[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:58

Jij hebt vast heerlijk geslapen :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:16

Naja beter dan afgelopen 2 nachten ja :')
Mijn hele achterkant is verbrand (in de zon in slaap gevallen :o ) en dat slaapt NIET fijn :=
En qua champagne had ik maar een heel klein beetje genomen, was (ben :+ ) aan het werk he O:)

Maar gewoon het feit dat ie dat doet, dat hij eraan denkt.. hij is zooo super super lief en ik ben zo gek op hem :+:
Zo dan weten jullie dat ook gelijk :P

Nog 2 weken en 6 dagen en dan hebben we onze sleutel :):)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:45

Heerlijk Patricia, jullie geluk straalt van je berichtje af. Ik wil ook nog een fles champagne voor de eerste avond halen. Als t goed is komen mijn ouders en schoonmoeder en het broertje en zusje van Stef. Dus dan kunnen we ook mooi proosten :-)

Mijn schoonmoeder (en broertje en zusje) heeft ons gisteren een piknick tafel kado gedaan voor in de tuin. Echt waanzinnig lief! Ben er erg blij. Tevens alvast kleurstaaltjes uitgezocht, maar voorlopig hoef ik nog niet te schilderen eerst slopen.

Wij moeten nog een weekend en een week :D

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:48

He Marjolein krijg je de sleutel gelijk met mij?

Wij krijgen volgende week vrijdag de sleutel en gaan zaterdag direct verhuizen omdat ons huis na volgend weekend direct opgelevrd moet worden.

Ik zag net op Funda dat ons huis eraf gehaald is...hahaha. Ik heb echt zo'n zin om te verhuizen :-).

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:57

Nee wij krijgen hem maandag de 2e. Ons huis is al een paar weken van Funda af, op Jaap staat hij als verkocht net als bij de verkopende makelaar.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:12

Wat lief Patricia.
En ook lief van je schoonmoeder marjolein.
Bij mij kan hopelijk binnenkort ook de champagne open.
Het appartement is goed gekeurd en donderdag ga ik het voorlopige koopcontract tekenen. Hoe snel kan het gaan ik heb pas een maand of 2 geleden besloten om iets voor mijn eigen te gaan kopen. Maar ik heb er helemaal zin in en ben er ook echt aan toe.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:50

Zoooo wij hebben een hele dag shoppen achter de rug :P
Goed geslaagd bij Ikea (vooral spullen voor in de keuken en 2 kasten) en daarna nog bij oa praxis, kwantum etc geweest voor WC bril, dingetjes voor toilet en douche en noem maar op.
We hebben nu bijna alles (het noodzakelijke dan he :P ) dus dat schiet lekker op! Volgend weekend moet ik werken en het weekend erna is het laatste weekend voor onze verhuizing, dus het kwam het beste uit om vandaag de grootste dingen te doen :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:53

Mag ik mij hier ook melden? :D , mijn vriend en ik zijn momenteel voor een koophuis aan het kijken.
hebben nu 3 huizen gezien, de eerste viel kwa ruimte behboorlijk tegen, het 2e huis waren we meteen erg weg van maar dat is 3 dagen later ineens onder voorbehoud verkocht aan een stel wat een paar dagen eerder was wezen kijken en vandaag hebben we weer een erg leuk huis bezichtigd.
Dit huis laten we momenteel nog even bezinken en we willen alle + en - punten op een rij gaan zetten :) .

