Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:24

Sammyy schreef:
Sheran schreef:
Over de babyvoeding: je kunt ook gewoon je eigen eten in de blender doen of de baby gewoon veilig 'hard' voedsel proberen te laten eten. Zo zijn ik en al mijn neefjes en nichtjes ook groot geworden. Speciale babyvoeding kregen we alleen als we in de auto zaten en er niet gekookt werd, dat was wat handiger dan.

Klopt, maar dan heb je het al over de potjes :) De eerste 4 maanden krijgen baby's (iig, ongeveer tot die leeftijd) alleen nog melk. En dat kan flink in de kosten lopen.
Zo willen de artsen je het liefste aan de Nutrilon voeding hebben, die kosten een 15 euro per pak als ik me niet vergis. De Friso kost je ongeveer een tientje per pak. Dit zijn beide de A merken zeg maar.
Dan heb je van de Jumbo, Kruidvat en andere supermarkten ook eigen merken, die kosten je een 7 euro per pak.

Ik heb op internet gezocht net, en ben tot de ontdekking gekomen dat de voeding die genoemd werd, van VitaBaby is, en die kosten idd maar 3,40 euro per pak.
Dat is al de helft van het geld van de B merken. Een ontzettend verschil dus :D Ik kan me met Amber herinneren dat ik op een gegeven moment niet genoeg meer had aan 1 pak per week, dus dan telt dat ontzettend door. Ben echt blij met die tip :D

En idd, die potjes smaken allemaal het zelfde. Al vond ik die van de Kruidvat nog enigszins mee vallen. Hier ook een kleintje die heel snel mee at met de pot gelukkig :D

Snap ik, maar melk maak je toch zelf, als moeder?

050206051012

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:35

Sheran, was het maar zo eenvoudig :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:38

Ja, dat maak je idd zelf. Maar dan moet je wel in staat zijn om het te kunnen geven, bereid zijn om in het openbaar te voeden enz enz.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:44

sheran.. ik wou dat ik als moeder zijnde zelf mijn eigen melk kon geven! helaas is dit niet zo simpel. het wou bij mij maar niet lukken! dus het is niet zo vanzelf sprekend dat je als moeder maar genoeg melk hebt voor je baby!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:45

Ik ben ook met de fles groot gebracht, mijn moeder kon niet genoeg aanmaken. Dus moest wel.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 11:51

Was het idd maar zo simpel.
Mijn dochter kreeg ook niet genoeg en ik ging er letterlijk aan onderdoor (na 3 weken)
Zelfs het cb (die borstvoeding juist aanmoedigd) zei tegen mij dat het beter was oor mij en mijn dochter om op flesvoeding over te gaan.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:27

Pff net een hele vervelende en hoge rekening gehad.
Gelukkig had ik nog geen boodschappen gedaan en kon hem meteen betalen.
Nu moet ik dus me weekmenu aanpassen.
Dat word even zoeken, wil nu echt zo min mogelijk uitgeven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:12

Oh jee Roxyi, dat zijn geen fijne dingen. Maar in elk geval wel fijn dat de rekening in elk geval is betaald...

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:33

Nee zijn geen fijne dingen, heb geld uit me noodgevallen/extra potje moeten halen. Is het potje natuurlijk wel voor, maar wou sparen voor een weekendje weg met me dochtertje.

Nu even de kasten en vriezer nagelopen. En kan deze week uit behoorlijk wat voorraad eten en leven.

Vandaag Rijst met sate - rijst 3 pakken in voorraad en sate in de vriezer
Morge bij me vader eten
Woensdag spaghetti uit de vriezer
Donderdag Rijst met kip in zoetzure saus - kip in vriezer en saus in voorraad
Vrijdag Wortelstamp - alleen aardappels halen
Zaterdag nog maar keer wortelstamp
Zondag soep uit blik - heb ik nog in huis

Dus hoef alleen maar aardappels, brood en yoghurt te kopen deze week.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:39

Netjes :)

Wij eten deze week (weet nog niet welke dag):
Zuurkool met spek en worst
Goulash met rijst
Macaroni
Spruiten met aardappelen en worst
Brood met ei

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:45

Tja als je niet voldoende melk hebt wordt het natuurlijk een ander verhaal. Maar ik kreeg het idee dat het niet eens meer in mensen opkwam om gewoon je eigen melk te geven :)

Vandaag wordt een dure en slechte dag, ik zit weer eens de hele dag in de trein. Daar eet ik altijd maar wat boterhammen en fruit, en vanavond 'moet' ik uit eten in het cafe vlak naast waar ik moet zijn, wat toch alweer 7,50 kost. En op zulke dagen eet ik ook vaak veel te weinig :(

Hoewel sommige mensen hier nog minder eten dan ik, ik snap niet dat jullie niet graatmager zijn, ik zou graag alleen willen toekunnen met een ontbijt, een lunch en een diner!

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:50

Bij mij kunnen de dagen wat ik eet ook nog wel wisselen hoor. Maar vind het makkelijker om er een dag voor te zetten.
Ik schrijf het altijd op een lijstje en hang het aan de koelkast. Als ik iets gegeten heb streep ik dat weg.

Als ik dan een drukke dag heb, hoef ik alleen maar te kijken wat snel klaar is en ook zeker weet dat ik het in huis heb.

Voel me nu echt een arme student :')

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:10

Roxyi schreef:
Bij mij kunnen de dagen wat ik eet ook nog wel wisselen hoor. Maar vind het makkelijker om er een dag voor te zetten.
Ik schrijf het altijd op een lijstje en hang het aan de koelkast. Als ik iets gegeten heb streep ik dat weg.

Als ik dan een drukke dag heb, hoef ik alleen maar te kijken wat snel klaar is en ook zeker weet dat ik het in huis heb.

