Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:45

Ipv mascarpone misschien roomkaas gebruiken? Of kookroom :)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:46

ecyoj schreef:
ik heb nog geen kleinverpakkingen gezien bij lidl voor sla bijvoorbeeld. of aardappels

wat is 3-p

Jaa dat heb ik dus ook inderdaad.. Is meteen zoveel dan!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:51

Volgens mij doen de meesten van ons boodschappen bij meerdere supermarkten, Firefly. En zelfs op de markt. Wat mij eraan herinnert dat ik daar komend weekend maar eens op koopjesjacht ga. Zien of ik nog wat lekkere aanbiedingen kan scoren. :D

Klinkt toch best lekker, die pasta-pesto-pollo, maar dan wel met groenten inderdaad. Courgette erdoor zou denk ik wel lekker zijn.

Aardappelsalade is inderdaad een goeie, Sheran. En lekker ook nog! Geen slechte prijs trouwens, als ik bekijk wat je allemaal voor die €11,03 gekocht hebt... Zeker vleesvervangers zijn aardig aan de prijs. Hoewel dat bij de Lidl trouwens best meevalt.

Weet niet of kookroom een goeie vervanger is van mascarpone, want dat heeft een heel andere consistentie. Zou dan eerder iets van roomkaas nemen inderdaad of kwark.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:05

Sheran schreef:
Ik ga straks naar de Lidl, ik zoek nog supersnel 'avondeten' zonder dat je hoeft te koken (een waterkoker heb ik wel). Vorige week at ik rauwe broccoli en wortel met honing/mosterddressing, de week daarvoor een bakje noodles... het vult allebei niet zo maar je moet wat! Iemand nog meer van dat soort tips?

Heb je toevallig een kachel in je kamer?
Ooit woonde ik in een gammel studentenhuis waar we de 3 aanwezige kookpitten met z'n achten moesten delen (samen eten was niet mogelijk en niet gewenst). Omdat ik geen zin had om daarop te wachten kookte ik op mijn gaskachel: favorieten: opwarmen van blikken soep, witte bonen in tomatensaus (duurt wel uur ofzo) en heel erg lekker was: 2 volkorenboterhammen, fijngesneden halve ui erop en flink wat kaas en soms tomaat (soms wat kerriepoeder). Brood als sandwich daarmee beleggen en brood in aluminiumfolie half uur op kachel leggen... slap, maar zooo lekker!

Met alleen waterkoker: zakjes kant en klare mie (indomie etc), zakjes soep, aardappelpuree waar geen melk bij hoeft. Zakjes saté in pindasaus kun je prima in de waterkoker verwarmen, evenals halve ingesealde rookworst.

Verder heeft AH nu alle maaltijdsalades in de aanbieding :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:10

Ik heb eindelijk mijn weekmenu klaar. Als ik het goed berekend heb ben ik 20,- kwijt voor het avondeten en dan moet er nog brood, drinken en ik wil ook wel weer eens wat fruit meenemen.
Maar goed morgen ga ik boodschappen doen dus dan maar even kijken.

Dit is mijn weekmenu:

Do 28-2 Ik: Spagetti Carbonara vriend: Restje Nasi
Vr 01-3 Schouderkarbonade, gebakken aardappeltjes en sperziebonen
Za 02-3 vriend : Macaroni ik: Makkelijke pastasalade smulweb!
Zo 03-3 Rijst met gehaktballetjes, satesaus en wokgroente.
Ma 04-3 ik : Hutspot vriend : Doperwten en gehaktbal
Di 05- 3 ik : Pasta bolonese (vriezer) vriend : Restje Nasi
Wo 06-03 speklapjes met kerriepoeder, groente en rijst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:14

Bij de lidl heb je ook van die sate die je in kokend water moet leggen om te verwarmen. Is dat een idee? Aardappelpuree met water..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:19

Wat een goede ideeen allemaal, die ga ik opschrijven! :D. Aardappelpuree met een rauw uitje erdoor is ook erg lekker...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:49

Je kunt met die aardappelpuree ook heel makkelijk stamppot rauwe groente maken. Andijvie natuurlijk, maar veldsla of een andere soort sla voor in de stamppot is ook heerlijk.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:27

Als ik me niet vergis was t hier dat Sonja-vr een tijdje geleden een link geplaatst heeft voor kaas"gehakt"ballen.
Ik heb ze vandaag gemaakt en het is een aanrader ,echt lekker.
Ik heb meerdere kleine balletjes gemaakt , oude kaas gebruikt ,er een uitje doorgesnippert geen zout , wel peper. :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:41

We hebben net de 3-P net gemaakt met sperziebonen en roomkaas (gewone "blanco" roomkaas van de EuroShopper) en dat kan dus ook prima!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:01

gelukkig dat ik me dan niet helemaal hoef te schamen!
Maar, sinds we nieuwe keuken hebben, heb ik ook een ander soort functie in mijn koelkast (0 graden systeem) en daar blijven groentes echt veel langer goed in. Blijft sappig en de smaak blijft goed behouden. Dus ik heb nog beetje neiging het ding vol te stoppen haha.

