Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:42

vonneke schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik heb een rode en een zwarte hond, daar valt niks op aan te passen ook niet qua kleding en hondenharen ;)

De broek van Bassie...

_O- zul je altijd zien dat de zwarte haren op het rode en... Affijn, erg off topic

MVasbo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:55

WoW leuke dinges komen hier voorbij. Super mooie kasten Ceetje!

Weet iemand waar ze goedkopere barstoelen verkopen behalve Ikea? Heb super gaafe gezien bij woonfabriek vandaag, maar de prijs van een was 200 euro en als je dan 4 moet hebben wordt dat een duur grapje.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:36

Ceetje_bokt schreef:
[ [url=m/XEzgyF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo is het minder kaal. Geen idee wat we nog op/met de muur gaan doen. Komt vanzelf wel.
Hierbij de link van de kasten. Ze zijn nu (weer) in de aanbieding. https://www.karwei.nl/assortiment/roomd ... /p/B580066

Mooi zeg!
Ik zou het zo laten. Het licht zorgt al voor een mooi effect op de muur zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:24

Zojuist tegels uitgezocht. Deze gaan het worden voor de woonkamer. Denk dat ze perfect passen bij onze stijl.

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:49

karijn schreef:
Ik heb net een witte kast op marktplaats gekocht voor €35
[img]m/ciPClt.jpg[img]

Deze komt in de keuken te staan. Ik heb daar nu een oud bordenkastje staan die te klein is geworden

Oh wat een gave zeg!!

waxmeltsenzo schreef:
Hele mooie kast voor een koopje.

Wat vloeren betreft is het net als met alles persoonlijk.
Als je voor de keuze komt om een vloer te laten leggen kies je een vloer die bij je past.
Als er een goede nette vloer in ligt wat niet mijn smaak is maar wel prima dan zou ik het er niet uithalen, dan zou ik met meubeltjes wel zorgen dat het taal bij mij past.

Ik vind een gietvloer ook niet het mooist hoor btw ;)
Maar ik vind echt alles mooier dan plavuizen voor in de woonkamer.
In een badkamer, keuken en wc vind ik plavuizen wel weer mooi.
Mogelijk krijg ik mijn vriend gewoon zo gek om toch verschillende vloeren te houden.
En hopelijk om de keuken ook van de woonkamer gescheiden te houden.

Zeker met je eens hoor! Zo word ik altijd voor gek verklaard dat ik laminaat mooier vind dan parket over het algemeen :o

Ben echt heel benieuwd wat jullie zullen gaan doen en hoe het eruit zal zien!

GamblersCup schreef:
Mijn buren hebben van die heel goedkope, witte met spikkels, hoogglanzende "scherpe" (dus niet afgerond) rechthoekige plavuizen door het hele huis. En dan ook gewoon op de boevenverdiepingen, in de slaapkamers, overal. Ik vind het geen gezicht. Hij heeft het allemaal zelf gelegd, dus ook niet overal helemaal recht of even smalle voegen. Hoeveel meubels je er ook in zet, het blijft lelijk :=

Oh dat klinkt echt verschrikkelijk :')

Ceetje_bokt schreef:
*\o/* vandaag zijn de nieuwe kasten bezorgd en gisteren is de oude kast via een weggeefhoek opgehaald.
[img]m/gUxbBC.jpg[img]
Ze zijn van de Karwei.
Hmmm, op de foto lijkt de muur naast de kast een grote witte leegte, in werkelijkheid is de afstand tot de houtkachel gelukkig niet zo groot.

Stoer! Ook erg smaakvol met die haard ernaast op je 2e foto!

Keell94 schreef:
Gave interieurs zie ik hier voorbij komen. Wij wonen niet zo heel groot dus geen eettafel voor ons.
Gisteren even een shop dagje gehad om het geheel wat meer aan te kleden.

Nieuw schilderij boven de bank (met lichtjes erin) en witte kussentjes.

Ik heb zo'n ikea tafel met glasplaat en schuiflade dus dat even aangekleed en de hond heeft nu zijn echt eigen plekje gekregen met plankjes aan de muur (ruzie gehad met die dingen uur mee bezig geweest maar het hangt haha)

[img]m/ouf2zB.jpg[mg]

[img]m/8GWB73.jpg[img]

[img]m/lHIcI0.jpg[mg]

Mooi hoor! Die plankjes aan de muur, ik ben verliefd!
Tafel is de Liatorp toch? Die wil ik zo graag :+: Al mijn nieuwe meubels in het nieuwe huis komen van die collectie, maar heb net een half jaar geleden een salontafel en tv tafel voor mijn verjaardag gehad van mijn ouders dus kan die nog niet halen, kan ik echt niet maken naar mijn ouders := misschien als ik er een jaar of 2 jaar woon hihi

_San87_ schreef:
[img=640x360]http://i.imgur.com/jCLMum2.jpg[img]

[img=640x360]http://i.imgur.com/7XNcWad.jpg[mg]

Eindelijk een vloerkleed gevonden *\o/*! De bovenste foto klopt het meest qua kleur. Happy!

