Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoSt81

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:35

Nu jullie het zo over aanbiedingen hebben die geen aanbieding blijken te zijn. Besef ik me dat ik door dit topic daar al goed op aan het letten was. Ik denk beter na of ik het wel echt nodig heb en gebruik en als iets in de aanbieding is dan kijk ik ook wel of het wel de moeite waard is om daar nu meer van in te slaan. Soms gaat een aanbieding maar echt over een paar cent. Als je het dan later koopt als je het nodig hebt (of misschien helemaal niet) dan heb je meer bespaard.

Deze week zal ik wel weer iets meer uitgeven aan boodschappen, maar moet eerst even beter worden om naar de winkel te kunnen. Hopelijk morgen of donderdag weer aan het werk.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:50

Ik geef deze week ook meer uit aan boodschappen omdat er op mijn werk wel een aantal goede aanbiedingen zijn, zoals de maaltijdpakketten. Eigen merk, 99 cent en aangezien we graag burritos eten dus even inslaan. En zo zijn er nog wát dingen. Maar daarintegen had ik vorige week maar 18 euro uit gegeten en dus 22 euro over díe nu voor deze week is. :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:28

Als iets in de aanbieding is, zoals bijvoorbeeld de Bonduelle vorige week, kijk ik altijd eerst of het huismerk niet toch goedkoper is voordat ik besluit om in te slaan. Soms zijn A-merken in de aanbieding namelijk nog steeds duurder dan het huismerk en dan ben je dus eigenlijk duurder uit door voor de aanbieding te kiezen.

Over het algemeen besparen... meestal koop ik iets alleen als ik het echt nodig heb, maar ik sta mezelf zo nu en dan wel toe om iets extra's mee te nemen. Het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:41

het blijft altijd opletten idd,
A merk is niet altijd duurder, en aanbiedingen zijn ook niet altijd aanbiedingen :n
en soms zijn A merk aanbiedingen nog steeds duurder dan Huis merk .

diepvriestuinbonen, die van bonduelle zijn 20 cent per kilo goedkoper dan die van AH,
en die van Arco zijn veul goedkoper dan beide bovengenoemde
ah3,30, bonduelle 3,10 en arco 2,20 de kg .

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:46

Ik ga eigenlijk altijd voor het Euroshopper merk van AH. Ik proef zelf het verschil niet. Wasmiddel van Robijn, dat was 1+1 gratis, dus mooi meegenomen!

Ik kijk zelf altijd naar het prijskaartje onder de aanbieding, en of ik het nodig heb. Zoals Crystal Clear is wel lekker, maar dat heb ik niet nodig, ik kan ook limonade drinken. Dus neem ik het niet mee.

Soms haal ik wel wat lekkers hoor!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:48

Digros/Dirk heeft deze week 4 pakken witte/colour reus in de aanbieding voor 10 euro :-) Dat is echt wel de moeite waard :-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:52

Juangi schreef:
Ik ga eigenlijk altijd voor het Euroshopper merk van AH. Ik proef zelf het verschil niet. Wasmiddel van Robijn, dat was 1+1 gratis, dus mooi meegenomen!

Ik kijk zelf altijd naar het prijskaartje onder de aanbieding, en of ik het nodig heb. Zoals Crystal Clear is wel lekker, maar dat heb ik niet nodig, ik kan ook limonade drinken. Dus neem ik het niet mee.

Soms haal ik wel wat lekkers hoor!

als het kan ga ik ook voor budgetmerk, maar ja, helaas niet altijd mogelijk ;)
verder is het echt opletten , en idd, ik spiek ook altijd onder de aanbiedingkaartjes om te zien wat het normaal kost als ik het niet weet

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:57

Ik weet van alles wat ik normaal koop precies de prijs uit mijn hoofd, dus ik weet ook of ik ergens anders goedkoper uit ben of als de prijs verandert. Aanbiedingen neem ik inderdaad alleen mee als ik ze nodig heb, maar afgelopen week heb ik bijvoorbeeld wel 2 flessen Pepsi in de aanbieding gekocht, die ik dan kan bewaren voor een verjaardag (want sommige mensen blieven nu eenmaal geen Freeway of AH eigen merk)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:13

Ik koop ook alleen wat ik nodig heb. Ik weet precies wat alles kost (koop toch vaak dezelfde dingen) dus als het niet de moeite is dan laat ik het staan aanbieding of niet.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:23

wie heeft nou de lekkerste maar vooral de goedkoopste koffiepads. ik heb nu die van de lidl maar soms komt er zn vies bakkie uit

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:25

Mijn zweert bij die van Hema, 20 stuks 1 euro verschillende smaken verkrijgbaar.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:31

Ik heb gewoon senseo. Het wordt zo weinig gedronken hier en koop het in de aanbieding :)

ik ben trouwens wel altijd een behulpzame cassiere al zeg ik het zelf.. Als iets in de aanbieding is en klanten betalen meer , omdat ze de aanbieding niet hebben gepakt (bijv 1+1 gratis of 2 voor 1 euro, terwijl 1 al 89 cent is ofzo) dan zeg ik dat altijd tegen de klant.. Aan de persoon zelf of ie er iets mee doet. Het wordt iig altijd gewaardeerd :)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:33

deed ik ook altijd in me cassiere tijd. werd erg gewaardeerd.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:34

deedee19 schreef:
Mijn zweert bij die van Hema, 20 stuks 1 euro verschillende smaken verkrijgbaar.

ga ik zeker proberen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:05

Eef_Bam schreef:
Omdat ik nooit melk in huis heb heb ik chocolademelkpoeder voor bij water, net een heerlijk kopje op maar dat is dus niet een optie, in het poeder zit al melk verwerkt.

