Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:20

In de slaapkamer heb ik ook 3 kant en klaar gordijnen hangen. 2 heb ik aan elkaar gedaan door het eerste haakje van het 2e gordijn in het laatste oogje van het 1e gordijn te haken.
Als ze open zijn hangen er links 2gordijnen en rechts 1. Maar voor de slaapkamer vind ik dat niet storend.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:30

knabbelgirl schreef:
Keell94 schreef:
Knabbelgirl: ja klopt haha, vond hem nieuw te duur dus 2e hands voor maar €45 op de kop getikt ipv €200 nieuw haha :p wel wat beschadigingen uiteraard want is niet nieuw maar dat houd je toch, zouden er bij ons ook weer opkomen met de hond :p
Ik heb alleen wel het onderste plateau eraf gezaagd, tafel was te hoog voor onze bank en tv kast en nu mooi in verhouding.

Plankjes hebben ze bij de action :) was voor die 3 plankjes met steuntjes nog geen €12,00 kwijt haha

Oh kijk dat is nog eens een leuke prijs! Nieuw vind ik ze eerlijk ook wel duur voor een salontafeltje :o de hoogte is inderdaad een beetje awkward hahaha

Oh echt? Moet ik eens kijken! Zoek nog iets leuks om mijn starbuckscollectie op te zetten, zat te denken aan van die planken met verborgen steunen maar een paar op zoiets is ook wel heel schattig!

Micha succes met het stucken en schilderen :) Benieuwd hoe dat zwarte eruit komt te zien!

ja hij was veelste hoog, ik zette hem neer en keek zo van hmm haha dus plateau eraf en nu is hij goed.
ik vind het zonde om alles nieuw te kopen met een grote lompe hond in huis en 2e hands is het net zo goed en vaak de helft goedkoper, likje verf erover en het is weer als nieuw.

Ik zocht ook die met verborgen steunen maar de muur waaraan ze hangen is hol(zit een inbouw kast achter) dus was bang dat dat wat zwaar zou worden en die zijn vaak niet zo heel goedkoop. vond dit een mooie oplossing.

loulou: gaaf zo die kleur! ik zou er iets van een wit meubel tegen aan zetten en dan een zwart/wit foto? zo houd je mooi dat contrast, koeienkleed vind ik ook echt super gaaf!

_Micha_: Ja is 2e hands net zo goed en betaal een stuk minder, vind het juist zonde als ik iets nieuws koop en er komt een beschadiging op dan vind ik het zonde :) vind het nu iets minder erg omdat het er toch al op zit en met een grote lompe hond ontkom je er niet aan haha

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:08

_San87_ schreef:
_Micha_ schreef:
Leuke stijl! Waarom heb je niet gekozen om je tv tegen die wand aan te zetten? Zou ik zelf gedaan hebben dan kijk je recht vanuit bed naar je tv (toch?) en is die kale ruimte ook meteen opgevuld.

Ik lig altijd op m'n zij als ik tv kijk :P.

Echt, ik kan het dan echt niet meer volgen _O-

Zou je die groeven trouwens niet gewoon met plamuur kunnen opvullen? Vind het schuine erg leuk maar de groeven ook minder.
Mooie kaptafel misschien op die plek?
Vind het lastig :') op onze slaapkamer komt ook niks behalve een bed, nachtkastje en een stoeltje voor kleding. Zelfde probleem dus.

Vind 2 delen zelf het mooist. Maar goed als het veel geld scheelt zou ik voor 3 gaan.

Iemand enig idee of het scheelt of zelf de stof te kopen en dan iemand gordijnen te laten maken ipv in een winkel?

Vind gordijnen belachelijk duur, nu met de actie van de karwei zouden we 300 euro kwijt zijn voor een raam :wave:
Kant en klaar hebben echter niet wat ik zoek.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:11

2 deurposten zijn gedaan, moeten nog wel nog een keer want de vorige kleur komt er nog licht door heen.
Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding
Het is zijdeglans dus wordt nog matte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:44

Loulou de bouwmarkt zat rond de 140 euro := , zit er gewoon (nu) niet in met alleen een uitkering .

