zonnebloem18 schreef:Jeuj weer een update!!!
Goeie deal trouwens met de Coop, groente en fruit is nog een leuke kostenpost met een boel konijntjes.
Dat was inderdaad echt niet meer te doen op een gegeven moment.. een buurvrouw (jaa, we hebben allemaal heel meedenkende buren
) wees me erop dat ze daar iemand voor zochten bij de Coop. Nu kom ik 1x in de week een krat halen, en de vogelopvang krijgt een andere dag in de week een krat
En ik doe precies een week met die krat. Zo hebben ze lekker elke avond een flinke bak groentes allemaal

k_m schreef:Ik volg in stilte mee, maar wil toch even zeggen dat ik het super leuk vind dat er weer nieuwe updates zijn!! Mooi plekje hebben jullie!!
Wat leuk dat je nu toch een berichtje plaatst
En dankjewel
Malenka schreef:Leuk om dat proces en de dieren te zien. Wij hebben jaren geleden ook de oude fruit en groente opgehaald bij de supermarkt voor ons toenmalige paard. Overrijpe mango was zijn favoriet. Ik beken dat ik best wel eens heb mee gesnoept.
Toch ook een waarschuwing;
Ik zie al een paar keer konijnen op/in de ruifjes zitten. Zo ben ik mijn konijn kwijtgeraakt. Hij is er in gaan zitten, is met een achterpoot verstrikt geraakt en ik heb hem laten inslapen. Zijn poot was helemaal door. Alleen het vel hield het nog bij elkaar en zat om een spijl van de ruif gedraaid. Het was naar om hem zo te vinden en zijn pootje los te moeten maken. Ik zou de ruifjes aan de buitenkant van het hok hangen of ruifjes kiezen waar een deksel/dak op zit.
Wat leuk dat jullie dat toen ook al deden! Fruit neem ik over het algemeen niet mee, omdat daar teveel suiker in zit voor de konijntjes.. maar soms krijgen we zóveel appels, dat de paardjes inderdaad ook nog wat lekkers krijgen
En inderdaad, soms is het nog zo goed, dat ik ook wel 's een hapje mee eet
Ohhh!! Echt waar?!
Oh dat zou ik zo erg vinden... en buiten dat is het voor ons ook veel makkelijker om de ruifjes van buitenaf te vullen... hoeven we niet steeds alle hokjes open te maken.. goed dat je het zegt, ik ga eens kijken of wij het ook zo kunnen oplossen, en anders iets bedenken. Ik vond het steeds al eng dat die kleintjes hun koppies erdoor staken, maar die angst was dus gegrond.... dank voor het aangeven