Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:42

Rebeccaa schreef:
Zo ik voel mij nu echt asociaal. Ik doe elke dag boodschappen met papa, en op zaterdag vaak voor een euro of 100 en dan nog 4x doordeweeks en dan vaak ook rond de 20 elke keer. Dan halen we zaken als kaas, groente en fruit en zo nog los op de markt.. (en lekkere broodjes voor op zondag morgen ook op de markt). Wij geven denk meer dan 200 per maand uit alleen al aan eten. En dan hebben we ook nog 3 katten, 1 hond en rookt m'n vader voor 5 euro per dag. Dus nog eens zo'n 50 euro per maand denk ik? Wij hebben wel altijd veel lekkere dingen in huis. Mango's, pink lady appels, kaki's, lekker biefstukje, kabeljauw filet.. Wij genieten thuis echt van eten en bezuinigen daar ook niet op gelukkig. Wel halen we de cola bij de Lidl en soms witte wijn en wafels en lekkere dingetjes en zo :)

je haalt elke dag boodschappen en op zaterdag voor 100 euro, later zeg je 4x in de week voor 20 euro... en dan kom je uit op 200 euro? volgens mij zeg je zomaar wat.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:43

vonneke schreef:
Een echte bakker is een bakker die snachts het deeg vers draait en er meteen brood van bakt. Net zoals in het bedrijf van mijn ouders ;)

Juist! en als deze bakker dat zou doen dan zou ik er de deur waarschijnlijk plat lopen :))

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:49

Marley schreef:
vonneke schreef:
Een echte bakker is een bakker die snachts het deeg vers draait en er meteen brood van bakt. Net zoals in het bedrijf van mijn ouders ;)

Juist! en als deze bakker dat zou doen dan zou ik er de deur waarschijnlijk plat lopen :))

Noemen ze dat geen ramkraak? :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:52

Verse groenten zijn helemaal niet meer zo vers :')
Verser dan diepvries kun je het niet hebben hoor.
Ooit hebben ze alles uitgetest qua vitaminenbehoud e.d. en diepvries, pot en blik gingen voor het 'verse'.

Wij eten 1x p.w. ongeveer echt vers, de rest gewoon diepvries of blik of pot.
Ten eerste is het verse voor ons vaak veel te veel, ten tweede vind ik het gewoon te duur terwijl groenten uit de diepvries verser zijn, daar doe ik het niet voor.

Basic koken is relatief goedkoop en simpel.
En niet meer koken dan je nodig hebt, op=op.

Vind dit wel een goed iets, want NL wordt massaal te dik, omdat we veel meer eten dan nodig is.
Je maag kan steeds meer hebben, en dus ga je steeds meer eten nodig hebben.

M'n man en ik konden eten wat we wouden, echt, waren net een klikobak.
Nu na een goed bord zitten we echt al 'vol', en eten we dus niet meer dan we nodig hebben.

voor €200,- aan eten, tjemig, denk dat ik niet meer door de deur zou passen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:53

Quellian schreef:
Oh zo, nee bij ons gaat het gelijk op. Een zak aardappelen (5kg) is ook met een week op.

no way. Met hoeveel zijn jullie? Wij doen daar ruim een maand mee, en dan moet ik de helft eraf snijden omdat ze zijn gaan groeien... Wij eten niet zo vaak aardappels.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:56

:= Tja, nu snap ik er al een stuk meer van..... Er gaat hier dagelijks per persoon tussen de 100 en 150 gram vlees/vis door, daarnaast nog vers fruit en verse groente in de ADH.

Ik houd van puur eten zonder toevoegingen en maak dus veel dingen zelf vers. Dat kost wat meer maar smaakt vele malen beter. Krijg je wel verwende kinderen van; die willen liefst thuis eten als ze bij vriendjes zakjes en pakjes uit de kast zien komen. :=

Toad

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:58

haha, grappig dat je kinderen er al zo over denken. Ik eet ook het liefste gezond, dus ook zo min mogelijk uit pakjes e.d. Dat is inderdaad vaak duurder.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:58

ik maak ook steeds meer zelf; dingen uit pakjes etc bederven bijna niet, en dat heeft een reden..... het zit vol met zooi... ^)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:59

Vonneke, Heerlijk :9
Ik snap het rekensommetje ook niet helemaal...
Ik vind het gros van de groenten uit de vriezer niet lekker. Ik krijg die groenten niet knapperig gekookt :+

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:01

Arabesk schreef:
ik maak ook steeds meer zelf; dingen uit pakjes etc bederven bijna niet, en dat heeft een reden..... het zit vol met zooi... ^)

haha, ze doen al die e-nummers er niet voor niets in natuurlijk... :')

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:01

Mootje schreef:
Vonneke, Heerlijk :9
Ik snap het rekensommetje ook niet helemaal...
Ik vind het gros van de groenten uit de vriezer niet lekker. Ik krijg die groenten niet knapperig gekookt :+

Daar ben ik het wel mee eens. Dat is ook de reden waarom ik bijna nooit diepvriesgroente koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:03

vonneke schreef:
Rebeccaa schreef:
Zo ik voel mij nu echt asociaal. Ik doe elke dag boodschappen met papa, en op zaterdag vaak voor een euro of 100 en dan nog 4x doordeweeks en dan vaak ook rond de 20 elke keer. Dan halen we zaken als kaas, groente en fruit en zo nog los op de markt.. (en lekkere broodjes voor op zondag morgen ook op de markt). Wij geven denk meer dan 200 per maand uit alleen al aan eten. En dan hebben we ook nog 3 katten, 1 hond en rookt m'n vader voor 5 euro per dag. Dus nog eens zo'n 50 euro per maand denk ik? Wij hebben wel altijd veel lekkere dingen in huis. Mango's, pink lady appels, kaki's, lekker biefstukje, kabeljauw filet.. Wij genieten thuis echt van eten en bezuinigen daar ook niet op gelukkig. Wel halen we de cola bij de Lidl en soms witte wijn en wafels en lekkere dingetjes en zo :)

je haalt elke dag boodschappen en op zaterdag voor 100 euro, later zeg je 4x in de week voor 20 euro... en dan kom je uit op 200 euro? volgens mij zeg je zomaar wat.

