Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:26

's morgens tot ong 10u staat de zon op de slaapkamers en keuken en zo rond 13-13:30u op de woonkamer. :j
En klopt, de keuken ligt nogal ver vd woonkamer maar het is niet storend. :)
Het is overigens een woning uit ong 1956.

Rienn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:33

Ik kom ook graag een beetje mee kletsen en ideeën op doen.

Wij hebben donderdag getekend voor ons huis. Donderdag gelijk het behang overal afgehaald, hadden een heel weekend daar voor vrijgemaakt, maar binnen een kleine 2 uur was al het behang er af. Vandaag zijn ze begonnen met de badkamer, toilet beneden en het hele huis stucen.

Misschien kennen jullie de winkel al: Troubadour in Amstelveen. Wij hebben daar een en ander vandaan voor ons nieuwe huis. Wel een fijne winkel vinden wij. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:41

lor1_1984 schreef:
Het is overigens een woning uit ong 1956.
Dat verklaart het :)

@rienn: gefeliciteerd met je huis. Welkom hier en foto's zijn altijd welkom :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:00

Gefeliciteerd rienn! Ben benieuwd naar before And after foto’s als je die hebt/wil delen.

Ik heb net telefoon gehad dat Mn meubels donderdag komen, kan niet wachten <3

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:24

SharonIndezz schreef:
Gefeliciteerd rienn! Ben benieuwd naar before And after foto’s als je die hebt/wil delen.

Ik heb net telefoon gehad dat Mn meubels donderdag komen, kan niet wachten <3

Dank jullie!

Gaaf nieuwe meubels!

Heel stom, maar heb niet echt foto’s gemaakt, alleen de foto’s van Funda heb ik nog.

Dit zijn in ieder geval de badkamer en de woonkamer.

Afbeelding

Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:22

DubbelDun schreef:
Valt me direct op dat de keuken zo'n eind van de woonkamer vandaan is, dat zie je tegenwoordig niet veel meer.
Ligt de woonkamer wel aan de zonkant ??

Ons vorig huis was een huis gerenoveerd rond 2003, en die keuken lag ook een eind van de woonkamer. Ik zag ook niet hoe ze dat anders hadden kunnen doen, zicht willende op de tuin vanuit de keuken was dat de beste oplossing. Was een lange smalle rijwoning met als indeling als je binnen kwam eerst de woonkamer met eetkamer en de trap naar boven toe. Daar was boven de zithoek ook een lichtstraat zodat er extra zonlicht binnen kwam langs de zuidkant (achterkant). Dat was het oorspronkelijke huis. Dan een 'recente achterbouw' met een gang naar de keuken en in de gang had je 3 deuren met opeenvolgend badkamer, wc en berging. Vanuit de keuken dan toegang tot de tuin. Dus zelfs met recente renovaties zit er soms niets anders op om keuken en woonruimte ver uiteen te hebben als de indeling van het huis het praktisch minder toelaat denk ik :) Wij hadden een klein tafeltje voor 2 in de keuken staan en als er bezoek kwam moesten we even met de kookpotten wandelen maar een probleem vonden wij dat nooit eigenlijk.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:25

Ik kom ook weer eens om jullie input vragen. :D

Dit is uiteindelijk mijn woonkamer geworden. Ik ben ondertussen zo aan de kleur van de gashaard gewend dat ik het al zie gebeuren dat ik hem toch niet ga verven van de zomer. :')

Afbeelding

Afbeelding
(onder die plaid staat nog zo'n zwart rond bijzettafeltje, maar dan een maatje kleiner. Die plant staat nu op de vensterbank helaas, want die kon het leven naast de deur naar de gang niet aan, dus moet nog even iets leuks verzinnen)

Maar nu... De andere kant van de woonkamer:

Afbeelding

De eettafel komt vrijdag. Nu staat er een lelijk bureau, maar daar komt de tafel dus. De eettafel is een zo goed als dezelfde kleur hout als de salontafel en heeft ook zwarte metalen poten. Hij is 10cm langer dan het bureau, dus heb nog best wel wat ruimte over. Er komen lichtgrijze stoffen stoelen bij (maar die komen pas in maart ^)). Aangezien ik nog wel wat opbergruimte kan gebruiken zat ik te denken aan een dressoir/kast onder dat zijraam, voor de radiator. Vind hout met zwart metaal wel mooi maar vraag me af of dat niet teveel zou worden icm de tafels. Denk dat ik niet veel dieper dan 45cm kan gaan en moet dan ook nog iets fabriceren waardoor ik geen gat heb achter de kast maar de warmte toch weg kan.
Hebben jullie misschien een leuk idee qua model of kleur? Of een idee van een winkel waar ik kan gaan kijken.

