Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:17

Vandaag weer snel gedaan, ging top *\o/*
Daarna ineens een langzame slalom, maar dat lukt dan weer niet in een keer Dat omschakelen heb ik echt moeite mee :=

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:38

Dan zou je eens aan je instructeur kunnen voorleggen om het een keer een lesje door elkaar te doen :) of de langzame en snelle slalom apart uitzetten en dan eerst de een en dan de ander :)* Werkte bij mij als een tierelier omdat ik ook moeite had met omschakelen van snel naar langzaam.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:01

Ik prop ook aanrijding zoveel mogelijk verschillende oefeningen in een les, met examen moet je ook omschakelen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:09

Heb het ook aangegeven, dus dat gaan we volgende keer ook doen :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:47

Fijn dat het lekker ging goldie!

Ik heb dinsdag weer les,afhankelijk van hoe het weer dan is

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:46

Op het terrein waar ik de avb had stonden alle oefeningen altijd uitgezet, kon je kiezen wat je wilde doen en oefenen tussendoor, kregen altijd opdrachten maar ook vrij rijden
Nou hebben ze wel een vast terrein waar ze de avb oefeningen hebben staan, dat scheelt natuurlijk ook veel :-)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:10

Een vast terrein lijkt me ook best prettig. Voor de Avb gingen wij naar het parkeerterrein van de schaatsbaan of het zwembad hier. Op zich ook prima, pionnen achterop en gaan met die banaan.
De sneeuw is hier trouwens weg, dus kan ik mooi lessen morgen.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:16

Wij reden ook altijd op een parkeerplaats. Nou had de instructeur altijd een een volgauto waar hij alles ingooide dus dat was ook wel handig! Gingen we de weg op, had hij wel een motor want anders gingen wij altijd klooien met de motoren. Keertje ergens tussen schieten waar hij met de auto niet komen kon :=

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:28

Ik had voor avb ook een terrein om te lessen. Alles stond uitgestald en je kon rondjes rijden wat je wilde. Op de wielerbaan stonden de snelle slalom, remproeven en nog 1 maar die weet ik niet meer. En daarnaast wat normaal gesproken voor parker en was stond de rest. Dan had je ook nog de kiddiebaan en daar stond ook nog slalommen, dus genoeg keus en afwisseling.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:44

Die luxe hebben wij helaas niet :P Instructeur kan niet genoeg pionnetjes mee op de motor om alles neer te zetten :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:54

Ik kan hooguit 2 oefeningen neerzetten met de pionnen die ik mee neem op de motor, maar als er meer oefeningen staan kan ik mijn leerlingen ook geen aanwijzingen en tips meer geven

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:30

mijn instructeur reed altijd met de auto er achteraan, en nam de pionnen dus in de auto mee.
Dan gingen wij altijd naar een parkeerplaats bij het station of bij een parkeerplaats van een sporthal.

Mis die oefeningen wel :( vond dat toch wel het leukste :)

Het wordt tijd dat de lente begint :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:42

Ik mis het oefenen voor het Avb totaal niet. Tuurlijk pas je bijna alles ook wel toe tijdens de Avd lessen, maar ik ben blij dat ik t examen achter de rug heb.

Wij konden altijd vrij veel oefeningen doen, iedereen een stel pionnen achterop, haha

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:48

Ik vond die oefeningen best leuk, als ze goed gingen. Gingen ze niet goed was ik weer zo opvliegend := Nu heb ik soms best zin weer om eens wat oefeningen te rijden, om gewoon weer even te kijken hoe goed mijn beheersing is :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:20

Dat opvliegende herken ik wel ja, haha.

Dan kan ik heel gefrustreerd zijn. Dat had ik vorige week. Morgen weer er voor de volle 100% voor gaan.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:37

Hoe ging het Snoevie?

Bij mij ging het weer een stuk beter, instructeur heeft me even op m'n flikker gegeven en ineens kon ik het weer :Y)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:23

Moet ie vaker doen dus goldie :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:32

Ja wel beter. Ik merk dat ik wel veel meer mag variëren in snelheid op de motor. Mijn instructeur is een stuk voorop geweest en toen kon ik dat echt 'meevoelen'

Fijn dat t beter ging goldie! Op naar t avb.

Ik heb vandaag voor t eerst met mijn nieuwe motorlaarzen gereden, best wel cool :D

En dames, nog oren naar t etentje? Want dan moeten we even een restaurant ook kiezen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:39

Dat is mooi Snoevie, klinkt goed :)
Ja ik wil nog wel hoor 't etentje :j

Haha ja he damwolf, denk t ook :+

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:05

JONGES *\o/*

Ik kan misschien ook mee met het etentje! Tenminste, als het op 21 februari blijft. Dan boek ik gewoon ff een vliegticket, wil m'n beste vriend verrassen met een onverwachte thuiskomst. En als ik dat in dat weekend doe als het etentje is, kan ik mooi mee :Y) Als het mooi (nouja, droog) weer is kom ik mooi op de motor!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:07

Elies, wij kunnen volgens mij niet, iets met een concert :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:27

@Evelyne: Hier hetzelfde, paard gaat voor op motorrijden, dus dat schiet er nog wel eens bij in. Ik hoop aankomend jaar wat meer km's te maken.

