Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:33

Dag creatieve bokkers,

Ik ben hier al eerder actief geweest, alleen die account om privéredenen af laten sluiten en nu onder deze naam. Ik plaats hier dus geen eigen werk, maar lees nog wel enthousiast mee :))

Die kist van Quellian vind ik prachtig, echt heel leuk! Ook de kattenkrabpaal vind ik heel gaaf, houd ik in gedachten!

Mijn ouders verkopen op dit moment een kersenhouten buffetkast. Zit een vlek in en leent zich perfect voor pimpen, maar ook met mandjes erin gaat het prima. Ik plaats hier de foto, voor de evt. marktplaatslink wil ik best PB'tjes sturen. De kast kan opgehaald worden in de buurt van Rotterdam (precieze woonplaats per PB). We dachten zelf aan ca. €50, het is namelijk een heel degelijke kast.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door de flitser lijkt het misschien alsof er fineer op de kast zit, maar dat is niet het geval, hij is prima te schuren.

mooney1

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:47

Prachtige krabpaal!!!!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:48

Die krabpaal is echt heel erg gaaf! Waar komen die stammen weg? :)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:22

Lante schreef:
[ Afbeelding ]
Schouw gemaakt en de planken op de muur zijn 'gerookt' (speciale behandeling, kan je bestellen zo bij de houthandel). Daardoor mooie zachtbruine kleur. Is eigenlijk voor buiten, maar wij hebben het dus binnen gebruikt om een beetje het blokhut gevoel op te roepen met een knippoog naar de schrootjes uit de jaren 80). De witjes achter deze gashaard (praktischer dan hout gelukkig) zijn origineel gemaakt met precies dezelfde techniek als dat ze dat vroeger deden, erg leuk! Onder de kachel maken we nog een plateau, maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen. :)

Wauw heel mooi! Wij hebben net een oud huis gekocht, helemaal vol met die schrootjes, helaas zien die er niet zo sfeervol uit :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:52

Ja, daar zat dit huis ook helemaal vol mee SummerRemedy! :D Plafonds, muren... ZUCHT! Wat was ik blij dat het eruit was!

@Mooney en Chaos: Palen van de krabpaal komen van de houthandel (onbewerkt kastanjehout). :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:39

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:24

Wat een geweldig topic! Mag ik ook meekletsen?

Ik vind meubels opknappen echt super, kom vaak alleen tijd tekort (maar dat probleem kennen jullie vast allemaal ;)). Ik heb hier echt al hele gave dingen voorbij zien komen zeg, waaronder de krabpaal. Onze krabpaal is ook echt aan vervanging toe, het was nog niet eens in me opgekomen om er zelf een te maken, maar nu ik deze heb gezien :j.

Ik heb de laatste tijd een oude tv kast opgeknapt en een oude stoel.
De stoel, ik heb er 2, links degene die ik nog op moet knappen, rechts de stoel die ik al heb gedaan. (Heb ze van straat geplukt, ze lagen bij het grofvuil :oo)
Afbeelding
De tv-kast staat op de achtergrond, daar zal ik nog eens wat foto's van maken.

We zijn net verhuisd en nog druk aan het klussen in ons nieuwe huis. Het zat ook helemaal vol schrootjes, maar gelukkig zijn die nu al verdwenen :P. In ons oude huis hadden we een muur van vloerdelen gemaakt, die was zo gaaf. Helaas kregen we die er alleen niet normaal af, dus hebben we die niet mee kunnen nemen :(. In het nieuwe huis willen we wel weer zoiets terug.

Ik ga vanavond op mijn gemakje eens dit hele topic doornemen om inspiratie op te doen :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:27

:oo Die Stoel :oo
Hoe heb je dat gedaan?? Was het heel moeilijk, met die stof en zo?? Dat wil ik ook heel erg graag maken namelijk. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.........
Gister nog met vriendlief over gehad dat het waarschijnlijk toch niks wordt, maar je geeft me wel een beetje hoop :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:38

Ik kan de foto helaas niet openen, grrrr!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:55

Haha dank je wel :D

Het was ongelofelijk veel werk, maar ik ben wel heel blij met het resultaat. Ik moet er nog 1 doen, maar die staat er dus nog want ik moet eerst even moed (en energie ;)) verzamelen om aan die klus te beginnen ;).

Ik heb expres 1 stoel tegelijk gedaan zodat ik naar de 2e kon kijken hoe de stof ook alweer vast zat.
Ik ben begonnen met het verwijderen van het leer, dus nagel voor nagel verwijderen (en ik heb al zoveel geduld O:)). Daarna heb ik de stoel geschilderd (met krijtverf van Annie Sloan) en in de was gezet. Vervolgens heb ik over de stof die als onderstof zat een nieuwe witte stof geniet zodat het niet zou doorschijnen door de nieuwe stof die als bovenlaag zit.

Daarna heb ik de oude leren lappen als mal gebruikt om de nieuwe stof op maat te knippen. Ik heb eerst de nieuwe stof op de rugleuning vastgezet (dat was relatief makkelijk, al buigen die nagels supersnel om als je ze erin probeert te slaan _-:( ) Vervolgens de zitting, dat viel niet mee, maar is met de nodige frustratie toch gelukt :D. Als laatste moest ik nog een soort band om de onderrand van de zitting maken. Daar zit ook vulling in, maar omdat ik foto's had gemaakt van hoe het oorspronkelijk zat was dat best te doen!

