Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:59

Ik betaal, in een dorp, rond de €45 per maand en dan 10 maanden per jaar. Geen idee waarom dat is.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:57

PSvanLot schreef:
Ik betaal, in een dorp, rond de €45 per maand en dan 10 maanden per jaar. Geen idee waarom dat is.

Dat is bij veel (alle?) gemeenten zo, dat je in 10 termijnen betaalt ipv 12. Hier ook :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:58

Enige voordeel van die stijgende WOZ waardes is dat we weer gunstiger uitkwamen voor de schuld-marktwaardeverhouding en dus weer een iets lager rente percentage konden gaan betalen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:07

Skippy01 schreef:
PSvanLot schreef:

Dat is bij veel (alle?) gemeenten zo, dat je in 10 termijnen betaalt ipv 12. Hier ook :j

Oké! Daar was ik niet van op de hoogte.

Fitzroy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:10

Ik moet het in mijn gemeente in 1 x betalen. En dan is een kleine € 900,- een best bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:12

Hier ook incasso in 10 termijnen :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:35

Hier kan je kiezen, in 1x, in 2x of in 10 termijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:40

Ik betaal iets van €30/jaar gezinsbelasting, geen idee of dat onze gemeentebelasting is :+
Wij hebben elke dag iemand rondlopen die het dorp netjes houdt, de vuilnisbakken (probeert) leeg te maken en ook wel een oogje in het zeil houdt. Sluikstorten is hier echter een enorm probleem. Als hij even niet oplet dumpen ze hun huisvuil zo rechtstreeks in zijn afvalcontainer, of als hij net ergens een bak heeft geleefd proppen ze hem gelijk weer vol en zetten er nog extra zakken naast. De wijkagent doet alleen maar aan vingertje wijzen "mag niet, foei hoor" maar doet er niks aan. Want ze kennen de daders, maar vreemd genoeg verstaan die dan plots geen NL meer }:0 (we hebben nogal lakse wijkagenten...)
Hij heeft ook al geholpen bij verkeersschade met vluchtmisdrijf, door de nummerplaten door te geven en dergelijke. Daar vind ik die belasting echt wel prima voor hoor.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:47

30 per jaar? Wow!
Ik betaal zoiets per maand (nou ja, 10 termijnen dus) aan gemeentebelasting, en dan nog eens de helft daarvan aan gemeenschappelijke belastingen voor west Brabant. En dan natuurlijk nog het waterschap... (Waarom ze dat niet gewoon allemaal lekker overzichtelijk op één factuur zetten... :') )
Enfin, die drie bij elkaar is zo'n 90 per maand geloof ik. Voor een eenpersoonshuishouden met één hond.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:06

Ik denk 50 per maand.
Machines zijn gecanceld, ik had een naai en een lock machine op het oog, die zou ik overnemen van iemand.
Maar ipv de machines moet ik nog een vloer leggen in de gang en slaapkamer

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:18

Hoi allen! Dit topic werd mij getipt door iemand en ik lees graag mee met jullie tips and tricks! :D Wij wonen vrijstaand met de paardjes aan huis, en 't is allemaal al duur genoeg := Dus als we ergens op kunnen gaan besparen, is dat altijd alleen maar mooi meegenomen natuurlijk!! Ik zal alleen eens gaan beginnen met überhaupt een overzicht maken van onze inkomsten en uitgaven :))

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:23

Ik snap ook wel dat dat geld ergens goed gebruikt zou worden maar voor mijn gevoel merk je er zelf zo weinig van.. en waarom zou de grote gemeente minder betalen dan wij als klein stadje. Zelfde als honden belasting, bijna elke buurgemeente betaal je niks.. hier wel hoor en knap geld ook.

