Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:40

Ik ben benieuwd of jullie nog tips voor mij hebben... Ik ben een verse thee drinker, en ik koop graag nieuwe theetjes :+ En die koop je dan in van die papieren zakjes waar ongeveer 150 gram in gaat.
Nu zoek ik een manier om dit op te bergen. Ik heb een paar van die kleine potjes van Ikea, maar die zijn veel te klein helaas, daarnaast zijn sommige theetjes moeilijk van elkaar te onderscheiden en zou ik het er graag op een eenvoudige manier op willen kunnen zetten.

Wie heeft een idee voor leuke, mooie opbergmogelijkheden?
Ik had deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40064702/

De echte voorraadpotten nemen me wat te veel ruimte in (vanaf een halve liter)

Amyyy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:47

@janine, ja! Zo staat mijn thee erbij, potjes zijn van de action. Ik heb er labeltjes aan zitten.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:53

Waaaauw heel erg gaaf Amy!! <3 Ik ga even opletten bij de Action!
Hoeveel gaat er ongeveer in één potje? En waar haal je die labeltjes? Ziet er suuuuper leuk uit! Helemaal mijn ding! :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:05

Labeltjes zijn ook van de action.

Ik heb even van een paar volle potjes de thee gewogen,

Jasmijn bloemen gaat er 20 gram in
Rooibos en vruchtenthee 100 gram
Dus afhankelijk van de thee.

Ik heb wel een foto van het potje en dan vergeleken met de potjes die je nu hebt, ze zijn wel een stukje groter:Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:13

Inderdaad een stuk groter! Bedankt! Ook bedankt voor het meten! :D Een beetje in het zakje is niet zo erg, moet ik voor de restjes in de zakjes gewoon even een doosje hebben :)

Ben helemaal enthousiast hahaha :')

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:32

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:34

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:39

Afbeelding
Links is de halve liter, midden is die ik stuurde en rechts een pot pindakaas ter vergelijking. Ik denk dat er dus een maatje kleiner bestaat dan jij gezien hebt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:45

Sorry, ik las je bericht verkeerd!
Die kleintjes heb ik ook bekeken, maar die lijken me dus weer te klein. Misschien zit er wel niet zoveel verschil in. Maar ik denk dat ik ga voor zo'n rekje als Amy heeft. Kan ik het ook leuk ophangen als ik een nieuwe keuken heb :)

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:46

Die zijn absoluut leuker qua decoratie idd! Hopelijk hebben ze ze nog.
Hoe is het met je zolder?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:49

Floko schreef:
Die zijn absoluut leuker qua decoratie idd! Hopelijk hebben ze ze nog.
Hoe is het met je zolder?

Lief dat je er naar vraagt! Is de bedoeling er volgende week mee te beginnen, dan heb ik vakantie. Maar wat ik nog ga doen weet ik niet... M'n vader staat er niet meer zo positief tegenover geloof ik. Dus dan hou ik het bij knieschotjes, schilderen en een vloerbedekking i.p.v. laminaat.

Misschien heel stom, maar als iemand anders mij niet het vertrouwen geeft dat ik het kan, dan durf ik het niet aan om er aan te beginnen. En hij is nogal pietje precies, dus ik weet dat ik er niet te veel waarde aan moet hechten. Maar dat doe ik toch wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:53

Laminaat is makkelijk zelf te leggen hoor, ik vind het ook een stuk frisser en makkelijker schoon te maken. Ik leg het ook in mn eentje, en ik ben geen top-klusser (al ben ik best handig, en in theorie weet ik het allemaal wel hoe het moet, maar als ik een gaatje moet boren gaat hij scheef, en schroefjes draai ik dol.. :+ )

Knieschotten zijn inderdaad wel handig om spullen achter op te bergen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:53

Oh maar dat is al een hele verandering toch!
Ik heb ook graag die bevestiging, maar als je eenmaal begint om het tegendeel te bewijzen en dan een goed resultaat hebt, geeft het ook voldoening :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:55

Shanna schreef:
Laminaat is makkelijk zelf te leggen hoor, ik vind het ook een stuk frisser en makkelijker schoon te maken. Ik leg het ook in mn eentje, en ik ben geen top-klusser (al ben ik best handig, en in theorie weet ik het allemaal wel hoe het moet, maar als ik een gaatje moet boren gaat hij scheef, en schroefjes draai ik dol.. :+

