[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:28

Sonja_vR schreef:
Check even bij fam/vrienden of ze niet tirvallig iets hebben staan van een kinderkamer of kantoortje oid om neer te zetten... Scheelt weer

Ik heb gauw even een berichtje gedeeld via Facebook. Hopen op reactie!! Goeie tip!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:29

zerena schreef:
Netjes huis joolien!!
De huizen zijn hier vergelijkbaar qua prijs :D

Ik heb maandag het voorlopig koopcontract getekend.
Nu nog wachten op het akkoord van de rechter-commissaris op het contract.

Gefeliciteerd!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:30

Fiebie schreef:
Ik vergeet helemaal te vertellen dat vrijdag de makelaar komt :=

Komen foto's maken voor verhuur.... :o

Flink aan de poets dus!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:42

Zo, hier is de makelaar vanmorgen geweest voor een vrijblijvend bezoekje met taxatie. Viel nog mee, verlies is groot maar niet zo groot als waar ik bang voor was. Onze opknapwerkzaamheden hebben wat dat betreft wel vruchten afgeworpen, en dat is altijd lastig inschatten.
Dit is dus ook de makelaar van het huis waar wij interesse in hebben. Hem dus ook laten doorschemeren dat wij nog steeds interesse hebben, en vrijdag met de hypotheek-adviseur rond de tafel gaan.

Waarschijnlijk gaan we hem morgen ook bellen om ons huis in de verkoop te zetten. En een bod doen op het andere huis.

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:41

Mellow, geen bod gedaan nog, we gaan maandag bij het ene huis kijken en als we denken dat het renoveerbaar is , gaan we er nog eens met een bouwkundige door voor dat we een bod doen, maar dat bod hebben we voor onszelf wel duidelijk, ook het maximale wat we er aan willen uitgeven
dat huis waar we gaan kijken maandag staat al bijna 2 jaar te koop, dus er is daar een reële kans dat een bouwkavelbod geaccepteerd word (omschrijving van makelaar geeft dit ook als optie "ook geschikt als bouwkavel" )

dat boerderijtje gaat gewoon niet haalbaar zijn helaas, dan zouden ze een bod onder de bouwkavelprijs moeten accepteren, dat zit er niet in :n zeker als je kijkt dat het van de week pas te koop is gekomen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:47

O ja, een week is kort idd. Hopen dat het andere huisje leuk is en dat het wat is. :-)

Jammer neonlight, maar wil je dat risico wel lopen, huis te koop en ander huis kopen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:07

Jullie gaan hard in dit topic! Leuk :)

Sinds vandaag staat het oude huis van m'n oma en tevens het huis waar m'n moeder is geboren te koop. Compleet gerenoveerd en helemaal onze smaak, maar helaas te klein. Zou wel leuk zijn geweest...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:53

Net laminaat gehaald voor het kamertje waar nog een stukje vloerbedekking ligt..Kost wat maar ja dan lijkt het weer netjes. Deze week nog wat goedkope meubeltjes scoren!! en paar lampen dan lijken de kamertjes al heel anders!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:58

_MelloW_ schreef:
O ja, een week is kort idd. Hopen dat het andere huisje leuk is en dat het wat is. :-)

Jammer neonlight, maar wil je dat risico wel lopen, huis te koop en ander huis kopen?

Een bod doen is nog niet zo dat het huis direct verkocht is he. :+
Als ze dit bod zo direct zouden accepteren zou ik een gat in de lucht springen. Want dan is die verkoop eigen woning niet zo'n groot probleem, die zou er nog bij gefinancierd kunnen worden. Niet dat dat wenselijk is, maar dan maakt het niet zo uit als ie niet direct verkocht is, en we nog even met 2 huizen zitten. Financieel is het altijd beter om dit direct te verkopen, dat is waar, maar met dit bod is alles nog steeds financieel haalbaar. Alleen zullen ze dit never nooit niet accepteren, maar dan weten ze dat we geinteresseerd zijn, en kunnen we alvast beginnen met onderhandelen. Als koper ben je ook wel machtig, je hebt het altijd in eigen hand, je kunt alles ook per direct stop zetten.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:17

Is ook zo, maar de mensen waar wij het huis bijna van hebben gekocht dachten ook zo en nu 5 jaar verder verkopen ze met dik verlies. Ik bedoel alleen te zeggen, loop niet onnodig een risico? Wat jullie gaan bieden en wat de vraagprijs is weet ik natuurlijk niet.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:27

ik zit al tijden met een issue en ik begin er steeds meer van te balen, eigenlijk hoop ik op creatieve tips of eventuele ideeën voor een oplossing..