Maar ik ga me proberen in te houden haha :) Kijken of ik hier ook wat op kan besparen. We mogen dan twee verdieners zijn, maar als ik zie hoe beroerd mensen het om me heen hebben, vind ik toch dat ik dat niet kan maken.

Ik lees lekker verder mee!

Zaterdag heb ik weer boodschappen dagje, en ipv alles bij de AH ga ik dan maar eens naar de Aldi :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:11

Breek ook weer eens in :o .
Vandaag niet geheel budget 2 flessen Veterano gekocht , maar wel in de aanbieding . :9

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:54

Nooooit van gehoord, wat is Veterano?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:56

Je kunt best groenten inslaan, als ze lang goed blijven in je koelkast. Je hebt dan gelijk een voorraad waar je uit kunt koken als je een keer geen tijd of zin hebt om boodschappen te doen. Alleen maar handig, toch? ;)

Volgens mij heb ik het recept voor de kaas"gehakt"ballen gemist? Ga zo maar eens terugzoeken dan, want je maakt me wel nieuwsgierig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:59

Kaatje schreef:
Als ik me niet vergis was t hier dat Sonja-vr een tijdje geleden een link geplaatst heeft voor kaas"gehakt"ballen.
Ik heb ze vandaag gemaakt en het is een aanrader ,echt lekker.
Ik heb meerdere kleine balletjes gemaakt , oude kaas gebruikt ,er een uitje doorgesnippert geen zout , wel peper. :Y)

you are correct, en ik weet in ene wat ik van het weekend ga maken :D die dingen rocken :j

Chanen : http://www.vegatopia.com/vega/koken/rec ... a-la-joyce
ik doe er meestal nog gemalen noten door

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:07

Oeh klinkt lekker zeg. Ik ben ook vega. Heb toevallig vorige week weer veel vega ingeslagen bij Jan Linders. Was daar toen 50% korting toch leuk...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:13

deedee19 schreef:
Oeh klinkt lekker zeg. Ik ben ook vega. Heb toevallig vorige week weer veel vega ingeslagen bij Jan Linders. Was daar toen 50% korting toch leuk...

Welke heb jij gekocht? Eerste keer dat ik het kocht. Die Javaanse burger vond ik niet zo, falafel wel erg lekker :) .

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:23

Ik moet die kaasballen ook proberen!! Lijkt me lekker!

Ik heb nu zoveel 2+2 ingeslagen etc dat de vriezer bomvol ligt :')
Kan niks meer bij. Dus ik moet nu ophouden en eerst voorrraad gaan opmaken :o

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:47

Volgende week komt bij dirk bas en digros ook vegetarische vleesvervangers in de aanbieding als ik de nieuwe folder goed heb gezien op werk

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:48

Thanks vd tip DG!!!!( alles goed vd rest?)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:51

Oh handig, ik heb een Dirk in de buurt. Vleesvervangers kun je nooit genoeg hebben! :D. Ik vind overigens de Javaanse schijven wel erg lekker. En eigenlijk alles van Vivera. Valess vind ik weer minder, behalve de sateschnitzel.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 08:26

Ik kom even binnenvallen (lees altijd mee): Al gehoord van de Wakkere Winkelaar? Ik heb me er toevallig van de week op geabonneerd, je krijgt elke week een mailtje met alle aanbiedingen van vleesvervangers en biologisch vlees. :)
http://www.wakkerdier.nl/winkelaar

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 08:30

Sheran schreef:
Oh handig, ik heb een Dirk in de buurt. Vleesvervangers kun je nooit genoeg hebben! :D. Ik vind overigens de Javaanse schijven wel erg lekker.ik at ze vroegah altijd met appelmoes :+ En eigenlijk alles van Vivera. Valess vind ik weer minder, behalve de sateschnitzel.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:24

Hm... hier helaas geen Dirk, Bas of Digros in de buurt. Voor zover ik weet tenminste. Zitten die überhaupt wel in het noorden des lands? Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd heeel weinig vleesvervangers eet, maar vooral kaas en eieren eet of het gewoon helemaal weg laat. En mijn Hb is nog steeds prima in orde, dus ik geloof niet dat ik daardoor iets tekort kom.

Jammie, het recept voor de kaasballen ziet er goed en niet al te moeilijk uit. Zijn ze ook goed te bewaren? Want in m'n uppie eet ik er natuurlijk nooit vier tegelijk op en gezien de hoeveelheden van de ingrediënten is het ook niet echt een optie om er één tegelijk te maken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:27

Ik woon praktisch naast de Dirk. Maar eet nooit vleesvervangers :D

Vond wel opmerkelijk.... ze hebben nu een aanbieding van 2 flessen lenor wasverzachter voor 5,-. Terwijl ze paar weken geleden hetzelfde hadden maar dan 4 flessen voor 5,- :=