[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:56

Neeeeeej bij de Gamma ben je ook aanzienlijk meer kwijt voor rolgordijnen. Ter info ik heb vorig jaar oooh wacht ik zal even zoeken en dan plaats ik foto's van mijn rolgordijnen, geen maatwerk dat heeft mijn vriend toendertijd op het bedrijf gedaan, dat hebben we zelf gedaan en echt goeiekoper waren ze er niet, totaalkosten 300 euro en bij de gamma was ik nog wel meer kwijt geweest voor de rolgordijnen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:58

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:03

Hmm oke :)
Dat is dus iets om nog even over te denken :P

Vanavond even met vriendje over hebben :j
Nu snel douchen, hondje wandelen en werken :wave:

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:02

Rolgordijnen kan jezelf heel makkelijk op maat maken. Zeker die van de karwei/gamma. Daar zijn ze ook voor gemaakt.

Lamellen weet ik zo niet.

Tja makelaars zijn duur. Maar die van ons was t zeker waard. Ik ben er stellig van overtuigd dat we zonder hem en zijn connecties misschien wel 15000 meer betaald zouden hebben.Of het huis helemaal niet gekocht hadden. Maar van te voren spreek je toch het percentage af wat er betaald moet worden aan de makelaar?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:18

Patricia, je zou inderdaad eventueel een offerte kunnen laten opmaken bij de gamma voor de ramen waar je anders nieuwe lamellen/rolgordijnen voor wilt kopen, zelf denk ik dat 200,- wel een reeel bedrag is voor de zaken die je dan krijgt (zeker omdat het maatwerk is)

Het laatste hus waar mjn vriend en ik zijn wezen kijken hebben we eigenlijk een behoorlijk positief gevoel over, vanavond gaan we het nog even samen bespreken maar ik denk dat een 2e bezichtiging er wel in zit :D .
vind het zelf alleen wel appart dat de vloeren in het huis ter overname zijn, hier willen we het dus zeker ook nog even over hebben met de makelaar van de verkopende partij.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:26

Leuk topic!
Wij gaan 31 augustus naar de Notaris en krijgen we de sleutels van ons nieuwe huisje! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:29

Ik had dit topic nog niet eerder gevonden, leuk topic! :D

K werk zelf bij een makelaar (zojuist afgestudeerd in vastgoed en makelaardij). K woon nog thuis, maar t is de bedoeling dat ik binnenkort een keer bij vriendlief in zijn huurappartement in trek. Als we wat meer gespaard hebben gaan we wel eens rondkijken naar een huisje :D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:36

Lastig hoor Patricia, kan me je dilemma voorstellen.
Aan de ene kant vind je €200,- toch wel geld, zeker voor iets wat dan niet nieuw is. Ik ben ook zo dat ik liever meer uitgeef omdat ik het dan tenminste zélf gekozen heb :D Maargoed, als jullie deze kleur zelf ook zouden kiezen, het is maatwerk en nieuw kopen is echt aanzienlijk duurder, dan zou ik het zeker overwegen :j

Bij ons blijven de gordijnen en rolgordijnen ook achter, de vloer trouwens ook. Wat overigens allemaal puntjes waren die meetelden bij de koop, dat zijn toch vrij prijzige dingen die erbij komen :j Gordijnen zijn ook preciés wat we willen: bruin in de woonkamer en zwart in de slaapkamer en allebei van mooie, zware stof.

