Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:02

Ja, maar daar zit gelukkig wat minder tijdsdruk achter :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:52

Succes Daihyo! Wel super dat jullie er nu mooi in kunnen en de katten fijn over zijn. Wij moeten straks ook met 5 katten verhuizen en van 3 verwacht ik geen probleem, maar 2 zijn uit asiel en probleem katten. Je kunt ze nu ook niet vangen :') dus laat staan als we straks verhuizen. Maar goed, probleem voor volgend jaar :')

Succes verder met de verhuizing. Ziet er erg mooi uit en wat een verschil met de eerdere filmpjes!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 20:20

Ik ben kapot %)
Maar we zijn over. De woonkamer is een soort van leefbaar. Vanavond doen we even niks meer. En morgen verder. Vooral ook met ontspullen, want het past niet hahahahahaha

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 00:39

Eij zijn in mei al begonnen met ontspullen. Zowel thuis als op stal.
Inmiddels al 2 tweepaardstrailers vol naar stort gebracht. Zo vol dat we echt het luikje dicht moesten doen anders lag het op straat, zo hoog gestapeld.
Ik wil die rommel allemaal niet inpakken en meeverhuizen en daarna alsnog uitzoeken.
Ik gok dat er alsnog een dikke trailer vol weggaat. En dan nog wat losse klikos restafval.

En de vraag is of de vloer in oude huis eruit moet.

Wij hebben binnenkort gelijk filmopnames voor/in ons huis. Best een gedoe als je midden in je verhuizing zit.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 07:05

Ja wat een ellende al die spullen ik dacht dat ik veel had weggedaan voor de verhuizing en dat viel vies tegen toen we alles gingen inpakken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 07:16

Nou, ik heb ook echt heel veel weg gedaan. Maar dat moet nog veel meer _O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 07:23

Hier ook maar gelijk met de bezem erdoorheen gegaan. Scheelt altijd weer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 07:37

Ja dat moesten wij ook doen, want we zijn kleiner gaan wonen. Ik heb echt dozen naar de kringloop gebracht, kleding naar de kledingbank, spullen op de weggeefhoek, veel weggegooid. Maar als ik zie wat er nu nog in de garage en op zolder staat :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:07

Wij zijn groter gaan wonen maar hebben veeeeel minder bergruimte. Hier is dus ook heeeeel veel weg gegaan. Maar dan vooral speelgoed, de laatste babymeuk etc. Commode en kleding kast staan nog in oude huis. Maar die gaan naar de stort vlak voor de overdracht (tenzij nieuwe bewoners het willen hebben)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:50

Mooie vorderingen daiyho! Hier wordt ook de boel gesorteerd omdat het in handen komt. Woon zo achterlijk groot dat het qua ruimte niet hoeft. Straks kan ik de zolder gebruiken, zit Luik onlogisch in mijn slaapkamer maar nu ook een vlizotrap geplaatst dat ik nagenoeg lege kamer overhou ben ik bang.. pas toen ze kwamen kijken voor isolatie kwam ik erachter dat de zolder zo’n 60m2 is :o

Hier de tegelvloer zo goed als weg uit de keuken en bijkeuken. En alles onder het oranje stof inclusief de kat…

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maandag wordt de laminaat vloer eruit gehaald dan wordt het 1,5 maand leven op beton :=

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:07

Lekker bezig Wouterpaard

Iemand een idee of er een programma bestaat waarbij je de kleur van je kozijnen, houtwerk en deuren kan aanpassen? Hiermee willen we zien of andere kleur mooi bij de gevel past en een wat modernere uitstraling kan geven

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 19:26

Ik denk dat ik onze verbouwingen ga bijhouden op insta. Vanuit oogpunt van onze hondjes. Altijd leuker dan de mijne.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:55

Wauw jullie schieten allemaal op!

Hier gaan ze over 2 weken beginnen. Dus druk bezig met beneden alles opruimen.
We gaan in een portakabin wonen tijdelijk en kunnen boven gewoon slapen.
Maar dat ding moet ook geplaatst en aangesloten..

Verder druk met planning en iedereen in schema passen. Voor nu moet het lukken dat de aannemer week 45 klaar is. Dan is het schilder/vloer en dan de interieurbouwer die alles heeft ontworpen die keuken en wandmeubels plaatst.
Keuken is week 51 2 dagen voor kerst klaar. En kunnen we ook in huis. Rest inbouw gebeurt nog in week 1.
Tenzij aannemer week eerder klaar is.

