karin, die tweede hanging basket vind ik helemaal leuk!! margreet, ik kan helaas niet kijken op facebook Onze Kazuo wilde van het weekend even kijken of het gras aan de onderkant ook groen is............... We laten ze nu maar even niet meer alleen buiten....Waren er niet echt blij mee
Sonja_vR
Geplaatst: 12-06-13 09:52
lol, wij hebben sinds kort een extra perkje midden in het grasveld aangelegd drie appelboompjes de grond in, perkje uitgeschept en volgegooid met zelf gemengd bloemenzaad, een flinke pot met mini vlinderstruik en wat hortensia's dat ziet er een stuk beter uit dan dat stuk gras wat meer weg had van een maan landschap
iets met rondjes rennen en eende-nekken begraven
Kentaro
Geplaatst: 12-06-13 10:10
en toch houden we wel van onze beestjes.............
Voor degene met een (wicker) loungeset/tuinmeubelen, hebben jullie dit behandeld met onderhoudsmiddel?? het lijkt ons wel raadzaam. Staat volop in de zon (als die zich laat zien tenminste ) en de eenden hebben er ook al meer op gezeten dan wij zelf Maar je hebt er weer allerlei soorten producten voor.
Wij hebben ook een hoes gekocht ( bij Ikea) voor ons tuinset wat we nog moeten bestellen haha
Kentaro
Geplaatst: 12-06-13 12:08
Dat is natuurlijk ook een idee!! De hoes hebben we er wel bij genomen, maar heb hem eigenlijk liggen om hem er in de winter overheen te doen (en de kussens dan naar binnen) (het is inderdaad een heel gesleep met die kussens )
marley, je bedoelt een 'gewone' tuinset?? Geloof niet dat het bij mij zou gebeuren om steeds netjes de hoes er om heen te doen
ja een gewone tuinset, tafel met gewone stoelen. Ik vind een loungeset niet zo fijn. Ik wil wel proberen de hoes te gebruiken, het hele verhuisgebeuren is al duur zat haha dus ik ben er nog wel even zuinig op.
Kentaro
Geplaatst: 12-06-13 12:26
Ik vind het een heel moedig voornemen Wij hebben een kunststof set. Vind het wel erg makkelijk met afnemen! Ben erg blij met de vogels in de tuin, maar wat ze achterlaten vind ik stukken minder Bij ons oude huis hadden we zo'n grote kunststof tuinkast. Daar zette ik 's avonds netjes de stoelen in.
onze lounge-set staat gewoon winter en zomer op het terras. Was echt geen dure set hoor, komt uit de Kwantum.
Kussen liggen er wel enkel op wanneer we erin zitten.
Pfffrt ik heb 1 Clematis die geweldig mooi staat, de ander de lijkt gewoon nog in winterslaap te zijn ofzo.
Kentaro
Geplaatst: 12-06-13 13:17
Jullie hebben hem ook nergens mee behandeld? We hoorden gister van buren dat ze hun set in de winter op een slaapkamer zetten.... Moet er toch even niet aan denken, is bijna een slaapkamer vullend
jokari
Geplaatst: 12-06-13 13:48
phoe, zo groot is mijn slaapkamer echt niet dat dat spul erbij kan. Nee, nergens mee behandeld, in de winter staat dat gewoon te staan en in het voorjaar was ik dat even af met lauw water en afwasmiddel. Dit is nu toch de 3de zomer dat ie mee gaat.
edit, effe gegoogled, en wij hebben dus zo'n wickertoestanden.
Laurabram
Geplaatst: 12-06-13 16:50
Zo dat zou inderdaad echt niet passen op de slaapkamer zeg.
Bij ons staat de set tegenwoordig onder het afdak dus dat scheelt wel. Maar toch wordt het wel vies. We hebben er toen zo'n hoes bijgekregen maar die zit nog in de verpakking , eigenlijk vind ik het dan weer geen gezicht zo'n hoes in de tuin.
En Sonja, je spreekt in beelden, ik zag het helemaal voor me.
Ja dat komt er ook nog bij ja. Daarom ben ik ook blij dat onze kids de zandbak leeftijd zijn ontgroeid. We hadden nog wel een houten huisje met zandbak die in de stijl van de tuin paste, ipv zo'n plastic bak, maar ik vond het toch fijn toen hij weg kon. Lang plezier van gehad maar er is een tijd van gaan
Kentaro
Geplaatst: 13-06-13 07:52
A Sonja, als je echt van je hond houdt, geef je hem toch een zandbak!?
margreet, dank je wel! Wat ziet het er super en heerlijk groen uit!!
Morgen krijgen wij de sleutel Zal dan gelijk foto's van voor en achtertuin maken, een drama nu! Wel leuk om voor en na een beetje bij te houden
Kentaro
Geplaatst: 13-06-13 08:29
spannend zeg!!! Het is zeker leuk om steeds foto's te maken! Als je het opgeknapt hebt, ben je echt heel snel weer vergeten hoe het was Vind het ook erg leuk om de foto's terug te kijken!
Kentaro, zandbak komt er nog wel, hij heeft nu een bergje zand bij de schutting en hij begraaft dingen tussen mijn hortensia´s maar aangezien we semi actief naar huizen kijken ben ik op zoek naar een schilpad of idd zo een blauwe schelp straks even naar de kringloop, eens kijken wat ze hebben momenteel
Kentaro
Geplaatst: 13-06-13 09:26
Ik zou voor jouw hond niet gaan voor zo'n blauwe schelp!! Vind hem voor onze honden eigenlijk al te klein
ik ben ergens bang dat ie hem omkiepert en er mee door de tuin gaat sjezen seriously
misschien toch maar gewoon een stuk tegels uithalen en rechtop zetten in de rand(opstaand randje) en dan wat bakken er langs maken met kleurig en groenblijvend spul er in , dat verbergt de bak dan ook een beetje...