerste inkopen zijn gister al gedaan. Zo leuk :))

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:01

We zitten te wachten op het advies rapport van de hypotheker, als die goed is stuurt hij alles meteen naar de bank om de hypotheek aan te vragen.

Bouwtechnische keuring was erg goed, paar kleine dingen die wij of familie zelf kunnen verhelpen/repareren.

Rond 6 augustus horen we of alles goed is gekeurd, dus nog even wachten:) we hebben er iig al zin aan.. dit is het 6e huis wat we bekeken hebben en deze voelde zó goed, zag ons al helemaal zitten in dat huis !

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:52

Op het moment dat een werkgeversverklaring met een intentieverklaring binnen afzienbare tijd afloopt, dan doet de hypotheekverstrekker meestal navraag bij de werkgever. Of de aangegeven intentie ook daadwerkelijk een vast contract wordt of dat voor bepaalde tijd verlengt.

Indien dat laatste het geval is, dan kan het zijn ( zal best verschillen per geldverstrekker) dat gerekend wordt met het gemiddelde van de laatste 3 jaar. Dat kan nadelige gevolgen hebben voor de gevraagde leensom/ financiering.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:00

_Anke_ schreef:
Op het moment dat een werkgeversverklaring met een intentieverklaring binnen afzienbare tijd afloopt, dan doet de hypotheekverstrekker meestal navraag bij de werkgever. Of de aangegeven intentie ook daadwerkelijk een vast contract wordt of dat voor bepaalde tijd verlengt.

Indien dat laatste het geval is, dan kan het zijn ( zal best verschillen per geldverstrekker) dat gerekend wordt met het gemiddelde van de laatste 3 jaar. Dat kan nadelige gevolgen hebben voor de gevraagde leensom/ financiering.

Aha, bedankt. Maar dan moet het contract aflopen binnen de periode dat je bezig bent met het regelen van de hypotheek lijkt me?
En niet ruim een half jaar erna oid.

Spannend al die bezichtingen etc. :D !
De financiering rond krijgen kan nog wel eens een klus zijn.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:53

Ik heb de vraagprijs van mijn huis laten zakken. Staat nu ruim een jaar te koop, heel veel bezichtigingen, maar nog geen serieus bod gehad. Ik merk in dit topic dat de huizenmarkt echt de goede kant op gaat en denk zelf dat de prijs heel goed is voor een dergelijk object. Wat vinden jullie?

http://www.bokt.nl/markt/ad/411924/woon ... en-weiland

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:03

Misschien helpt het als je makelaar de woning helemaal afmeldt en weer aanmeldt op funda.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:11

Nette prijs Anneve, prijzen liggen zover ik weet in jouw woonplaats hoger dan hier.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:12

@ Sammie, OK, goede tip, ik zal het vragen aan de makelaar.
@ Charaz, dank.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:34

staat dat alweer een jaar te koop?

waarom ging je er weg?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:51

Plien91 schreef:
Julia schreef:
Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigd voordat jullie het huis vonden waar jullie een bod op hebben uitgebracht/hebben gekocht?

33 :7. En op 3 een bod uitgebracht.
We wilden overigens een appartement waar we zó in konden, maar het is toch een kluswoning geworden :)).

Zie weer heel wat goede berichten voorbij komen, iedereen gefeliciteerd met de aankoop en/of verkoop van hun woning :)!

Wow, das ook wel veel. :D Jullie hebben nu wel een heel sfeervol plekje! Met opzet een appartement gekocht?

Bij ons was het 3 keer is scheepsrecht. :D We hebben een huis gekocht. *\o/* Nu de financiering rond krijgen en dan staat de sleuteloverdracht voor december gepland.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:35

Wij hebben het eerste appartement dat we bezichtigd hebben ook meteen gekocht :+ En de bezichtiging was meer bedoeld om ons wat te oriënteren, we waren nog niet van plan meteen te kopen. Maar goed, we wonen hier nu 8 maanden en ik heb echt geen seconde spijt gehad :D

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:53

@Alja: ik ga samenwonen, we hebben allebei ons huis te koop staan en gaan samen iets nieuws bouwen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:43

Prachtig hus anneve, maar ik vind de foto's het huis geen recht doen...

Wij hebben 5 huizen bezichtigd, waarvan de eerste gekocht. De andere 4 bezichtigingen waren eigenlijk alleen maar extra bevestiging dat we echt het eerste huis wilden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:48

Sorry dat ik even binnen kom vallen, ik heb een dilemma.. Ik ben gisteren bij een woning gaan kijken die me enorm aanspreekt. Vraagprijs, afwerking, alles waar ik naar op zoek ben. Ik ben echter alleen geweest en zou idealiter een 2e bezichtiging samen met mijn ouders doen (blijft toch spannend ;) ).
Echter, de makelaar kan alleen nog a.s. vrijdag om 12.00u deze week en dan kunnen mijn ouders niet. Het huis is al 2 keer verkocht onder voorbehoud, maar dat ging op het laatste moment niet door, dus als ik echt interesse heb moet ik opschieten.
Dus wat nu? Zonder mijn ouders voor de 2e keer gaan of op een later moment een bezichtiging plannen? Kan ik de makelaar vragen of ze nog veel bezichtingen/andere gegadigden heeft voor het huis of krijg ik dan sowieso het antwoord dat ze heel veel andere geïnteresseerden hebben?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:49

Ik zou zonder je ouders gaan eventueel iemand anders meevragen, ik denk dat ze inderdaad altijd aangeven veel andere geïnteresseerden te hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:56

Je kan een optie aanbrengen, die gelden een week. Maar juridisch zit dit niet sterk in elkaar. Als ik tussendoor een bod doe mogen ze daar mee in onderhandeling gaan.

Je kan alleen gaan en nog een derde keer gaan (of iemand anders meevragen? - aankoopmakelaar? oom/neef/ vriend/ broer?)

Je kan alvast een bod uitbrengen, maar ook daar zit juridisch niet veel kracht achter. Alleen als er een ander ook gaat bieden dan dienen ze je daar wel van op de hoogte te stellen (vermits ze al gereageerd hebben op je bod) want dan pas ben je in onderhandeling

Je kan toch de afspraak verzetten naar een moment dat je ouders wel kunnen.

Je smeekt je ouders tot ze horendol worden dat ze er dan echt echt echt echt bij moeten zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:01

Je kan sowieso nog eens gaan kijken met een tweede paar ogen, een bod doen ovb bouwkundige keuring (dat er geen grote zaken loos zijn etc )

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:08

Bedankt voor de reacties! Sammie, als ik jou zo begrijp dan is er op dit moment weinig wat ik kan doen, behalve gewoon zorgen dat ik heel snel duidelijk heb of ik het wil hebben of niet haha :)

Ik denk dat ik maar ga voor zsm een bezichtiging plannen met m'n ouders erbij. De makelaar belt net dat a.s. vrijdag toch niet door kan gaan en de eerstvolgende mogelijkheid is voor hun dinsdag. Heb meteen even gevraagd of er nog veel anderen zijn, maar ze hadden deze week nog 1 eerste bezichtiging staan voor dat huis dus dat valt mee gelukkig :)

De bouwkundige keuring komt er sowieso inderdaad, maar het wordt mijn eerste huis en vind het allemaal onwijs spannend, dus vandaar dat ik het wel prettig vind dat mijn ouders mee kijken :o