Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:22

Inderdaad, ik dacht Formula ofzo.
Spray met rode dop, even insprayen inlaten trekken en je veegt het zo schoon.
Wel goed luchten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:23

Fleda schreef:
Iemand dé tip voor deze oven?

[ [url=m/740yZx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie een paar berichten hierboven. Een citroen door de helft snijden en over de plekken vegen. Ging hier echt heel makkelijk en het is heel mooi schoon!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:29

chanicha schreef:
Inderdaad, ik dacht Formula ofzo.
Spray met rode dop, even insprayen inlaten trekken en je veegt het zo schoon.
Wel goed luchten.

Christus wat een lucht komt daar vanaf...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:32

Peuk schreef:
Hoi hoi,

Wat gebruiken jullie in de wasmachine om dierenharen van kleding te verwijderen?

Ik had van die balletjes gekocht, maar die werken niet en het blijft ook haken in gevoelige stoffen.

Kleding met hardnekkige haren gaat bij mij gewoon in de droger erna. Dan zijn ze er grotendeels wel af.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:33

Ik heb helaas geen droger. Kledingroller gebruik ik ook. En mijn huis maak ik ook schoon, maar fijne aanname hoor Nielojram. :7 Toch blijven er wel haren op mijn kleding en ik vind het geen porem. ;( Maar om nou alles met de hand er af te plukken.. Thanks voor de tips in ieder geval!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:53

Peuk schreef:
Ik heb helaas geen droger. Kledingroller gebruik ik ook. En mijn huis maak ik ook schoon, maar fijne aanname hoor Nielojram. :7 Toch blijven er wel haren op mijn kleding en ik vind het geen porem. ;( Maar om nou alles met de hand er af te plukken.. Thanks voor de tips in ieder geval!

Dan nog meer rollen denk ik, soms zijn haren zo hardnekkig!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:58

Janine1990 schreef:
Ik heb dit weekend The Home Edit gebinged... :/

Nu wil ik mn koelkast doen. Iemand tips voor bakken die een stuk goedkoper zijn dan die van THE? :o

https://www.wibra.nl/assortiment/c/huis ... /opruimen/
Ik wil deze gaan bekijken en misschien wel aanschaffen.
Vooral die ronde, dat is een draaiplateau. Dus nog geen ervaring met het spul in het echt, zag dit op insta.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:59

Ja met een citroen had ik al over het deurtje heen gewreven en die plakt inderdaad veel minder! Alleen de hardnekkige aanslag gaat er nog niet af. Het is een oventje op mijn werk, hopelijk krijg ik ik hem wat schoner en kunnen we het daarna een beetje bijhouden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:02

Lizz schreef:
Janine1990 schreef:

Nu wil ik mn koelkast doen. Iemand tips voor bakken die een stuk goedkoper zijn dan die van THE? :o

Vooral die ronde, dat is een draaiplateau. Dus nog geen ervaring met het spul in het echt, zag dit op insta.

Daar kun je geen bult voor vallen!!! Ziet er goed uit.

PSvanLot

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:05

Ik wist helemaal niet dat je dingen kunt bestellen op de site van de wibra! Ik heb er meteen een aantal dingen besteld voor in mijn nieuwe keuken!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:11

PSvanLot schreef:
Ik wist helemaal niet dat je dingen kunt bestellen op de site van de wibra! Ik heb er meteen een aantal dingen besteld voor in mijn nieuwe keuken!

Heb het volgende besteld
1 beschuitbus in pastelgroen
2 crackerdozen, in pastel groen en roze.
2 koektrommels in pastel groen en roze.
2 vierkante scholensets van 3 stuks. Zouden in vriezer en magnetron moeten kunnen in pastel groen en roze.
5 strooibussen van 1,8 liter. Die had ik al eens. Super fijn voor meel, suiker, muesli etc.
setje schuursponzen haha.

Koste me iets meer dan €40,00. Super leuk alles in dezelfde mooie rustige tinten.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:22

Peuk schreef:

Even Zo'n gele schoonmaak handschoen licht vochtig maken en over je kleren halen dan krijg je makkelijk de haren eraf!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:23

chanicha schreef:
Ik gebruik geen wasparfum, heb wel die korrels maar die zuig ik op in de stofzuiger :j
Robijn gebruik ik bij de donkere was.

