Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:07

Wat is dat ding naast je bank? Een mandjestoren voor de katten? :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:08

Mijn hond is inderdaad een Welsh Corgi Cardigan (Puck) en dat ding naast de bank is de krab-klim-slaappaal van mijn 3 katten. :D Hebben we ook zelf geknutseld btw. :) Wilde een mooie functionele paal die ook een geheel met mijn interieur zou vormen. Is wel aardig gelukt. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:12

Wat een vreselijk leuk idee! Heb je het zelf gemaakt?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:23

Oh wow zeg!!! Wat is de salontafel mooi geworden!! Ben benieuwd wat voor tekst je erop wilt zetten, zie ook een RM tekentje erop :P

Lante, die is ook echt gaaf zeg! Met helemaal wit beslag, dat staat ook echt leuk! :D En die paal is ook gaaf, mogen we daar ook een foto van O:) Heerlijk al die inspiratie :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:39

Zal mijn interieur helemaal even op de foto zetten; heb ook nog een grenen boekenkast geschilderd en een grenen eethoek. Ik heb echter geen grijze accenten, maar juist grenen accenten gehouden. Ik vind grenen op zich namelijk een hele mooie, warme kleur hebben. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:47

xXutopiaXx schreef:
Oh wow zeg!!! Wat is de salontafel mooi geworden!! Ben benieuwd wat voor tekst je erop wilt zetten, zie ook een RM tekentje erop :P

Ja klopt, die kwam ik nog tegen in de kast :D

Ik zoek even de sticker... deze: http://www.iezieart.nl/Lounge-Club-The-Harbour
Maar als ik me eerder bedacht had dat de bovenkant grijs werd, dan had ik hem in het wit besteld. Ik zie wel of het mooi staat, anders peuter ik hem eraf en bestel alsnog een witte.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:50

Oeh, wel mooi die stickers! :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:06

Haha Lante :P Klinkt echt alsof je een prachtige inrichting hebt! Ik vind grenen idd ook een hele mooie kleur op zichzelf :j

Ohh da's wel een hele gave sticker Quellian! Gaaf :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:07

Afbeelding
Krabpaal gemaakt van onbehandelde kastanjehouten palen met mandjes van de action en hier lekkere dekentjes in.

Afbeelding
Eethoek van Cottage geverfd (deels) en bovenblad wat doorleefder gemaakt (schuren toetakelen met ketting e.d.), de stoelen zijn nog origineel en al lekker doorleeft dankzij de katten. :)

Afbeelding
Schouw gemaakt en de planken op de muur zijn 'gerookt' (speciale behandeling, kan je bestellen zo bij de houthandel). Daardoor mooie zachtbruine kleur. Is eigenlijk voor buiten, maar wij hebben het dus binnen gebruikt om een beetje het blokhut gevoel op te roepen met een knippoog naar de schrootjes uit de jaren 80). De witjes achter deze gashaard (praktischer dan hout gelukkig) zijn origineel gemaakt met precies dezelfde techniek als dat ze dat vroeger deden, erg leuk! Onder de kachel maken we nog een plateau, maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen. :)

https://lh5.googleusercontent.com/-bAlA ... 7s+020.jpg[/img]
De keuken; ik wil heeeel graag ooit nog eens een nieuw blad en een groter fornuis (AGA of Boretti achtig iets), maar misschien wordt het dan ook wel een compleet nieuwe (zelfbouw) keuken.

https://lh4.googleusercontent.com/-mKlP ... 7s+017.jpg[/img]
Deze kast vond ik bij de kringloop zoals hij hier staat; dat is geluk hebben!! :):)

https://lh4.googleusercontent.com/-khfg ... 7s+016.jpg[/img]
Ooit nieuw gekochte grenen boekenkast bij Leenbakker en leuk gepimpt samen met de eethoek destijds.
Leuke kast, maar bij mij wel snel een rommeltje...

Nou, dat was het voor eerst; we zijn nog druk aan het klussen in en om huis...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:12

Oh wooooowwww, wat een prachtigdroomhuis heb jij zeg!!! Ben echt hélemaal weg van de inrichting!! En die kattenpaal is zo gaaf!! :oo Gewoon, wow.. :+: <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:13

Ik keek even en toen zag ik die krabpaal wat machtig mooi! , de rest van je huis ook trouwens :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:16

Thanx, ben zelf ook blij met mijn huisje. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:52

Wat een gezellige inrichting Lante! Ik hou ervan!

En die krabpaal, echt TE gaaf gewoon! Mag ik vragen waar je zulke palen koopt?