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:15

Welkom calice!!
Heb je ook foto's van de huisjes die jullie gezien hebben?? *wij zijn heus niet nieuwsgierig O:) *

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:34

ze staan nog op funda dus ik heb foto's :))

1e huis
http://www.funda.nl/koop/hardinxveld-gi ... drift-122/

2e huis (onder voorbehoud verkocht)
http://www.funda.nl/koop/hardinxveld-gi ... straat-13/

en het huis waar we vandaag zijn gaan kijken, meer foto's staan op de site van de makelaar :) .
het is een heel ruim huis, heeft 5 slaapkamers, een grote leefkeuken en een grote woonkamer, verder ligt de achtertuin op het zuiden wat ideaal is aangezien we beiden overdag werken en we dan savonds ook nog zon hebben :)
http://www.funda.nl/koop/hardinxveld-gi ... smolen-31/

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:02

Calice, leuk hoor!
Vooral 2 en 3 zijn leuk.
Bij 2 is de ligging vooral leuk en bij 3 de inrichting en een supermooie keuken en houten vloeren :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:55

Ik vraag me af hoe het eigenlijk in z'n werk gaat met je huis aanbieden op funda. Zitten daar extra kosten aan verbonden? Komt er dan een fotograaf van funda of via je makelaar?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:59

Volgens mij gaat dat via de makelaar.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:02

Funda is gewoon een soort van makelaar, alleen dan kunnen volgens mij alleen makelaars daar wat neerzetten, en daarbij staat dan een link naar hun website. Zal hun wel wat extra kosten maar dat zullen wel kosten zijn die al in zo´n verkoop- of aankooppakket zitten :j

Gave huizen Calice!! Idd heel jammer van die 2e, ziet er gaaf uit :D

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:25

Volgens mij zit funda bij iedere makelaar standaard in het pakket. Moeten ze wel zijn aangesloten als NVM makelaar ofzoiets... geloof een keurmerk voor makelaars.
Als je een goede makelaar hebt (volgens mij de meeste wel) voldoen aan dit keurmerk. Particulier kom je er dus niet tussen voor zover ik weet.

Wij hebben vandaag van alles uit elkaar gehaald Linnekast, dressoir etc. Laatste loodjes voor de verhuizing.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:19

Als je je huis zelf verkoopt (zonder geld aan iemand anders te betalen) via bvb. www.mijnhuisverkoopikzelf.nl , dan komt hij ook op Funda , maar dan helemaal onderaan de lijst met huizen. Er staat dan ook iets boven als : niet via NVW / FUNDA aangeboden huizen.

Trouwens echt niet normaal wat een makelaar voor prijzen hanteert , ik vind het echt schandalig schofterig :n

Huis van vriendlief is (in principe) verkocht voor 152.500 euro. Heeft iets van 3 maanden te koop gestaan bij de makelaar. Er zijn 2 bezichtigingen geweest. Ze hebben de verkooptekst helemaal verkeerd erop gezet , ondanks dat vriendlief al een perfect uitgewerkte tekst & foto's had aangeleverd. Echt grove fouten stonden erin , daar moest ik zelf nog achteraan :roll: Later hebben ze het veranderd op de site , maar in de krant (extra betalen....) bleven de fouten steeds weer staan.

En nu krijgt hij de afrekening : hij moet gewoon 4000 !!!!!! euro dokken. Stelletje oplichters , wat hebben ze daar nou voor gedaan !

Ik vind het echt bizar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:29

Dat is inderdaad behoorlijk aan de prijs!
Wij hebben bij de eerste makelaar helemaal niets betaald. Die deed zijn werk ook niet goed, en na bijna een jaar hebben we hem afgezegd, en de afspraak was; alleen betalen als t huis verkocht was. Standaard een bepaald percentage van de huisprijs.
Tweede makelaar heeft t huis netjes verkocht en kreeg gewoon 1,? procent van t verkoopbedrag. Ook nog onder de tafel :P

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:37

mogge! heel veel bijgelezen (veel tijd heb ik niet momenteel ivm de verbouwing) maar zag wel een paar leuke huizen voorbij komen!
over Funda, wij hebben een deal met de makelaar die ons huis heeft getaxeerd gemaakt: voor 1000 euro incl btw staat ons huis op Funda, hij stuurt mensen door voor bezichtiging. Ik doe de rondleiding, ik heb foto's aangeleverd en een brochure gemaakt digitaal, die zij weer uitprinten en inbinden en aan klanten sturen. Inmiddels hebben we ook een bord in de tuin. Dus dat is een stuk goedkoper dan via een online makelaar en veel betrouwbaar vind ik. Hij heeft zelfs huis doorgelopen en aangegeven wat verbeterd kan voor verkoop.
Ook zal hij de biedingen beheren maar de verkoop gaat alleen via notaris en als een koper bij ons een bedrag gaat bieden, ga ik die echt niet naar de makelaar doorverwijzen :D !

