Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:09

Margriet_ schreef:
Mooi kachel! Wij willen een houtkachel aansluiten op de CV instalatie. Zijn daar nu ook druk voor aan het rond kijken!

Zo'n een hebben wij ook nog staan,alleen uit de jaren 50. Het ding ziet er niet uit en is ook niet meer aangemeld.

Schoorstenen hebben we wel (voor open haard en de olie) maar ik denk zomaar dat er een niet door de keuring komt en daar dus een nieuwe metalen buit ingezet moet werden.

Projectje voor als we eens te veel geld hebben.

Die keuken is ook erg mooi.

deflin

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:57

ik meld me hier ook eventjes, zijn druk bezig met ons huis te verbouwen, alleen heb ik geen flauw idee waar ik alles wil hebben en hoe. Weet iemand misschien een goedkope binnenhuisarchitect of een student die hiervoor leert die mij uit de brand zou kunnen helpen om mijn huis zo goed mogelijk te verbouwen? we hebben nu aan de voorkant van het huis de kamer en de keuken met hiertussen een muur ( huis staat overdwars) nu willen we eigenlijk een complete woonkamer in de voorkant van het huis hebben, maar ja waar gaan we dan met de keuken heen? pff lastig allemaal hoor, ben absoluut niet creatief :(

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:32

Marquez en Ir111: Ja dat kan! ;) Die zorgt er dan voor dat water wordt verwarmt. Je moet alleen wel een boiler of iets dergelijks hebben om het water in op te slaan. Dat word dan gewoon door de kachels gepompt, wat een CV ketel ook doet. Kun je weer op gas besparen! Hier staat wel het een en ander! http://www.houtkachelcv.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:52

@ Deflin. Misschien is het een idee om te kijken waar de opleiding voor binnenhuisarchitect zit en daar een laatstejaars zoeken die je kan helpen?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:51

Iedereen weer hard geklust dit weekend?

Wij hebben heel veel geschilderd en gesausd. Muren in de kamer zijn helemaal klaar en de hal ook bijna. Morgen het laatste even afwerken en dan komt dinsdag de vloer erin!! Heb zaterdag voor de beide slaapkamers een behangetje uitgezocht. Op onze eigen slaapkamer komt een beetje barok stijl en de ander komt een grote ruit. Beiden bij de Decokay gekocht, zag het behang en was direct verliefd!! Morgen wordt alles bij ons in de badkamer geïnstalleerd en dan schiet het dus best op bij ons!! Planning is nog steeds voor de kerst erin!! Ben nu alleen druk voor gordijnen aan het kijken.. Wil vouwgordijnen en overgordijnen, maar wat precies... Geen idee!! Dus foto's zijn welkom!! Ben echt inspiratieloos wat gordijnen betreft.. En mochten jullie nog handige sites weten!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:55

Ik heb shutters :+:

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:56

Naath, Wat wil je uitgeven aan gordijnen? Ik heb gordijnen van Eiffinger <3
Ik heb vandaag de logeerkamer opgeruimd. Ik had nog opbergdozen staan in de kleurstelling van mijn studentenkamer. Deze heb ik nu omgewisseld met bamboe en groen linnen opbergdozen. Drie volle vuilniszakken vol, dus het is weer mooi opgeruimd!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:59

Ja daar heb ik nog geen idee van.. Ik ben meer van, als het maar mooi is!! De prijzen heb ik hier laatst ook al voorbij zien komen, dus weet dat het duur kan zijn.. Heb al wel even bij Decokay gekeken zaterdag, maar er was zoveel keuze!!! Vind gewoon effen mooi, maar dan zie ik het met een printje, vind ik dan ook wel weer mooi.. Ik heb dus echt nog geen idee.. Zie op internet dit plaatje elke keer voorbij komen en dit vind ik echt geweldig!!

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:01

Die zijn mooi!
Ik heb alles effen, want ik denk dat ik er anders na een jaar al zat van ben. In de woonkamer zit er wel een boomschorsmotief in mijn vitrage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:05

Ik vind effe ook het mooist. Wij hebben hier helemaal geen gordijnen! Voor enkel vouwgordijnen en achter bij de schuifpui niets. Hebben geen achterburen en de eerste die komen dat is de kerk hihi

Als het tweede huis wat wordt hoeven er ook geen gordijnen. Misschien bij de openslaande tuindeuren.

