[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:29

Juval, gefeliciteerd met je dochter, had nog helemaal niet vernomen dat er een gezinsuitbreiding kwam. :)

Loesss, kan hooguit zo zijn dat ze je bod niet serieus nemen en er geen tegenbod komt. Dan kun je altijd zelf nog met een hoger bod komen.

Ibbel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:40

Als je een goede makelaar hebt (als verkoper dus) dan weet die al vanaf welk bod het acceptabel wordt. Dus een makelaar zal meteen reageren met: met dit bod ga ik niet terug naar mijn klant, en dan weet je meteen al hoe laat het is.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:16

Dat geeft de burger moed Juval! Waarom wil je er zo asap vanaf?

En inderdaad neonlight & Ibbel, er kan ons in principe niks gebeuren. Maar nu besloten eerst rijdens open huizen route te proeven van andere huisjes!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:07

@Juval, gefeliciteerd.
Ik zit as Openhuizendag weer in mijn eigen huis te wachten op kijkers die hopelijk nu wel langskomen. Ik heb mijn huis nu via particuliere erfpacht te koop staan, en dat levert wel meer hits op op internet, dus wie weet.

Ik zou overigens geen bod accepteren dat 20% lager is dan mijn vraagprijs, omdat ik in de lagere prijsklasse zit, en ik dan helemaal geen geld binnenkrijg. Ik moet al verlies nemen, en dat heeft zijn grenzen, dan blijf ik nog liever een jaar langer hier wonen. Want om een ander huis te kunnen kopen, moet mijn restschuld beperkt blijven. En ik denk dat dat voor alle doorstromers geldt. Ik denk dat alleen ouderen die naar een aanleunwoning verhuizen of zo, een groter verschil kunnen accepteren, die hebben het meestal in de goede tijd gekocht ook, dus hun overgebleven hypotheek is klein.
Tip: let op trapliften op de foto's :D Dan kun je lager beginnen met bieden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:53

Wij hebben gisteren de go gegeven om ons huis in de verkoop te gooien, en een bod gedaan op het huis waar we geïnteresseerd in zijn. De verkopende makelaar van dat huis wordt ook onze verkopende makelaar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:53

Spannend!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:44

Neonlight schreef:
Wij hebben gisteren de go gegeven om ons huis in de verkoop te gooien, en een bod gedaan op het huis waar we geïnteresseerd in zijn. De verkopende makelaar van dat huis wordt ook onze verkopende makelaar.

ooeeeh dat is helemaal spannend!!! Een huis verkopen terwijl je eigen nog niet is verkocht! Succes!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:47

We hebben vandaag wat meubeltjes gescoord om de kamertjes een beetje in te richten. We hebben een bureautje en een nachtkqastje gescoord. Het zal we lniet allemaal bij elkaar passen maar we willen het ook niet al te duur maken. Mn vriend is even nieuw laminaat aan het leggen omdat het op 1 kamertje helemaal onder de verf zat en er een stuk miste omdat we ooit de schoorsteen eruit hebben gebroken. Daarna gaan we alles even in elkaar zetten kijken of het wat vult. Gelukkig hadden mn ouders mn bed, matras, dekbed enzovoort nog. Deze kunnen we nu weer goed gebruiken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:08

Zo hebben wij ook een kamer ingericht puur voor de verkoop. Aantal dingen van Marktplaats en Kringloop, is een leuk kamertje geworden :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:11

hahha ik hoop dat het bij ons er ook een beetje leuk uit gaat zien. Alle meubels hebben namelijk een andere kleur haha. Word een beetje een mengelmoesje. Maar we doen ons best!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:13

Neonlight schreef:

zo... spannend hoor, veel succes!!

