[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:26

ik heb er 17 bekeken....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:29

2 :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:33

Meer dan 30... we hebben er zelfs een pauze tussen gehad van een jaar omdat we het even beu waren :P

Nu wel echt het perfecte huisje gevonden :) was het wachten en kritisch zijn wel waard. Op een gegeven moment hebben we afgesproken enkel nog te gaan kijken naar huizen die op papier al perfect bij onze wensen aansloten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:14

Stuk of 10 denk ik??
Maar sowieso een jaar bezig geweest voor we kochten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:18

2 bestaande woningen echt bezichtigd. 1 nieuwbouw gekocht (en bez. op papier)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:48

Hier ook twee bezichtigd en de tweede gekocht. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:35

Ik denk dat ik er zo'n stuk of 10-12 heb bekeken, maar bij de meeste was het mooie presentatie op funda, maar de werkelijkheid, dit kapot, dat beschadigd, dat moet vervangen worden, dat is verouderd.
Het viel mij gewoon op dat de meeste woningen zo slecht onderhouden waren. Het huis dat het uiteindelijk is geworden, had alleen boven een opfris beurt nodig. (muren stucen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:22

2 bekeken en de 2e gekocht

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:28

Wij hebben er een 10-tal zo even bekeken, dus langs gereden. 2 daarvan zijn we gaan bezichtigen.

Ik heb vandaag een bod gedaan op het huisje :) Was vanmiddag naar de bank gegaan, zij gaf groen licht. Thuis vriendje gaan halen en samen een bod gaan doen.
Huis wordt wel 'ons huis' maar het komt voorlopig enkel op mijn naam. Mijn vriend en ik zijn nog maar 2 maanden samen dus ik wil geen al te groot risico nemen. Ik heb de lening ook zo gevraagd dat ik hem ook alleen kan afbetalen indien we niet meer samen zouden zijn. Hoe ik het dan qua tijd met renoveren zal doen weet ik nog niet.. :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:32

Wat hebben jullie eigenlijk weinig huizen moeten bekijken!

Was jullie eisenlijstje niet zo lang of gingen jullie echt enkel kijken naar een huis dat 100% aan de eisen voldeed? :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:33

Wij hadden een aantal eisen waardoor veel huizen afvielen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:34

Heel heel erg veel. Ben de tel kwijt geraakt ongeveer. Denk al gauw een 25 of meer. Zijn nu drie mogelijke opties over. Alleen kan ik nog steeds niks.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:33

Wij hebben er ook al aardig wat bekeken.
Ruim vijftien jaar geleden toen we dit huis kochten hadden we ook al heel veel huizen bekeken.
Het voordeel van toen was dat we de streek kende en in de buurt woonde.
Nu moeten we een uur of twee rijden voordat we kunnen bezichtigen.
Ik moet zeggen... Dat verveelt wel.
Nu zijn er vrienden van ons in de buurt waar wij een huis willen kopen op vakantie en zij kijken vast naar de ligging van een aantal huizen.
Een huis wat op ons lijstje stond is nu al afgevallen.
Er staat een enorme varkenstal naast ( deze is niet op satellietfoto te zien) en er waren er nog twee in aanbouw.
Zo bleef ons wel een ritje bespaart.....want daar willen we echt niet naast wonen !
Een een bokker uit dit topic denkt met ons mee. Zij woont in de buurt van waar wij zoeken en heeft ons al ook voor een eventuele miskoop behoedt :o
Laatst bijgewerkt door mirim op 13-07-16 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:34

Solleke_Noah schreef:
Wat hebben jullie eigenlijk weinig huizen moeten bekijken!

Was jullie eisenlijstje niet zo lang of gingen jullie echt enkel kijken naar een huis dat 100% aan de eisen voldeed? :)

Mijn budget was voor een tussen- of hoekwoning niet zo hoog, dus had daarin niet zoveel keus. Huis wat ik nu heb gekocht is meer dan ik had durven hopen na mijn scheiding :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:43

1 woning 1 keer bezichtigd en toen gekocht. :D
Maar wij waren niet direct op zoek, wisten wel dat we ooit iets anders wilden, maar het hoefde niet op stel en sprong. Tot ik ineens het te koop bord in de tuin zag van deze woning.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:54

Waar willen jullie heen Mirim?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:16

Liezel1 schreef:
Waar willen jullie heen Mirim?

