Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:32

Haha klinkt goed suus. Je weet ut maat nooit O:)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:22

:D ;)
Ik ook hoor inclusief strak leren pakje.
Toch valt er soms nog wel iets te spotten, en soms kunnen de helmen beter opblijven :')

Haha :D

Snoevie

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:34

Ik wil het wel een keer meemaken, haha. Als ik ooit mijn rijbewijs nog eens haal

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:49

Polly schreef:
Deze is behoorlijk wendbaar, ik rij er ook veel mee binnen de bebouwde kom (is mijn volgmotor voor de lessen), alleen een 8je is me nog niet gelukt :D

Al mijn motoren zijn altijd geel geweest, hiervoor had ik een F800S met riemaandrijving.

[ [url=m/0LALAx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8s0tTR.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog een keer de 1200

[ [url=m/rsrzfz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die van mijn collega en mij, collega rijdt ook een R1200S maar dan in blauw-wit

Die Akra erop is erg gaaf!
Toevallig ook dat dat geel goed met elkaar matcht *D.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:50

DAMWolf schreef:
Misschien leuk om iedereen ff haar motor te laten showen :D

I'll start:

Honda CBR600FS '95 :+:
Harpoon demper (Herrie ~~}> )
Rimstriping
KN lucht/oliefilter
"Badass" stickertje op m'n kuipruit ('t eerste wat een maatje zei toen we een eindje gingen rijden := )
Rizoma spiegels (thanks dad, hij maakte de originele spiegels kapot, kreeg ik deze van 'm!)
Ben nog lang niet klaar met aanpassen, wil nog veel meer doen :oo

[ Afbeelding ]

Mooi! Dat rijdt wel lekker, zwager heeft een 600F gehad, maar dan volgens mij een 2002.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:51

blackstar schreef:
Ik heb op een verlaagd zadel gezeten, maar dat doet pijn aan de bovenkant en binnenkant van mijn benen. Dus is alles standaard.
Gister naar de motorwinkel geweest heb 3 koffers, middenbok, carterbeschermingsplaat en witte knipperlichtglaasjess besteld.

Dit is de mijne

[ Afbeelding ]

Super Goldie dat het weer goed ging. Ik heb gelest op een verlaagde motor en heb toen een keer op een standaard motor ook die oefeningen moeten doen, maar toen viel ik bijna om omdat het zwaartepunt heel anders is.

Vind ik een minder 'mooi' type, maar wel echt een buffel en rijdt ontzettend makkelijk, bizar voor zo'n vrij grote motor.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:52

Goldie schreef:
Hadden het vandaag over welke motoren onze instructeur ons wel zag rijden. Haha voor buffel Jan moest het een bmw gs 1200 worden. En mij zag ik wel op de kawasaki er6 serie... Nou laat ik die nu ook geweldig vinden :Y)
Maarja misschien wil ik toch wel een wat lichtere motor, zat vandaag even op de triumph van m'n vriend en voelde meteen wel dat die echt een stuk lichter is :j Yamaha heeft ook redelijk lichte motoren zag ik op de website.

Triumph <3 . Heeft nog steeds mijn hart gestolen, deels dan. :P

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:18

pluche_pluus schreef:
http://i206.photobucket.com/albums/bb34/pluche-pluus/motie/SV/20140816_174546_zps63carbd9.jpg
Foto is te groot, hierdoor link.
Motor: suzuki sv 1000 S
Bouwjaar: 2006
Aangepast: ultra girly rim striping, aangepaste dempers (echte brullers)
Wish list:
Xenon & angel eyes
Hp vering
Donker kuipruitje
En nog veel meer wensen :j
Voorjaar 2014 gekocht, is de opvolger van mijn diversion 600.
Verliefd op geworden omdat ik teveel pijn aan mijn stuitje kreeg van de diversion. Die was namelijk meer tour. Nu met deze nergens last van.
1 nadeel, hij zuipt verschrikkelijk en niet echt een reis motor. Maar gelukkig heeft vriend wel een reismotor (ktm 990 smt)

Stoer! Ziet er super netjes uit in zijn geheel overigens, erg strak zo te zien. En super bokjes heb je.
Anyway, ook een gaaf ding dus.

Nu ga ik even netjes doen en mijn bijlees in 1 post doen, realiseer me nu pas hoe ver ik achter loop :+.

@DAMWolf: Flinke wishlist :o. Dat tikt stiekem best aan! Maar is wel leuk om steeds in stukjes te doen en je motor zo net steeds iets meer naar je smaak te maken *D.

@Niekj_Jente: Mooie R6, staat toch altijd wel heel vlot bij vrouwen, vind ze bij vrouwen beter staan dan bij mannen eerlijk gezegd.

@Plieza: Mooie uitvoering van die Blade met die decals net in een andere tint, staat heel stoer. Lijkt wel een korte wielbasis te hebben zo, maar dat valt best mee geloof ik?

@Goldie: Je lessen gaan goed zo te lezen, wanneer is jouw examen?