@ Loess, mijn huis staat (wegens echtscheiding) al ruim 2 jaar te koop, en er zijn pas 2 kijkers geweest. Het staat nu leeg en verpaupert.. elke maand kost het geld dat ik veel beter kan gebruiken. Ik wil graag, wat iemand hier al eerder zei, aan de toekomst gaan werken, en niet meer aan het verleden.. vandaar. afsluiten van de nare periode van de echtscheiding etc. ik wil het liefst zo weinig mogelijk meer met ex te maken hebben.
makelaar stelt nu voor om de vraagprijs te laten zakken naar 250. (we begonnen ooit op 425).. nu staat het op 275.
wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:02

Juval: als je er zo graag vanaf wil, wat houdt je dan tegen?
Soms is de emotie belangrijker dan de prijs die het oplevert. Maar goed, het is ook niet de bedoeling dat je met een mega restschuld blijft zitten natuurlijk. Ik denk dat dat de afweging is die je moet maken...

Neonlight: spannend hoor! Ben benieuwd!

Hier nog 2,5 week tot passeren. Wel al veel in dozen gepakt, verf gekocht (was nu in de aanbieding :+ ), halve inboedel al bij elkaar gesprokkeld. Het is chaos in mijn huidige huis :=
Met 7 weken hoop ik over te zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:06

Ik vraag me trouwens af of de bank je nog toestaat eerst te kopen en dan te verkopen?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:16

Als jij genoeg verdient om die hypotheek erbij op te doen dan kan dat volgens mij gewoon. Stel jij kan 7 ton lenen en je gebruikt er maar 2 maar je verdient genoeg om nog 5 te lenen, leek mij iig een logische redenering :p

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:28

Natuurlijk mag je eerst kopen en dan verkopen, zolang je maar de dubbele woonlasten kan betalen. En dan niet op basis van spaargeld waardoor je dat een half jaar zou kunnen doen, maar structureel. Dan heeft de bank daar echt geen moeite mee. Wel is het een risico, want je kunt nog zo ruim zitten op basis van je inkomen, als dat ineens wegvalt kan het wél heel vervelend worden.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:22

Zo wij zijn over.... Was een flink vermoeiende dag. Merk dan echt dat ik nog niet de oude ben! Tussen de middag toen het bed stond ook gewoon even geslapen... Maar alles staat zo ongeveer! Nog even de laatste kasten in elkaar maar dat komt morgen wel! Nu even lekker op de bank met de haard aan!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:25

heeeerllijk!! Geniet er vanThemba!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:00

Inderdaad, als je genoeg inkomen hebt kan het. :j
Zo hebben ze het ons tenminste ook verteld. Zelfde bank als Berdien. :+

Juval, balen. Staat het ook echt helemaal leeg? Dat bevorderd de verkoop ook niet, zeker omdat het niet in een starters prijsklasse zit. Starters hebben nog eel een voordeel bij directe aanvaarding.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:01

Ghe, het is bijna toevallig Neon :D :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:06

Ja he.
Overigens was het niet helemaal goed gegaan bij je collega. We zouden nog een bevestigingsmail krijgen, niets gehad. Komen we bij de bank, wisten ze niets van onze afspraak. Onze namen waren wel ergens voorbij geflitst, maar de afspraak was niet in de agenda gezet, en de gegevens voor voorbereiding dus ook niet. Gelukkig had de beste man wel tijd. Snapte toen ook waarom ik geen mail had gekregen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:06

Fijne avond Themba! Geniet van je nieuwe stek!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:09

Oh dat is wel heel vervelend -O- Gelukkig dat jullie wel alsnog in gesprek konden!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:11

Gelukkig wel, na het gesprek zijn we nog even naar stal gegaan, frisse lucht, en toen we thuis kwamen de makelaar gebeld om ons huis in de verkoop te gooien en een bod uit te brengen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:14

Jullie nemen in ieder geval geen halve maatregelen :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:01

@ Juval, wat een vervelende situatie zeg. Ik denk als jij het met 250 financieel aankunt zou ik het wel doen om het achter je te laten. Maar echt een moeilijke situatie sowieso.

@Dammie, het huis is ook een huis van mensen die zijn overleden geloof ik. Maargoed we gaan eerst maar even openhuizenroute afwachten.

Spannend zeg Neonlight!