Nee, als je evne goed leest staat er; Ik doe elke dag boodschappen met papa, en op zaterdag vaak voor een euro of 100 en dan nog 4x doordeweeks en dan vaak ook rond de 20 elke keer. Dus wij doen 5x boodschappen; op zaterdag; maandag, dinsdag, woensdag en donderdag (vrijdag niet). 1x €100,- en 4x €20,-. Dan halen we op zaterdag OOK nog producten op de markt dus alleen daar al komen we voor over de €200,-. Lezen is niet heel lastig geloof ik? ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:04

Op mijn werk rekenen ze trouwens met 8 ons vlees en 8 eieren p.p.p.d. Dat zijn letterlijk bootwerkers :')
Anne, Goed opgevoed ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:08

@ _CS_: bij een groenteboer vandaan is wel verser dan uit de supermarkt (als je een goede groenteboer hebt, en die hebben wij hier gelukkig). En diepvries gaat nog goed kwa smaak, maar blikgroente is altijd zo verschrikkelijk zout, dat ik dat echt niet te pruimen vind. Dan vind ik 'vers' van de groenteboer echt veel lekkerder. En de hoeveelheid bepaal je bij de groenteboer zelf, dus is het ook nooit teveel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:08

Rebeccaa schreef:
Nee, als je evne goed leest staat er; Ik doe elke dag boodschappen met papa, en op zaterdag vaak voor een euro of 100 en dan nog 4x doordeweeks en dan vaak ook rond de 20 elke keer. Dus wij doen 5x boodschappen; op zaterdag; maandag, dinsdag, woensdag en donderdag (vrijdag niet). 1x €100,- en 4x €20,-. Dan halen we op zaterdag OOK nog producten op de markt dus alleen daar al komen we voor over de €200,-. Lezen is niet heel lastig geloof ik? ;)

Per week.... :oo
Betaal je het zelf? :=

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:11

Rebeccaa schreef:

Dus 200 euro per week, niet per maand? En met hoeveel mensen eten jullie daarvan? Zoveel besteden mijn ouders nog niet aan boodschappen toen ik en mijn 2 broers nog thuis woonden. Pff, 800 euro per maand aan eten... Daar betaal ik huur en een paard van...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:13

Ik kan ook niet begrijpend lezen geloof ik.
Je doet elke dag boodschappen met je vader, en die boodschappen zijn voor je vader?
En de zaterdags en 4x doordeweeks is voor je eigen boodschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:19

Ik nog steeds niet begrijpen......

Of zit er maar 1 zaterdag in de maand?

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:20

Het is per week, Vonneke :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:21

Rebeccaa schreef:

En als je elke dag boodschappen doet, die reken je dan niet af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:26

Mootje schreef:
Het is per week, [naam] :')

Maar in der tekst staat per maand en dan beschuldigd ze mij van slecht lezen?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:29

Jargeau schreef:
Rebeccaa schreef:

Dus 200 euro per week, niet per maand? En met hoeveel mensen eten jullie daarvan? Zoveel besteden mijn ouders nog niet aan boodschappen toen ik en mijn 2 broers nog thuis woonden. Pff, 800 euro per maand aan eten... Daar betaal ik huur en een paard van...

Per week ja. We wonen met z'n vijven waarvan 3 jongeren die naar school gaan en een druk sociaal leven/sport leven hebben. Die 200 is dus per week. Overigens leven wij in een gezin met 2 inkomens (vader, stiefmoeder) en zijn we echt gek op lekker eten. En verwend ook.. qua beschuit eet ik bijv. alleen waldkorn en ik eet er zo'n 3 per dag. Stiefmoeder eet er ook 2 op een dag dus met 2 dagen is zo'n pak leeg.. à 2 (?) euro. Eten we naast het standaard avondeten ook nog altijd een verse salade enzovoorts. En tsja, jij geeft geld uit aan je paard.. wij geven het liever uit aan eten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:30

Ik snap ook helemaal niets van t verhaal en mijn begr lezen is toch echt prima als juf op speciaal onderwijs :')

Hier ook moeite met diepvries groente om het knapperig te houden... Heb meestal wel wat liggen en ook potjes, voor het gemak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:31

Oh excuses, er staan inderdaad per maand. Ik bedoelde per week :o. Ik betaal het niet zelf, ik ben nog scholier (VWO 5) maar sinds m'n moeder is overleden ga ik altijd mee met m'n vader met boodschappen doen zodat hij het niet alleen hoeft te doen. ;)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:31

Laat dat kind nou maar in haar sop gaarkoken. Die hoort hier niet thuis, is een miepende puberrrrrr.

Ik heb hier een warme bakker vlakbij, kleine zaak met heerlijk brood. Dat zo'n bakker nog rond kan komen verbaast me wel want aan de andere kant van de weg zit een groot winkelcentrum met AH en een brood/broodjeszaak (bakken niet zelf).