[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:30

Bij ons is het helemaal rond *\o/* 1 oktober zal de overdracht zijn. Nu eerst op vakantie!

Fiebie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:43

Gefeliciteerd Jeannaa! :D
En een fijne vakantie :):)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:05

avaluna schreef:
@Appiesjappie: ik was er eigenlijk zeker van dat het zo weg zou zijn :o , was wel geen doorsneehuis, maar een vakwerkhuis, centraal gelegen en echt helemaal af, in 1 week 3 keer kunnen verkopen... We hadden meer moeten vragen :')

Poe hej nog heb je nog geluk gehad. Ons huis is helemaal vernieuwt nieuwe kunstof kozijnen, dubbelglas, nieuwe cv, nieuwe dakbedekking, nieuwe keuken, nieuwe wc, behalve de badkamer moet nog gedaan worden, We hebben de grootste tuin van de buurt, hoekwoning, eigen parkeerplaatsen naast het huis, vlakbij de stad en we dachten dat het wel een bijzonder huis zou zijn. Maar helaas wij hadden het mis.!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:08

Fiebie schreef:
Avaluna :oo Dan heb je inderdaad echt mazzel gehad hoor! Pfff.... Veel mensen zijn jaloers op je denk ik :D

Wat betreft de gehorigheid..... Tja, als vriend en ik samen gaan kopen weet ik ook dat het vrijstaand gaat worden :') Sjoooooonge jonge zeg.

haha bij ons ook! de buren kunnen we helemala volgens als ze in e tuin zit en zo af en toe gooien ze met de deuren, de buurvrouw doet aan paaldansen dus af en toe hoor je haar dat boven doen. Tjah dat krijg je soms met buren...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:08

jeannaa schreef:
Bij ons is het helemaal rond *\o/* 1 oktober zal de overdracht zijn. Nu eerst op vakantie!

Gefeliciteerd!!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:20

wat leuk jeannaa......heel veel succes !! :) gefeliciteerd :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:46

appiesjappie schreef:
Fiebie schreef:
Avaluna :oo Dan heb je inderdaad echt mazzel gehad hoor! Pfff.... Veel mensen zijn jaloers op je denk ik :D

Wat betreft de gehorigheid..... Tja, als vriend en ik samen gaan kopen weet ik ook dat het vrijstaand gaat worden :') Sjoooooonge jonge zeg.

haha bij ons ook! de buren kunnen we helemala volgens als ze in e tuin zit en zo af en toe gooien ze met de deuren, de buurvrouw doet aan paaldansen dus af en toe hoor je haar dat boven doen. Tjah dat krijg je soms met buren...

Van de week was het toppunt bij vriend thuis.
Maandagochtend om half 8 de gemeentewerkers die op het plein de kantjes kwamen maaien met een bosmaaier..... >;)
En dan een half uur later een stampend kind boven wat niet naar school en daardoor een boze buuf die met de deur gooit :roll:

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:00

oooeeeh ja dat herken ik. Buurman en buurvrouw die s'nacht om half 4 ruzie snachts krijgen. Buurman buiten opsluit, buurman buiten schreeuwen buurvouw binnen schreeuwen elkaar uitschelden. uiteindelijk waren ze om half 5 weer samen thuis ach ja!! Gezellig ! haha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:33

@Jeanna: gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* en een fijne vakantie!

Oeh, wat vreselijk, nee, vorig huis was twee-onder-één kap en heerlijk rustig en nu dus helemaal geen buren, we zijn het enige huis/boerderij van de straat, van de aansluitende straten en dus onze buren wonen dus enkele honderden meter weg en aansluitend alleen maar veld en paardenweien, heb nog nooit overlast gehad := .
Zou ik echt verschrikkelijk vinden als ik de deuren van de buren zou oid, trouwens dochter en ik spelen piano, dus we zijn zelf ook niet leuk als buurtjes :D .

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:52

hahaha nee dat lijkt me ook niet fijn maar jullie spelen vast niet dehele dat piano ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:15

appiesjappie schreef:
hahaha nee dat lijkt me ook niet fijn maar jullie spelen vast niet dehele dat piano ;)

Nee, hahaha, twee dagen voordat de pianoleraar komt, bedenken we meestal dat we weer eens moeten oefenen, hahaha, maar een silentpiano vonden we niet nodig, zoals we wonen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:50

hahaha, ik vind het niet zo erg als mn buren zo af en toe piano spelen. Ben inmiddels wel wat gewend

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:52

Neonlight schreef:
Wat is extreem laag, hoeveel procent ligt het onder de vraagprijs? En hoeveel procent onder de oorspronkelijke vraagprijs (neem aan dat ze in die 3 jaar wel gezakt zijn?) ?