@PP: Lekker ding he, hypertje *D. 12 liter tankje maar ja. Je kan er een grotere in laten zetten, maar och, tankstations genoeg hierzo. Hyperstrada vind ik niet zo. Dan liever een Multi of een Hyper, maar geen mix, hihi. Ben sowieso erg benieuwd hoe die nieuwe Hyper rijdt, zit een heel ander blok in.

@Nina: De 1100, en dan een S-uitvoering. Op eBay in een gekke bui een bod gedaan, een week later stond ik in Engeland om hem mee te nemen. :Y)
Ja daar ook? Van je vriend?

@Goldie: Goed bezig joh, even doorbijten, die AVB is een beetje zure appel. Daarna begint het echte genieten pas! Lastig dat het zo stresserig is voor je, maar aan de andere kant ook weer een goede beproeving om er weer wat beter mee om te gaan.
En thanks! Vorige was ook erg leuk inderdaad, heel makkelijke motor, stuk vergevingsgezinder dan de Hyper ook.
(2e post)
Super dat je les nu fijn gegaan is!! Dat omschakelen is ook niet makkelijk. Ik had heel lang ook moeite met niet naar de grond kijken, doe je dat misschien ook met je langzame oefeningen?

@DAMWolf: Ja joh, is super leuk, steeds wat geld uitgeven om hem stukje bij beetje aan te passen! Mijne was ook compleet standaard toen ik m kocht. Leuker om zelf de aanpassingen doen, goedkoper om hem al met andermans aanpassingen te kopen :P.
Het echte onderhoud waag ik me niet aan, blijft een Duc. Dingen als rem- en schakelset en ketting spannen en vering verstellen is de moeite niet, maar echt onderhoud, neh... Blijft een Italiaan :+. Stoer dat je dat doet hoor!! Ik zou het niet durven (stiekem ook niet als het geen 'beruchte' Duc was geweest :+ ).
Tja, de Triumph beviel nog steeds goed hoor, maar ik had een keer Hyper gereden en ik was al redelijk onder de indruk. Kort daarna zag ik een Hyper op eBay en in een gekke bui een bod gegaan, met de volste overtuiging dat iemand me zou overbieden, hij stond erg scherp geprijsd. Maar niemand heeft me overboden, ik heb de laatste minuten zitten vloeken voor de veiling af liep :Y). Een week later stond ik in Engeland :').

@Libiris: Dank je!! Haha, grappig is dat, Triumph valt vaak meer in de smaak bij chopperliefhebbers.
Ik vind de Street Glide, ja ik weet niet, te grof ofzo? Ik heb laatst hier in de stad ook een onwijs gave HD gezien, maar ik denk dat dat een custom ding was.
Hihi, vond je de vaardigheden leuker ja? Die mensen moeten er ook zijn :P. Nee geintje ;). Het heeft ook wel wat, maar ik ga liever een potje sturen op een leuke route.

@Amber: Word je motoragente? Das stoer zeg! :oo

@ReJo: Gaaf kleurtje juist!! Ik vind hem zonder kuip nog wel knapper denk ik! Wat zijn je plannen ermee?

@Snoevie: Tof dat je nu lekker kunt rijden in de les. Heb je vertrouwen met rijden in het verkeer?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:15

Leo schreef:
Elies, wij kunnen volgens mij niet, iets met een concert :D

Ooo shoot dat is ook zo -O-

Ja sorriso, zeker weer een goede beproeving zo. We zitten weer op de goede weg gelukkig. We zijn nu een beetje aan het oefenen ook met hoe het er op het examen aan toe gaat. Ik ben zo blij als ik dat avb straks heb. Dan eindelijk gewoon lekker rijden, dat vind ik veel leuker!
Misschien dat ik dan ineens wel naar beneden kijk als ik moet switchen, ze staan dan ineens zo dicht op elkaar. Zal er goed op letten volgende keer. Instructeur gaf al als tip om even stil te gaan staan, de oefening te overzien en er dan op af te rijden. Zaterdag gooien we ze weer in de mix :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:22

Dat kreeg ik ook te horen, voor je op je oefening afgaat, even alles overzien en ademhalen, die tijd mag je nemen

Willen degenen die mee willen eten nog even hun naam opgeven? Wordt een klein clubje volgens mij :p

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:54

Is het niet leuker om dan het etentje te verschuiven dat er wat meer mensen mee kunnen. Miss in april dan?