Staat erg mooi allemaal samen, goed gematcht

vonneke schreef:
Zojuist tegels uitgezocht. Deze gaan het worden voor de woonkamer. Denk dat ze perfect passen bij onze stijl.

[img]m/T7hMlp.jpg[img]

Mooi zeg!

Zo gisteren 2 nieuwe stoelen opgehaald vast! Mijn bank en eetkamerstoelen zijn beide bruin leer, maar mijn zitstoel was grijs wit geblokt. Dus had al het plan om ook een bruine stoel te kopen zodat alle zitmeubels bruin waren. Eergisteren kwamen er 2 relaxfautuils online voor 10 euro samen, gebrek aan ruimte door een nieuwe bank. Netjes onderhouden, suedeachtige stof, echt prima kwaliteit stoelen. Dus meteen gekocht, die van mij verkocht en ze naar mijn huidige huis gehaald. Past exact naast de tv, links staat voor een stukje onder de vensterbank en niet bereikbaar omdat hij gewoon opgeslagen moest worden tot de verhuizing. Maar ik ben er erg blij mee! Let niet op de rommel enzo :o

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:56

Sjeee, wat gaat dit topic hard zeg, is bijna geen bijhouden aan. Ik zie mooie dingen voorbij komen. Moet wel zeggen dat bij het woord plavuizen ik ook jeuk krijg, maar onze betonlook tegels (!) vind ik toch wel erg mooi op de vloer.
Dank voor alle complimenten, inmiddels heb ik de twee lijsten die ik ergens kwijt wilde, gewoon bovenop de kast gezet. Kan prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:25

Zo, broertje is uit het huis. Vies dat het was... Hij is licht autistisch en poetste alleen zichtbaar...

Eerst zijn spullen verhuisd en daarna nog naar de milieustraat met nog veel meer.
Hij zou alles klaar hebben staan toen wij kwamen maar we hebben nog een anderhalf uur met hem in staan pakken.

Daarna hebben we op de bovenverdieping overal de vloerbedekking en zeil er uit getrokken.

Morgen beginnen met het leggen van de vloeren, dan komt deze week de elektricien en dan moet over 14 dagen alles boven klaar zijn zodat we er in kunnen. Spannend!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:06

Spannend hoor Vonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:10

Mooie tegels Vonneke!

Als ik het goed begrijp ga je in je broertje zijn oude huis wonen Vonneke?

knabbelgirl mooie fauteuils!

ik heb de oranje muur af , ben niet ontevreden in elk geval :) (heb met spons alles geschrobt dat niet oranje zijn moest :+ ) . Nog even stoeien met 1 kozijn en gordijnen shoppen voor niet teveel geld , kamertje komt wel af :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:23

Rebecca schreef:
Mooie tegels [naam]!

Als ik het goed begrijp ga je in je broertje zijn oude huis wonen [naam]?

ik heb de oranje muur af , ben niet ontevreden in elk geval :) (heb met spons alles geschrobt dat niet oranje zijn moest :+ ) . Nog even stoeien met 1 kozijn en gordijnen shoppen voor niet teveel geld , kamertje komt wel af :P

Het huis van oma. Ze is 4 jaar geleden naar het bejaardenhuis gegaan en het broertje van mijn vriend heeft het bewoond. Ze is in juli overleden en toen hebben wij besloten ons huis te koop te zetten en het hare te kopen.

Broertje is licht autistisch. Hij gaat nu terug naar zijn moeder.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:26

Mooie tegels vonneke, ben benieuwd hoe het wordt! Wel fijn dat jullie nu kunnen beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:29

vonneke schreef:
[naam] schreef:
Mooie tegels Vonneke!

Als ik het goed begrijp ga je in je broertje zijn oude huis wonen Vonneke?

Het huis van oma. Ze is 4 jaar geleden naar het bejaardenhuis gegaan en het broertje van mijn vriend heeft het bewoond. Ze is in juli overleden en toen hebben wij besloten ons huis te koop te zetten en het hare te kopen.

Broertje is licht autistisch. Hij gaat nu terug naar zijn moeder.

Ah zo :) , wel fijn dat het zo kan dan! (Ik is ook licht autistisch :o )

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:35

Knabbelgirl: ja klopt haha, vond hem nieuw te duur dus 2e hands voor maar €45 op de kop getikt ipv €200 nieuw haha :p wel wat beschadigingen uiteraard want is niet nieuw maar dat houd je toch, zouden er bij ons ook weer opkomen met de hond :p
Ik heb alleen wel het onderste plateau eraf gezaagd, tafel was te hoog voor onze bank en tv kast en nu mooi in verhouding.

Plankjes hebben ze bij de action :) was voor die 3 plankjes met steuntjes nog geen €12,00 kwijt haha

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:54

Mooie tegels Vonneke, wordt vast lekker met de vloerverwarming er onder.

Fijn he keell94 als je iets goedkoop tweedehands kunt kopen. En over die beschadigingen denk ik altijd precies hetzelfde.

Rebecca had je het niet afgeplakt dan?

