Ik heb voor de vakantie de Sony prs t2 van mijn vader mogen lenen. Wat heb ik veel plezier gehad van dat ding!
Nu wil ik er zelf een aanschaffen en kom er op bol.com twee tegen, maar ik kan niet goed achterhalen wat nu precies het verschil is tussen die twee (behalve de prijs). Kan iemand mij daarbij helpen? Wat zit er wel bij en wat niet?
Ik kan uit de tekst niet opmaken wat het grote verschil nu is. Zeker niet wat het grote prijsverschil verklaart. Ik kan ook nergens vinden wat er allemaal inbegrepen is.
Precies, welk boek als eerste! Bovendien was ik in het begin bezig met het bekijken van de reader en dan kom je niet echt in het boek.
Inmiddels toch al een tijdje gelezen, leest fijn, maar sommige dingen moeten nog even wennen (vasthouden bv, en hoe je met je linkerhand doorbladert, en welk lettertype nou het fijnst is.)
Bij ons ligt dat naast het kinderspeelgoed in een hoekje
Ik heb gewoon een lampje in m'n sony-hoesje zitten en dat werkt prima, ik val alleen regelmatig in slaap met het lampje nog aan dus de batterijen gaan nogal hard
Ik zit te twijfelen of ik een ereader neem... Ik ben lid van de bieb en lees eigenlijk alleen biebboeken op dit moment, maar de bieb (onze althans) heeft eigenlijk nog maar heel weinig eboeken beschikbaar. Ben bang dat als ik een ereader koop, dat hij uiteindelijk toch weer in een la belandt, omdat ik boeken leen van de bieb. Iemand anders die dit dilemma heeft (gehad)?
Nee hoor. Viel niet mee om in de bieb nog genoeg leuke boeken te vinden, daar heb ik met de ereader geen last van. Lees nu dus juist weer meer dan voorheen.
Daarom ben ik juist overgestapt op een e-reader. Het bieb-aanbod is beperkt, of het moest eerst uit een ander filiaal gehaald worden, series hadden ze vaak niet compleet, etc. Sinds ik de reader heb ben ik niet meer bij de bieb geweest . Je kunt nu wel boeken voor op een tablet 'lenen', maar het werkt niet op een reader.
De bieb, wat is dat? Daar ben ik dus al jaaaaaren geen lid meer van, ideaal. Niet meer wachten op nieuwe boeken, of net dat ene deel van die serie die je aan het lezen was...
Hier in de stad worden de wijkbiebs vrijwel allemaal opgeheven en dan moet je het doen met de biebbus als die in de buurt komt, of een bieb in een verzorgingstehuis in de buurt en die zijn maar klein. Ik heb geen tijd, puf, energie om elke keer naar de bieb in het centrum te gaan. Gaat me uiteindelijk alleen maar meer geld kosten doordat boeken niet op tijd ingeleverd worden
E-books kan ik vanuit mijn luie stoel ergens vandaag plukken en op de reader zetten. In de trein vind ik het ook veel handiger. Klein ding in mijn tas ipv een zwaar boek. Perfect.
Ik wil op zich de bieb wel blijven steunen want ik vind het wel belangrijk dat ze er zijn! Plus dat veel boeken die ik wil lezen niet op ereader beschikbaar zijn.
Maar tegelijkertijd... Het is wel heeeeel makkelijk om zo lekker veel te kunnen lezen, en ook het aanbod in de bieb begint te haperen. Dilemma. Ik zou het echt heel super vinden als de bieb met een betere oplossing komt voor de ebooks.
Mee eens hoor De bieb heeft echt nog wel een functie, alleen voor mij als person in ieder geval al jaren niet meer. Maar als ze het slim aanpakken, dan kan een bieb echt nog wel bestaansrecht houden En de bieb is voor veel mensen ook nog gewoon heel belangrijk.
Mijn laatste bieb abbo was ergens begin jaren negentig. *bloos* Toen begon ik namelijk Amerikaanse Star Wars boeken te lezen (en behalve verplichte literatuur op school weinig anders!) en ja, daar deden de lokale biebs niet aan... Tenzij ik bereid was jaren (of tot het oneindige) te wachten. Nou, niet dus. Dan maar zelf kopen en weg met het abbo.