Warme chocomelk maak ik hier ook wel met choco of hazelnootpasta, dus als je dat in huis hebt?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:06

Was trouwens net in de Jumbo... Wat een dure winkel vergeleken bij andere winkels.. Ben er snel weer uit gelopen... Geen winkel voor mij :n

Zag wel dat 4 limoenen 1,49 kostte.. :') Toen moest ik wel beetje lachen.. Ik heb er een stuk of 14 voor 1 euro..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:13

ik dacht dat de jumbo met A merken de laagste prijs had,
vind alleen huismerken niet heel goedkoop (vergelken met bv de euroshopper/prijzen bij de aldi/liddle) en de acties ook niet spetterend dus kom er eigenlijk nooit.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:15

Moest alleen cornflakes en patat hebben.. Dat vond ik al duur en ben doorgelopen naar de digros.. Dus verder niet gekeken naar de prijzen. Wat ik wel opvallend vond was ineens het ooo zoo aardige personeel die toen het nog een C1000 was niet zo aardig was, dus wat dat betreft is het wel een verbetering :j

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:20

Bij jumbo moet je het euromerk pakken (of de vervangende producten hiervan) Die zijn qua prijs gelijk aan ES van AH of iets goedkoper.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:31

Olympia schreef:
Moest alleen cornflakes en patat hebben.. Dat vond ik al duur en ben doorgelopen naar de digros.. Dus verder niet gekeken naar de prijzen. Wat ik wel opvallend vond was ineens het ooo zoo aardige personeel die toen het nog een C1000 was niet zo aardig was, dus wat dat betreft is het wel een verbetering :j

onze c1000 wordt ook jumbo :(

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:34

Dat vind ik wel inderdaad, Personeel bij de AH/Jumbo/C1000 vind ik wel veel vriendelijker/behulpzamer dan bij de Aldi/Liddle. Maargoed voor de lage kosten moeten ze ergens op schorten natuurlijk.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:37

Vroeger kwam ik eigenlijk altijd bij de Jumbo, maar tegenwoordig bijna nooit meer. Alleen nog voor de citroenlimonade van de Hooghoudt voor de kwast en dan niet eens voor mijzelf, maar voor mijn ouders die dat in de Achterhoek niet kunnen krijgen. Al hebben ze daar wel veeeeel meer vleesvervangers dan bij de AH, dus eigenlijk wil ik daar weer eens voor heen.

Over het personeel bij de Lidl waar ik altijd kom, heb ik niks te klagen hoor. Ze zijn misschien nog wel vriendelijker dan dat bij de AH, maar zeker niet minder vriendelijk. Zal dat niet gewoon per winkel verschillen?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:38

ik heb alleen negatieve ervaringen bij de aldi qua personeel. maja de vomar waar ik ook wellis kom daar kent mijn vriend weer heeeeel veel mensen dus zijn altijd wel vriendelijk tegen mij hihi

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:25

Hier vaak naar de Aldi, fijn persopneel, op één vrouwtje na :+
Ach ja, niet iedereen kan vrolijk zijn denk ik dan maar ;)

Vorige week boodschappentas vol voor 13,= echt veel, zei: thanks, heb natuurlijk korting gekregen als vast klant :D
Ja, zegt de kassier, kon die klant achter mij niet waarderen :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:06

Net dacht ik mijn sleutels kwijt te zijn, werd vriendelijk benaderd bij de liddle, iemand van de winkel liep zelfs meteen aan om de winkel door te lopen. Uiteinelijk na 10 keer mijn tas doorgezocht te hebben bleken ze toch achter een ritje te zitten. Gelukkig maar want alles zit aan mijn sleutelbos :') . Maar 10 punten voor vriendelijkheid!

Vandaag nog voor 11,- boodschappen gedaan bij liddle. Komt op 18,- uit voor deze week en heb nu zo goed als alles wat ik nodig heb. Komen nog wel vriendinnen eten maar daarvan delen we de kosten waarschijnlijk.
Mocht 60,- uitgeven voor leuke dingen+ alle boodschappen deze week dus heb nog maar ff 40,- gepind waar ik tot zondag mee moet doen en apart leg voor komende weken. Nog een drankje drinken en mijn nichtje komt mijn haren knippen, kan dat daar zelfs mooi van doen :)