Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:11

Hutcherson schreef:
Er bekroop me vandaag het gevoel van: wat als we het hier niet naar ons zin gaan hebben..
Dat is echt een naar gevoel. Zijn er meer mensen die dat hebben gehad? Zou het kunnen komen omdat we echt tussen twee huizen in zitten.

Ja, wij hadden dit ook. Ik ben er net uit, maar vond die tijd van verbouwen en met/tussen twee huizen zitten echt verschrikkelijk. Overal rommel/dozen/onrust. En inderdaad de twijfel: doen we hier wel goed aan?
Nu hadden wij weinig keus :+
Maar met name toen we eenmaal de overdracht hadden van het oude huis en we volledig op het nieuwe huis konden richten, viel er een last van me af en was er alleen maar positiviteit. Ik slaap weer als een zonnetje en ben heel erg blij met het huis. Ondanks dat er nog best wat werk is, maar het is nu maar 1 huis. Een stuk overzichtelijker :+

Hutcherson

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:34

Oh daar kijk ik zo naar uit. Ik hoop echt dat ik hetzelfde heb als jij.
We hebben vanaf t begin gezegd: dit voelt goed.
Maar nu we er tussenin zitten en steeds die reistijd hebben etc dan zie ik alle minpuntjes dubbel zo erg.
En vraag me dan echt af doen we hier wel goed aan. Hoopte zo dat anderen dat ook hadden en dat het goed is gekomen.

Wij hebben ook geen andere optie meer hoor dan dit project te volbrengen.
Ik hoop dat alles snel weer op zn plek valt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:29

Hopelijk valt dst gevoel straks weg als jullie volledig over zijn.

De keuken is eruit en grotendeels al afgevoerd.
Dressoir is uitgeruimd en uitgezocht.
Koelkast en vaatwasser even naar de bijkeuken.
Kan niet wachten tot de caravan er is.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:30

Slapen jullie nu al ergens in het huis of rij je heen en weer?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:34

Wij? Wij wonen er al een jaar.
Maar hebben eerst de bijkeuken met badkamer gesloopt en aanbouw gebouwd. Dus toen was alles gedateerd maar leefbaar.
Nu hebben we nog een kleine woonkamer wat leefbaar is en boven is oud maar schoon en veilig. Daar slapen we en hebben we een tijdelijke douche.
Zaterdag komt de caravan en dan wordt dat de woonkamer/wc en verdwijnt de wc in het huis en ook het woonkamertje.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 23:40

Wij logeren er af en toe een paar dagen om wat klussen te doen, en dan rijden we weer terug met honden en al. Echt slopend.
We wonen daar half in de schuur en slapen en douchen in het huis haha.
Van de week komt iemand de keuken ophalen. Dus dan is mn geliefde daar. Ik blijf deze week nog even lekker op mn oude honk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 07:41

horsii schreef:
Wij? Wij wonen er al een jaar.
Maar hebben eerst de bijkeuken met badkamer gesloopt en aanbouw gebouwd. Dus toen was alles gedateerd maar leefbaar.
Nu hebben we nog een kleine woonkamer wat leefbaar is en boven is oud maar schoon en veilig. Daar slapen we en hebben we een tijdelijke douche.
Zaterdag komt de caravan en dan wordt dat de woonkamer/wc en verdwijnt de wc in het huis en ook het woonkamertje.

Aah zo, ik dacht al, jullie woonden er toch al? Hoezo de caravan? Maar nu snap ik 'm :D

Dat heen en weer rijden steeds vond ik ook slopend. En dan was het bij ons maar 10 minuten. Maar het was nergens echt een thuis. Komt goed :(:)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:38

Ja dat heen en weer rijden was echt onmogelijk, hebben we een maand gedaan.
Maar met 153 km enkele reis erg tijdrovend.

Snap ik, met tien minuutjes is het toch ook elke x weer een ding.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:24

Zwaar rot klusje met deze temperaturen

Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:29

Heen en weer vond ik drama. Was 2 uur enkele reis.
We gingen dus steeds voor een paar dagen. En of hij, of ik. Kids zaten nog in de oude woonplaats op de opvang etc

Ik woon hier nu 3 weken. En het begint steeds meer "eigen" te worden. Inmiddels kan ik de tegenvallers ook beter aan. Nu hebben we een riool verstopping.
Zondag begon het slecht door te lopen in de keuken en maandag avond deed het niks meer.

We dachten her opgelost te hebben met doorspuiten, maar er zijn blijkbaar meerdere plekken waar her vast loopt :×
Morgen ochtend gaar hij weer verder.

En de kitranden in de douche van de grote badkamer, pfffff. Heb er nu 3x kit verwijderaar op gehad. Dit waren gewoon meerdere lagen over elkaar heen als je het mij vraagt!
Morgen maar kitten, dan kan het overmorgen weer gebruikt worden

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:40

O wat balen, hopelijk is het vlug verholpen.