Vriend gaat morgen met mijn vader een muur stucen en ik ga de deurposten verven. We hebben voor zwart gekozen en ben een beetje bang hoe het er uit komt te zien := :')

Die prijzen voor een schilder zijn niet mis zeg. We verven alles zelf, maar goed we doen sowieso alles zelf. Nu vind ik schilderen ook heel erg leuk dus zou nooit iemand daar voor inhuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:57

Micha :j alleen was wat te ruig omgegaan met de roller dus het zat overal en nergens :o . Gelukkig op water basis en dan is de kast ook eens lekker schoon .

Succes morgen Micha! , deurposten /kozijnen etc vind ik lastig (gelukkig zijn die hier prima )

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:16

Keell94 schreef:
Knabbelgirl: ja klopt haha, vond hem nieuw te duur dus 2e hands voor maar €45 op de kop getikt ipv €200 nieuw haha :p wel wat beschadigingen uiteraard want is niet nieuw maar dat houd je toch, zouden er bij ons ook weer opkomen met de hond :p
Ik heb alleen wel het onderste plateau eraf gezaagd, tafel was te hoog voor onze bank en tv kast en nu mooi in verhouding.

Plankjes hebben ze bij de action :) was voor die 3 plankjes met steuntjes nog geen €12,00 kwijt haha

Oh kijk dat is nog eens een leuke prijs! Nieuw vind ik ze eerlijk ook wel duur voor een salontafeltje :o de hoogte is inderdaad een beetje awkward hahaha

Oh echt? Moet ik eens kijken! Zoek nog iets leuks om mijn starbuckscollectie op te zetten, zat te denken aan van die planken met verborgen steunen maar een paar op zoiets is ook wel heel schattig!

Micha succes met het stucken en schilderen :) Benieuwd hoe dat zwarte eruit komt te zien!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:48

' komt uit meeleesmodus '

Wij zijn (eindelijk :+ ) begonnen met het inrichten van de slaapkamer.

Ik heb een muur 'royal intrigue' en een muur grijs (weet ff niet meer welke grijs)

Op deze muur wil ik nog een grote foto denk ik. En daar moet verder nog een meubel oid komen, want nu is het nogal kaal.

Kleur komt niet helemaal mooi uit op de foto. Maar ik vind het zelf een hele mooie kleur :)

Plinten zitten er net tegenaan, dus moeten nog netjes afgewerkt worden bij de deuren.

Afbeelding

Naast het bed wil ik nog een hutkoffer als nachtkastje. En ik stoor me heel erg aan die schuine wand. Ik wil kijken of ik die strips eraf kan halen en de naden op een andere manier glad af kan werken zodat ik het gewoon kan schilderen en het een gladde wand is.

Afbeelding

Afbeelding

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:08

Leuke stijl! Waarom heb je niet gekozen om je tv tegen die wand aan te zetten? Zou ik zelf gedaan hebben dan kijk je recht vanuit bed naar je tv (toch?) en is die kale ruimte ook meteen opgevuld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:14

_Micha_ schreef:
Leuke stijl! Waarom heb je niet gekozen om je tv tegen die wand aan te zetten? Zou ik zelf gedaan hebben dan kijk je recht vanuit bed naar je tv (toch?) en is die kale ruimte ook meteen opgevuld.

Ik lig altijd op m'n zij als ik tv kijk :P.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:26

Dank je. De tv zit op een steun. Die kunnen we dus draaien. En ik lig ook altijd op mij zij als ik op bed tv kijk :)

Op de andere wand is ook echt te ver weg. Onze slaapkamer is echt diep. Best lastig om het dan leuk in te richten. Kleding kast is ook niet nodig, want achter die deur zit de inloop kast. Beetje luxe probleem dus :o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:38

Loulou mooi hoor. Ik vind die schuine wand boven het bed juist ook mooi, ik zou dat zelf zo laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:42

Loulou mooi zo :j , die schuine wand is mooi !

Wat vinden jullie met gordijnen, 1 dele 2 delen of 3 delen ? , heb op mijn slaapkamer nu 3 gordijnen hangen en meeste kant en klaar gordijnen zijn 1.45 breed en met een raam van ruim 3 meter breed heb ik snel 3 nodig :+ . Op maat vind ik persoonlijk best duur :o :P

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:10

Grappig dat jullie die schuine wand wel mooi vinden :D

Maar het gaat mij ook niet om het schuine hè, maar om het verschil in kleur / materiaal. Vooral die stripjes erop vind ik heel lelijk :o
Schuin blijft hij zowiezo, anders moet ik een hele nieuwe wand zetten. Ik ben wel een beetje handig, maar er zijn grenzen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:12

Ik vind die strips ook niet mooi. Doet 'afbreuk' aan de rest van de sfeer. Maar hoe je die strips weg kunt werken... I don't know.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:13

En op maat bij een bouwmarkt actie ofzo Rebecca ? Of is dat nog steeds heel duur ?

Wij moeten ook nog gaan kijken voor gordijnen beneden. Heb het vorig jaar uitgesteld, want ik schrok me rot van de prijs. De oude vitrage van de vorige bewoners hangt er nu tijdelijk nog :+
Deze zomer wil ik aan de woonkamer gaan beginnen