Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:23

heb voor 10 euro boodschappen gedaan vandaag bij de deen. voordeel voor mij is dat ik bijna niet thuis warm eet. maandag of donderdags bij vriend ivm sporten. dinsdag bij papa. woensdag op me werk. vrijdag verschilt per week. Me budget is helaas nu ff niet groot ivm net op me zelf en alle leuke rekening die je dan ook krijgt. En je paardje erbij dus wil zo min mogelijk gaan uitgeven komende 4 maanden

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:24

voor die 10 euro had ik niet heel veel trouwens.
en woensdag op me werk eten beteken kant en klare maaltijd ook niet erg goedkoop maar was in de aanbieding 2 voor 2 euro. (lasagna) volgende week weer even me vrieser vullen. maar die is ook weer niet zo groot dus overal rekening mee houden

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:08

Wat had je voor die 10,- dan? Ik had voor die 10,85 best veel vond ik.
2 x 1 L. halfvolle melk
1 Blik Champion/Rundvlees ragout
Grote tube Mosterd
Zak naturel chips
500 gr. tomaten
1 kg peren
1 kg appels
Wc reiniger
Krop sla
6 vrije uitloopeieren
Grote bus tafelzout

Meevaller, ik heb nog een gaskachel als verwarmingsbron maar die heeft wat kuren de laatste tijd, dat hij opeens uit zichzelf van waakvlam vol gaat branden en dat ik hem niet terug kan draaien. Net is de kerel die hem eerder schoongemaakt heeft komen kijken, vorige keer daar zwart 10,- betaald. Hij kon niets vinden maar ff uitgelegd hoe ik hem af kan sluiten als het weer gebeurd en ik wil van huis/slapen. Hij hoefde er verder niks voor. echt super tof. Wilde dat van t geld wat ik bespaarde deze week van de boodschappen doen maar dat hoeft mooi niet dus :) !

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:17

o uhh (vergeet snel dingen) anderhalf brood toetje(voor vriend) seleriesalade limonade 2 menus (voor 2 euro voor de woensdag) kiwi's kaiserbolletje deo

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:16

Weer 31 euro kwijt...... -O-
4 broden (in de aanbieding)
3 zakken chips (aanbieding)
Olijfolie (aanbieding)
2,5 kilo friet (vriezer)
Kroketten (aanbieding)
Vis voor in de vriezer

En ik heb zo'n slecht geheugen dat ik de rest niet meer weet.... -O-

Zo meteen hachee maken, ben benieuwd!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:19

Ik kreeg gisteren een zak met een stuk of 10 schoongemaakte scholletjes. Van het weekend dus bakken in de roomboter en lekker op peuzelen. Jammie..

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:24

Kreeg?! Oei, lekker.

Oh, ik schrok al. Zo'n korte lijst en dan toch €31,- kwijt! :oo Wel weer flink voorraad ingeslagen zo te zien, dus die €31,- nu spaar je later weer op. ;)
Ik zit er over te denken om toch het pizza pakket dat bij de AH in de aanbieding is nog te halen. Voor €1,84 kant en klaar deeg en een flesje tomatensaus. Ongetwijfeld teveel voor mij alleen, maar de volgende dag is het koud ook nog wel lekker voor de lunch ofzo. Heb ik alvast een deel van het eten voor volgende week in huis. :Y)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:25

Ja heb ze gekregen. Is weer een meevallertje haha..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:06

Ik ga straks naar de Lidl, ik zoek nog supersnel 'avondeten' zonder dat je hoeft te koken (een waterkoker heb ik wel). Vorige week at ik rauwe broccoli en wortel met honing/mosterddressing, de week daarvoor een bakje noodles... het vult allebei niet zo maar je moet wat! Iemand nog meer van dat soort tips?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:11

Pasta en veel groentes worden ook gaar in kokend water wat je als het kookt uitzet. Pan voorverwarmen, kokend water + pasta + wat groente er in (warm houden in je bed) en op smaak brengen met pakje cup a soup.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:18

Oh echt? Dat moet ik eens proberen (zodra ik een pan heb)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:23

Zo kook ik mijn eieren wel vaak. Weliswaar in een pan op het vuur, maar als het water eenmaal kookt, zet ik het gas uit en laat het ei nog een paar minuten in het hete water staan voordat ik het laat schrikken. Resultaat is een super zacht, maar toch voldoende gekookt eitje. Handig tip van Nigella Lawson. :D

Wat betreft een snelle avondmaaltijd zonder koken... Je kunt een maaltijdsalade in elkaar draaien? Slamelange kopen, croutons en iets van feta er doorheen en aanvullen met extra groenten zoals tomaat, komkommer, paprika, wortel...

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:19

Wat een interessant topic ;)
Heb aardig wat bladzijdes doorgelezen en besef mezelf dat ik ook teveel uitgeef.

Afgelopen zaterdag boodschappen, had wel een giga winkelwagen vol, maar ook weer 60 euro ofzo lichter.