Je moet het niet zien als arme student, maar als de ultieme manier om je voorraad bij te houden ;) Zo gooi je niet iets onbedoeld weg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:27

In mijn studententijd at ik echt alles wat ik lekker vond en ben 20 kg aangekomen :+
Ik eet 1500 kcal per dag en val daarmee ong. 3 pond per maand af (en er moet nog 20 kg af :') )

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:35

Dat heb ik inderdaad nog iets te vaak naar mijn zin dat ik wat moet weggooien -O- Dus lijkte me wel goede gewoonte opschrijven!?

Vandaag boodschappen gehaald en ik was voor 23 + 4 euro klaar.
Maar was vooral ook veel fruit/ groente, wc papier, nog meer groente, wraps, paneermeel, curry, ham en spekblokjes, tortillachips, flesje wijn, brood, pasta, gevulde koeken.

Had meer budget gekund dus >;)

Nu ja, aardappels en vlees had ik verder nog in huis dus was ook niet nodig.

Vanavond ovenpasta (had potje saus nog in huis, maar goed gevulde schotel en eten we morgen ook nog wel van). Woensdag eet ik alleen thuis, wat makkelijks. Donderdag wraps met groente en kip (uit de vriezer). Van het weekend nog een keer ovenschotel met gehakt (dieprvries), groente en eigengemaakte aardappelpuree. Ik heb nog pasta liggen en eigengemaakte pastasaus.

Hier komen we de week wel door, ben alleen benieuwd of vriendlief het daar mee eens gaat zijn of dat die nog een keer impulsboodschappen denkt te moeten gaan doen :')

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:45

Het is ons tot nu to om van 50 euro boodschappen te halen deze week.. We moeten wel, want straks hebben we maar 70 euro per week.

Vriend heeft ook gesolliciteerd op internationaal chauffeur. dan ben ik dus de hele week samen met onze zoon. hij krijgt dan nachtvergoedingen (meende 20 euro per nacht?) dus dat scheelt dan wel weer de helft bijna in de boodschappen.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:05

Ik gebruik mijn weeklijstjes ook zo. De dagen staan meestal niet vast, ik bekijk per dag waar ik trek in heb.

Nadeel van een internationaal chauffeur is volgens mij wel dat hij veel 'buiten' de deur moet eten toch? Dat is dan weer duurder. Of krijgt hij daar ook een vergoeding voor?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:10

Mijn vriend is ook internationaal chauffeur geweest, maar de vergoeding schiet je weinig op.
Je moet vaak in restaurants/cafés eten, douchen moet je betalen, etc.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:11

Ik hoef maar heel zelden iets weg te gooien. Kijk ook voordat ik boodschappen ga doen wat ik eventueel nog in de koelkast heb liggen wat nog maar kort houdbaar is en daar probeer ik daar een recept bij te vinden.

Ik ben tot nu toe in mij studententijd nog niet aangekomen. Eet dan ook zoveel mogelijk gezond, maar komt ookwel dat mijn dochter ook mee eet. En die kan ik niet elke dag een vette hap voorschottelen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:30

Roxyi schreef:

Nee hoor, ik gebruik het ook maar dan zodat ik niet meer elke dag na hoef te denken en als ik toos-inspiratieloos ben, niet weet ik veel wat ga kopen wat ik vervolgens weg kan gooien :+

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:44

lieke2 schreef:
Roxyi schreef:

Nee hoor, ik gebruik het ook maar dan zodat ik niet meer elke dag na hoef te denken en als ik toos-inspiratieloos ben, niet weet ik veel wat ga kopen wat ik vervolgens weg kan gooien :+

Ik bedoelde met arme student, een eerdere post. Onverwachte rekening, dus bijna door me hele week budget heen en de week is pas 1 dag begonnen..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:50

lieke2 schreef:
Dan is het niet te duur :D. Maar zo te zien heb jij andere voordeeltjes ;)

Klopt , qua boodschappen kan ik hier in Dld het een en ander goedkoper bemachtigen .

Vandaag bij de Kaufland geweest :14,28 Euro
( ik had geen papieren zakdoekjes meer )
Papieren zakdoekjes
Wc papier
Voorraad :4 zakjes mixen voor ovenschotels .
Aardappelen
Deutsche Fernhsehzeitung voor 2 weken 1 Euro
Zakje mentholsnoepjes (voor mij en mijn paard :D )
Choco Crossie ...fout fout fout ....
Vegetarische schnitzel van Vales ...(goedkoper dan in NL nl 1,99 )
De cola was in de aanbieding , maar die heb ik vorige week pas gehaald , dus niet mee genomen .

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:00

Als student at ik voor mijn gevoel veel meer dan nu ik werk, in ieder geval veel meer lekkers. Nu eet ik 's ochtends altijd weinig (ben geen ontbijter) alleen een cracker en twee stuks fruit, lunch is vaak een salade met 1 of 2 boterhammen of geen salade en 4 boterhammen, tussendoor een keer een sultana of mueslireep. Dan ben ik 's avonds vaak laat thuis, dus tussen 19.00 en 20.00 pas avondeten en dan lig ik tussen 22.00 en 22.30 alweer in bed. In gewicht scheelt het trouwens niks, die biertjes en snacks in mijn studententijd deed ik er denk ik af dansen en fietsen. Nu doe ik alles met de auto.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:15

Ik moet toch ook echt eens richting kleef gaan voor de boodschappen :+.

Als ik meer thuis zit, gaat er ook meer lekkers in idd...

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:26

Vandaag nog even bij Lidl geweest

Spaghetti
Peperkoek
Romatomaten een bakje
Appelmoes grote pot
En een kleinrundvleesslaatje
2,90

En AH
Kilo aardappelen