Hier ook een tegenvaller waardoor de muur eruit halen langer gaat duren.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 00:06

Hier ook tegenvaller die even moeilijk mentaal op te vangen valt haha.
De autos die we hebben (lease) kunnen niet mee naar BE. Tenminste, de lease moet ingelost worden want ze financieren niet in BE. Dus we moeten of verkopen en in BE opnieuw kopen, of bedrijf ff gauw omzetten naar vof, of lening in BE om financiering in NL af te kopen, dan autos importeren.

Dat met alle onzekerheid qua 'waar is mn thuis', 'gaat dit wel goedkomen', 'hebben we de juiste keuze gemaakt' etc etc etc.. Is even tegenslagje. Maar we moeten door.
Had iemand gevraagd offerte op te stellen voor aanleg gedraineerde paddock. Van 20*17m. 23.000 euro. Haha denk t niet.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:23

horsii schreef:
Zwaar rot klusje met deze temperaturen

[ [url=m/Vq8F5F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben bezig met tegels bijkeuken niet te doen in deze hitte!

Ik zit nu wel in de rommel maar ben blij als ik het zo lees dat ik niet heen en weer hoef.

Gisteren de verwarmingen afgekoppeld.

Afbeelding

Lijkt direct al heel anders.

Ze zijn nu de zolder aan het isoleren. Is eigenlijk extra’tje vanwege de subsidie kost dit een schijntje.

Ondertussen ook voor bezig met dit weer
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 00:06

Ik heb heel veel behang gekocht, betonblokken besteld (voor mn stal), en egaliseer voor de vloer 150m2...mijn hemel wat een prijskaartje. En dan hebben we nog geen vloer gevonden.
Hopelijk kunnen ze snel de dragende muren eruit knallen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:22

Alles lijkt echt mega duur op het moment. Beginnen offertes een beetje binnen te krijgen op het moment en alles is zo 10+k meer dan gedacht. Aannemer aangegevem dat voor alleen man uren, gehele verbouwing ongeveer 50k zou zijn. Maar als je nagaat dat bouwmaterialen, badkamer, keuken, vloeren, warmtepomp en al dat er nog bovenop komt.. := proberen alles op een rijtje te zetten op het moment en keuzes van dit wordt ronde 1, dit verbouwing ronde 2, dit doen we zelf. Dacht een redelijk budget te hebben maar als het zo gaat, is het met een maand na start op :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:23

Heel herkenbaar. Wij hebben uiteindelijk door vrienden en daar weer handige kennissen van, alsnog veel kunnen doen. Maar de prijzen zijn echt niet leuk meer :n

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:28

Hout en ijzer prijzen zijn wel weer aan het zakken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:14

Het is de afgelopen jaren enorm duur… wij hebben daarom ook heel veel zelf gedaan en gaan ook veel zelf doen. Naast materiaal is arbeid ook duurder en rekenen ze ruim naar mijn idee, overal zat werk en voor jou 10 anderen..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:18

En lange wachttijden.. daardoor en door de kosten zijn wij ook bijna alles zelf aan het doen. Duurt daardoor wel langer

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:35

Mijn partner en ik zijn ook de beroertste niet om onze handen uit de zakken te steken, maar zelf denk ik wel van waar begin ik? Keuken eruit, vloer eruit, dat is redelijk eenvoudig. Radiatoren enzo eruit kunnen we ook wel. Maar om zo muur weg te halen ben ik wel huiverig om. Hebben jullie dit zelf wel gedaan of er bijvoorbeeld een constructeur bij gehad die hiermee kon helpen van deze kun je veilig weghalen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:36

Wij hebben helaas geen mensen in onze kring die dit al heel vaak gedaan hebben dus wij moeten idd een bedrijf laten komen. Wel duur grapje.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:00

Wij hebben de constructie met de constructeur bekeken en hij heeft ook de tekening en metingen gemaakt. Zelf de ijzer winkel geplaatst , gestut en gesloopt. Nu een deur verplaatsen in een draagmuur en een niet dragende muur slopen.

Dit wordt de indeling van onze slaapkamer met badkamer ensuite.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:17

Muur weg en begin vd nieuwe deur.
Hopelijk blijft het de komende maand mooi weer.
Zus is gezellig helpen.

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:31

Wij hebben een huis waarvan er 13 in een dozijn gebouwd zijn in de wijken hier in het dorp. En kennen ook mensen die dezelfde muur als die wij wilden hadden doorgebroken.
Wij hebben dus dezelfde werkwijze aangehouden met stempelen en plaatsen van een balk. Maar wel zelf gedaan met vrienden.
Ook de schoorsteen hebben we eruit gesloopt en daarvoor zijn we ook bij buren langs gegaan die dat hadden gedaan. Dat scheelde ons een hoop tijd en geld. Die bleek er namelijk gewoon uit te kunnen en geen onderdeel te zijn van de dragende constructie.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:34

Dat is handig.

Bij ons alleen het huis vd buren, twee onder een kap.
Alleen die is nog gedateerder.