Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 12:23

Bij Nibud staat 2010 kWh per jaar voor 1 persoon. Waar dus niet aan zal komen gok ik met mijn apparatuur. Als ik gewoon 4 kWh gemiddeld per dag verbruik zal ik rond de 1500 kWh per jaar zitten. Niet meer iig, zeker niet als ik weer gewoon werk en lange diensten draai.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:24

lifaya schreef:
Bij Nibud staat 2010 kWh per jaar voor 1 persoon. Waar dus niet aan zal komen gok ik met mijn apparatuur. Als ik gewoon 4 kWh gemiddeld per dag verbruik zal ik rond de 1500 kWh per jaar zitten

Daar kom ik nog niet eens aan en zoals ik net al zei; ik leef echt niet zuinig en heb behoorlijk wat machines en apparatuur staan.
Vraag me echt af uit welke hoge hoed ze die getallen toveren :?

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 12:29

Ik heb ook echt geen idee... Ik ben benieuwd wat ze gaan doen...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:21

Ben heel blij voor je ts... Las al tijden mee... In spanning.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:24

Liselot schreef:
lifaya schreef:
Bij Nibud staat 2010 kWh per jaar voor 1 persoon. Waar dus niet aan zal komen gok ik met mijn apparatuur. Als ik gewoon 4 kWh gemiddeld per dag verbruik zal ik rond de 1500 kWh per jaar zitten

Daar kom ik nog niet eens aan en zoals ik net al zei; ik leef echt niet zuinig en heb behoorlijk wat machines en apparatuur staan.
Vraag me echt af uit welke hoge hoed ze die getallen toveren :?

Afhankelijk van de warmtevraag, oriëntatie van woning, installatie, grootte van woning, gebruikersgedrag, bouwjaar woning, ligging in het land. Etc etc etc...

Dus daar wordt vaak een gemiddelde voor aangehouden. Het is maar net of je past bij dat gemiddelde.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:33

Wat fijn dat het nu eindelijk opgelost is. En props voor jou dat je niet geluisterd hebt naar alle verwijten dat je nog steeds geen ijking had aangevraagd. Nu he je jezelf toch wat honderden euro's bespaard :) . Hopelijk heb je er niet al die weken over in de stress gezeten.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:28

Ik leef in een soortgelijke situatie als TS, alleen dan met een wasmachine die gemiddeld 2 wassen per week weg wast en misschien iets vaker tv en computer aan en gebruikte de afgelopen jaren steeds rond de 1100 kwh per jaar.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:31

wow super, nu nog even een financiele correctie van oxxio :$

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:20

Zo dan Lifaya wat een geweldig nieuws.
Wat een opluchting zal dit zijn zeg.
Vanaf het eerste moment meegelezen en ik vond het billenknijpend.
Een dikke pluim voor jou hoe je hier mee bent omgegegaan en ook met de reacties van sommige bokkers.
Nu lekker opgelucht ademhalen en zonder gestress weer lekker voor je kat zorgen en uitkijken naar een baan.
Ik wens je hierbij heel veel succes en laat even de uitkomst van de correctie weten. Heeel interressant dit

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:38

Wat fijn al moet je iets meer betalen dan je normale verbruik.ben blij dat het niet die enorme rekening is.om een perfecte schatting te maken is voor hun ook erg lastig

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:01

daffieduck83 schreef:
Ik leef in een soortgelijke situatie als TS, alleen dan met een wasmachine die gemiddeld 2 wassen per week weg wast en misschien iets vaker tv en computer aan en gebruikte de afgelopen jaren steeds rond de 1100 kwh per jaar.

dat is een behoorlijk laag verbruik daffie, TS had een verbruik van bijna 3.5x zoveel?
of misschien begrijp ik je verkeerd en bedoel je dat je in een zelfde soort woning woont

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:13

Nee als indicatie voor het nieuwe verbruik van TS, dat moet natuurlijk wel geschat worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:30

ah so..
dacht de situatie

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 19:15

Ik ben iig blij dat het een goede afloop heeft. Dat ik ook eindelijk serieus ben genomen.
Ik baal van het feit dat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd en dat ze je gewoon verplichten een ijking te doen ipv gewoon even simpel iemand naar de meter te laten kijken. Het erge is dat de netwerkbeheerder dus op 26-02-2014 (als ik de data goed heb) de meterstanden had opgenomen (en de meter dus hadden bekeken) en dus niet de vervalste zegels hebben gezien. (Dit heb ik begrepen van netwerkbeheerder zelf geloof ik, dat zij dus toen langs waren geweest. Dit doen ze willekeurig, ik heb ze zelf gek genoeg niet gezien terwijl ik toen al de huurder van het huis was, misschien dat ik dus de datum fout heb, dat kan ook. ) Dat vind ik eigenlijk best schandalig, dan had dit allemaal niet hoeven te gebeuren. Had mij zo ontzettend veel stress bepaard...