Bij ons in huis moet zo nog verschrikkelijk veel gedaan worden... ik heb onlangs besloten om elk weekend 1 ding te doen, er staat nog wel genoeg op de lijst om de komende jaren van de straat te zijn *zucht*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:27

Mijn handen gaan er ook echt van jeuken! Maar helaas is dit niet de smaak van m'n ouders, waar ik nu nog woon en m'n vriend heeft wel een eigen huis, maar die ken ik pas een paar maandjes. Ook zo raar om gelijk z'n huis onder handen te nemen :') Ik hou 't wel bij m'n slaapkamer bij m'n ouders haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:31

Hahahaha, toen ik mijn vriend leerde kennen had hij echt zo'n saai kaal mannenhuis :+ Pas toen ik mijn eigen huur had opgezegd (en mijn meuk bij hem werd geparkeerd) ben ik de boel wat knusser gaan maken. Maar ook alleen met de spullen die we (ik!) al hadden, want we zouden daar toch niet lang blijven. Tegenwoordig ben ik degene die bepaalt hoe of wat, want hij vindt het allemaal wel best.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:34

Zo gaat het hier ook :j
Hij is meestal niet van de ideeën. Wel van de uitvoering trouwens :+
Maar goed, hij zou er nooit op gekomen zijn om zo'n schattig mooi theekastje te kopen. Maar toen ik er mee thuis kwam was hij dolenthousiast en zei: Nou daar kan ik volgende week al wel even aan beginnen :') Nou dat dacht ik niet, das mijn projectje :D

Prachtig huis idd, al hou ik niet zo van de planken achter de schouw :+ Voor de rest is het wel helemaal mijn smaak :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:39

Hahaha :P Wat leuk om te horen :D
Moet zeggen dat ik met kleine dingetjes al wel stiekem een beetje mijn stempel erop begin te drukken :P Zo staat er een foto van m'n paarden in z'n huiskamer haha, heb het een beetje aangekleed met plantjes en bloemetjes, kaarsjes etc :D Steeds een klein dingetje erbij haha. Kan niet wachten tot de kerst trouwens, dan ga 'k wel heel z'n huiskamer omtoveren :P Hij viert nooit kerst, en wilde ook geen kerstboom eigenlijk, en ik hou echt van de kerst en winter :P

Ohh die planken vind ik juist prachtig!! Ik zou zoiets heel graag in m'n slaapkamer willen, tegen de muur waar 't bed tegenaan staat ofzo <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:25

Afbeelding

heeft iemand een leuk idee in welke twee kleuren ik deze kast kan schilderen? Ik heb m op marktplaats gekocht voor in de slaapkamer, kleren. Het kan ook zijn dat we m nog gaan gebruiken in een andere kamer maar voor de kleuren maakt dat niks uit :) eventueel kunnen er nog andere deur/ladeknopjes op.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:50

De foto laadt bij mij niet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:50

De palen voor de krabpaal haal je gewoon bij een houthandel, onbewerkt kastanje houten palen moet je naar vragen. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:17

set_elkol schreef:
[ Afbeelding ]

heeft iemand een leuk idee in welke twee kleuren ik deze kast kan schilderen? Ik heb m op marktplaats gekocht voor in de slaapkamer, kleren. Het kan ook zijn dat we m nog gaan gebruiken in een andere kamer maar voor de kleuren maakt dat niks uit :) eventueel kunnen er nog andere deur/ladeknopjes op.

Oh wauw!! Wat een te gek kastje! Ik zou er geen andere knopjes opzetten, zonde. :D

Ik zou dit jaren zeventig kastje ook in die stijl schilderen. Geinspireerd op het behang hieronder zou ik bijvoorbeeld de buitenkant bruin doen, de kleine laatjes geel, oranje, rood (donkerste kleur onder) en op de grootse deur zou ik de circel uit dit behang schilderen. Groovy. 8-)

Hmm, of om het wat lichter te maken; de buitenkant geel en dan de lades oranje, rood, bruin. Ik ben jaloers op je kastje! :D

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:19

haha heb je goed gezien het is een ouder kastje :j ik vind de knopjes ook op zich wel leuk! 70's is op zich wel tof maar weet niet of mijn vriend er blij van wordt in de slaapkamer :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:20

Ik heb nog een heeeeeeeeeul saai kastje dat je vriend vast prachtig vindt in de slaapkamer. O:) :P

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 18-11-13 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:22

_O- en dan te bedenken dattie voor 10 euro op marktplaats stond! Voor een goed bod gaat ie wel weg hoor :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:30

Hmmm, ik zal er eens over nadenken. :D