Die lamp is tijdelijk trouwens. Moet ook nog lampen kopen, nog zoiets moeilijks. :P
En uiteraard komt er zodra alles staat nog het een en ander aan muurdecoratie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:32

Ik zou geen dichte kast voor een radiator zetten.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:44

De warmte kan dan toch aan de zijkanten en bovenkant er uit? Zo heet wordt de radiator trouwens ook niet, hoogtens warm als de gashaard voluit staat, wat nooit voorkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:07

Zou daar ook geen dichte kast voor zetten. Misschien iets op poten, wat er boven dan wel dicht is.

Wij hadden een hocker eerst voor de verwarming staan en na wat schuiven kon die daar toch weg. En merk wel degelijk veel verschil.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:58

Spirit, wat een gezellig knus hoekje heb je!
Mag ik vragen waar je salontafel vandaan komt? Vind hem erg leuk <3

En ik zou idd ook voor een (deels) open kast gaan, zelfde stijl als je salontafel

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:37

Salontafel komt van Woonexpress!

Deels open, op poten is ook wel een optie idd. :j

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:22

Kun je nog een foto uit de hoek van die plant maken? Ik zou zélf helemaal niks voor die radiator doen. De warmte kan vast weg, maar het kost gewoon energie en dus geld en comfort.

Vanuit deze kant lijkt het alsof je inderdaad nog en zee aan ruimte hebt. En dan zou ik eerder aan iets achter de tafel denken. op de muur waar het bureau nu tegen lijkt te staan. Hoe dat vorm krijgt kan natuurlijk alle kanten op.
volle muur
2 hoge/ smalle kasten die tafel flankeren
of en complete "boog " over de tafel. De vorige optie zeg maar met een kast er bovenop (Ikea besta idee).

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:25

Ps. De haard zou ik zo laten. Als je hem nu gaat verven kan hij volgens mij alleen nog maar met gaan opvallen. kleur past perfect bij je muren m.i.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:43

Ik vind het supergezellig geworden. En die haard kleurt prima bij de rest!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:41

karin1985 schreef:
Kun je nog een foto uit de hoek van die plant maken? Ik zou zélf helemaal niks voor die radiator doen. De warmte kan vast weg, maar het kost gewoon energie en dus geld en comfort.

Vanuit deze kant lijkt het alsof je inderdaad nog en zee aan ruimte hebt. En dan zou ik eerder aan iets achter de tafel denken. op de muur waar het bureau nu tegen lijkt te staan. Hoe dat vorm krijgt kan natuurlijk alle kanten op.
volle muur
2 hoge/ smalle kasten die tafel flankeren
of en complete "boog " over de tafel. De vorige optie zeg maar met een kast er bovenop (Ikea besta idee).

Let niet op de rotzooi. :D
Er zit ook nog een deur in die muur. En mijn broertje (is mijn huisgenoot) wil graag die foto aan de muur in de woonkamer. Maar ik denk dat dat alleen aan de witte muur kan, want vind de kleuren er van niet bij de early dew muur passen.

Afbeelding

Bedankt voor de complimentjes! :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:03

Eettafel dwars voor de verwarming (ook fijn aan de voetjes) en lage kast onder het schilderij.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:21

Dan zit je bijna tegen de salontafel aan helaas. Of hij moet niet in het midden van het raam en de radiator komen te staan maar ik weet niet of ik dat aankan. :')

Afbeelding

En ik denk als je de tafel links van het raam zou zetten het krap wordt met de stoelen als je nog een kast tegen de linkermuur zet.

Ga vrijdag sowieso wel een beetje schuiven met de eettafel natuurlijk, maar wil de woonkamer wel zo open mogelijk houden qua doorloop ruimte.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:28

Ik snap je, bij mij zou hij ook midden onder het raam moeten :-)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:42

Spirit ziet er al gezellig uit!
Qua tafel die zou ik inderdaad zoals het bureau zetten.
Heb je echt extra bergruimte in de woonkamer nodig? Anders zou ik echt geen extra meubel neerzetten zou ik zelf te vol vinden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:03

Help, ik heb onderstaande steunen op een plaatje gezien en wil nu graag deze hebben, kan ze echter niet vinden :+

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:15

@Jes, Ikea denk ik?

@Spirit, waarom niet gewoon een toffe sidetable die net tot boven je verwarming komt. Ik zou ook echt niet voor een kast gaan. De ruimte is vrij klein en met een grote kast maak je het nog voller dan het al is.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:36

Sidetable of gewoon een radiatorombouw zat ik ook nog aan te denken. Al biedt dat niet echt extra opbergruimte.

Bedankt voor de tips iig! Ga er nog eens over nadenken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:39

Je hebt sidetables met lades!

Ik zou in de woonkamer niet te veel willen opruimen. Zelf heb ik een brood/buffetkast, maar de ene bovenste helft is open en voor de sier, de andere bovenste helft zit wat serviesgoed in. En in de onderste kastjes zitten wat kleine dingetjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:59