Was het niet dat jullie iets in de Achterhoek zoeken? Of juist naar achterhoek toe willen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:25

Voor ons gold dat we heel specifieke wensen hadden. We gingen alleen naar huizen kijken die aan die eisen voldeden.
We zijn wel langs heel veel huizen gereden, als dat dan bijvoorbeeld vlak bij een drukke weg bleek te liggen, dan hoefden we verder geen afspraak te maken voor een bezichtiging :n En dan is het inderdaad handig als je dichterbij woont, dan kan dat ook gewoon. Dan rijd je op een zondagmiddag langs 4 huizen ofzo.
Heel veel huizen zijn op die manier afgevallen.
En we hebben ons oude huis pas te koop gezet nadat we dit huis hadden gevonden, het was toen nog meer een kopersmarkt dan nu :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:43

Wij willen inderdaad naar de Achterhoek :)
We hebben een bod op een huis gedaan, maar de verkopers hebben nog niets besloten. Er zijn meer gegadigden , wel allemaal onder voorbehoud van verkoop eigen huis.
Dus ondertussen kijken we ook nog naar andere huizen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:08

Ik ben ook nog steeds op zoek, helaas niet zo'n groot budget en ik ben alleen en woon in een dure stad. Dus het is best lastig om wat te vinden wat en leuk is en groot genoeg en dan nog binnen budget.
Ook heb ik nog een aantal vragen, misschien dat mensen uit dit topic daar antwoord op kunnen geven?
- Kan een huis ook gekocht worden onder voorbehoud van starterslening? Deze komen in de plaats waar ik woon weer per januari beschikbaar en hoewel ik het wel zonder kan, is het makkelijker om voor een klein bedrag een starterslening te nemen. Daarnaast gaat mijn loon de aankomende jaren stijgen dus zou dit financieel ook moeten kunnen.
- Waar moet ik op letten bij het bezichtigen van een huis?
- Is het verstandig om meerdere huizen te bezichtigen, ook als je bv. een huis op het oog hebt wat helemaal naar zin is, maar om te vergelijken?
- Hoe lang kan het duren voordat de financiering rond is en waar moet ik rekening mee houden?

Ik ben al wel bij de hypotheek adviseur geweest en ik weet dus wat ik kan lenen en dat ik in aanmerking kom voor een starterslening, alleen is dat potje in mijn gemeente leeg voor dit jaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:15

Je kunt die starterslening wel meenemen in het voorbehoud )is onderdeel van financiering :)
Maar dan zou ik uit voorzorg wel de tijdsduur alvast aanpassen.
Startersleningen duren nog wel eens een aantal welen langer dan normale financiering.
Daarnaast zou ik sowieso even uitzoeken of je er wel voor in aanmerking komt als je het op papier Zelf zou kunnen dragen.
prutsmuts was het namelijk niet mogelijker een starterslening te krijgen als je de hypotheek ook zonder zou kunnen rondkrijgen

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:23

Hoe bedoel je de tijdsduur aanpassen? Ik wil graag alles goed uitzoeken voordat ik verder ga en naar mijn hypotheekadviseur ga.
Normaal gesproken ka ik 130.000 opnemen, nu kunnen mijn ouders garant staan voor het resterende bedrag maar dat betekent een hoog rente percentage en geen NHG. Vandaar dat ik liever gebruik maak van een starterslening. :) En mijn berekeningen zeggen dat het mogelijk moet zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:40

Tijdsduur is ook wel een vage omschrijving

Maar tel dat je normaal een koopcontract tekent onder voorbehoud van financiering , dan hangt daar een x aantal weken aan vast. Tot wanneer dat voorbehoud geld

6 of 8 weken bijvoorbeeld
Bij een starterslening duurt het soms wat langer voor het rond is
Dus doe termijn zou je wat langer kunnen maken

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:31

Wat een verschillende cijfers zeg! Wel fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die wel meer dan 10 huizen bekeken hebben alvorens een bod te doen. :D

Wij hebben gisteren een huis bezichtigd dat eigenlijk vrijwel aan al onze eisen doet. Goed afgewerkt, prima keuken, prima ruimte en een prettige tuin. En dat voor een hele mooie prijs. Maandag contact opnemen met de Hypotheker om wat inzichtelijker te krijgen wat onze maandlasten zouden worden. Mochten we dit zien zitten dan zijn we van plan om maandag een bod te doen. Vind het ineens wel heel spannend.
Willen dan nog wel een bouwtechnische keuring laten doen voor de zekerheid. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:14

Ik breek even in want ik heb een vraagje over de intentieverklaring die veel banken vragen bij het verstrekken van een hypotheek aan mensen zonder vast contract.
Stel de werkgever ondertekent een intentieverklaring en geeft daarmee aan de intentie te hebben om de werknemer een vast contract aan te bieden na afloop van dit jaarcontract.
Als ik het goed begrepen heb is de werkgever dan alsnog tot niets verplicht en mag je ontslaan.
Maar hoe zit het dan als hij je nogmaals een jaarcontract aanbied?
Kan de bank daar moeilijk over doen?