Ik heb een vast contract voor 28u per week, maar meer uren zijn helaas niet mogelijk.
Nu maak ik al tijden schoon bij familie/kennis en dat brengt (oke misschien mag t niet) ook best leuk wat met zich mee.
Financieel gezien kan ik dus best een appartement kopen, wat ik graag zou willen.
Ik huur nu voor relatief weinig, maar het is zo gehorig, om gek van te worden! Eigenlijk houden de buren en ik veel rekening met elkaar, maar toch..
De bank wilt natuurlijk een vast contract, maar ik kom dus een paar uur te kort. Eigenlijk slechts 300 bruto per maand.
Ik zoek me suf naar een extra baantje, maar geen hond die een vast contract geeft (natuurlijk in deze tijd) en als t al uitzicht heeft op dan is t pas over drie jaar (3x verlenging van een jaar). Ik spaar nu, maar eerdat ik het verschil wat ik nodig heb bij elkaar heb zijn we ook zo 5 jaar verder en daar heb ik weinig trek in.

Dus als iemand nog creatieve oplossingen heeft dan hoor ik het heeeel graag!
Ouders is geen optie, wel voor een klein beetje maar dit verschil is echt teveel..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:12

_Mellow_, verlies draaien we sowieso al, maar op zich zit ons huis in een gunstige hoek gesitueerd ten aanzien van de werkgelegenheid en in een gunstige prijsklasse. Erg gewild voor al de buitenlandse techneuten die in de science-omgeving van Eindhoven aangetrokken worden. Daar wordt veel aan verkocht over het algemeen.
En af en toe moet je een beetje risico durven te nemen om er juist beter van te worden. Nu is het wel zo dat wij in de positie zitten dat we dit financiele risico kunnen dragen. :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:20

Oke, ja ik woon natuurlijk in friesland, daar gaat het vast weer anders dan daar. Ook met werkgelegenheid e.d. Wel jammer van het verlies maar wat je zegt, als het te dragen is en je hebt een ander leuk stekkie gezien. En je hebt vast al door, ik ben niet zo van de risico's haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:31

Mijn vriend is vanuit Groningen naar hier verhuisd, omdat er daar geen werkgelegenheid was. En hier weten ze gewoonweg niet waar ze de mensen vandaag moeten halen, uit heel de wereld worden de technische ingenieurs binnen gehaald, en veel schijnen er toch direct te willen kopen.

En tja, verlies.....de woning waar wij in zitten is een voormalige huurwoning, in 2006 gekocht, daarvoor was mijn vriend de huurder (ik ben er later bij in getrokken). Als je kijkt wat de huur over die 7 jaar was, dan hadden we ook ongeveer 70000 betaald aan huur. Dus wat is verlies dan. ;)
De woning die we nu op het oog hebben staat ook een stuk goedkoper te koop, procentueel gezien is dat hetzelfde, maar omdat het over een hoger bedrag is maken we daar weer "winst" op. En vanwege dat laatste, daarom nemen we het risico, af en toe wat gokken in het leven. :P

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:35

Heb je een linkje van beide woningen, ben wel benieuwd waar we het dan over hebben. En indedaad als je het zo gaat bekijken, wat is dan inderdaad verlies. Nou hier is de wek gelegenheid inderdaad niet om naar huis te schrijven. Hopen dat alles weer wat aan gaat trekken allemaal...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 00:01

Dat doe ik wel even per pb. :) Met wat uitleg, wat ik niet openbaar wil hebben. ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:52

af en toe de sprong nemen idd. :) succes neonlight

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:58

Wij hebben ook eerst gekocht en daarna pas verkocht.
Wij hebben nog overwogen om het huis te verhuren en zo te behouden, omdat we er zo verknocht aan waren, maar goed, de boerderij moest nog helemaal verbouwd en dan is het wel lekker als je dat achter elkaar kunt doen en niet telkens stop ligt.
Ik denk dat je idd moet nagaan of je de beide huizen in het slechtste geval kunt betalen, bij ons was dit gewoon mogelijk, verder hadden wij zo'n 6 jaar naar een geschikte boerderij gezocht, dus tja.
Uiteindelijk was huis binnen een week verkocht :oo .

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:06

Na tijden van meelezen meld ik me weer eens. Vriendje en ik orienteren ons op de huiZenmarkt en gaan binnenkort de eerste huisjes bekijken om wat feeling te krijgen.
Nu hebben we iets op het oog. Staat al ruim 3 jaar te koop en moet flink opgeknapt worden.

