Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:46

Olejon: ik zou gewoon mijn ogen open houden. Als je nu al ergens anders start, kan je dan doorgroeien naar meer loon voor minder uren? Want dan is het wel de moeite om het eerder te doen natuurlijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:23

Soms is vooruitgang stapje terug in salaris

Je moet maar zo denken kan altijd erger ik was op sollicitatiegesprek en ging om functie op lab
We onderhandelen op basis van 40 uur ik moest openen
Zij deden tegen bod van 2400€ minder := wil best inleveren maar niet zo.

DUs zelfde salaris van 34 voor 40 zou voor mij okay zijn meestal is 10% erbij bij vaste aanstelling

Net los gegaan bij Kruidvat 1+1 gratis of 2+2
Tik je ook weer 96€ af met producten waar je niet blij mee bent :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:44

Ik heb netto 125,- ingeleverd maar nu veel betere secundaire arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden (ook in salaris).

Inleveren kan lonen. Maar inderdaad niet zoveel Tita -O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:25

Ik lever nu wel bruto enorm in. Netto valt mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:54

Altijd om een proforma vragen daarom. Ivm pensioenregeling en eventuele andere premies kan er alsnog verschil in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:13

Ik zou alleen maar verbeteren normaal gezien want ik zou naar meer uren gaan. Enige punt zou zijn goed uitkijken waar ik meeste vooruitgang kan boeken. Sowieso als ik verander wil ik ook iets wat meer doorgroeikansen geeft.

Net 2 nieuwe jeansbroeken gekocht (was uit eentje uitgescheurd onlangs) en... Een nieuwe, degelijke zonnebril. Dag €150 :wave: maar hiermee kan ik iig over straat. Anders had ik altijd van die goedkope brilletjes in kindermaat (en kleurtjes) die me eigenlijk niet goed staan. Die hou ik nu voor bij de paarden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:22

poes schreef:
Olejon: ik zou gewoon mijn ogen open houden. Als je nu al ergens anders start, kan je dan doorgroeien naar meer loon voor minder uren? Want dan is het wel de moeite om het eerder te doen natuurlijk.

Ik heb nog niks specifiek op het oog, maar waar ik nu zit is het 1 van de best betaalde Cao in de industrie.

Het is moeilijk, al zegt een vast contract tegenwoordig ook niks meer. Maar hou zeker ogen open.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:24

tita schreef:
Soms is vooruitgang stapje terug in salaris

Je moet maar zo denken kan altijd erger ik was op sollicitatiegesprek en ging om functie op lab
We onderhandelen op basis van 40 uur ik moest openen

DUs zelfde salaris van 34 voor 40 zou voor mij okay zijn meestal is 10% erbij bij vaste aanstelling

Net los gegaan bij Kruidvat 1+1 gratis of 2+2
Tik je ook weer 96€ af met producten waar je niet blij mee bent :)

Wow dat is inderdaad bizar

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:26

Relaxed schreef:
Altijd om een proforma vragen daarom. Ivm pensioenregeling en eventuele andere premies kan er alsnog verschil in zitten.

Bedankt voor de tip

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 15:45

Citaat:

Dat ze dat durfden te doen, gewoon onfatsoenlijk...

Hier besloten paar gemeentelijke lasten die ik op een betalingsregeling had staan toch maar in één keer te betalen. Heb het geld nu en dan is het maar betaald.
Nu wel blut voor rest van de maand :))

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:47

VanHuisUit schreef:
Citaat:

Dat ze dat durfden te doen, gewoon onfatsoenlijk...

Hier besloten paar gemeentelijke lasten die ik op een betalingsregeling had staan toch maar in één keer te betalen. Heb het geld nu en dan is het maar betaald.
Nu wel blut voor rest van de maand :))

Dan ben je er wel vanaf :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 20:03

Dat dacht ik ook :j was elke maand 120 Euro.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:31

VanHuisUit schreef:
Dat dacht ik ook :j was elke maand 120 Euro.