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:25

Hey meiden!

Hier nog steeds het lamellen en rolgordijnen-dilemma :=
Heb de (bijna oude) eigenaar van 'ons' huis gevraagt was hij er heeft hangen, zodat ik wellicht zijn vraagprijs kon verklaren.
Hij heeft lamellen en rolgordijnen van Gamma hangen, maar wel maatwerk.. Het gaat om 2 grote ramen met lamellen, 2 middelgrote ramen met lamellen en 1 deur met lamellen. Daarnaast nog 3 middelgrote ramen in totaal van beide slaapkamers. Is zijn vraagprijs van 200.- hierbij dan reeel?? Nu ik weet dat het maatwerk is, heb ik er een minder negatief gevoel bij als daarvoor :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:28

Of de prijs okee is kun je eigenlijk alleen zelf bepalen :)

Heb jij het ervoor over ? Doen !

Vind je het teveel en ga je liever zelf wat kopen , dan zal dat veel meer geld , tijd en gedoe kosten voordat het eindelijk eens hangt. En zit je dus misschien ook de eerste tijd in je huis zonder dat je de ramen "dicht" kunt maken , ook niet tof als je bvb. uit de douche komt :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:30

Echt goedkoop vind ik het niet.. Ligt er misschien ook aan wat voor kwaliteit en hoe oud..
Maar als je het echt mooi vindt dan is 200 euro wel te doen toch?..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:33

Dat is het dus.. het kost veel meer tijd en gedoe :P
Echt mooi.. sja het is wit/cremig.. het past bij het interieur. Maar aan de andere kant zijn er óveral aanbiedingen (Gamma, Praxis, Kwantum etc) dat is dus vergelijkbare kwaliteit en dan kunnen we voor misschien 100/150.- meer klaar zijn met nieuw, maar of we dan echt een ander kleurtje nemen, dat denk ik niet :P
Als het goed is, hangt het spul (net als de keuken, badkamer, vloer) nu 2/2.5 jaar.

Beeld erbij.. dit hangt er:
Afbeelding

Rolgordijn kleine kamer:
Afbeelding

En in de slaapkamer:
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:38

Dan zou ik gewoon even langs de Gamma ofzo gaan, even door iemand laten uitrekenen en opschrijven wat het zou gaan kosten om alles nieuw te kopen, en dan (als dat minder kost) even terug langs de oude eigenaar en zeggen dat je het voor zoveel nieuw kan kopen en dat je er dus maar zoveel voor over hebt om het over te nemen. Ik denk dat ie dat wel doet hoor, zelfs voor 100 euro ofzo, want wat heeft ie er zelf nog aan? Kan ie zich veel werk doen om alles af te halen en dan kan ie het weggooien, want tweedehands gordijnen kun je bijna niet verkopen, zeker niet voor die prijs :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:49

Ha ha ha nou dat heb jij niet nieuw voor 200 euro zelfs als het geen maatwerk zou zijn ;)
Mijn vriend werkte in de zonwering dus ik heb er wel een beetje kijk opgekregen wat betreft prijzen, 200 euro is imo een prikkie als de gordijnen nog in goede staat zijn iig :+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:54

Kijk zo'n antwoord hoopte ik op O:)
Geldt dat ook voor Gamma-kwaliteit?? Dat is opzich wel redelijk goede kwaliteit toch? Het hangt zo'n 2.5 jaar, maar het hele huis is netjes onderhouden en in prima staat!
Zijn trouwens rolgordijnen he, geen gewone hanggordijnen ;)