Alles aan de kant geschoven (een ZOOI onder de bank )
Pfff..zwoegen...ik kon het samen met hubbie nèt tillen
Weer bovenop elkaar gezet *veegt zweet van hoofd*
Alle planken en deuren er weer in (Als je als zelfstandige klus-vrouw nou nog geen verjaardagscadeau weet, vraag dan een accu schroef/boormachine : i-de-aal !! )
Overzicht van de woonkamer komt nog, toen we eindelijk klaar waren was het te donker voor foto's
Nou MM, 't begin is er. Nu kun je opruimende heengaan. 't Is wel een bakbeest van een kast zo te zien.
Hier vandaag de kerstbende opgeruimd. Morgen komen de kleinkinderen weer en ik had opeens vanmorgen iets van.... opruimen die handel. Alles staat nu boven, vrijdag maar achter de schotten op zolder zetten. En dan volgende week beginnen met gordijnen wassen, ramen lappen etc. Wil eind van de maand echt alle hoekjes en gaatjes hebben gehad. Hoef ik voor m'n vakantie niet meer zoveel te doen, er komt iemand in huis om voor poes te zorgen dus die gaat ook maar een paar keer met de stofzuiger erdoor dacht ik zomaar.
Kentaro
Geplaatst: 02-01-13 18:52
MM, wat goed zeg!! (en ik wilde juist gaan plaatsen dat ik vandaag en bij de Praxis en bij de Gamma van die karretjes had gezien ) Voor hoe je het op de foto kunt zien, staat ie daar wel super!
shantal, wat een super gaaf ding zo!!
spekkie, dan kun je wel goed voor en na foto's laten zien
Leuk de kast daar! Ik vind het alleen jammer dat hij hoger dan het wandje is! Shantal, Jammer dat ik niet zo creabea ben om dat te maken Margreet aan de grote schoonmaak! Was je zelf je gordijnen?
Jij hebt linnen gordijnen toch? Daar zou ik het ook mee durven, maar ik heb van dat superfijne vitragespul en de gordijnen-gordijnen zijn van velours en die passen niet eens in de wasmachine. Ik ben voor het hele huis ruim 500 kwijt als ik alles laat wassen!
Leuk de kast daar! Ik vind het alleen jammer dat hij hoger dan het wandje is!
Ja, hij steekt er nèt 20 cm bovenuit Maar ik moet zeggen dat de achterzijde van de kast niet lelijk is om tegenaan te kijken vanuit de keuken; hij heeft mooie iets gewelfde panelen aan de achterkant. Eventueel kunnen we nog een plankje in dezelfde kleur grijs als het bovenblad van dat muurtje in een hoek van 90 graden |_ aan het bovenblad vastmaken, zodat je de achterzijde niet ziet.
Ja zag er wel erg leuk uit,voor hier kan ik zo iets niet kwijt dus geen idee of het mij had gelukt
Netjes zo die kast ja,vind het zelf ook wel jammer dat die net wat hoger uit komt. Dat zijn wel betere achterkanten dan menigte kast die je nu heb.
Vitrage was ik bij een client opgevouwen op in de machine op niet te heet wat,dat gaat voor zo ver goed. Tenzij het gordijn al zelf stuk is,zoals bij 1 client van mij. Velours heb ik ook hier in de slaapkamer hangen en heb ze ook nog nooit gewassen,me moeder vroeger dacht ik wel?? Maar heb ook gehoord idd in de mist hangen dan worden ze weer mooi,maar ook dat nooit gedaan. Vind het al een helse klus om ze eraf te krijgen zo zwaar hihihi.
rommulus
Geplaatst: 02-01-13 21:56
Alle typen gordijnen/vitrage kun je in principe gewoon wassen. Wol was programma en nat ophangen.
Doen wij ook al jaren ook mijn groot ouders die de echte ouderwetse velours gordijnen hadden, die gingen 2x per jaar de wasmachine in.
Alleen als je ze hebt omgeslagen met een strijk band gaat het niet lukken die laat los namelijk
Edit ik gooi er vaak een goed stevig geurende wasverzachter bij, de eerste dag ruikt het sterk maar daarna blijft je huis ook redelijk fris.