[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:02

Het is rond :)
we hebben een getekende koopakte ontvangen en het is meteen doorgestuurd naar de notaris en hypotheekadviseur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:16

Zow eindelijk Jennifer!

Wij hebben vandaag ook getekend, dus ben huisloos nu :P

Ook nog wezen praten bij hypotheekadviseur over die hoge kosten en hij haalt er een mooi bedrag af :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:25

Gefeli Jennifer! En wat goed Relaxed, dat is echt fijn!

Hier is het snel gegaan... Lijkt erop dat verhuizen voor mijn bevalling gaat lukken: Ons bod is geaccepteerd!!!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:53

gefeliciteerd swartbeessie en relaxed :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:45

Gefeliciteerd !
Fijn dat er voor een aantal onder ons het einde van dit topic in zicht is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:46

Opeens veel mensen bij wie het opschiet. Hier ligt de boel stil ondanks dat ik in principe door kan. Een nieuwe kink in de kabel die oponthoudt veroorzaakt.

In de tussentijd rommel ik in huis aan, dus ben op zoek naar het klus topic die ben ik kwijt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:52

Gefeliciteerd allebei !
Hier weer een tegenvaller.
Makelaar belde vandaag of we wilde uitstellen, want de bewoner heeft nog geen nieuwe woning. Hij was verrast door de snelle verkoop. Het is dat ze mijn vriend belde en hij zei tot 1 augustus ipv 22 juli, want ik had gewoon meteen nee gezegd. Het huis staat al een jaar te koop. Eigenlijk hadden we vorige maand al alles rond moeten hebben, maar dat lukte toen niet door de gemeente. Dus maand extra erbij. Het is toch geen klein kind meer. Maar ja. Afwachten tot we reactie hebben van de makelaar. Pff ..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:57

Snap het heel goed van de verkoper. Soms kun je pas iets gaan kopen als je eigen huis is verkocht. Je moet toch ergens heen. En soms kun je dingen niet vesnellen. Wij hebben toen als nood een caravan gekocht omdat we wisten dat het een paar maanden in de zomer was.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:00

karuna schreef:
Snap het heel goed van de verkoper. Soms kun je pas iets gaan kopen als je eigen huis is verkocht. Je moet toch ergens heen. En soms kun je dingen niet vesnellen. Wij hebben toen als nood een caravan gekocht omdat we wisten dat het een paar maanden in de zomer was.

Huis wordt door de bank verkocht. Hij moet een huurwoning zoeken. Dus eigenlijk vind ik dit eigen schuld en niet ons probleem. Hij heeft ontzettend veel tegen gewerkt tijdens de gehele verkoop. Dat je zelf een ander huis moet kopen vind ik wat anders.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:03

Huurwoning is helemaal een drama. Dat duurt hier ongeveer een jaar of twee bij normaal inkomen. Bij hoog inkomen is het gemakkelijker.bij een laag inkomen mag je een jaar of 6 uittrekken

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:05

Zelfs dan... Dat je eerst je eigen huis wil verkopen, voordat je wat nieuws koopt snap ik volledig. Maar akkoord met opleverdatum is akkoord toch?! Vrijwel iedereen die van koophuis naar koophuis gaat moet een periode overbruggen. Vrienden van ons hebben 3 maanden her en der gelogeerd om de tijd te overbruggen, en als je dat niet trekt regel je wat anders, vakantiehuisje voor een paar weken ofzo. Dus ik snap het zeker als jullie hiermee niet akkoord gaan.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:17

karuna schreef:
Huurwoning is helemaal een drama. Dat duurt hier ongeveer een jaar of twee bij normaal inkomen. Bij hoog inkomen is het gemakkelijker.bij een laag inkomen mag je een jaar of 6 uittrekken

Hier is niet zo'n wachtlijst. Maar dan nog. Hij weet al van vorig jaar juli dat het huis verkocht wordt. Hij betaalde de hypotheek al langer niet, want na een maand niet betalen wordt niet meteen het huis in de verkoop gegooid. Dan weet je toch ook dat 1+1 2 is en je eruit moet als er kopers zijn. Dat hij verrast is door de verkoop geloof ik geen ene snars van, want hij 'kent' ons. En hij zou een brief niet ontvangen hebben. Yeah right.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:25

Ach... wij hebben destijds ook uitstel gevraagd aan de kopers van ons huis. Een week, zodat we in één keer konden verhuizen. Dat ging helaas niet, zij hadden ook vrij genomen om te klussen en te verhuizen.
Tja, maar vragen kan immers altijd.
@sannert: jammer dat je vriend zo makkelijk heeft toegezegd.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:57

Eerlijk gezegd vind ik uitstel hier ook niet op zijn plaats, sannert.
Als deze meneer al heel lang weet dat hij eruit moet en het huis door de bank verkocht is heb je tijd genoeg gehad om iets te zoeken. Ook al is het dan voor tijdelijk. Hoe vervelend het ook is als je je huis uit moet.
Wij hebben een week geleden een bod ( onder voorbehoud weliswaar van verkoop eigen huis ) gedaan op een huis en nog steeds niets gehoord. Morgen trekken we maar eens aan de bel. De makelaar zal nog geen uitsluitsel gehad hebben, maar dan weten ze in ieder geval dat wij wel wat willen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:11

Sannert, ik was er ook niet mee akkoord gegaan hoor, zijn probleem, niet die van jullie toch?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:12

Relaxed schreef:
Sannert, ik was er ook niet mee akkoord gegaan hoor, zijn probleem, niet die van jullie toch?