Heb zo'n zin in donderdag. Ben vandaag met vriendinnetje er nog is langs gereden en het tweede huis ligt in een heel gezellige buurt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:08

Ik heb voor mijn schuifpui ook niets, want dat vind ik niet zo mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:12

Dat vind ik inderdaad ook niet.

Heb het afgelopen weekend echt veel gelezen over je (eerste) huis kopen!
Ik wil toch kijken of ik een bouwdepot van 10.000 kan krijgen.
Willen toch vloerverwarming aan laten leggen en een nieuwe vloer door heel het huis

Staan ook veel tips over bieden op het internet. Dat is wel wat voor mijn haha

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:13

Ik woon in een durp en ben niet zo dol op het durpse :+
Dus zodra het kan gaat alles potdicht :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:15

Ik zit in een 'penthouse' en ik heb 0,0 inkijk. Anders had ik ipv vitrage ook nog wel overgordijnen genomen :j

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:16

Laat eens foto's zien van je penthouse?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:18

Die staan al in 't vorige topic :D
*Ga wel even op zoek*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:19

Ik woon midden in het dorp. Als ik door de garage ga sta ik in het centrum op de markt!
Genoeg mensen die aan de voorkant binnen kunnen kijken maar dat doet met niets!

Heb 3 jaar op kamers gewoont in Tilburg, nooit meer ga ik naar de stad. Wat een kilte. Hier zegt iedereen elkaar goede dag op straat. Zei ik in de stad goededag tegen een oudere dame dan dacht ze dat ik der ging beroven hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:21

Mootje schreef:
Die staan al in 't vorige topic :D
*Ga wel even op zoek*

Mijn oom en tante hebben ook een penthouse, op de 10e verdieping, 325 m²!! Dat is echt zo'n gigantisch gave woning!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:23

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:24

vonneke schreef:
Ik woon midden in het dorp. Als ik door de garage ga sta ik in het centrum op de markt!
Genoeg mensen die aan de voorkant binnen kunnen kijken maar dat doet met niets!

Heb 3 jaar op kamers gewoont in Tilburg, nooit meer ga ik naar de stad. Wat een kilte. Hier zegt iedereen elkaar goede dag op straat. Zei ik in de stad goededag tegen een oudere dame dan dacht ze dat ik der ging beroven hihi

Dit is zo'n dorp dat als je in je onderbroek naar beneden loopt, in al je onschuld, je buurman alvast aan je keukentafel is gaan zitten omdat de achterdeur toch open was...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:25

Gave lamp boven je tafel :j

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:33

Gaaf roze behangetje :))

Ik woon ook in een dorp.

Er zijn hier een paar dames die weten precies hoe mijn keuken eruitziet. Maar we hebben nu plisse's (heeft wel een jaar geduurd).

Woonkamer zit bij ons aan de achterkant. Dan moeten ze toch eerst op de binnenplaats komen.

De tamtam werkt hier ook te goed (te goed).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:35

Haha dat zou hier ook zomaar kunnen.

Onlangs ging ik op zondag vroeg rijden (toen het zo koud was) en ik dacht kleed me beneden wel aan. Vriendje en ik waren apart op stap geweest en ik was eerder thuis. Kom ik in me onderbroek beneden, ligt er een maat van vriendje op de bank. Gelukkig nog te slapen! Vlug bb en shirt aan gedaan haha

We wonen nu langs het kanaal en daar ligt nu nog een ongebruikte weg. Deze wordt veranderd in groenstrook. Op dit moment wordt er veel gewandeld. Van de zomer hadden we de rolgordijnen nog niet zo ver dicht. Vraagt iemand op stal aan me, was je gister ziek omdat je op de bank lag??
Dat vond ik zo stom, heb ze vouwgordijntjes meteen wat lager gedaan!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:40

Ik kan daar dus niet zo heel goed tegen :o
Met de buren aan weerszijden kan ik het meer dan prima vinden, maar met de overburen heb ik bijvoorbeeld niets.
Maar die weten altijd exact wat ik doe, met wie en hoe laat ik thuis was :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:41

Dat lijkt mij inderdaad ook niet heel fijn :n