Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:24

Wel lastig al die verschillende adviezen. Wij hebben voorstrijk gekocht en wilde het daarna gaan witte. Maar vraag mij nu af of dat wel gaat lukken of dat we dan 3x moeten gaan witte.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:36

Het voordeel van het mengsel met behanglijm is dat je daarmee de poriën in die platen wat dichter maakt, zodat het minder zuigt en je dus met 1x dit mengsel klaar bent ipv 5x voorstrijk. En dan is het natuurlijk ook een stuk goedkoper
Je moet er sowieso een ademende laag verf op doen, omdat je anders schimmel en rot achter je dakplaten krijgt.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:59

Aah helder miriam91 jeetje balen dat we dan nu die voorstrijk hebben... zal nog eens met vl overleggen wat handig is.

Overigens gewone latex is ademend genoeg toch?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:55

Afbeelding

Afbeelding

Onze keuken is ingemeten!
Nog even met een werknemer staan praten en die zei dat ze eind juni gaan opleveren, zo gaaf!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:03

T ziet er bij ons beneden t zelfde uit joyce! Super grappig

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:31

Ik begin nu lichte 'welke kleur muur en gordijnen' en 'welke vloer gaan we nemen' stress te krijgen hoor.. Spannend!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:55

Herkenbaar! Wij zijn gestart met de vloer. En toen de keuken en de meubels. En toen naar de interieur styliste voor de rest haha

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:03

wauw ze gaan hard joyce! Wanneer zijn ze precies gestart met de bouw?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:04

Leuk hoor Joyce, nog twee maanden dus!

Ook herkenbaar! Vloer had ik een yes-momentje, toen ik de vloer zag. Later nog een keer terug en nog steeds een yes-momentje en toen heb ik hem maar gelijk besteld. Maar we zijn veel bouwmarkten en andere zaken af gegaan voor ik een yes-momentje had.

Kleur muur vind ik lastiger, want ik vind verschillende kleuren mooi en er kan heel veel. Wij houden het nu simpel en geven nu een muur in de woonkamer een grijze kleur. Als alles erin ligt, kijken we wel of dat voldoende is. Denk het haast wel.

Wat ook handig is, is een stapel oude kleren en schoenen. Elke keer als ik rond loop, zit ik onder het stof en smurrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:02

Miriam91 schreef:
Het voordeel van het mengsel met behanglijm is dat je daarmee de poriën in die platen wat dichter maakt, zodat het minder zuigt en je dus met 1x dit mengsel klaar bent ipv 5x voorstrijk. En dan is het natuurlijk ook een stuk goedkoper
Je moet er sowieso een ademende laag verf op doen, omdat je anders schimmel en rot achter je dakplaten krijgt.

Dat vindt ik ook weer vreemd want je kon hier ook de zolder laten uitvoeren dat afgewerkt waas met hout meer zo witte kunststof laag. En dat ademend ook niet. KostEn trouwens 400 euro meer.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:24

Ester zo eind november/begin oktober! Best snel gegaan toch!
De winter werkte ook wel heel erg mee natuurlijk.

Ik heb niet zo snel een yes momentje, ik vind de keuze bij de mac al moeilijk hahah!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:57

Zo, dat had relaxt geweest als wij de zolder al wit konden laten opleveren :P
Vriendlief is gisteren begonnen met het verven van de zolder. we hebben het na oplevering (februari) 2x voorgestreken met voorstrijk en verder niks mee gedaan.. Nu pot verf van de Action er overheen en het is met 2 lagen al echt goed dekkend! De ene helft van de zolder is nu af, op de kiertjes na :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:09

Miriam91 schreef:
Mooi muurtje wieldop!
Malih wat slordig dat ze daar nu pas achter komen! Dat zal wel wat gedoe geven... :(:)

Wij zouden vandaag stenen ophalen die we gratis via marktplaats konden krijgen. Helaas, gisteren bleek de geleende auto stuk. Nu hopelijk donderdag de stenen halen en dan vrijdag een straatje leggen. Vorige week liet de gatenman voor de afzuigkap het afweten waardoor de behangers niet verder konden, maar die komt hopelijk morgen.
Verder zijn we begonnen met een kast om de CV ketel en MV heen bouwen, best een lastig hoekje dus dat kost wat tijd.
Wij kregen trouwens de tip van de man van VEH om de donkerbruine platen op zolder eerst in te smeren met een mengsel van latex, behanglijm en water en dan pas definitief latexen. Anders kun je 6x voorstrijken omdat het spul zo erg zuigt.