Dat was ook mijn mening, maar vriend dacht laat ik ook eens wat regelen, en hij vindt heel veel prima.
Ik was aan het werk en heb hem daarna terug gebeld, en daarna de makelaar. Maar die had het al gemaild naar de bewoner, dus ik heb er niks meer over gezegd. Maar haar wel laten weten hoe ik erover dacht. En aan haar reactie wist ik al dat ze het met me eens was.
Als ze mij had gebeld had ze een nee gekregen. Die week zal het hem ook niet doen om een woning te vinden.
Ik heb vriend wel verzocht om als ze hem bellen ze weer door te sturen naar mij. :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:25

Tja, mannen denken daarin wat makkelijker haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:08

Hier hadden de kopers om een paar dagen vervroeging gevraagd, omdat de hypotheekofferte niet zo lang geldig was, en het verlengen een paar honderd euro kostte. Tja, allemaal leuk en aardig, maar de datum overdracht stond op 1 februari, en ook wij moesten dan nog een aantal maanden overbruggen, en iets huren was vaak per de 1ste van de maand. Dan zouden wij dus een maand langer iets moeten huren wat meer kostte als die verlenging van hun, daar gingen wij dus niet zomaar mee akkoord. Uiteindelijk wel een constructie gemaakt dat het wel ging, en tenslotte was het ook helemaal niet meer nodig omdat we ergens gingen wonen waar het niet per de 1ste hoefde.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:13

JenniferU schreef:
Het is rond :)
we hebben een getekende koopakte ontvangen en het is meteen doorgestuurd naar de notaris en hypotheekadviseur :)

Gefeliciteerd!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:14

Sannert schreef:
Gefeliciteerd allebei !
Hier weer een tegenvaller.
Makelaar belde vandaag of we wilde uitstellen, want de bewoner heeft nog geen nieuwe woning. Hij was verrast door de snelle verkoop. Het is dat ze mijn vriend belde en hij zei tot 1 augustus ipv 22 juli, want ik had gewoon meteen nee gezegd. Het huis staat al een jaar te koop. Eigenlijk hadden we vorige maand al alles rond moeten hebben, maar dat lukte toen niet door de gemeente. Dus maand extra erbij. Het is toch geen klein kind meer. Maar ja. Afwachten tot we reactie hebben van de makelaar. Pff ..

Pffffffffffffffffffffffffffffffff........ altijd maar dat wachten ook he...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:15

Wij hebben ook weer wat hoor.... mijn EIGEN makelaar ... appte mij
van de week, dat de kopers verborgen gebreken hebben ontdekt.... :+

Echter is mijn makelaar hier wel degelijk van op de hoogte, alleen staat hij
zoals al de vorige keren weer aan de kant van de kopers.

Afgelopen vrijdag antwoordt terug gestuurd, maar tot op heden nog niets vernomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:25

Wacht even als de makelaar op de hoogte was dan is het toch geen verborgen gebrek meer maar had hij het moeten melden. Anders is hij in gebreken gebleven. :')

Maar knap klo te. Om wat voor dingen gaat het? Kan flinke consequenties hebben als het echt ernstig is. -O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:28

Dus dat Karuna ..... :X

Heeft geen consequenties hoor, ze kunnen allebei de boom in!
Wij hebben het gemeld, en de koper heeft nog altijd een onderzoeksplicht en die hebben
ze niet uit laten voeren.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:15

Precies en daar heb je een makelaar voor die je courtage betaald, dat hij de rondleidingen doet en informatie over de woning overdraagt. Anders had je wel voor zelfverkopen.nl gekozen.
Als je het gemeld hebt richting je makelaar (liefst aantoonbaar) is hij in gebreken gebleven en dient hij te zorgen voor de (financiële) afwikkeling van niet door gegeven gebreken.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:21

Sannert: Flink balen. Wel apart dat iemand nog steeds verrast is door de snelle verkoop als het huis al een jaar te koop staat. Hopelijk valt het allemaal mee. Succes!

oliebol zeg Bloem! Wel vaag van de makelaar, als er verbroken gebreken zijn dat had dat al veel eerder bekend moeten zijn bij alle partijen, lijkt mij.

JenniferU: Top! Van harte gefeliciteerd! :)

Hier schiet het allemaal voor geen meter op. Misschien zijn we te veeleisend.. Woning moet toch wel aan wat dingen voldoen. Staan genoeg woningen op die precies aan onze eisen voldoen, maar dan net weer in een dorp waar we eigenlijk helemaal niet willen wonen.
Vorige week nog wel een woning bezocht. Op het eerste oog leek het echt helemaal fantastisch, maar moet echt nog veel aan gebeuren. De tuin ligt heel laag en scheef waardoor bij wat regenval je al een enorme modderpoel in de tuin hebt. Verder zag ik dat er aan het plafond achter het gordijn ook aardig wat schimmel zat, dat duidt wss toch wel op een vochtprobleem. Ook moest er zowel onder als boven overal een nieuwe vloer in, muren moeten gestuct + gesausd. Verder ook nog enkel glas waar ik toch graag wel dubbelglas zou hebben. Op zich allemaal wel te verhelpen, maar dan moeten we wel budget overhouden om dat ook te bekostigen en dat is nou net niet aan de orde. :')

Hoeveel huizen hebben jullie bezichtigd voordat jullie het huis vonden waar jullie een bod op hebben uitgebracht/hebben gekocht?