Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:05

Bah, Bah, Bah! Die badkamer :r
Hebben jullie dan maar 1 dekbedovertrek? Ik rouleer er met 5, maar heb dan ook een beetje een dekbedden-tik :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:17

@Monique ik vind je keuken wel geweldig *D echt 1 met een hollands tintje :j

@Arie ik heb hetzelfde dekbedovertrek, ligt er al jaren op, raakt nu echt een beetje op..... dus zoek me de krampen naar een zelfde :+

@Mootje ik wissel tussen 2 dekbedovertrekken

@derest sorry het is allemaal niet blijven hangen.....
Oh ja de kattenstoel, i love it ga erover nadenken, is nl wel groot pronkstuk

Ondertussen is hier bijna het hele huis al gestript, heel raar gezicht allemaal....
Zo was mijn keuken beplakt met RVS look folie en nu zijn de kasten weer helemaal wit, echt raar om te zien.
Gisteren hadden we lekker een rust dagje en vandaag gaan we weer knallen :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:43

Ik heb ook lang gewisseld tussen meerdere dekbedovertrekken, maar een paar jaar geleden heb ik een extra groot dekbed gekocht. Auping heeft die, van 2.70m breed en ook bijbehorende overtrekken. Maar die zijn heel duur! Ik heb er dus twee en hoef er niet meer bij.

In Spanje heb ik geen dekbedovertrekken. We gebruiken daar 'comforters' die ik uit Amerika heb meegebracht. Je slaapt dan onder een ouderwets glad laken met daaroverheen een soort quilt. Voor de zomer hebben we een dunne en in de winter een veel dikker soort. Je wast normaal alleen je lakens en lucht je comforter, die je af en toe een keer wast.

Mijn zomersetje:

Afbeelding

Mijn wintersetje:

Afbeelding

Ha, en dan zonder al die roesjes en kussentjes. Nooit gedacht dat ik nog eens Laura Ashley op mijn bed zou gooien, maar dat laatste is er echt een. Gek genoeg doe je in Spanje toch andere dingen dan in Nederland. De bovenste is trouwens gekocht in het Amish-gebied in Amerika.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:52

Wij hebben twee dekbedhoezen die we afwisselen. Een effen paarse en een witte met paarse bloemen. We hebben een donkerpaarse muur in de slaapkamer en dezelfde kleur in de overtrekken. Wat we in het nieuwe huis gaan doen met de kleur in de slaapkamer weten we nog niet. We vinden het paarse wel heel mooi, dus misschien herhalen we die wel weer.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:03

@Imre fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die in herhaling vallen wat betreft de kleurkeuze :+
Bij ons wordt de slaapkamer alweer hetzelfde...... ik had die kleuren in mijn eigen huisje al.... dus slaap al ruim 7 jaar in dezelfde kleursamenstelling :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:13

:D Als je iets mooi vindt, waarom niet herhalen? :) Misschien wordt het een iets andere tint paars, hij is nu wat blauwig. Of we gaan voor iets totaal anders, maar we zijn nog niets tegen gekomen dat we leuker vinden dan het paars.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:16

Mag ik weten van welk merk jullie klok is? Hebben ze meerdere stylen? Mooi kleur gebruik, lekker neutraal en warm, ik houd
daar erg van.
Thanks alvast :)

Faringo schreef:
Mijn huis begint ook echt op te schieten nu, over een week of 2 wil ik over:

Afbeelding

Afbeelding

Close-up van klok (foto is scheef gemaakt haha)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:55

Inge_83 schreef:
Je huis verkopen doe je zo (klik). :+
Echt smerig, dan kun je nog beter geen foto's plaatsen.
Zo verkoop je je huis nooit.

Ohhhhhhhhhhhhh gatverdamme!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:09

Ik heb een lits jumeaux en een dure smaak O:) mag ze ook alleen in de uitverkoop kopen, maar dan zijn ze nog bijna 100 euro :+
Monique, mooie spreien!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:16

Ik heb 2 dekbedovertrekken en gelukkig ben ik van de goedkope. :D Nu ik er over nadenk... ik heb alleen maar goedkope spullen in huis staan. Gemiddelde aanschafprijs van mijn meubelstukken is zo'n 100 tot 150 euro. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:20

Ik heb al mijn meubels met korting gekocht, tijdens een kerstballenactie := ik had 20% korting op alles. Dat scheelt toch.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:31

Wij hebben ook Lits Jemeaux en ook de duurdere dekbedovertrekken.... ik voel verschil := zo kreeg ik van mijn schoonmoeder een enorm leuk overtrek.... van de Primark.... ik kan er niet onder slapen :n zelfde geldt voor de Ikea overtrekken
Wij kopen ze ook alleen in de uitverkoop en dan zijn ze tussen de 80 en 100 euro, meer wil ik er ook niet aan uitgeven :)

Meubels hebben we niet heel goedkoop gekocht, maar we hebben ook geen kast of tafel van duizenden euro's staan.... we hadden een bepaald budget en van dat geld hebben we al onze meubels uitgezocht.... dat is dan soms even schipperen, de kast wat goedkoper en de bank wat duurder enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:11

80 euro voor een dekbedovertrek.. :+ Ik vind 20 euro meer dan genoeg ;) Hebben er nu 4 die we wisselen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:35

relaxed tis maar net waar je je geld aan wilt uitgeven ;)

ik ben ook bereid om er iets meer voor te betalen, maar liever niet meer dan 50 euro. ik heb er overigens drie nu, maar 1 kan niet meer, die past niet meer bij het nieuwe bed :') :o

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:17

Marley schreef:
Wij hebben ook Lits Jemeaux en ook de duurdere dekbedovertrekken.... ik voel verschil := zo kreeg ik van mijn schoonmoeder een enorm leuk overtrek.... van de Primark.... ik kan er niet onder slapen :n zelfde geldt voor de Ikea overtrekken

Hoe herkenbaar :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:27

Hmm, ik heb geen problemen met dekbedovertrekken, thuis heb ik er veel van de hema. Voor straks hebben we een boxspring en moeten we dus die hoezen voor over die toppers. Die zijn wel duur volgens mij!