Kant en klaar en dan op een roede ipv haakjes ,er hangt nu een verlept gordijn op de waskamer heel zielig alleen . Ik wou 1 ding niet en dat was de rode rolgordijnen overnemen van vorige bewoner :+ . Hmm dan toch voor 3 gaan of toch op maat , Jysk heeft kant en klaar gordijnen van 1,40 bij 1,75 in de aanbieding volgende week (even uitzoeken of ze verduisteren)

Beneden wil ik tegen die tijd wel strak 2 stukken :j , maar dat is nog groter en vooral hoger

Mcha ziet er al stukken beter uit!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:58

Goed bezig micha, ziet er al veel beter uit ja!

In ons vorige huis hadden we ook donkere kozijnen. Keek heel chique. In het huis waar we nu wonen staat dat niet vind ik, dus alle kozijnen wit.

Gordijnen zijn gewoon belachelijk duur. En ik vind het ook gewoon niet leuk om er geld aan uit te geven :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:25

Pfffff, de kast van Marktplaats staat. Natuurlijk woonde het stel drie hoog zonder lift. Kast is loodzwaar maar uiteindelijk naar beneden gelregen en zo in de trailer. Maar jeetje...het is echt een opknappertje. De kat heeft hem gebruikt als krabpaal en je kon de kattenlicht erin ruiken. Dus even met een sopje flink tekeer gegaan. En hij is te breed voor in de keuken dus hij staat nu in de woonkamer waar we onze andere buffetkast hadden staan. Die kleinere staat nu in de keuken. In de vakantie ga ik de grote kast schuren en schilderen. Maar...hij is nog steeds erg gaaf.

Iemand interesse in een leuke brocante bordenkast?
Afbeelding

177 cm hoog
76 cm breed
Onderkast 44 cm diep
Bovenkast 23 cm diep
Like verf is wel nodig

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:03

loulou schreef:
Goed bezig micha, ziet er al veel beter uit ja!

In ons vorige huis hadden we ook donkere kozijnen. Keek heel chique. In het huis waar we nu wonen staat dat niet vind ik, dus alle kozijnen wit.

Gordijnen zijn gewoon belachelijk duur. En ik vind het ook gewoon niet leuk om er geld aan uit te geven :')

bij ons waren alle kozijnen donker groen en de muren heel snel en slecht even wit geschilderd voor het zicht. dus alle kozijnen wit en de muren geverfd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:34

Mooi loulou!

Micha ga je voor donkere kozijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:36

We zijn begonnen! Al wat kleine verrassingen gehad maar 1 kamer ligt al vol laminaat.

Hier stukje. Super blij met de kleur.

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:39

Mooie kleur!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:08

mooi laminaat idd, houd ik wel van, wij hebben heel donker eiken liggen maargoed dat lag er al in :P zonde om een nieuwe vloer erin te leggen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:13

loulou schreef:
Grappig dat jullie die schuine wand wel mooi vinden :D

Maar het gaat mij ook niet om het schuine hè, maar om het verschil in kleur / materiaal. Vooral die stripjes erop vind ik heel lelijk :o
Schuin blijft hij zowiezo, anders moet ik een hele nieuwe wand zetten. Ik ben wel een beetje handig, maar er zijn grenzen :D

O ik zie nu idd die kunststof strips erop zitten. Dat zag ik eerst niet, denk dat die in hët echt nog lelijker zijn. Ik dacht dat er gewoon openingetjes zat tussen de platen en dat je dan strepen zag. Ik zou die strips eraf halen, dan met structuurverf verven. Wat ook kan is verf mengen met zilverzand wordt ook mooi. Als je het echt strak wil eerst stucken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:16

Mooie vloer!

Ik wil graag een slagje donkere vloer , is licht eiken wat erin ligt (wel mooi :j , en daaronder ligt wit laminaat zei oude bewoner .)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:34

Dankjewel! Is toch altijd een gok wat je koopt.