Hou alvast m'n hart vast voor gas en licht.. dit jaar echt heel lang de verwarming aan gehad, wel laag maar niet uit..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:33

Dat is dan wel een klein voordeel aan huren, ik betaal geen gemeentelijke belastingen enzo. Ook geen water, alleen gas en elektra. En de opbrengst van onze zonnepanelen betaalt voor alle stroom én het beetje gasverbruik dat we nog hebben.
De verwarming staat hier vanaf Maart al niet meer aan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 17:43

Had je het dan niet ontzettend koud 8nnemiek? Ik had in mei zoiets van ik ben er klaar mee (liep ook niet goed qua kosten op mijn energierekening) en heb het gewoon op max 16 graden gezet dag en nacht maar brrrr wat was het af en toe koud :brr:
Dus heb mijn maandbijdrage maar even flink omhoog gedaan, anders moet ik toch bijbetalen doe dat liever in paar keer :o

Ik betaal in Rotterdam veel meer dan bijv in Den Haag daar zijn de gemeentelijke lasten veel lager. Vind dat toch niet eerlijk ^) }:0

Welkom xXutopiaXx! Vrijstaand met paardjes aan huis, wat heerlijk :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 18:31

Hier nog maar eens in mijn verzekeringen gedoken. Toch weer 30 Euro per maand bespaard, bleek dubbel WA verzekerd te zijn en alles nu op een éénpersoonshuishouding ipv tweepersoons. Plus mijn autoverzekering wat aangepast. Dat is toch 360 Euro per jaar *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:32

VanHuisUit schreef:
Had je het dan niet ontzettend koud 8nnemiek? Ik had in mei zoiets van ik ben er klaar mee (liep ook niet goed qua kosten op mijn energierekening) en heb het gewoon op max 16 graden gezet dag en nacht maar brrrr wat was het af en toe koud :brr:
Dus heb mijn maandbijdrage maar even flink omhoog gedaan, anders moet ik toch bijbetalen doe dat liever in paar keer :o

Wij wonen in een oude boerderijwoning uit de 19e eeuw, lekker dikke muren, kleine raampjes.. Het is binnen vrij donker, maar wel lekker koel in de zomer en warm in de winter, de muren isoleren enorm goed.
En we hebben er een tuinkamer aan vast gebouwd, met volle zon wordt het daar ‘s winters al gauw 20 tot 25 graden. De rest stoken we bij met een elektrisch kacheltje.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:41

Ik heb mijn contract gekregen van mijn nieuwe werk (kreeg ik pas na de eerste werk/proefdag). Alles even uitgerekend en ik ga er toch wel heel hard op achteruit, (had meteen ja gezegd bij de sollicitatie, dat was niet zo slim ik weet het, ben een ramp in nee zeggen :') )
moet om voldoende inkomen hier te hebben straks toch wel zo veel uur werken ten opzichte van wat ik nu doe, dat ik echt heel veel privé dingen op moet gaan geven, daar voel ik mij toch best wel rot om. Alles in mij zegt eigenlijk "ik wil niet" maar ik moet wel.
Hoop nu elke dag dat ik wakker word dat mijn huidige werkgever ineens zegt, we stoppen er toch niet mee, iedereen houd zijn baan :')
Gaat niet gebeuren natuurlijk, ik moet er mee dealen dat het de komende periode gewoon even poedersuiker word.
Heb niet echt iemand om het mee te delen en iedereen verwacht van mij dat ik helemaal happy ben met de nieuwe baan enzo, dus het is wel fijn om het hier even eerlijk van mij af te kunnen schrijven en niet de hele dag een smile op te moeten houden.

Ik heb overigens onverwachts nog een baanaanbod staan, ongunstigere uren, iets beter loon, twijfel echt nog heel erg, heb nu al ja gezegd op de huidige nieuwe baan, maar in feite heb ik natuurlijk een maand proeftermijn dus ben niet verplicht te blijven, zou het wel moeilijk vinden om ze te vertellen dat ik toch niet blijf, weet ook echt niet waar ik goed aan doe.. Zo onzeker dit allemaal.