@Snoevie: Die momenten heeft vrijwel iedereen denk ik. Denk gewoon weer aan een mooie zomerdag in de zon over de dijk, terrasje pakken in de pauze, enz ;) . Je kunt het!!

@Libiris: Welkom Iris, een HD, jeetje, vind je dat niet erg zwaar? Mijn pa zit er steeds op aan te sturen dat ik die van hem meeneem, maar das niks voor mij. Ik vind sommige modellen wel onwijs gaaf, sportster heb ik altijd wel kunnen waarderen, een street glide vind ik weer wat minder. Wel stoer hoor, een vrouw op een HD.

@Liselot: De gele BMW's zijn in de meerderheid hier :P. Die van jou lijkt niet eens heel hoog? Ook qua model niet helemaal mijn smaak. Ieder zijn ding, de mijne vinden veel mensen ook niet veel aan. Lijkt me wel ook weer een heel fijne en makkelijke motor waarmee je uren, zo niet dagen, kunt toeren.

@PP: Hahahaha, lekkere strakke mannen konten in leer. :Y) Dat is zeker een goede reden om te gaan!!

Over MFMM, ik zit ook op MF, maar nog nooit naar de MFMM gegaan. Wat ik ervan gehoord heb is het een hoop 'posen'. Kletsen lijkt me wel leuk, 'posen' wat minder.

Over motorbeurs, altijd wel een leuk dagje uit, zeker als er weer nieuwe modellen zijn, even zitten en dromen *D. Heb er vorig jaar ook mooie handschoenen gescoord en was op zoek naar een specifieke helm, helaas ben ik die niet tegengekomen. Het beste ga je er zonder verwachting heen.

Mijn vorige motor:
Afbeelding

Mijn huidige motor:
Afbeelding

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:25

Snoevie, niet opgeven, ik heb 2x avb gedaan en 2x avd, zakte me de moed ook in de schoenen toen ik ook nog eens zakte voor de avd, was dezelfde examinator dan de eerste keer avb, dus daar heb ik het uiteindelijk maar op gegooid, de andere twee examinators waren wat "relaxter" die eerste was zo'n aparte man, heeft me dus wel veel geld gekost maarja, ik kan lekker rondtuffen nu

ik ben ook echt een hobbyrijder, paardjes gaan ook nog altijd voor op het motorrijden, dat is toch mijn grootste hobby :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:32

Sorriso: die van mij is van de fabriek af verlaagd. Ben zelf 1.64 en kan precies met de voeten aan de grond.
Had hiervoor een naked en die houding viel me erg tegen. Maak graag tourtochtjes met vrienden en wil er ook mee op vakantie kunnen. Dan lijkt deze me echt super. Heb er nog geen lange ritten op gemaakt (langste was 140km) maar denk dat ik geen centje pijn ga hebben op de GS :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:49

Liselot schreef:
Sorriso: die van mij is van de fabriek af verlaagd. Ben zelf 1.64 en kan precies met de voeten aan de grond.
Had hiervoor een naked en die houding viel me erg tegen. Maak graag tourtochtjes met vrienden en wil er ook mee op vakantie kunnen. Dan lijkt deze me echt super. Heb er nog geen lange ritten op gemaakt (langste was 140km) maar denk dat ik geen centje pijn ga hebben op de GS :)

Oh, dat is ideaal, wist niet dat die zo geschikt waren voor de kleinere motorrijders onder ons.
Tja, de ene naked is de andere ook weer niet, zit erg veel verschil in nog.
Ik denk dat je daarvoor inderdaad de perfecte motor hebt, dat is met de mijne niet bepaald handig helaas. Pa was voorheen met zijn GS ook altijd de pakezel met zijn koffers. Als ik op zo'n soort trip wil, moet ik met allerlei tassen in de weer :/. Is te doen, maar wel stukken minder handig en bovenal diefstalgevoeliger. Ik heb niet eens opbergruimte onder mijn zadel ;( .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:47

Ik weet t meiden, maar ik heb al zoooo veel lessen nu, en dan doe ik soms van die domme dingen tijdens de les :p

Soms maak ik mijn instructeur gek met mijn gezeur denk ik, haha.

Wbt motoren, ik vind nog steeds de sv650 erg leuk. Ik denk dat die wat comfortabeler zit als de zxr400

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:50

Ah de hyper <3 <3 wat een gaaf ding! Kleine tank toch?
Je hebt nu ook de hyperstrada, combinatie fiets. Lijkt me ideaal als je wat meer op pad wilt naar het buitenland :j

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:03

@sorriso: aah een hypermotard, heb je de 796 of de 1100?
Hier staat er ook een in de schuur :)

@snoevie: gewoon doorzetten, de een heeft meer lessen nodig als de ander moet de routine te kunnen krijgen. en je doet het voor een goed doel toch?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:45

Snoevie, hoeveel lessen heb je al gehad?? Stug blijven doorgaan. Komt vanzelf wel goed en valt alles ineens op zijn plek.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:14

