Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:04

Ikwashier schreef:
Bij een Android 2.3 mis je vaak Apps :j Ik zou als je echt een goed toestel wilt kopen wel voor een 'betere' versie gaan dan 2.3 :)

sja, maar het ligt er wel aan wat je wil, in principe zou ik het prima redden met 2.3, whatsapp, appie , wordfeud en wat onzinspelletjes red je met 2.3 echt wel....
maar heb gekozen voor ene toestel waarbij de fabrikant wel een update gaat uitbrengen naar 4.0. maar op zich verandert dat natuurlijk niets aan het toestel .
maar het is en blijft natuurlijk maar software.

c_esther

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:41

Bij simyo kan je alleen simonly doen, en telfort is icm met toestel ook heel duur. Simpel weet ik niet.

Wat hoor jij voor slecht over hollandse nieuwe ? Ik heb namelijk nog niet veel slechts gehoord, en ben van plan daar een abbo af te sluiten haha

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:49

telfort is ook niet zo goedkoop, simyo en simpel hebben geen telefoon erbij en die van mij gaat ben ik bang binnenkort overlijden.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, kan niet zoveel info vinden over hollandse nieuwe

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:57

De dingen die ik gevonden heb zijn positief. Alleen zou het bereik soms niet optimaal zijn..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:05

c_esther schreef:
De dingen die ik gevonden heb zijn positief. Alleen zou het bereik soms niet optimaal zijn..

Ik dacht ook: 'ooooh ik neem wel gewoon Tele2, bereik zou niet ideaal zijn maar komt vast goed'. Nou ik heb daar geweldig veel spijt van. Ik heb inderdaad vaak geen bereik, soms meerdere uren achter elkaar niet (terwijl ik dan gewoon op plekken ben ik waar ik normaal wel bereik heb, zoals thuis). Ik sommige zalen van de universiteit kan iedereen gewoon snel internetten op 3G, dat doet het bij mij ook niet. Berichten die ontzettend vertraagd aankomen, gemiste telefoontjes waar ik geen melding van krijg, telefoontjes die ik zelfs helemaal niet krijg, maar later wel op mijn schermpje als 'gemist' verschijnen... DRAMA.

Soms verlang ik terug naar mijn oude Nokiaatje (heb nu een Nokia Lumia 710).

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:10

En als je daar klacht van maakt ?

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:12

latig he het liefst blij ik gewoon bij hi maar als ik daar een beetje een leuk abbonoment wil betaal je zo 30 in de maand en dan komt het geld voor het toestel er ook nog overheen

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:14

Ja precies. Bij hi/kpn/vodafone oid betaal je voor de kleinste bundel zo 50 euro.. En dan heb je 175 belminuten en 250 mb ofzo.
Belachelijk duur gewoon.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:14

c_esther schreef:
En als je daar klacht van maakt ?

Al gedaan, helpt niks helaas...

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:15

ook al heb je een telefoon die nu eigelijk al 'ouder' is dan nog 30 in de maand . daar zit ik niet zo op te wachten

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:17

Wat zeggen ze op die klacht dan ?

Ik ben wel benieuwd wat die slechte ervaringen met hollandse nieuwe dan zijn..
En simpel, op welk netwerk draait die ?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:19

c_esther schreef:
Wat zeggen ze op die klacht dan ?

Ik ben wel benieuwd wat die slechte ervaringen met hollandse nieuwe dan zijn..
En simpel, op welk netwerk draait die ?

Dat ze ernaar zullen kijken... Tja, daar heb ik weinig aan ;)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:21

En heb je alweer gebeld dan, voor de uitkomst van hun 'kijken' ? :p

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:21

c_esther schreef:
En heb je alweer gebeld dan, voor de uitkomst van hun 'kijken' ? :p

Ik blijf niet bellen, dat kost me klauwen vol geld ;)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:23

Nja bij dat soort bedrijven moet je altijd flink blijven zeuren..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:31

c_esther schreef:
Nja bij dat soort bedrijven moet je altijd flink blijven zeuren..

Betaal jij de rekening :)? Echt goedkoop is dat bellen niet. Weet niet meer hoe duur het was, maar eerst sta je nog een hele tijd in de rij, dan word je van de ene naar de andere persoon doorverbonden... En voor je het weet zijn er 20 minuten voorbij (dat was niet eenmalig).