Maar ik denk dat het voor op slaapkamers heel mooi is.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:40

Afbeelding

Afbeelding

Hier onze slaapkamer in wording! We hebben voor de kerst het verlaagde plafond verwijderd. Niet wetende dat we heel wat electriciteit te verleggen hadden en we de muren aan alle zijden nog 30 cm moesten ophogen en daarna stucen. Maar hee! Vandaag zijn we dan zo ver, het verfwerk is (zo goed als) klaar en we zijn er zo blij mee! Zaterdag gaan we een nieuwe vloer leggen, een donker houten vloer met ietsje rode gloed er door. Heel mooi vonden we hem. Dan kan het inrichten beginnen! Jullie nog leuke ideeën voor nachtkastjes?

Afbeelding
En hier nog een stukje woonkamer :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:45

Mijn brocante bordenkastje is verkocht! Lang leve Facebook!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:46

Mooi rachel! Erg mooi plafond ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:51

karijn schreef:
Mijn brocante bordenkastje is verkocht! Lang leve Facebook!

Goed bezig!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:27

vonneke schreef:
Mooi loulou!

Micha ga je voor donkere kozijnen?

Mooi laminaat zeg!
Vind het inderdaad ook lastig, op een klein stukje ziet het er natuurlijk heel anders uit dan op een hele vloer.

Mooi die woonkamer zeg! Zijn de slaapkamer foto's van wanneer het verlaagde planfond al weg is? Heb je voor foto's dan?
Mooie poef trouwens, waar is die van?

Donkere deurposten inderdaad, echt zwart. De kozijnen doen we niet want die zijn van kunststof, vind dat te veel gedoe en het ziet er gewoon degelijk uit.

Afbeelding

We zijn weg van dit gordijn (voor in de slaapkamer, woonkamer vind ik dit veeeeel te druk), maar hij is te klein voor ons raam. En twee naast elkaar lijkt me lelijk ivm de ongelijke overgang.
Wat voor gordijnen hebben jullie of willen jullie? Of nog tips foto zulk soort/zelfde sfeer gordijnen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:21

Wil je echt met een print? Of mag het ook een kleur overgang zijn?
Deze staan al een tijdje onder mijn favorieten. Ben alleen nog niet helemaal uit welke kleur het moet worden.

Afbeelding

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 08:08

Rachel_x schreef:
[ [url=m/sK3i1n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zCBXn3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier onze slaapkamer in wording! We hebben voor de kerst het verlaagde plafond verwijderd. Niet wetende dat we heel wat electriciteit te verleggen hadden en we de muren aan alle zijden nog 30 cm moesten ophogen en daarna stucen. Maar hee! Vandaag zijn we dan zo ver, het verfwerk is (zo goed als) klaar en we zijn er zo blij mee! Zaterdag gaan we een nieuwe vloer leggen, een donker houten vloer met ietsje rode gloed er door. Heel mooi vonden we hem. Dan kan het inrichten beginnen! Jullie nog leuke ideeën voor nachtkastjes?

[ [url=m/Ldbuth.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier nog een stukje woonkamer :)

Wauw mooi hoor! Ik dacht even dat je laatste foto uit een catalogus kwam haha. Ziet er goed uit!

Gordijnen zijn abnormaal duur zeg... Wij nemen de gordijnen van de huidige bewoners over, alleen in de woonkamer wil ik in de toekomst wat anders, maar laat nu nog maar lekker hangen allemaal haha.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:16

.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 13-02-17 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:20

Wat gaan jullie snel haha!
Mooie tegels en laminaat Vonneke!

Weet even niet wie, maar met die schuine wand en die strips op de slaapkamer,
Zitten die gelijmd? Of geschroefd? Wij hebben dat op de zolder gehad, zaten gelijmd en kregen die er niet zonder schade af, hebben de platen moetem vervangen helaas ;)

Gordijnen zijn idd duur.
wil nieuwe voor de slaapkamer, ik heb wel geluk dat ik ze zelf kan maken, bestel de stof en naai ze zelf, dat scheelt ongeveer 65 procent qua prijs en is echt niet moeilijk!
Enige wat je nodig hebt is een naaimachine en een beetje geduld ;)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:30

Afbeelding
Afbeelding

Fotos van mijn zelfgemaakte gordijnen, kreeg ze helaas niet erbij in mijn vorige post