Nee joh, als dat hetzelfde spul is als wij hebben is dat echt niet nodig. Keertje gronden en 2 lagen latex erop en klaar

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:11

JoycexLynn12 schreef:
[ [url=m/agCBnG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0A0XpO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze keuken is ingemeten!
Nog even met een werknemer staan praten en die zei dat ze eind juni gaan opleveren, zo gaaf!

Jullie indeling is precies hetzelfde als ons huis!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:57

Volgens mij standaard bouw bij ons ziet het er ook zo uit

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:00

Dat is ook 'in' op dit moment. Open keuken bij de woonkamer. Kleine gang met wc. Trap start meestal in de gang of woonkamer.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:10

Klopt zie het inderdaad overal wij wilde graag de trap in de gang en anders boven met een deur. Anders stook je je een ongangs. Altans daar waren wij bang voor.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:09

Gaaf zo Joyce !! Super leuk om zo te zien, en die stress herkenbaar haha ik voel hem ook :')
Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk om
Alles uit te kiezen

De bouw is eerder begonnen toch? Want die borrel met de eerste balk was in eind sep of begin okt (wij hadden toen vakantie)

En super fijn om dit te Horen van de oplevering ben benieuwd. De 12e weer kijkdag dan zullen ze wel weer meer kunnen vertellen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:11

malih schreef:
Klopt zie het inderdaad overal wij wilde graag de trap in de gang en anders boven met een deur. Anders stook je je een ongangs. Altans daar waren wij bang voor.

Dat klopt ook zeker.... Wij hebben bij mijn moeder thuis ( ook nieuwbouw ) de trap in woonkamer, alle warmte stijgt naar boven. Mijn moeder heeft een schuifdeur laten plaatsen op de 1e verdieping zodat die swinters dicht kan andere is het super zonde van de warmte

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:46

Nanda ik ben ook heel benieuwd 12 mei! Bij jullie zijn de badkamers al bijna klaar en worden de plafonds al gespoten.

Wij zitten in dubio... Wel of geen droger?
Als ik nu wassen draai (woon nog thuis) dan gebruik ik de droger echt vrijwel nooit.
Ik gebruik de droger alleen voor handdoeken.
Wat doen jullie?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:53

Wij hebben wel een droger. Voor dr handoeken, sokken onderbroeken en rompers van ons zoontje. Ik ben echt heel blij dat we hem hebben

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:55

Ik heb er geen. Ik hang alles uit en meestal is het de volgende dag droog.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:44

Ik durf dus de sokken en het ondergoed in de droger te doen, ik ben echt bang dat het in formaatje poppenkleding eindigt.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:58

Wij hebben pas een droger aangeschaft toen er een kleine smurf kwam :) daarvoor ging het prima zonder. Nu is het wel erg gemakkelijk!

Ons huis is verkocht trouwens, dus dat is wel fijn! Nu hopen dat de bouw een beetje opschiet ;)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:04

Ooh wat fijn Esther! Zorg minder

Wat betreft droger, weet ik ook nog niet denk dat die er uiteindelijk wel komt ook voor de handdoeken enz.

Hoe leuk! Dan zijn ze binnen gewoon al bijna klaar, wij hebben de badkamer en toilet casco dus helaas zie. Wij daar niks van haha.
Maar ben benieuwd wanneer ze met de keuken aan de gang gaan.
De straat lag ook open toch? Ivm riool, zo leek het vd week tenminste dat we langs reden