Ik ben iig gestopt met tellen, wil het niet meer weten :+

@Sorriso: Het plan was om het examen aan te vragen (avb), maar zodra we dat van plan waren ging het al slechter met de langzame oefeningen. Nu zit er weer vooruitgang in, dus waarschijnlijk toch binnenkort aanvragen... Maar ik kan echt niet met die druk/stress omgaan :=
Super gave motor heb je! Al vond ik je vorige ook erg leuk ;)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:19

@sorriso
Ja tikt best aan, maar ik ben nog lang niet klaar met rijden op deze motor. Hij heeft toch al 60k km gelopen (ik kocht t met 42.000 ofzo) en niemand zal er wat voor geven ben ik bang. Kan ik m beter lekker afraggen of later alsnog zien te verkopen. Hij staat nu nog op 25kW op kenteken terwijl hij gewoon vol vermogen is :)

En ik hou ervan om hem aan te passen en te leren hoe zo'n machine nu in elkaar zit. Daarom probeer ik het meeste onderhoud zelf te doen, en anders onder begeleiding :D Tot nu toe werkt het prima!

Die thriumph, wát een machine <3 Waarom heb je die weggedaan dan?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:22

Ik had dat ook hoor, dat het ff tegenzat. Zelfs met de generale repetitie op het examenterrein ging er nog vanalles fout. Dat is gewoon omdat je jezelf zo enorm onder druk zet. Als je dat nou eens gewoon niet doet, en geniet van die machine onder je kont met zoveel power dat je er een 360 backflip mee kan doen, dan komt het goed. Motorrijden is leuk *\%/*

Ik had mn examen binnen twee maanden gehaald en ik had niet eens een spoedcursus. Wat ik wel had, was een deadline. Vóór januari 2013 moest ik hem gehaald hebben anders moest ik op 11kw rondtuffen en dan kon ik beter brommer blijven rijden.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:33

Sorriso, wat een mooie moters!! vind vooral jouw vorige motor mooi, echt een plaatje!
ik vind de street glide over het algemeen ook niet echt mooi, te "degelijk" haha maar er zitten wel hele mooie bij... ik probeer voor de Iron te gaan, val ik ook niet zo op tussen de racemodellen :D

ik heb 18 lessen gehad, de 3e les viel ik om met de motor met het oefenen van een achtje... toen moest het ff tot mij doordringen dat ik juist niet kan vallen zolang je gas geeft... en dat had ik toen dus niet gedaan.

de vaardigheden vond ik in t begin best eng, totdat het knopje echt om was met het niet vallen als je gas blijft geven... ben ook voor beide examens meteen geslaagd gelukkig.
Ik vond/vind uiteindelijk de vaardigheden leuker dan het rijden op de weg, hopelijk komt daar verandering in als ik een eigen motor heb :)

brommer rijden is ook leuk :D heb na het behalen van rijbewijs wel een scooter gekocht...haha

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:08

Ik wou dat ik maar 18 lessen nodig had... Super snel!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:15

De 18 ben ik ook al gepasseerd en ben pas net met snel bezig en langzaam aan het verfijnen :=
Maar onze instructeur neemt wel heel erg de tijd en past aan op jouw manier van leren en niveau. Bewust voor gekozen ipv een pakket oid.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:00

Haha ik durf niet eens te zeggen hoeveel lessen ik ook al heb gehad

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:52

*\o/* Ik mag de Motor opleiding in voor mijn werk..

Ik ben gewoon nu al zenuwachtig, dat zijn fikse opleidingen :=

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:18

Super amber! Ik zal wel extra gaan uitkijken ;) Zijn er veel vrouwelijke motorrijders op je werk?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:58

18 lessen, zou willen dat ik dat ook nodig had :D Volgens mij heb ik er begin 30 gehad? Of misschien iets meer :=

Gaaf dat je dat mag voor je werk Amber!

Nou, niet lachen.. ik zal jullie mijn lelijk eendje showen :D
Nu snappen jullie vast waarom ik mijn vriend in eerste instantie uitlachte toen hij deze motor aanwees :') Had erg veel moeite om die lelijke kuip weg te denken..

Zo hadden we hem gisteravond gekocht;
Afbeelding

Vriendlief heeft hem naar huis gereden, viel hij op de snelweg uit.. Iets met een benzinekraantje wat gsjes vaker hebben? Blijkbaar krijgt hij dan te weinig of te veel benzine en moet je het kraantje op PRI zetten. Was een lekker gevaarlijke situatie, in het donker. Ik reed met de auto voor en was hem al kwijt, dus verder bij een benzinestation gestopt. Hij moest hem op de vluchtstrook aanduwen terwijl er net een afrit begon :\ Maaaar gelukkig is hij heel thuis gekomen en gaat hij hem verder maken :)

Momenteel ziet hij er zo uit, maar er word nog flink aan gewerkt :)

Afbeelding