Wel mijn vakantiegeld ontvangen, toch een paar honderd euro, dat is weer fijn meegenomen :j
Meteen maar op de spaarrekening gezet om straks wat klappen mee op te vangen.

Verder van de week nog leuk 60 euro gespaard, had een tafel gekocht op marktplaats, maar was toch iets te groot voor mijn huis, heb hem een paar weken later toch maar weer te koop gezet, en voor 3x zo veel verkocht _O- dat is nog eens een leuke manier van sparen

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:44

Is het baanaanbod iets waar je gelukkiger van wordt? Als het je leuker lijkt en het betaalt iets meer dan is de keuze snel gemaakt. Maar je kunt bij je huidige werkgever natuurlijk ook aangeven “financieel heb ik meer nodig, daarom overweeg ik een andere baan”. Ze kunnen dan twee dingen doen. 1: ga maar of 2: we doen een nieuw loonaanbod.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:41

[quote="Faelynn"]Ik heb mijn contract gekregen van mijn nieuwe werk (kreeg ik pas na de eerste werk/proefdag). Alles even uitgerekend en ik ga er toch wel heel hard op achteruit, (had meteen ja gezegd bij de sollicitatie, dat was niet zo slim ik weet het, ben een ramp in nee zeggen :') )
moet om voldoende inkomen hier te hebben straks toch wel zo veel uur werken ten opzichte van wat ik nu doe, dat ik echt heel veel privé dingen op moet gaan geven, daar voel ik mij toch best wel rot om. Alles in mij zegt eigenlijk "ik wil niet" maar ik moet wel.
Hoop nu elke dag dat ik wakker word dat mijn huidige werkgever ineens zegt, we stoppen er toch niet mee, iedereen houd zijn baan :')
Gaat niet gebeuren natuurlijk, ik moet er mee dealen dat het de komende periode gewoon even poedersuiker word.
Heb niet echt iemand om het mee te delen en iedereen verwacht van mij dat ik helemaal happy ben met de nieuwe baan enzo, dus het is wel fijn om het hier even eerlijk van mij af te kunnen schrijven en niet de hele dag een smile op te moeten houden.

Ik heb overigens onverwachts nog een baanaanbod staan, ongunstigere uren, iets beter loon, twijfel echt nog heel erg, heb nu al ja gezegd op de huidige nieuwe baan, maar in feite heb ik natuurlijk een maand proeftermijn dus ben niet verplicht te blijven, zou het wel moeilijk vinden om ze te vertellen dat ik toch niet blijf, weet ook echt niet waar ik goed aan doe.. Zo onzeker dit allemaal.

Wel mijn vakantiegeld ontvangen, toch een paar honderd euro, dat is weer fijn meegenomen :j
Meteen maar op de spaarrekening gezet om straks wat klappen mee op te vangen.

Verder van de week nog leuk 60 euro gespaard, had een tafel gekocht op marktplaats, maar was toch iets te groot voor mijn huis, heb hem een paar weken later toch maar weer te koop gezet, en voor 3x zo veel verkocht _O- dat is nog eens een leuke manier van

Als je die andere baan leuker lijkt en beter betaald. Doen.
Je moet goed om jezelf denken hoor

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:59

Zijn er hier mensen die voor de eerste keer picnic gaan bestellen of dit willen? Ik heb een kortingcode van 5 euro

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 15:18

Vwb baan niet 'beleefd' zijn en ergens blijven zitten want ze betalen echt heel weinig en die andere baan lijkt je nog leuker ook! Daar is een proeftijd voor ...

Hier niet van Picnic... maar misschien iemand anders? Lief dat je het aanbiedt.