Een tip, zorg dat je een tacker hebt (ik heb gewoon zo'n simpel handding) en als je met die nagels aan de slag wilt dan ook een smal puntig tangetje om de nagels vast te houden als je ze erin moet slaan. Anders verbuigen 2 van de 3 voordat je ze erin hebt en kun je weer opnieuw beginnen ;).

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:56

Quellian schreef:
Ik kan de foto helaas niet openen, grrrr!

Huh? Hoe kan dat nou? Heb hem gewoon op imageshack gezet? Kan proberen hem even ergens anders te zetten! (Of bedoelde je mijn foto niet? ;))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:58

Ja, ik bedoelde jouw foto. Misschien ligt het aan de beveiliging hier op de PC?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:59

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:01

Wow, wat gááf!! (de foto werkt dus!).

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:02

Dank je wel :D Gelukkig dat hij het nu wel doet! Ik moet toch maar eens snel aan die 2e beginnen, die staat nu maar lelijk te zijn in de woonkamer haha ;).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:03

Oeh, leuke stoel geworden!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:04

Wat is een tacker? :o
Heb het echt nog nooit eerder gedaan, weet dus ook niet of ik er wel aan moet beginnen.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:08

Dit is een tacker: http://www.worldoftools.nl/images/55024%20kopia.jpg
Je hebt dus ook elektrische, maar die zijn best wel duur (als je hem veel zou gebruiken is het dat wel waard hoor, want hier krijg je best een lamme hand van)

Ik had dit ook nog nooit gedaan! Gewoon proberen, met een heleboel geduld kom je een heel eind ;). Ik had de stoelen bij het grof vuil gevonden en dacht ik probeer het gewoon, als het niet lukt kan ik ze altijd nog weggooien ;). Perfect is het ook nog niet hoor, ik zie zelf altijd nog dingetjes waarvan ik vind dat het netter kan. Maar gelukkig zie je dat bij deze stoel alleen van heel dichtbij en als je heel goed kijkt ;).

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:40

Ik heb vorig jaar mooie tweedehands meubeltjes gekocht (TV-kast, salonkist, dressoir, spiegel, eettafel). We gaan februari verhuizen en willen dan de meubeltjes wit maken. Gebruiken jullie een speciale hechtlaag voordat jullie gaan schilderen? Het is donkerhout en er zit een laklaag en een waslaag op. In iedergeval goed schuren en ontvetten, en dan??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:21

waslaag....volgens mij moet je dan al beginnen met ontvetten voor dat je gaat schuren,

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:28

Ohhh een waslaag (krijgt weer nachtmerries). Dan moet je inderdaad ontvetten voordat je gaat schuren, je schuurpapier zit anders meteen vol. Was krijg je er echt niet af door te schuren, zeker niet als het een flinke laag is.

Ik had een enorme tv-kast gekocht met hetzelfde idee. Ben werkelijk uuuuren bezig geweest om te proberen de was eraf te krijgen (met wasverwijderaar, schuren, een stuk glas om het eraf te krassen enz. Het kwam er wel af, maar halverwege heb ik het opgegeven :(. Ik heb uiteindelijk van iemand de tip gekregen om het met annie sloan verf te schilderen, omdat dat over was zou kunnen. Dat geeft wel zo'n ouderwetse, verweerde look, maar dat wilde ik juist. Ik heb de gok gewaagd. Ik heb met St Marks de kast schoongemaakt, niet geschuurd en er daarna een laag verf op gesmeerd. De kleur die ik uit had gekozen (duck egg blue zelf 50/50 gemengd met old white) dekte echt ontzettend goed, dus ik had echt maar 1 laag nodig voor de buitenkant. De binnenkant heb ik met old white gedaan en die moest wel 2x. De kast is van massief grenen en was behoorlijk donker door de was. Ik heb helaas geen voor foto meer. Nadeel van die verf is wel dat je er daarna dus weer een flinke waslaag over moet gooien om af te werken, dus als je daarna ooit nog iets anders wilt dan maak je het jezelf niet makkelijk ;).

Ik ben zelf heel blij met het resultaat (zal zo even een foto opzoeken). De stoel die ik hierboven al had gezet was ook heel donker (maar geen was) en die heb ik ook met die verf geschilderd (maar dan alleen old white). Die heb ik wel 2 keer (en sommige stukken zelfs 3x) moeten schilderen voordat het genoeg dekte). Nadeel is dat het niet net zo hard is als normale verf, maar dat vind ik niet zo'n probleem

Ik weet niet wat voor effect je wilt bereiken, maar wie weet kun je ook wat met die verf, bespaart je een hele hoop ellende qua voorbereidend werk ;).

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:32

Hier is een foto van de kast: (in het echt is hij minder vlekkerig hoor!)

Afbeelding

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:40

mooie kast mirjammie

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:51

Dank je, ben er ook heel blij mee! Had hem echt bijna opgegeven en weer op marktplaats gezet, ben zo blij dat ik toch door heb gezet ;).

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:59

dat kan ik me voorstellen.