Wij hebben echt nog nooit problemen gehad met de kwasten van de action hoor.
Pppffff wat verzameld een mens een hoop rotzooi zeg
Cardy
Geplaatst: 24-07-12 11:43
Ik lees al een tijdje mee.. En idd die rot kwasten van de action. Dacht zelf ook van "action kwasten, lekker goedkoop en net zo goed!" ...Nou niet dus. Kozijn wezen schilderen, alles zat onder de haren (incl. mijn handen...). Kan nu weer alles eraf gaan schuren en opnieuw schilderen grrr...
Vind het zo knap wat iedereen doet met hun meubels! Hopelijk gaat het bij mij goed als ik mijn eerste meubel ga schilderen .
Even vraagje.. Geloogd grenen, kan je dat schilderen? Lijkt mij wel, maar als groentje vraag ik het toch maar even voor de zekerheid.
Zelf zit ik overigens erg te twijfelen om twee dressoirs (die geloogd grenen en een kwantum kast?) of helemaal mat(?) wit te schilderen of ondergedeelte mat wit en het blad soort van bruin. En dan het bruin verven met verdunde verf (1:1 met water dacht ik) voor zo'n krijtverf effect.
Alleen als ik dan bij een bouwmarkt kom zie ik geen verschil tussen waterbasis verf en ...verf (hoe heet dat andere ook alweer ).
Ja da's Alkydverf . Moet je even achterop het blik kijken. Als er staat "verdunnen met terpentine" en/of "kwasten reinigen met terpentine" dan is het alkydverf.
Als er staat "met water verdunnen" en/of "kwasten reinigen met water" dan is het waterverdunbare verf.
Verder kun je het ook wel aan de droogtijd zien die op het blik staat. Verf op waterbasis is meestal na een uur stofdroog, verf op alkydbasis pas na 4-5 uur.
Kijk! Dan weet ik waar ik op moet letten. Had inderdaad al iets zien staan op de potjes met "kwasten reinigen met terpentine". Eigenlijk alle potjes die ik mijn handen had, dus toch nog eens goed gaan kijken.
Welke kleur zou je een dressoir geven dat tegenover deze keuken komt: mat witte deurtjes en donker bruin blad (geen natuursteen) incl. kookeiland in dezelfde kleuren.
Helemaal mat wit (of juist zijdeglas?) of met het blad ook donkerbruin?
Bij de action moet je die kwasten met die wit/grijze haren kopen, niet die zwarte. Verder heb ik er bij elke kwast wel wat last van dat haren loskomen. Een tip is om hem eerst langs een schuurpapiertje te halen.
Die met de zwarte haren zijn zeker het goedkoopste (zal vast wel, want ik als echte Hollander wilde zelfs bij de Action niet "te veel" betalen )
Nic
Geplaatst: 24-07-12 12:46
Ja snap ik, zou ik ook doen maar ik heb een keer per toeval die grijze meegenomen (die zijn maarliefst 1.50 ofzo) en dat is altijd nog meer dan de helft van een vergelijkbare goedkope kwast bij de bouwmarkt, maar wel beter.
pfff had ik gister mijn nieuwste project in de lak staan, springt een van de katten erbovenop. Kon dus vandaag flink aan de slag om de boel te redden. Ik kreeg hem niet meer helemaal zo strak als ie was, maar vooruit...
SAKKIA
Geplaatst: 24-07-12 12:54
Ja die gebruiken wij ook! Zit eigenlijk te hopen dat dat soort spul ook in de aanbieding komt daar de komende weken Grondverf halen we daar ook trouwens, ook nooit problemen meegehad Schoonvader is timmerman en die is er ook erg over te spreken
Brrrr verf van de Action. Die komt er al helemáál niet in hier, hahahaha. Ik vind grondverf van de Flexa al niet goed genoeg .
Nic
Geplaatst: 24-07-12 13:36
Vreemd, merken zijn niet perse altijd beter... En zo'n bouwmarkt maakt juist aardig winst op die zogenaamd goedkope dingen.
Flexa is niet echt het duurste/ beste merk naar mijn weten. Zelf kies ik (als ik echt voor kwaliteit en speciale uitstraling ga) voor de zogenaamde natuur- of kalkverven die hier al vaker voorbij zijn gekomen. Allback, Abbondanza, Mose Farg, Painting the past (ofzoiets). Die sluiten je hout niet af en zijn niet zo slecht voor gezondheid en milieu ook.
Ik gebruik ook Abbondanza, alleen als het kastje heel erg donker is en ik wil hem wit hebben, dan doe ik er eerst een laag grondverf onder. Overigens altijd verf op waterbasis.
ikke_draver
Hier was ie helemaal kaalgeschuurd en zaten er al nieuwe sierlijsten op.
En zo is ie nu, nog niet klaar, maar inmiddels wel geschilderd! Er komt nog plexiglas met kant in de deurtjes, en er moet nog een blad op (van oude kaasplanken).