Wij hebben zaterdag getekend bij de makelaar :):) Dan voelt het helemaal echt, en 1 oktober gaat echt enorm opschieten! Zaterdag heerlijk wezen shoppen, alleen van die voorpret genieten we al :D Heel mooie meubels gekocht en een heerlijke bank <3 En hadden bij Karwei al leuk behang voor de slaapkamer gezien, maar wilden daar nog even mee wachten. Gisteren toch besloten dat we dat wel erg leuk vonden, en omdat het €35,- de rol kost en Karwei nu 15% korting op behang had + 12,5% extra kassakorting, ben ik vanmiddag toch even gereden, scheelt toch weer :Y)

Leuk Nicole, 31 augustus is al snel :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:37

K ben wel benieuwd naar foto's van jullie nieuwe huisjes :D

En wat betreft de raamdecoratie: mijn schoonvader heeft er zijn eigen bedrijf in. Daar hoeven wij dus niet over in te zitten, ideaal!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:40

Manjafiek schreef:
Volgens mij zit funda bij iedere makelaar standaard in het pakket. Moeten ze wel zijn aangesloten als NVM makelaar ofzoiets... geloof een keurmerk voor makelaars.
Als je een goede makelaar hebt (volgens mij de meeste wel) voldoen aan dit keurmerk. Particulier kom je er dus niet tussen voor zover ik weet.

Idd kom je er als particulier niet op. Als particulier kun je wel adverteren op Jaap.nl of Zuka.nl. Funda spydert websites van makelaars.. wij hebben ons er ook voor aan moeten melden en wij betalen er ook voor (wordt doorberekend aan de verkopers). Maar dat alleen een NVM makelaar er op komt te staan is niet waar. De overige 2 bonden (VBO en VastgoedPRO) staan ook gewoon op funda.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:53

Dit is ons appartement :+:

http://www.funda.nl/koop/spijkenisse/ap ... laan-21-d/

We gaan trouwens nog even goed kijken of we de de plafonds nog moeten witten, er is nl niet gerookt in het huis en het is in 2008 nog allemaal gedaan. Er schijnt ook spul te zijn waarmee je het af kan nemen, stukken goedkoper en minder werk ;) Verder gaat er spachtelputz op de wanden, in de gang, slaapkamer en woonkamer wit en de huidige behangmuur in de woonkamer krijgt een kleurtje :j Vinden we wel erg moeilijk kiezen, om je voor te stellen vanaf zo'n staaltje hoe de hele muur uiteindelijk zal worden en hoe het zich gaat verhouden tot de rest...Maargoed, we hebben nog even voordat we daar over na moeten denken :)En de slaapkamer krijgt 1 behangmuur, zoals het nu eigenlijk ook al is. Strijkkamertje (waar wasmachine staat) zit op zich net en leuk behang op, misschien pakken we het mee als we ander leuk behang zien, en anders laten we het zitten :j

Babykamertje wordt computerkamer, dus waarschijnlijk helemaal wit en dan gewoon met planken en accessoires opfleuren. Helemaal wit is ook wel praktisch mocht het kamertje uiteindelijk ook weer de functie van babykamer krijgen (waar we niet van uit gaan in dit appartement, maar je weet 't niet ;) )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:56

Dat appartementje ziet er leuk uit zeg :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:57

Ziet er zeker leuk uit :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:14

wat een leuk appartement zeg! vind de badkamer ook mooi gedaan zo :j .

Ik heb echt de kluskriebels gekregen door al julle verhalen :)) , de masionette waar mijn vriend en ik nu wonen is huur en nieuwbouw, hij woonde hier eerst alleen dus ik hoefde hier niks te doen kwa kluswerk :+ .
al is het wel een gezellig huis zo :j . (ik heb eventueel wel een foto als jullie dat leuk vinden)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:23

Uiteraard zijn foto's altijd welkom :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:26

haha ok bij deze :Y)
woonkamer vanuit de gang:
Afbeelding

woonkamer vanaf de eettafel
Afbeelding

keuken en eettafel
Afbeelding

en tot slot de woonkamer vanuit de keuken
Afbeelding

Boven hebben we 2 slaapkamers en een ruime badkamer :)
de foto's zijn iets donker uitgevallen, vloer is in het echt wat lichter en de meubels (behalve de bank) zijn (donker)bruin.

we hebben nu voor 2 nog ruimte genoeg maar aangezien we erg graag willen gaan kopen en we dan ook maar met het oog op de toekomst kijken, zoeken we groter :j .