Heeft iemand ervaring met het doen van een extreem laag bod?!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:59

Wat is extreem laag, hoeveel procent ligt het onder de vraagprijs? En hoeveel procent onder de oorspronkelijke vraagprijs (neem aan dat ze in die 3 jaar wel gezakt zijn?) ?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:21

diesel_ schreef:
ik zit al tijden met een issue en ik begin er steeds meer van te balen, eigenlijk hoop ik op creatieve tips of eventuele ideeën voor een oplossing..

Ik heb een vast contract voor 28u per week, maar meer uren zijn helaas niet mogelijk.
Nu maak ik al tijden schoon bij familie/kennis en dat brengt (oke misschien mag t niet) ook best leuk wat met zich mee.
Financieel gezien kan ik dus best een appartement kopen, wat ik graag zou willen.
Ik huur nu voor relatief weinig, maar het is zo gehorig, om gek van te worden! Eigenlijk houden de buren en ik veel rekening met elkaar, maar toch..
De bank wilt natuurlijk een vast contract, maar ik kom dus een paar uur te kort. Eigenlijk slechts 300 bruto per maand.
Ik zoek me suf naar een extra baantje, maar geen hond die een vast contract geeft (natuurlijk in deze tijd) en als t al uitzicht heeft op dan is t pas over drie jaar (3x verlenging van een jaar). Ik spaar nu, maar eerdat ik het verschil wat ik nodig heb bij elkaar heb zijn we ook zo 5 jaar verder en daar heb ik weinig trek in.

Dus als iemand nog creatieve oplossingen heeft dan hoor ik het heeeel graag!
Ouders is geen optie, wel voor een klein beetje maar dit verschil is echt teveel..

Poeh dat is inderdaad lastig! Als je een goedkope rijtjes woning zou hebben is het nog heel erg gehorig en moet je nog rekening houden met de buren. Wij moeten dat zelfs ;) Inderdaad je ouders zouden een optie kunnen zijn. Verder zou ik bij verschillende banken informatie opvragen of een hypotheek adviseur. De bedragen verschillen nog wel eens. Maar het is inderdaad om lastig om zo goedkoop een huis te kopen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:26

avaluna schreef:
Wij hebben ook eerst gekocht en daarna pas verkocht.
Wij hebben nog overwogen om het huis te verhuren en zo te behouden, omdat we er zo verknocht aan waren, maar goed, de boerderij moest nog helemaal verbouwd en dan is het wel lekker als je dat achter elkaar kunt doen en niet telkens stop ligt.
Ik denk dat je idd moet nagaan of je de beide huizen in het slechtste geval kunt betalen, bij ons was dit gewoon mogelijk, verder hadden wij zo'n 6 jaar naar een geschikte boerderij gezocht, dus tja.
Uiteindelijk was huis binnen een week verkocht :oo .

Poeh dan heb je echt geluk gehad!! Wij hebben ons huis nu bijna een jaar te koop staan. Wij wilden eigenlijk het boerderijtje van Richards oma willen kopen en we kregen toen een half jaar de tijd om ons huis te verkopen maar het is niet gelukt.... Nu hebben we ons huis in de verkoop laten staan en zien wel wel verder als hij verkocht is. We durven het niet aan. We zouden nooit 2 huizen kunnen onderhouden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:30

@Appiesjappie: ik was er eigenlijk zeker van dat het zo weg zou zijn :o , was wel geen doorsneehuis, maar een vakwerkhuis, centraal gelegen en echt helemaal af, in 1 week 3 keer kunnen verkopen... We hadden meer moeten vragen :')

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:15

@ appiesjappie: een rijtjeshuis zit er sowieso niet in.
Dan moet ik er nog eens minstens 30duizend bij leggen in deze omgeving.
Het is appartement of vrij luxe woning.
Hele eenvoudige 1 gezins zijn er bijna niet en ik wil heel graag hier blijven.

Bewuste appartementenccomplexen heb ik wel kennissen en die kunnen gewoon leven.
bij mij is t nu zo dat t particuliere verhuur is en ik mijn buurvrouw letterlijk verstaan..

FiebieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:59

Avaluna :oo Dan heb je inderdaad echt mazzel gehad hoor! Pfff.... Veel mensen zijn jaloers op je denk ik :D

Wat betreft de gehorigheid..... Tja, als vriend en ik samen gaan kopen weet ik ook dat het vrijstaand gaat worden :') Sjoooooonge jonge zeg.