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:37

Ja maar op die manier krijg je het wel voor mekaar, of mailen... Ik heb ook een keer in de klinch gelegen met tele 2, zij hadden meerdere malen een grote fout gemaakt mbt de rekening. Ze hielden het vol tot na de rechtszaak, daarna nooit meer wat van gehoord..
Maar dat ging ook over een paarhonderd euro bij mekaar opgeteld.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:48

rooswita schreef:
ook al heb je een telefoon die nu eigelijk al 'ouder' is dan nog 30 in de maand . daar zit ik niet zo op te wachten

mij abbo met foon is een ..even denken ... 21 euro ex sms bundel, maar die zet ik er op zodra hij ingaat (morgen) zodat ik die altijd kan aanpassen ipv dat ik vast zit aan een abbo. telefoon is alweer twee weken in huis.
300 minuten + 500 mb.
300 minuten is voldoendevoor mij ivm gratis na 10 minuten. 500 mb is ook voldoende, ik gebruik thuis altijd wifi ipv bundel.
dus kom op ene 25 a 27 euro p/m

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:51

jij hebt dan telfort denk ik?

lastige vind ik vaak als een abbo wat goedkoper is is dat je de vrijheid om je bel sms mb bundel te varieren niet zo groot is

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:52

Ja, nja hollandse nieuwe is dan net 7 a 8 euro goedkoper. En als ik dat dan bekijk op jaarbasis, vind ik het toch wel een verschil.. Ben maar een arme student

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:58

rooswita schreef:
telfort is ook niet zo goedkoop, simyo en simpel hebben geen telefoon erbij en die van mij gaat ben ik bang binnenkort overlijden.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, kan niet zoveel info vinden over hollandse nieuwe

Telfort had een aantal weken terug wel wat voordelige abonnementen.

Een paar vrienden van mij hebben Hollandse nieuwe en hebben echt heel vaak geen bereik. Geen internet maar ook gewoon bellen en sms'en doet het vaak niet. Het kan natuurlijk ook verschillen per regio, maar ik woon in Utrecht stad dus dan zou je wel verwachten dat alle providers het hier doen. Ze verkopen hier bij de saturn ook geen telefoons meer met Hollandse nieuwe abbo's omdat ze er gewoon te veel klachten over kregen... :=

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:59

Sonja_vR schreef:
Ikwashier schreef:
Bij een Android 2.3 mis je vaak Apps :j Ik zou als je echt een goed toestel wilt kopen wel voor een 'betere' versie gaan dan 2.3 :)

sja, maar het ligt er wel aan wat je wil, in principe zou ik het prima redden met 2.3, whatsapp, appie , wordfeud en wat onzinspelletjes red je met 2.3 echt wel....
maar heb gekozen voor ene toestel waarbij de fabrikant wel een update gaat uitbrengen naar 4.0. maar op zich verandert dat natuurlijk niets aan het toestel .
maar het is en blijft natuurlijk maar software.

4.0 is er al heel lang. Volgens mij al bijna een jaar? Telefoons zijn nu bij 4.1.2. Maar voor simpele dingen hoef je niet het nieuwste van het nieuwste. Als hij het maar goed doet.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:40

Ik ben echt zo hard aan het twijfelen over welke gsm ik zou nemen!
Ik wil echt de juiste keuze maken aangezien ik er liefst toch wel zeker 3jaar mee wil doen.

'eisen':
-Goede camera
-Touchscreen
-max 400€*
-Niet te ingewikkeld, handig om te smsen
-Moet apps aankunnen (de klassieke die bijna iedereen wel heeft ong)
-Liefst een batterij die lang meegaat (alhoewel dat je dat tegenwoordig niet meer vind met die nieuwe gsm's, maar toch wel 1dag!)
-En geen oude gsm, liever de iets modernere/nieuwere die niet te traag is

*Mijn echte max budget is 400€, dit is enkel als de gsm toch wel 4jaar kan gaan (natuurlijk word er wel geen gekke dingen mee gedaan)
Als hij maar 2jaar ofzo mee gaat en hij is dan echt al 'op', dan is mijn budget maar 200€

Iphone vind ik zelf zeer leuke gsm's (heb enkel even met de 4s gewerkt), maar die zijn dan weer iets té fragiel vrees ik.
Ook de htc gsm's spreken me wel aan

Maar ik zeg het, ik weet echt niets van gsm's en het is gewoon deprimeren om al die verschillende gsm's te zien, en niet weten welke je moet kiezen.
Daarom vroeg ik me af welke gsm jullie mij zouden kunnen aanraden :)

SmulSmurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 06:54

c_esther schreef:
Miniponyfreak, welke htc heb je?

de htc desire hd (:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:39

rooswita schreef:
jij hebt dan telfort denk ik?

lastige vind ik vaak als een abbo wat goedkoper is is dat je de vrijheid om je bel sms mb bundel te varieren niet zo groot is

daarom heb ik alles ook zo krap mogelijk afgesloten deze ronde...
ik heb een abbo met 300 minuten, 500 mb en geen sms bundel. op het moment dat het abbo in gaat doe ik er een kleine sms bundel bij , maar dan kan ik die blijven aanpassen naar behoefte ipv dat ik ergens aan vast zit.
die 300 minuten ga ik wel genoeg aan hebben door dat na 10 minuten gratis gebeuren
maar door die sms bundel niet in het contract te zetten zit ik daarvoor nergens aan vast.
mochten de minuten te krap zijn kan ik die altijd nog omhoog gooien voor een maandje, maar op die manier heb ik wel wat flexibiliteit.
omhoog gooien tussendoor kan altijd, lager dan het contract wat afgesloten is niet.
maar moet zeggen dat ik de abbo's momenteel wel duur vind bij veel providers. telfort was voor mij nu even het handigste