Oh ik dacht dat mijn gemeente duur was..ik betaal 66 euro per maand. (10mnd). Vind dat echt zo'n dure uitgave waar ik zo weinig voor terug krijg/merk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 21:46

Dit is WOZ, rioolrechten en waterschapsbelasting, plus nog een belasting die ik ff kwijt ben. Ja vind het ook erg veel. Zeker als je beseft dat mijn huis maar 75 m2 is ^) Ik woon in Rotterdam.
De prijzen van de woningen zijn weer enorm verhoogd en dat betekent ook weer hogere WOZ en andere lasten. Ik vraag me onderhand ook af hoe reëel het allemaal nog is. Voor het bedrag waar dat van mij op getaxeerd is mag het wat mij betreft direct verkocht worden...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:49

Ah, ik woon 20 km onder Rotterdam. Heb geen koophuis dus woz gaat voor mij niet op.
Naast die 66 euro gemeente heb ik nog 35 waterzuivering ofzo. Zonde geld.. :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 22:02

Zo... dat is dan ook best veel!
Ja het zal allemaal wel nodig zijn alleen kan nu niet zeggen dat ik het idee heb dat ik er veel voor terug krijg...
Destijds met de hondenbelasting had ik altijd zoiets van naja, ze zorgen in ieder geval voor stroken waar je je honden uit kunt laten en houden bijv.
Gemeente Rotterdam heeft sinds 2 jaar geen hondenbelasting meer. Scheelt me echt serieus geld (heb 2 honden).

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:45

Je denkt de gemeentelijke belastingen niet terug te zien. Maar moet je je eens voorstellen hoe het zou zijn met een eigen septic tank, flessen water uit de supermarkt, plantsoenen die niet gemaaid worden en wegen die niet worden geveegd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:09

Bij ons is de gemeentebelasting gelukkig lang niet zo duur. En ik vind Gent zelf heel erg prettig om te wonen. Een erg ‘menselijke’ stad, veilig en veel leuks te doen en veel humor ook qua beleid. En wij hebben de Gentse feesten, imo toch echt heel erg uniek, 10 dagen lang feest in de stad.

Vanaf dinsdag weer werken! De lange pauze heeft enorm deugd gedaan. Even kijken of ik nog weet hoe alles moet haha :D had inmiddels een erg fijne lange routine op stal, dat ga ik wel missen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 06:49

@Luxorvalkje I know maar bijv als je vrijwel dagelijks bij de vuilniscontainers enorme zooi ziet omdat ze te weinig legen denk je wel regelmatig waar betaal ik al die belasting voor. Wat ik in het systeem vooral niet snap is dat je en landelijke belasting hebt, en gemeentelijke. Dan ook nog waterschapsbelasting. Algemene belasting als BTW overal op. Dan nog belasting met bijv het kopen van een auto, een huis. Wegenbelasting. Belasting op benzine. Inkomstenbelasting. Toeristenbelasting. Zo blijf je aan de gang :+ maar goed klagen lost niets op snel belasting betalen wel dan zie ik het in ieder geval niet meer / minder :7

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:21

66,- per maand zonder OZB vind ik serieus veel geld. Ik betaal zonder OZB 220,- per jaar. Moet ik wel bij aantekenen dat wij € 8,- per leging van de restcontainer betalen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:25

Is altijd een smak geld inderdaad.
Bij mij was hij dit jaar 1100 euro, is met koophuis.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:33

Hier was het 800 euro, ik betaal het altijd in een keer dan ben ik er maar van af.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:37

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:38

Met koophuis was ik in totaal € 880,- kwijt. Ik was te hoog aangeslagen en had succesvol bezwaar aangetekend. Daar heb ik dus ook bespaard :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:58

Luxorvalkje schreef:
Je denkt de gemeentelijke belastingen niet terug te zien. Maar moet je je eens voorstellen hoe het zou zijn met een eigen septic tank, flessen water uit de supermarkt, plantsoenen die niet gemaaid worden en wegen die niet worden geveegd.

Helemaal zoals jij het zegt.