Nou is mijn geval wel uitzonderlijk en zal dit echt niet vaak gebeuren, dat een meter zo erg kapot is doordat er mee geknoeid is, maar er had gewoon eerder een belletje moeten gaan rinkelen bij instanties bij die hoge verbruiken. Dit geld ook voor de woningbouw. Die hadden op zn minst kunnen voorstellen dat ze iemand zouden regelen om naar de meter te kijken, maar nee, die hebben totaal geen gehoor gegeven en dat vind ik schandalig. Zij verhuren een woning met een abnormaal "verbruik" de afgelopen jaren en dan behoor je je gewoon een beetje klantvriendelijk op te stellen. Niet je handen in de lucht steken en zeggen "wij kunnen hier niks aan doen, ligt bij de huurder!". Ik word gewoon in mijn eentje, als 25 jarige vrouw die totaal geen verstand hiervan had in het duister gelaten en moet het allemaal maar zelf uitzoeken. De politie (althans, het bureau waar ik de tweede keer ben geweest xD) is in dit geval de enige geweest die mij echt serieus heeft genomen, energiemaatschappij ook in principe, meer dan wat zij hebben gedaan konden zij niet doen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:19

Welkom in de grote mensen wereld ;) . Zo werkt het helaas vaak. De ideale wereld bestaat helaas niet. Dat heb ik inmiddels ook soort van geleerd (the hard way).

Ik ben blij voor je dat het is opgelost. Scheelt weer een hoop stress.
En je hebt hier iig zelf ook een hoop van geleerd gok ik :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 19:24

Heeft helemaal niks met "grote mensen wereld" te maken. Het is meer dan normaal dat als iemand aangeeft dat er idioot hoge verbruiken zijn geconstateerd bij iemand in een situatie waar dit absoluut onmogelijk is om te kijken of er bijvoorbeeld word afgetapt of iets anders, zeker als het al langer speelt. We hebben het niet over een paar 100 kWh per jaar extra, maar duizenden ;)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:30

Ja. Dat zou normaal zijn. En netjes. O en ook ideaal.
Maar helaas, zoals ik al zei... zo werkt het niet voor iedereen. Is dat dan netjes? Nee. Schofterig zelfs soms.
Maar zo werkt het dus wel in sommige gevallen. Zeker in de grotere bedrijven. Je moet dan dus óf mazzel hebben dat je wél diegene met gevoel treft, óf zelf doorpakken en vast blijven houden zoals jij nu hebt gedaan.

Nouja, dat is een andere discussie. Ik zal mijn mond verder houden,

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:55

Ging alles maar zo ideaal; meedenkend en helpend. Neehoor, je moet zoveel zelf doen, zoveel waar je geen verstand van hebt zelf uitzoeken. Dit is doodnormaal. Netjes is het niet, maar he, hoeveel mensen zullen er deze moeite en tijd niet eens insteken en gewoon betalen. Al zijn het er 2 op de 20, verdient voor hun makkelijk en het scheelt er toch weer twee.

Hun zullen zich echt geen zorgen er over maken hoor, of je nu jong en alleen wonend bent, of oud met een compleet gezin; who cares.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 05:44

Ze zijn er met de vorige bewoner ook gewoon mee weggekomen,lekker makkelijk toch?Waarom zou je je inspannen als de kans bestaat dat iemand het opgeeft.Binnen is binnen hoor...kastje-muur principe weg vaak prima :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:04

Ja idd, plus dat die facturatie ook allemaal automatisch verloopt wss, vermoedelijk gaat er nergens een alarmbelletje rinkelen bij hoog verbruik.

Hoewel ik van de watermaatschappij wel es een belletje gehad heb of ik de juiste meterstand genoteerd had, was verdacht hoog. Helaas was het een lek in een leiding die we zelf doorgetrokken hadden, dus daar konden we niet onderuit.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:23

elenaMM77 schreef:
daffieduck83 schreef:

dat is een behoorlijk laag verbruik daffie, TS had een verbruik van bijna 3.5x zoveel?
of misschien begrijp ik je verkeerd en bedoel je dat je in een zelfde soort woning woont

Ik zit op 680 kwh per jaar :D En ja heb tafel model vriezer, wasmachine, draait 2/3 keer per week, vaatwassertje draait 1 per week, elke nacht radio aan, overdag veel led tvtje en dvd spelertje aan, laptop geregeld aan de lader. Maar geen koelkast, koffie zet dingen/waterkoker, geen magnetron :n

Ik woon in een oud huisje, tussen woning, steens muur, geen dak vloer of muur isolatie.

Geweldig TS dat het probleem gevonden is :j Je zal nu beter slapen ;) Sterkte met poezel en werk vinden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:34

Als jij je niet kan herinneren ze gezien te hebben dan is de datum fout. Ze kunnen niet in je huis komen zonder sleutel. Dat moet dus of eerder zijn geweest of je wordt dement :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 13:41

Sammie schreef:
Als jij je niet kan herinneren ze gezien te hebben dan is de datum fout. Ze kunnen niet in je huis komen zonder sleutel. Dat moet dus of eerder zijn geweest of je wordt dement :D

Ik was in die tijd aan het klussen nog, kunnen zij niet met een sleutel van de woningbouw naar binnen?ik kan ook dementerend zijn hoor haha, mijn geheugen is niet wat het geweest was sinds de laatste hersenschudding xD

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:44

Was het nou 2014 of 2015?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:46

Nou een gemiddeld verbruik is moeilijk vast te stellen zo, ik zat van 10/5/2014 tm 01/05/2015 op 2972 KwH. Waarvan 1.661 in laagtarief. Moet ik toch eens naar kijken een keer want denk dat piek en dal niet helemaal klopt. Woning is 4 jaar oud en goed geisoleerd.
Ik heb geen gas, daarom is het verbruik wat hoger dan een normaal huis maar moet eerlijk zeggen dat ik het verschil wel heel groot vind voor een klein appartement van 50 m2.