Nou dan gaat het echt om 20% onder de vraagprijs als eerste bod. Ze zijn al een ton gezakt in projs. Als ik het nu zo lees waarschijnlijk niet erg realistisch wat ik denk... Anderzijds, het is maar hoe graag ze er vanaf willen.... ?!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:44

inmiddels al iemand ervaring met duokoop of gelijkende regelingen?
ben toch wel erg nieuwsgierig naar aan wat voor bedragen je aan moet denken wat betreft canon :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:59

jeannaa, gefeliciteerd! En een fijne vakantie!

Loesss, dat is inderdaad vrij laag bieden, 20% onder vraagprijs. Maar staat wel al 3 jaar te koop. Die ton gezakt is lastig inschatten, een ton op 2 ton is veel, een ton op 2 miljoen is weinig. :+ Vandaar dat ik ook percentage vroeg. :)
Huis waar wij naar kijken zit nu op 80% van de prijs van ongeveer 3 jaar geleden, maar staat niet zo lang in de verkoop, heeft toen even in de verkoop gestaan maar mensen besloten om niet te emigreren. Wel andere makelaar, deze zei dat het toen voor veel te koop stond, maar er is wel een gedaalde marktwaarde die erbij in zit.
Wij willen zelf een bod van 85% van de vraagprijs uitbrengen. Ik vind dat ook al gewaagd, want dit huis staat nu precies 2 weken te koop. :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:05

Het is maar net hoe graag de verkoper er af wil. Je kan altijd een bod uitbrengen, en wat neonlight zegt, 20% op een ton is vaak iets wat minder snel zal gebeuren dan op een groter bedrag denk ik.

Het word volgende week waarschijnlijk dat wij wat horen, bank waar wij onze hypotheek aanvraag hebben liggen heeft het nogal druk.... Morgen 3 weken geleden dat wij het voorlopig koop contract hebben getekend... Is wel lekker stressen zo.

Jeannaa, gefeliciteerd en fijne vakantie :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:52

Jeuj, ik heb gister niet op funda gekeken dus ik mag weer :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:13

Neon, ik zou het gewoon proberen hoor, wie weet happen ze toe (zou ik wel doen uiteraard haha).. veel succes!!

Joolien, veel plezier.
Jeannaa.. gefeliciteerd!

ik zou wel weer willen zakken met de vraagprijs, maar helaas gelooft de ex wat in de kranten staat, dat de woningmarkt weer aan zou trekken. dus die wil niet zakken... Ik hoop dat hij gelijk krijgt, maar heb er een hard hoofd in. :(
Ik wil graag een dag minder gaan werken nu de baby er is, maar dat huis.. moet betaald worden he.. ik werk voor het huis :( :(

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:15

have fun jolien :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:17

Wat een narigheid Juval .... dat je eigenlijk voor je verleden werkt, in plaats van het heden en de toekomst te kunnen genieten. Ik duim voor je dat er snel een koper komt!

Veel plezier Jolien! Happy hunting!

Ik heb toch iets leuks gezien :):) heel apart ingericht, waardoor het (denk ik) misschien mensen afschrikt, maar helemaal mijn stijl. Nu nog de moed verzamelen om de makelaar te bellen (telefoonfobie, niet handig :') . Nemen jullie eigenlijk een aankoopmakelaar mee, of ga je eerst zelf kijken?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:25

Veel ontwikkelingen hier....

Wij gaan morgen verhuizen echt op de meest natte dag :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:30

Themba schreef:
Veel ontwikkelingen hier....

Wij gaan morgen verhuizen echt op de meest natte dag :(

Ah dat is balen zeg!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:29

GEFELICITEERD met de beeb!! ! :D Mooie naam! *\o/* *\o/* *\o/* Alles goed gegaan? :):)

Themba, das mooi balen.... :(:)

Joolien, veel plezier :')

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:12

Nou voor een volledig beeld, het stond eerst voor 450 te koop. Nu voor 350. Wij willen daar dan nog ruim onder gaan zitten... Maar het is inderdaad lastig in t schatten hoe graag men er van af wil. Het staat inmiddels ruim 3.5 jaar te koop, naar verluid krijgen ze het ook niet goed verhuurd. An sich maakt het risico ons niet veel uit....

Wat leuk iedereen hier zo te lezen die er ook mee bezig is! Ik ga wat actiever meeposten als jullie het goed vinden.

5 oktober is ook open huizen route, wij zijn inmiddels een flinke route aan het uitstippelen. Eerste huis, dus wil eens overal gaan 'voelen'.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:24

thanx fiebie.. jaa het is allemaal heel goed gegaan, Rosanne doet het prima.

Loess, mijn huis staat nu ruim 2 jaar, en we zijn van 425 gezakt naar 275 (en ik zou nog wel meer willen zakken). Je zou het dus kunnen proberen, misschien willen ze er net zo graag vanaf als ik :)