Ik ben gek op koken, net een mooie nieuwe keuken aangeschaft en wat kookboeken en probeer van alles.
Maar toch moet ik kijken of ik wat kan bezuinigen. Want voel me soms schuldig dat ik zo het geld over de balk gooi, terwijl mijn naaste familie leden elk dubbeltje om moeten draaien doordat ze in de WW zitten of door de pensioenen die naar beneden gaan...

Ik ga lekker doorlezen en kijken of ik ook kan besparen hierop.

Enigste waar ik dan van ' baal' is dat ik naar 2 supermarkten moet. Want de cola van AH (euroshopper) vind ik veel lekkerder dan de cola van de aldi. Heb die vaker proberen te drinken, maar vind die echt niet lekker. En daarnaast hebben wij een kat in huis die ook maar 1 soort voer wil eten (gourmet mouse, niet bij aldi te krijgen, ander voer gaat ze van overgeven...)

Maarja, gelukkig is er een aldi in de buurt en ga daar maar eens wat vaker heen. Kijken hoeveel dat gaat schelen.

pff... als ik dit typ voel ik me 'verwend' bah.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:00

Schaam je niet hoor Firefly, ik ben ook pas bewuster boodschappen gaan doen toen ik dit topic zag.

Ik heb erg veel aan de tips die gegeven worden hier!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:04

ooh ik wil me ook melden..
Lees nu 2 dagen mee en ben vandaag voor het eerst boodschappen gaan doen bij de liddl.
Ik vind het vaak jammer dat dingen in hele grote verpakkingen zijn en ik dat in mijn eentje nooit opkrijg.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:06

ja dat heb ik dus ook. heb wel een vriend maar woon niet samen. als ik dus iets zie en denk oe lekker moet ik eerst nadenken krijg ik t wel op. omdat ik maar 1 dag in de week thuis eet

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:07

Zoals wat dan? :) De meeste dingen zijn toch wel te bewaren?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:07

sheran heb je een magnetron tot je beschikking.
Veel groentes kan je in van die ovenpannetjes (xenos of action) met wat water gaar koken in de magnetron. Moet je eve google, want hoe en wat weet ik neit percies maar die methode bestaat wel.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:14

nou meer van die aanbiedingen. heel vaak is het 3 halen 2 betalen ofzoo.. en dat is dan weer veel te veel voor mij alleen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:25

Ik moet straks weer boodschappen doen, even de voorraad met diepvriesgroente en potjes groente aanvullen. Vanavond wil mijn vriend 3-P eten, dat is echt van dat simpele campingvoer ;) Alleen er moet mascarpone doorheen en dat vind ik aardig duur... Iemand nog een goed alternatief daarvoor?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:33

3-P..? Wat is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:34

landvrouw schreef:
nou meer van die aanbiedingen. heel vaak is het 3 halen 2 betalen ofzoo.. en dat is dan weer veel te veel voor mij alleen.

3 halen 2 betalen koop ik ook nooit. Zo`n goede actie vind ik dat niet. Eerder pak ik 2 voor zoveel of 2de gratis ;)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:35

ik heb nog geen kleinverpakkingen gezien bij lidl voor sla bijvoorbeeld. of aardappels

wat is 3-p

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:37

OOhw haha, ik vergat de uitleg erbij te zetten ;) 3-P staat voor Pesto, Pollo, Pasta. Je bakt blokjes kip, daar gooi je een hele berg geperste knoflook bij (mijn vriend doet soms wel 3 tenen per persoon) en dat bak je even mee. Dan gooi je het kip/knoflookmengesel bij de gekookte pasta en daar gooi je een potje pesto en een bakje mascarpone doorheen. Maar aangezien ik wel vind dat er groente doorheen moet, bak ik vaak nog wat paprika mee, maar je kan er bijvoorbeeld ook sperziebonen of spinazie doorheen doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:39

Mascarpone gebruik ik nooit... maar zou je geen mozzarella kunnen gebruiken?

Nee, ook geen magnetron hier, maar binnenkort krijg ik hier mijn pannetjes en dan kan ik wat koken :). Groente lust ik trouwens ook prima rauw, het grootste 'probleem' was pasta enzo. Ik was net bij de Lidl en zag bij het afrekenen een man met aardappelsalade. Dat lijkt me ook wel wat voor de volgende keer! Ik heb nu even heerlijk luxe gedaan en een bakje olijven met kaas gekocht (knoflook vind ik lekkerder, maar ja, ik moet straks dansles geven) en roomyoghurt en een cup-a-soup kerrie en wat broccoli. Ik ben 11,03 kwijt voor:

- 2 Oosterse schijven (vleesvervanger)
- Bakje olijven met kaas
- 500 g broccoli
- doosje cup-a-soup
- 3 bakjes roomyoghurt met vruchten
- sladressing
- hagelslag
- 2 pistoletjes
- 1 maisbrood
- roomboter

Veel luxe dingen dus, maar al met al best netjes, vind ik zelf.
(en toen ging ik het daarna weer verpesten door vata-thee the kopen - 3,99)