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:03

Calice, wat een mooie kattenkrabpaal :+: *ja sorry, ik ben ook nog aan het zoeken :P *

Even snel over de lamellen en rolgordijnen (ben nog aan het werk) met vriendje gesproken en we mochten sowiezo nog eens in het huis langskomen om wat dingen te meten, dan gaan we ook de lamellen en rolgordijnen even goed bekijken (ze waren allemaal open/opgevouwen met de bezichtiging) en als ze er goed uitzien, dan nemen we ze over :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:34

Ik vind het erg lastig om m'n geduld te bedwingen. M'n vriend en ik hebben net op de fiets sightseeing Hilversum gedaan en zijn langs alle huizen gefietst die ons aanspraken op funda. Een hoop viel wat tegen qua buitenkant qua onderhoud/schilderwerk, maar we zijn ook blij verrast door een ander huis op funda. Foto's zijn verraderlijk, daar zijn we ook wel achter!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:06

Daar waren wij ook achter gekomen toen wij op huizenjacht waren. Alles word zo gefotografeerd dat je bepaalde dingen niet ziet. ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:43

Dat is ook het beroep van de fotograaf he: alles zo voordelig mogelijk erop zetten. K ben wel eens met onze fotograaf mee geweest fotograveren. Alles wordt aan de kant gezet zodat het groot en niet rommelig lijkt, alle ramen open, slechte punten of lelijke kamers komen niet eens op internet.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:11

Bij ons is de makelaar juist enorm eerlijk geweest met foto's: niet geprobeerd om meer ruimte te creëren, maar gewoon duidelijke foto's.

Toen wij gingen bezichtigen waren we ook vooral bang dat het op de foto's allemaal ruimer zou lijken dan het in werkelijkheid is. Feit was juist het omgekeerde: het is veel ruimer dan de foto's doen lijken! :j Vooral de kamer met de wasmachine en de slaapkamer zijn in werkelijkheid echt groter en de badkamer ook :D

Hebben we ook tegen de makelaar gezegd en die gaf ook aan dat dat zijn manier van werken is: eerlijk en helder, met mooie foto's die niet overeenkomen met de realiteit jaag je alleen maar mensen weg :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:28

Volgens mij is €200,- euro voor rolgordijnen niet veel, al zou ik wel proberen om er nog wat vanaf te krijgen, niet geschoten is altijd mis en zelf hebben ze er waarschijnlijk ook niks meer aan. Zou zelf €150,- bieden :)

Heleboel gave huisjes en appartementen voorbij zien komen, het blijft gewoon leuk om huisjes te kijken, kan er zelf ook niet mee ophouden ;)

Pff gisteren weer bij de bank geweest, zie door de bomen een beetje het bos niet meer en begin al het geregel enzo een beetje beu te worden.. Bij de Abn betaal ik 2% minder rente, maar over het eindbedrag (bruto hypotheek) is er weinig verschil. Weet dus niet waar ik het meest verstandig aan doe. 16 augustus wil ik graag de sleutel, maar volgens de abn is dit absoluut niet realistisch om alles in een maand rond te krijgen. Al is de hypotheek in principe akkoord en is de woning al getaxeerd. Wat denken jullie?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:30

Lees nogsteeds mee, maar ik mag nog niet verhuizen van mijzelf ;(
200 euro voor rolgordijnen is inderdaad niet duur. Ik heb €800 voor 120cm pliségordijn betaald :o
4 weken lijkt mij ook erg onrealistisch. 6 tot 6 weken klinkt mij realistischer in de oren!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:32

2% minder rente is best veel! Hoe zit dat dan Minka?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:02

0,2 sorry :o

En tja die 4 weken komen ook van de makelaar, heb nu tot 6 augustus om de financiering enzo rond te krijgen, hoop dat dat in elk geval lukt..