Laminaat was niet zo zeer het issue hoor, m'n vader vind het gewoon zonde om laminaat te leggen op een zolder. En eigenlijk 3 á 400 euro weg te gooien, terwijl je er nooit komt. Voor 100 euro heb je keurig zeil of iets anders netjes... Dus dat begrijp ik wel. :j

Ik wilde alleen graag oefenen. :+ :')

Dolgedraaide schroeven zijn ellende, vaak oud of slechte kwaliteit. Ik haal vaak schroeven bij Hornbach, niet duur en kwalitatief erg goed! :D (gegalvaniseerd volgens mij)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:57

Floko schreef:
Oh maar dat is al een hele verandering toch!
Ik heb ook graag die bevestiging, maar als je eenmaal begint om het tegendeel te bewijzen en dan een goed resultaat hebt, geeft het ook voldoening :))

Ben blij dat ik niet de enige ben die dat gevoel heeft! En je hebt gelijk, dat is ook al een hele verandering :j
Mijn vader is echt best wel een topnotch klusser, in het dagelijks leven kraanmachinist, en wel eens onzeker, maar hij doet de meeste dingen netter dan de pro's, alleen duurt het ook een stuk langer :')
Maar daardoor is het ook wel heel erg lastig om het tegendeel te bewijzen :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:06

Voor goedkope potjes: www.lekkerhoning.nl

Onderstaande potjes komen op 60 cent (tray van 30) inclusief deksel in wit, goud of zwart. Ik gebruik ze voor lemon en orange curd. De flesjes voornamelijk voor olijfolie, 500 ml, net een euro.

Afbeelding

Afbeelding

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:28

Floko schreef:
Pinto, idd een sidetable met laatjes. Zoiets: https://pin.it/ry67qicvpwfvfp

Oh ja! Dat vind ik gaaf!
Dan heb ik iig wat ruimte om belangrijke papieren ed in te stoppen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:55

Janine1990 schreef:
Shanna schreef:
Laminaat is makkelijk zelf te leggen hoor, ik vind het ook een stuk frisser en makkelijker schoon te maken. Ik leg het ook in mn eentje, en ik ben geen top-klusser (al ben ik best handig, en in theorie weet ik het allemaal wel hoe het moet, maar als ik een gaatje moet boren gaat hij scheef, en schroefjes draai ik dol.. :+

Laminaat was niet zo zeer het issue hoor, m'n vader vind het gewoon zonde om laminaat te leggen op een zolder. En eigenlijk 3 á 400 euro weg te gooien, terwijl je er nooit komt. Voor 100 euro heb je keurig zeil of iets anders netjes... Dus dat begrijp ik wel. :j

Ik wilde alleen graag oefenen. :+ :')

Dolgedraaide schroeven zijn ellende, vaak oud of slechte kwaliteit. Ik haal vaak schroeven bij Hornbach, niet duur en kwalitatief erg goed! :D (gegalvaniseerd volgens mij)

Je kunt evt ook via Marktplaats een laminaat vloer kopen, kun je toch oefenen voor een leuk prijsje (en heb je n mooie vloer) :D
Heb ik een paar jaar terug ook gedaan voor onze slaapkamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:57

Ikea heeft ook niet duur, wel goed laminaat :j

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:07

Ik heb mijn losse thee in verschillende formaten vintage 'Gulf' of 'Henkel' appelpotten zitten. Het kleinste formaat is deze:
Afbeelding
Moet wel bij je stijl passen natuurlijk.

Tegenwoordig heb ik een voorraad lege veganaisepotten van 'Jean Baton' van bij AH (hebben ze ook gewone mayonaise in denk ik) en die zijn superhandig, zijn helemaal rechte potjes wat handig is om ze weg te bergen, tov potjes met rondingen, en een leuk tussenformaatje. Niet groot en niet erg klein. Ik ga de etiketten afweken en die potjes dan ook inzetten voor losse thee :j Maar da's een kwestie van eventjes sparen natuurlijk.
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:07

Kleine weckpotjrs hebben ze bij sostrene grene :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:30

Janine, je kan ook labels maken met krijtverf. Met schilderstape een vierkantje afzetten, kwast erover, drogen, en opschrijven maar

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:19

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:51

Amyyy schreef:
@janine, ja! Zo staat mijn thee erbij, potjes zijn van de action. Ik heb er labeltjes aan zitten.
[ [url=m/Lq8K4I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er erg netjes uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:53

Amyyy schreef:
[ [url=m/Lq8K4I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dezelfde potjes, super gezellig ziet het er uit!