Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:23

Ik snap de neiging naar donker heel goed, maar ik zou het plafond wel licht laten. Ik heb ral-7019 plinten. Dus donker antraciet. Dit gecombineerd met de gamma celadon-groen. Zal eens kijken of ik daar een foto van kan uploaden.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:24

mirim schreef:
Thnx voor de antwoorden
Het zwarte plafond zou er dan zo uitzien :[ [url=m/f20gjC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit werkt hier erg goed omdat de muren wit zijn. Ik ben bang dat het met jouw muren een donker geheel wordt... (en geloof me, ik ben erg van donkere kleuren/ruimtes :o )

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:30

Zwart plafond op het voorbeeld is zo mooi, omdat er witte muren onder zitten en een lamp op staat welke de muur nog extra oplicht.

Ik zou niet met de kleuren die jullie hebben Mirim, het plafond zwart maken.

Aan mij heb je niets qua kleuren op je deuren, want ik vind juist het contrast zo mooi van witte deuren/plinten met de muren die je nu hebt.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:14

Mirim ik zou het helemaal zo laten! Prachtig dit, helemaal mijn smaak. Hele mooie combi al deze kleuren!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:48

Misschien hebben jullie ook nog goede ideeën :D.

Ik ben aan het twijfelen hoe ik mijn kantoortje/studeerkamer in ga richten.
Wil denk ik een bureau op maat laten maken waar ook kasten en lades in zijn verwerkt..

Moet sowieso een bureau van minimaal 75x150 in (maar dat lukt wel), maar ik vind een hoekbureau ook heel chill zodat ik een plek heb voor mijn computeropstelling + een plek om lekker te kunnen tekenen. Plus ik moet een plek hebben voor een (forse) printer

Ik heb ook nog boekenkasten waarvan het fijn zou zijn als ze er qua inhoud inzitten (2x Billy 80x28, 1x Billy 40x28). Dus niet per se de kasten zelf (gezien het bureau op maat) maar wel de opbergruimte voor mijn boeken. Maar in principe zou ik bijv. 1 grote en de kleine kast ook ergens anders kwijt kunnen.

Raam is op het oosten, mocht dat uitmaken.

Wat denken jullie :D?

Dacht zelf aan zoiets, maar twijfel over de opstelling van de kasten.
Afbeelding
(formaat van de boekenkasten + laptopopstelling zijn op schaal :j)

En een lege kamer mocht een van jullie willen tekenen haha
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:52

Wat is de rode lijn in de tekening?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:56

PSvanLot schreef:
Wat is de rode lijn in de tekening?

In het eerste plaatje is het mijn bureau :j. Of welke bedoel je?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:59

Wij willen een nieuw dressoir kopen maar geen inspiratie.. Wat voor dressoir of iets vergelijkbaars hebben jullie? :D

Niet heel netjes in huis hier :+ Maar zou tegen de wand tegenover de keuken komen. Voorkeur voor iets zwarts of een andere effen kleur.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:03

Wil je een dressoir of lijkt een broodkast je ook wel iets?

Zelf ben ik meer dan van de broodkast (ook vaak wel open te krijgen).

Dit is een broodkast:
Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:14

Voor iets als een broodkast staan we ook voor open! Mag ook iets heel anders zijn als er maar wel wat opbergruimte in zit.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:14

IMANDRA schreef:

Wil denk ik een bureau op maat laten maken waar ook kasten en lades in zijn verwerkt..

Moet sowieso een bureau van minimaal 75x150 in (maar dat lukt wel), maar ik vind een hoekbureau ook heel chill zodat ik een plek heb voor mijn computeropstelling + een plek om lekker te kunnen tekenen. Plus ik moet een plek hebben voor een (forse) printer

Ik heb ook nog boekenkasten waarvan het fijn zou zijn als ze er qua inhoud inzitten (2x Billy 80x28, 1x Billy 40x28). Dus niet per se de kasten zelf (gezien het bureau op maat) maar wel de opbergruimte voor mijn boeken. Maar in principe zou ik bijv. 1 grote en de kleine kast ook ergens anders kwijt kunnen.

[ [url=m/iKpAPy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RCiia6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met de opstelling zoals je het nu hebt en raam op het oosten ga je in de ochtend last hebben van de zon op je scherm. Verder geen tips ben niet zo creatief :+
Heb zelf een bureau van 160x80 met hoek en werk met twee schermen en zou zelf geen ruimte hebben voor een grote printer erbij op

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:15

Ja gezien de grootte van het bureau kan de printer misschien onder het bureaublad, misschien zelfs mooi verwerkt in een kast ofzo.

Dat van de zon is een goede ja..