Nou ik ben maar even met pallet en wat kussens aan het stoeien geweest in de tuin. Planten die buiten kunnen buiten gezet. Geheel wat aangekleed met kussens en kleden en hoppa tuinmeubel Ibiza stijl (zit nog lekker ook) gratis en voor niets gecreëerd {:}
Nu nog wat rieten matten en wat lampjes en we kunnen de zomer wel doorkomen 8-)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:09

Dankjewel VanHuisUit! :D Is ook echt een droom, maar aangezien ik vanuit mijn ouderlijk huis direct hier ben gaan wonen had ik géén idee wat ik allemaal moest verwachten.. ik heb geen idee hoe het is om een eigen huis te hebben, en wat daar allemaal bij komt kijken.. laat staan op deze schaal := Vind het lastig inschatten allemaal, en als ik dan lees van iemand die 'de verzekeringen in is gedoken', denk ik alleen maar: hoe dan?! _O-

Lastige situatie Faelynn, wat de rest zegt: ik zou in deze ook kijken naar welke baan je het leukst lijkt... :j Wel heel vervelend dat je er zo op achteruit gaat en je dit in je privéleven ook gaat merken..

Lief purny, maar hier ook geen picnic :)

Klinkt als een fijn huis 8nnemiek :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:03

Snorlex schreef:
Is het baanaanbod iets waar je gelukkiger van wordt? Als het je leuker lijkt en het betaalt iets meer dan is de keuze snel gemaakt. Maar je kunt bij je huidige werkgever natuurlijk ook aangeven “financieel heb ik meer nodig, daarom overweeg ik een andere baan”. Ze kunnen dan twee dingen doen. 1: ga maar of 2: we doen een nieuw loonaanbod.

Betreft werk dat ik moet doen is beide wel oke, betreft loon is de ene iets hoger dan de ander, maar het iets hogere loon heeft ongunstigere uren.
Onderhandelen bij mijn huidige werkgever heeft geen zin, als ik daar kon blijven had ik dat sowieso gedaan want het werk is super en het loon is ook echt top, het is gewoon ideaal, maarja ze stoppen er mee, dus iedereen is straks hoe dan ook werkloos.
Ik ga van ruim 23 euro bruto per uur (mede door toeslagen, maar dat heb je op niet veel plekken meer) naar ongeveer 10 of de iets beter betaalde 11 euro bruto per uur... :+
Moet in beide gevallen hoe dan ook heel heel veel meer uren gaan maken om voldoende inkomen te behouden en dus veel privé dingen op gaan geven.
Vind het dus wel moeilijk om hier een keuze tussen te moeten maken, beide zijn eigenlijk gewoon flut opties ten opzichte van wat ik nu heb, maar denk ook niet dat er betere opties gaan komen, word dus een kwestie van accepteren.
Het liefst zou ik ze combineren, om dan in ieder geval maar een beetje variatie in het werk te houden en niet te veel in een sleur te komen, want het zijn wel 2 totaal verschillende banen, maar dat kan niet, beide zoeken ze iemand voor relatief veel uur :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:37

En even heel anders: kan je nergens anders terecht wat beter betaalt?

Ik heb er mijn eerste werkdag opzitten. Gisteren mijn mooie auto ingeleverd en de nieuwe opgehaald. Zal ook wel wennen want het is best een leuk ding! Werk viel me heel leuk mee. Veel dingen gehoord waar ik me echt in kan vinden. Zal uit mijn pijp mogen komen maar ik heb wel uitdaging nodig haha.

Edit: vorige maand ook al geproefdraaid op mijn nieuw budget en dat is prima gelukt. Dat geeft de burger ook moed :j ik heb dankzij mijn periode thuis in lockdown met veel regen en wind wel echt ondervonden dat ik zonder geld uitgeven ook hele fijne vrije tijd heb.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:47

Balen hoor, Faelynn.

Poes, mooi dat je nieuwe budget lukt.

Ik heb iets té enthousiast geld overgemaakt naar de spaarrekening en zit met smart te wachten op geld van Sunweb voor een geannuleerde vakantie. En de belastingdienst werkt ook nog niet erg mee :( Ik vrees dat ik weer wat terug moet boeken, want anders heb ik nog 90,- om van te leven tot 21-6. :+