Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:00

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:05

Ik ben blij dat mijn bonen gewoon in mijn koffie-apparaat zitten.
Ik snap de bedoeling niet zo van dat soort foto’s. Alsof je zelf te dom bent om te bedenken dat je overal een glaasje wijn kunt doen en je spaghetti buiten te eten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:31

Fitzroy schreef:
Ik snap de bedoeling niet zo van dat soort foto’s. Alsof je zelf te dom bent om te bedenken dat je overal een glaasje wijn kunt doen en je spaghetti buiten te eten.

Aan de andere kant worden huizen wel erg steriel als je dat niet doet.
Ik kan me ook bij dit huis eigenlijk niet aan de indruk onttrekken dat er wanden wit gemaakt zijn voor de verkoop. Komt op mij te kil over in combi met sommige details in het huis, zoals de houten vloeren.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:33

Ik had die in beekbergen idd ook al ergens anders gespot. Zo jammer van die hoogspanningsmasten. Ik denk dat de kookplaat niet werkt, daarom die ongekookte spaghetti, haha.
En ik vroeg me ook af of die mostuin echt iets is of is dat ook een mooi verkoop praatje voor een tuin waar het gras het niet doet en het mos wel? Kon er op de foto's weinig van terug vinden geloof ik...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:34

Of die zonneschermen allemaal open.
Mensen die komen bezichtigen kun je er toch extra op wijzen en zet het in de tekst dat ze aanwezig zijn.
Huisen met rolluiken zetten we toch ook niet op de foto met allemaal dicht? Of tegenwoordig ook wel? :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:34

ikke schreef:
Fitzroy schreef:

Aan de andere kant worden huizen wel erg steriel als je dat niet doet.
Ik kan me ook bij dit huis eigenlijk niet aan de indruk onttrekken dat er wanden wit gemaakt zijn voor de verkoop. Komt op mij te kil over in combi met sommige details in het huis, zoals de houten vloeren.

Maar moet je dan koffie bonen uitstrooien? Dat slaat toch nergens op. Zet er dan een leuk plantje naast oid. En volgens mij is die foto sowieso niet perse heel relevant, dat kan ook anders

MarjanB

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:34

Kom je thuis nadat er foto’s zijn gemaakt kan je eerst koffiebonen verzamelen :')

Ik ben bestemmingsplannen aan het uitzoeken, wat een gedoe is dat zeg! In bestemmingsplan mag het, kijk je valt het net in een dubbel bestemming waarin je nog geen boom mag rooien zonder vergunning |o echt hoe dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:19

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:27

Inderdaad niet echt veilig. Het tuinhuis matcht ook totaal niet met de vorm van de woning :=

Die laatste :oo

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:35

Was is er niet veilig aan die ladder? Is een aluminium opschuifladder, zit keurig vast aan de dakrand, beetje vlizo-trapidee. Niets mis mee hoor.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:37

Die mensen hebben vast een brocante handel. Kan me niet voorstellen dat je dat echt alleen als interieur hebt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:59

Ibbel schreef:
Was is er niet veilig aan die ladder? Is een aluminium opschuifladder, zit keurig vast aan de dakrand, beetje vlizo-trapidee. Niets mis mee hoor.

Sterker nog: voor jouw huis zijn daar helemaal geen regels voor!

Dat deze bewoner zich richt naar de arbo-regels is alleen maar verstandig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:25

Ik ben sowieso bang op zo'n ladder (een vlizotrap vind ik ook doodeng, ben er ooit eens vanaf gedonderd :+ ).
Bij dit huis zag het er niet standaard uit, maar misschien mag het dus wel gewoon.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:28

Als jij via een touw, op de muur gespijkerde blokken of een creatieve ladder gemaakt van geknoopte takken naar dat dakterras wil klimmen mag dat ook. Er zijn geen regels voor.

Zie die huizen met creatieve 'trappen' waarbij je via de keukentafel of kastenwand naar boven moet klauteren. Mag allemaal. Een trap hoeft niet uit 13 treden met de standaard optrede/aantrede-formule te bestaan en een leuning is ook niet verplicht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:36

Ik zou bouwcodes daarover trouwens helemaal niet gek vinden. Ik denk dat je bij nieuwere huizen alle dingen die via creatieve trappen verbonden zijn ook niet mee mag rekenen in de taxatie/huurwaardebepaling.

(Studenten hebben een keer met succes protest gevoerd tegen een huurprijs die gebaseerd was op een deel vliering, waar veel bewoners wel sliepen maar wat wel ging via een hele enge ladder, zonder reling en zonder stahoogte. Dat mocht dus niet meegerekend worden in de oppervlaktebepaling en dus niet zomaar in de huurprijs.)

Maar in de praktijk maakt het niet zoveel uit bij woningen op plekken waar de vraag erg hoog is want mensen wonen er toch. (Maar desondanks vind ik dat we het niet te gek moeten laten worden. Met dit terras heb ik geen moeite, er zijn veel gevaarlijkere situaties te vinden en er is ook voldoende ander terras. Maar er ontstaan ook situaties waar mensen, zeker studenten en andere jongeren, uiteindelijk geen keuze meer hebben dan in echt te kleine of onbereikbare of gevaarlijke woningen te wonen, en dat is niet wenselijk.)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:40

Wat jullie zeggen zit idd wat in :j
Ik ben sowieso niet zo handig :') Als klein meisje durfde ik in eerste instantie jarenlang alleen achterstevoren de trap af.
Toen ik een jaar of 6 was durfde ik eindelijk op de gewone manier, maar struikelde ik over de kat die op de één na bovenste trede lag te slapen en donderde ik vol gas naar beneden.
En 2 jaar later stuiterde ik van een vlizotrap.
Dus ik en trappen = überhaupt geen goede combinatie. Ik gruwel ook echt van die trappen zonder leuning :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:43

Ik ben als kind echt tig keer van boven naar beneden van de trap geflikkerd. In mijn herinnering echt een paar keer over de kop en zo. Zal wel niet zo dramatisch zijn geweest, want ik heb er niets aan overgehouden. Sta ook rustig op 6 meter hoogte op een trap de goot van het wolfshoofd te verven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:45

Wolfshoofd?
Ik heb het gegoogled, maar dan krijg ik vast niet wat jij bedoeld :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:48

Zo'n afgeplatte voorkant aan je dak. Sommigen hier vinden het op een te kort geknipte pony lijken :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:55

Ik zit er wat tussenin denk ik. ben geen held maar deze trap zou ik wel durven.

Verder valt me nu op dat het huis wel heel wat mooi timmerwerk heeft. (De kasten en bedden zijn volgens mij allemaal handwerk.) Daar is best hard geklust en ook wel met wat creativiteit. Kan ik wel waarderen :j

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:59

Cayenne schreef:
Wolfshoofd?

Wolfseind toch?...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:25

Hier noemen ze dat wolfshoofd. En in het dialect van m'n moeder een 'veurhoadje' (voorhoofd), maar dat die term niet algemeen bekend is wist ik al :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:12

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:59

Lys_PPA schreef:
Cayenne schreef:
Wolfshoofd?

Wolfseind toch?...

Hier noemen we het een wolfskap :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 00:19

Het afgeschuinde deel heet een wolfseind... Een kap met wolfseinden is dan weer een wolfskap.