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:35

Dank jullie wel voor jullie meningen.
Mijn man is het roerend met jullie eens _O-
Ik ga er nog maar een nachtje over slapen. :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:36

Ketly schreef:
Wij willen een nieuw dressoir kopen maar geen inspiratie.. Wat voor dressoir of iets vergelijkbaars hebben jullie? :D

Niet heel netjes in huis hier :+ Maar zou tegen de wand tegenover de keuken komen. Voorkeur voor iets zwarts of een andere effen kleur.
[ [url=m/jK1wlX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben van deze serie

https://www.zitmaxx.nl/dressoirs/dresso ... mma-420804

Het tv meubel en hoge kast. Erg blij mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:40

@imandra: het is misschien en wat saaie opstelling, maar ik denk wel de meest handige. Als je teveel lichtinval in je scherm krijgt zul je iets van een zonwering moeten hebben.
Op deze manier heb je ook niet ruimte om een smalle kast tegen de andere muur te zetten.

@ketly: wat wil je in de kast kwijt ? Ik zou geen al te diepe kast nemen en iets met wat kleur

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:43

Leuk al die badkamers!
Mijn badkamer in m’n huidige woning is nog kleiner, 107x187.
Is dus eigenlijk aan ene kant douche en andere kant wastafel. Wc past never nooit erin.
Straks een ruimere badkamer, met een wc, heerlijk. Nog geen grote badkamer trouwens hoor, 2x2.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:45

IMANDRA schreef:

[ [url=m/iKpAPy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RCiia6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had op kantoor een deel van mijn bureau voor het raam maar dat is best vervelend met open/dicht doen en schoonmaken. Dus mijn tip zou zijn om een groot bureau te nemen langs de lange wand en dan een boekenkast tegen de muur achter je.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:49

DubbelFun schreef:
@imandra: het is misschien en wat saaie opstelling, maar ik denk wel de meest handige. Als je teveel lichtinval in je scherm krijgt zul je iets van een zonwering moeten hebben.
Op deze manier heb je ook niet ruimte om een smalle kast tegen de andere muur te zetten.

@ketly: wat wil je in de kast kwijt ? Ik zou geen al te diepe kast nemen en iets met wat kleur

We hebben een vrij kleine keuken dus willen daar wat spullen uit hier in op kunnen bergen. Ik neig naar een iets rustigere kleur omdat er nog een kleurtje op de muur komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:53

Ketly schreef:
DubbelFun schreef:

We hebben een vrij kleine keuken dus willen daar wat spullen uit hier in op kunnen bergen. Ik neig naar een iets rustigere kleur omdat er nog een kleurtje op de muur komt.

Ik zou gaan voor hout of houtlook om het ruimtelijk te houden. En eventueel dan een natuurlijke kleur op de muur.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:55

De reden dat we eigenlijk niet voor hout willen gaan is omdat we al 3 verschillende soorten hout hebben :+ Onze tafel is suar hout, onze salontafel en tv-meubel van visgraat/teak en hoge kasten van mangohout. Uiteindelijk willen we hier wel meer één lijn in trekken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:12

Mirim, een zwart plafond is prachtig. In jullie ruimte zou ik dan echter wel voor hoogglans (of op zijn minst zijdeglans) gaan. Dan heb je nog licht reflectie inplaats van dat alles wordt geabsorbeerd. Voor de deur en plinten dacht ik gelijk aan terra verf. Mooi warm. Maar petrol zal beter staan bij de gele meubels vermoed ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:15

Mijn eettafel, tv meubel, salontafels en broodkast zijn allemaal van verschillende soorten hout of op een andere manier gelamineerd in twee gevallen.

Daar is wel samenhang in te krijgen... Het is wel iets persoonlijks, mijn ouders hebben bijvoorbeeld salontafel, dressoir, tv meubel en eettafel in één ruimte uit één serie. Ik vind dat echt too much en abstract.

Maar ik snap dat anderen het juist wel mooi vinden.

Probeer te vermijden dat je iets zoekt wat er bijna op lijkt, dat valt meer op dan twee totaal verschillende kleuren/nerven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:23

@ketly: de keuken die je hebt is dat nog een gangbaar model ?? Want ik heb een kast staan van bovenkastelementen van een keuken.
Zeker als er in dat model ook iets is met een glazen deur, deels open vakken oid kun je daar best iets leuks van maken.
Én het valt niet uit de toon met de houtsoorten én er kan een leuk kleurtje op de muur :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:24

De keuken is een half jaar oud dus dat zou wel kunnen :D Bedankt voor de tip!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:28

Ketly, ik zou daar een mooie buffetkast of servieskast neerzetten :j