Net wel keukenblad uitgekozen. Althans dat hadden we al. Maar net bij de natuursteenzaak onze platen bekeken en bepaald welke delen worden gebruikt/koppelnaad/uitsparingen komen.
Kookeiland wordt 4,40m x 1,25 dus hebben 2 platen nodig (1 plaat is 2x3). We gaan bovenste deel gebruiken. Het is het kwartsiet belvedere met een leather afwerking zoals ze noemen. Het heeft dus een matte doffe polijst en is niet volledig glad. Heeft echt wat structuur.
Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:58

Apart zo’n blad, ben benieuwd naar het resultaat

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:02

Apart blad, heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. Succes.

Wij gaan binnenkort in een stacaravan wonen. Buren bijna klaar met verbouwen nemen hun oude stacaravan over. Wordt onze woonkamer.
Nu bezig met de elektra in de aanbouw.
Vd week keuken eruit slopen, daarna de hele vloer beneden, een deur verplaatsen, nog een muur eruit. Wc eruit. Genoeg te doen haha.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:08

Zo op een groot vlak recht aanziend lijkt het erg heftig.
Verwerkt valt het erg mee
Afbeelding
Afbeelding

Het is geen alledaags blad.
Maar kwartsiet is harder nog dan graniet en niet zo poreus als marmer. Maar heeft wel de marmering van marmer. Met veel kwartsmineralen erin wat die kleuren goud, groen en wit geeft er in.
Je ziet het relatief weinig. Ook vanwege de kosten en best wel vele kleurschakeringen er in.
In principe moet het na 20 jaar er nog uitzien als toen het geleverd werd. Er komen geen krassen op en geen vlekken.
Dus voor ons met kleine kinderen perfect. En dat het geen standaard blad is nog beter.
Ons kookeiland wordt groen. Dus ook niet standaard :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:10

Mooie combi :j

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:34

Wat super gaaf zeg Lautje! Ziet er goed uit! Vind ook de houten hoge kasten wand in combinatie met de groene kastjes van het eiland erg gaaf. Wij willen ook een houten hoge kasten wand, en dan eiland en lage kastjes in grijs (waarschijnlijk licht grijs) en dan wit keramisch blad met wat kleinere grijze aders. Mag ik vragen waar jullie de keuken hebben laten tekenen/ vandaan gaan halen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:05

De keuken en ontwerp van alles is gemaakt door Woodcreations. Zij bouwen ook de keuken en alle inbouwmeubels.
De kastombouw rondom de openhaard, de grote boekenkast, de eettafel zoals op de projectie en dan nog de kasten in de bijkeuken, garderobekast, kast in hal, speelkamer van de kinderen.
Afbeelding
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 23:01

Vandaag kwam de internetman en die heeft ons aangesloten met de wereld.
Afbeelding

En vandaag weer rondje palen gezet voor de track. Mn bak is afgezet en wordt als goed is geëgaliseerd en iets opgehoogd.
Afbeelding

En er komt als goed is binnenkort een gedraineerde paddock.
Mam was er vandaag met haar vriend en zijn dochter. Altijd fijn even wat extra handjes.
Vannacht ons eerste nachtje hier gehad. Was echt wennen. De geluiden (tegenover de kerk, met enkelglas en ramen open) en dat het huis zo donker was (rolluiken) brrrr. Moet echt wennen. Maar al met al lekker geslapen.
Morgen weer palen zetten. Wel heet zo in die zon.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:42

Nice! Hoe breed is je track? Het lijkt zo smal :+

Wij zijn helemaal over. Dinsdag de sleutel van het vorige huis ingeleverd. Beneden en de 1e verdieping is uitgepakt en op zijn plek. De zolder en garage gaan we de komende tijd doen.
Het toilet moet nog afgekit worden. En nog wat lampen opgehangen. Maar dan is het geklus wel even klaar.

Ik maak er een gewoonte van om ‘s avonds een rondje in de ‘achtertuin’ (Veluwezoom) te wandelen. Vanavond kreeg ik wel een heel mooi cadeautje <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:03

Haha, track is 4 m breed. Dit is slechts de buitenlijn van de track. Het hek op de achtergrond is het 'wolfwerende' hek van de buurman.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:25

Ooooh hahaha, het is nog maar 1 rij. Ik dacht al :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 00:41

Er bekroop me vandaag het gevoel van: wat als we het hier niet naar ons zin gaan hebben..
Dat is echt een naar gevoel. Zijn er meer mensen die dat hebben gehad? Zou het kunnen komen omdat we echt tussen twee huizen in zitten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:08

Fijn een track.

Mooi op de Veluwe wild spotten.

Hier druk bezig.

Afbeelding

Tijdelijk aanrecht en keuken inhoud in kratten

Afbeelding

Licht in de aanbouw

Afbeelding