Werkt dat ook bij een draadloos steel stofzuiger? Bedoel geen zakken natuurlijk…

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:41

Ik zou het gewoon proberen, het komt daar waar je vuil komt dus lijkt mij geen probleem maar hang me er niet aan op -O-

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:31

Een half kopje waspoeder opzuigen helpt ook goed tegen stofzuigergeurtjes, vooral bij een stofzuiger met stofzak.
Als je het stofreservoir van de steelstofzuiger meteen leeggooit, dan heb je niet lang profijt van het waspoeder :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:39

Lizz schreef:
Janine1990 schreef:

Ik word altijd heel gelukkig als ik die georganiseerde koelkasten etc. Zie. Echter valt mij op dat ze altijd veel dezelfde spullen hebben. Een heel tray blikjes bijvoorbeeld en van die ‘snacks’, maar dat heb ik nooit. Jaren geleden een plastic bak bij de action gekocht waarin ik de verschillende (geraspte) kazen bewaar, dat bevalt goed, want kleine losse dingen. Ook zo’n draaiplateau vind ik geweldig om te zien, maar dan ben je de hoeken kwijt, dus minder ruimte. Hoe zien jullie dit? Ben ik de enige die toch wat nadelen ziet?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:04

Ik heb ook bakken in de koelkast voor het broodbeleg, potten, sauzen en losse spullen. Fruit en groenten uit de verpakking los in de lades, en dingen als druiven en bessen ook in bakjes. En ik zet de overige dingen zoals yoghurt met het etiket naar voren. Ik word altijd heel blij van mijn koelkast :D

Een draaiplateau lijkt me inderdaad ook niet handig omdat je dan lege hoeken hebt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:55

Ceetje_bokt schreef:
Lizz schreef:

Ik word altijd heel gelukkig als ik die georganiseerde koelkasten etc. Zie. Echter valt mij op dat ze altijd veel dezelfde spullen hebben. Een heel tray blikjes bijvoorbeeld en van die ‘snacks’, maar dat heb ik nooit. Jaren geleden een plastic bak bij de action gekocht waarin ik de verschillende (geraspte) kazen bewaar, dat bevalt goed, want kleine losse dingen. Ook zo’n draaiplateau vind ik geweldig om te zien, maar dan ben je de hoeken kwijt, dus minder ruimte. Hoe zien jullie dit? Ben ik de enige die toch wat nadelen ziet?

Ja dat is schitterend. Ze hebben 5 flessen ketchup, 5 flessen curry, 5 flessen mayonaise. Allemaal mooie rode appeltjes etc. Heel knap vind ik dat altijd haha.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:37

Zo'n draaiplateau lijkt mij ook niks, maar zou wel graag de bovenste plaat van de koelkast reorganiseren. Daar staan alle sauzen (mayo, cocktail, curry e.d.) en het zuur (augurken, olijven, zilveruitjes e.d.). Best onhandig als je een fles of pot nodig hebt die achteraan staat. Ik heb daarvoor deze op het verlanglijstje staan, maar haast heeft het niet: https://www.soclever.nl/uittrekbare-koe ... copia.html

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:40

Albertina71 schreef:
Zo'n draaiplateau lijkt mij ook niks, maar zou wel graag de bovenste plaat van de koelkast reorganiseren. Daar staan alle sauzen (mayo, cocktail, curry e.d.) en het zuur (augurken, olijven, zilveruitjes e.d.). Best onhandig als je een fles of pot nodig hebt die achteraan staat. Ik heb daarvoor deze op het verlanglijstje staan, maar haast heeft het niet: https://www.soclever.nl/uittrekbare-koe ... copia.html

Ik zou dat bovenin niet goed durven, veel te bang dat ik heel het rekje naar beneden rijd! In het midden vind ik het wel handig!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:15

Afbeelding

Ik wil deze kast maar ben bang dat mijn man me wat aandoet, heb net een half jaar een nieuwe grote keukenkast :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:33

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:37

Oh die is gaaf Chancicha, hoe heet dat ding volledig! Ik snap jou wel :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:42

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:44

Ik woon praktisch naast Ikea Delft dus ik ga hem even in het echt bekijken, dankjewel !