Gisteren kregen we een ingeving; We gaan de zolder verven!
we hebben een dakkapel op zolder, daar is een kwamer omheen gebouwd, dus op de rest van je zolder is geen raam, en het is spaanplaat met houten balken, superdonker! dus we hebben nu bijna alles wit geschilderd, ral 9010.
Wordt supermooi en licht! Op den duur wil ik de balken een ander kleurtje verven, maaar voor nu is het prima :D .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:42

Ik heb het vermoeden dat wanneer je onder kwalitatief goede dekbedoverstreksets hebt geslapen je gewoon verwend word :+ en daarna niets anders meer wilt :D

Jullie hebben nog steeds de vaart erin he Destino

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:14

Ja misschien dat dat wel zo is :+ . Ik ben opzich wel blij dat ik niet verwend ben, die goedee dekbedovertrekken kosten veel geld :') .

Jup, we klussen hard door. We willen nu de grootste klappers maken omdat we straks met vakanties zitten van allerlei mensen en we zelf in onze vakantie ook 'vrij' willen zijn :) .
Zo zijn we zaterdagmiddag begonnen met de trap schuren, gisteren mee verder gegaan en gisteravond was de hele trap geschuurd :+ .

Even een foto update:

Afbeelding
Hier was ik begonnen met verven

Afbeelding
Spaanplaat zuigt wel heel erg, dus het moet wel een tweede keer.
Maar, ik vind het wel een verbetering!

Afbeelding
Op het kleine kamertje zit al glasvliesbehang :D .
Even een voor-foto: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7486_n.jpg

Afbeelding
De badkamer, hij wordt zaterdag aangesmeerd, volgende week maandag wordt de vloer gestort, volgende week dinsdag gaat de douchebak erin en volgende week zaterdag wordt er getegeld :D .
Een voorfoto: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3499_n.jpg

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:27

We hebben trouwens gisteren ook verf uitgekozen!
Alle kleuren van de lijn van histor.
Kiezel en Concentratie in de slaapkamer.
Katoen en toepasbaar in de woonkamer.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:07

Ik heb ook in principe alle kleuren gekozen.
Van alles wat, flexa, histor, jan de hond en gamma

Er was iemand die aan de slag zou gaan met de sparkling verf, is dat nog wat geworden????

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:08

miep1979 schreef:
Ik heb het vermoeden dat wanneer je onder kwalitatief goede dekbedoverstreksets hebt geslapen je gewoon verwend word :+ en daarna niets anders meer wilt :D

Ik vind die grovere stoffen juist fijn. Net als mijn handdoeken, die mogen niet in de droger (nou heb ik die ook niet maar hey), die moeten lekker hard en schuurpapier zijn. Ik ben raar. :+

Al die kleurnamen zeggen mij niets. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als t erop zit.

Hier klaar met schilderen. Ziet er een stuk strakker uit zo. En uiteindelijk was het niet zo gek veel werk. Had ik best wat eerder kunnen doen. :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:54

Het is hem niet zo zeer dat de stof zoveel grover is, maar het dekbed bezorgde me jeuk :+ ik werd gek van de jeuk, voelde zwaar en was imo bloedverziekend heet. Vriendlief ervaart hetzelfd, gelukki :P

Fijn dat het zo opgeknapt is na het schilderen

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:54

Ik kom hier even meelezen :D

In augustus krijg ik de sleutel van mijn eerste eigen (huur)huisje, dus ik kan wel wat inspiratie gebruiken! Vandaag heeft de woningbouw gebeld dat er sowieso een nieuwe keuken in komt en ook gaan ze het plafond en plavuizen eruit halen. Dus ik kan in de tussentijd mooi vast bedenken wat voor behang/meubels enzzz ik wil!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:02

Spannend Suor! Een nieuwe keuken is fijn :) wat krijg je ip de vloer ipv plavuizen?

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:52

Ik heb een gewoon 4seizoenen-dekbed van Leenbakker, met 2 hoezen.
1 hoes komt bij de Zeeman vandaan, de andere van de markt.
Ik kan er prima onder slapen, maar er gaat niets boven een net gewassen exemplaar.
Overigens slaap ik het hele jaar door onder alleen het zomer-deel van het dekbed, vind ik warm genoeg.

Destino, schiet lekker op zo.
Zolder is wel opgeknapt.

Ir111, ik vind het ook fijn als handdoeken lekker hard zijn.
Ze moeten bij wijze van spreken als een plank rechtop blijven staan als je ze neer zet.
Die zachte dingen nemen ook nauwelijks vocht op.

Suor, gefeliciteerd met je huisje!

Ik heb vandaag heeel veel opgeruimd en weg gegooid.
Zolder opgeruimd, kasten in de slaapkamer en logeerkamer opgeruimd, rommelkamer opgeruimd (is nu geen romelkamer meer).
Heb op de slaapkamer een kast uit het raam gegooid, en er een ander kastje neergezet (komt uit de woonkamer en stond al een paar maanden in de weg op de overloop).
Kast van de overloop heb ik in de rommelkamer neergezet.
Ik heb nog een oude tafel in elkaar gezet op de rommelkamer, en daar gaat mijn printer en andere computerspullen op, zodat ik niet steeds moet opbouwen en afbreken.
Rommelkamer is nu dus werkkamer geworden (niet dat ik er ga werken hoor ;))
Laatst bijgewerkt door Inge_83 op 14-06-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt