Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:48

Hier kun je de zakken voor plastic ook bij de supermarkt ophalen, scheelt weer. Moet zeggen dat als ik zie hoeveel plastic we zo verzamelen in drie weken tijd... shocking, we zitten op ruim 1 zak per week en dan verdwijnen de zakje van het hondenvoer meestal nog in de grijze container... word 1 keer per 3 weken ophehaald, de grijze bak gaat met afval scheiden soms wel 12 weken mee, de groene gebruiken we niet ivm compostbak en papier word opgehaald door de muziek.

Ik ben marktplaats maar weer aan het afspeuren naar een geschikte kast voor de huiskamer en 1 voor de badkamer

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:50

Plastic doe ik niet aan. Heb echt geen ruimte voor al dat verschillende afval.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:54

Wij hebben een klikohok gebouwd waar ook het papier en plastic staat, groene kliek staat bij kas maar daar zit allen voorraad potgrond in

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:09

Wat een gave oplossingen voor een kattenbak zeg! Maar.. Zouden die katten het ook vinden dan?
ZIt nu echt gewoon mezelf af te vragen waar ik iets van een hoekje of een deur heb om dat te kunnen maken _O- .
Had zelf deze op het oog, want dat oude ding gaat echt weg zodra de bad- en slaapkamer klaar zijn
Afbeelding

Leuke site dat nostalgisch wonen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:21

Kentaro, Dat stof zul je zeker nog wel 2/3 maanden houden nadat je klaar bent :')
Ik heb een tas waar ik plastic in doe. Plasticbak staat voor de deur, dus daar kom ik toch elke dag langs.

Ik heb mij trouwens goed ingehouden. Ze hadden hele gave branders op de markt, maar die zijn bij de action een fractie van de prijs. En nog hanglantaarns, maar die kan ik toch nergens kwijt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:10

Mootje, je weet me toch altijd weer moed in te praten....... :+ :D
Had gehoopt als de vloeren zouden liggen en het behang erop zou zitten, de stof redelijk over zou zijn :o :P
Wat goed dat je je zo ingehouden hebt!!

Die plastic zakken voor plastic liggen bij ons ook bij de supermarkt. Het is niet normaal hoeveel het scheelt in de grijze bak nu we het plastic apart houden!

Er waren hier mensen die hun muur hadden laten spuiten toch?? Zou dat ook wat zijn voor over glasweefselbehang?? Ik denk dat dat mooier wordt dan met een roller?! (en veel minder werk :o )
En heeft er dan iemand misschien een tip voor iemand in de omgeving van Rijpwetering??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:12

Wij hadden een fijne uit Den Haag :j Naam weet ik niet uit m'n hoofd.

Grijze bak is bij ons zelden vol gelukkig. Maar ze komen elke week legen. Dat scheelt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:14

Mag ik vragen wat het per m2 ook alweer kostte??
En denk je dat dat ook over behang zou kunnen?

Onze grijze bak wordt om de week geleegd, dus wilde nog wel eens aardig vol zitten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:17

Ik heb zelf gespoten bij een vriendinnetje thuis. Ideaal, maar het afplakken is veel meer werk, want het spuit alle kanten op :') Wil je het dan laten doen, of zelf doen?
Je moet om die reden van de stof ook nog een een maand of twee het stofkapje op de rookmelders laten zitten :) Is je dat niet verteld tijdens de oplevering?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:18

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:20

Laten we het over de oplevering maar niet hebben....... We hebben alleen de sleutel gehad.
gebouwd volgens politiekeurmerk. Ik gevraagd naar certificaat. Ja, die heb ik ergens op m'n bureau liggen, komt nog.....
Gebruiksaanwijzingen, nog niet.... enz. Dus nee, dat wist ik echt niet! De stofkapjes troudens zat er nog maar op eentje... Volgens aannemer omdat ze getest waren }:0 We hebben ze gister maar zelf afgeplakt met boterhamzakjes :P

We willen het eigenlijk laten spuiten. Had al wel gehoord van het afplakken.

Ik ga nu gauw boodschappen doen, want moet weer aan de gang :D

Manzano, thanks!! Ik ga vanavond kijken!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:58

Nicolletje schreef:
Even tussendoor, dit is een algemeen & openbaar topic, nieuwelingen zijn hier uiteraard welkom :j
Er zit hier geen ballotagecommissie iedereen te beoordelen :list:

Wel, maar dát is persoonlijk, vind ik het fijn als iemand gezellig meekletst, en niet alleen maar een vraag stelt in de trant van

Hoi ik wil graag advies welke kleur ik mijn vensterbank moet schilderen
hier is een foto

Doei!

Ofzo.

Leuke lamp trouwens. Waar gekocht? O:)

*voelt zich aangesproken*

Ik lees hier wel altijd mee hoor! Maar heb niet altijd iets mee te praten over de onderwerpen die hier besproken worden (bijv. traprenovatie of technische dingen). En ik heb niet altijd de tijd om goed bij te lezen en bij te praten. Maarrrrr ik wil mijn leven beteren hoor haha. Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen van ons interieur. En verder ben ik nu bezig met het opknappen van mijn mooie, oude kast, daar zal ik ook wat foto's van laten zien.

Over afval scheiden: wij wonen in een appartement en er is eigenlijk alleen een aparte papierbak aanwezig. Voor de rest gaat al het afval gewoon in onze prullenbak en de volle vuilniszakken in de container.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:01

Wij moeten trouwens ook altijd betalen voor de grijze bak, die wordt gewogen tijdens het legen en als je alles een beetje goed scheidt dan scheelt dat aanzienlijk in de kosten die we moeten betalen voor de grijze bak!

Ben druk aan het opruimen en dozen inpakken, wat verzamelen we toch veel rotzooi zeg :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:19

Laura1589 schreef:
*voelt zich aangesproken*

Jeetje ik zeg eens wat hoor := Ik heb toch niemand beledigd hoop ik? :wow:

Er zijn ook mensen die denken dat dit een besloten HK-topic is, maar dat is niet waar :n vandaar ook.

Citaat:
Maar heb niet altijd iets mee te praten over de onderwerpen die hier besproken worden (bijv. traprenovatie of technische dingen).

Ik kan op mijn beurt weer helemaal niets met vragen hoe-iets-in-te-richten of welke-kleur-zal-ik-eens-nemen :n
Dat is zo persoonlijk en een kwestie van smaak.
Een tijdje geleden vroeg iemand hier "wat zal ik eens in mijn vensterbank zetten"

Tja weet ik veel 8)7 voor mijn part zet je je opgezette hond erin, dat is zoiets persoonlijks...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:19

_O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:20

:o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:26

Nicolletje schreef:
Een tijdje geleden vroeg iemand hier "wat zal ik eens in mijn vensterbank zetten"
Tja weet ik veel 8)7 voor mijn part zet je je opgezette hond erin, dat is zoiets persoonlijks...

_O- _O- _O-
1 ding is zeker, het zal vast uniek zijn :D!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:28

Ik zou me rotschrikken als ik naar binnen gluurde denk ik :))

Bedankt voor de link Manzano! Kan die in de linkjeslijst? (waar is die??)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:30

Ik vind je wel lief hoor Y;( :D
Mijn grootouders hadden een opgezette roofvogel in de vensterbank, nadat hij zich te pletter had gevlogen tegen de gevel van hun huis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:37

SAKKIA schreef:
Wij moeten trouwens ook altijd betalen voor de grijze bak, die wordt gewogen tijdens het legen en als je alles een beetje goed scheidt dan scheelt dat aanzienlijk in de kosten die we moeten betalen voor de grijze bak!

Ben druk aan het opruimen en dozen inpakken, wat verzamelen we toch veel rotzooi zeg :o

hier betalen we per keer legen ...dat scheelt dus ook onwijs veel als je wel scheid...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:38

Mootje schreef:
Ik vind je wel lief hoor Y;( :D
Mijn grootouders hadden een opgezette roofvogel in de vensterbank, nadat hij zich te pletter had gevlogen tegen de gevel van hun huis.

de buren van mijn ouders hebben 2 van die nepkatten in een mandje in de vensterbank...ook erg...apart >;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:38

Ik heb een klein hartje Y;(

Ow een roofvogel, da's wel apart maar ook weer te mooi om weg te gooien idd.

Mijn ouders gaan dit jaar ook betalen per leging van de grijze. Vooralsnog maken ze zich een beetje zorgen...
(hoewel ze wel alles al scheiden)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:40

Sonja_vR schreef:
de buren van mijn ouders hebben 2 van die nepkatten in een mandje in de vensterbank...ook erg...apart >;)

Mijn moeder vond dat erg leuk altijd... Totdat ze hoorde dat het écht vel en haar was van zielige poesjes en/of konijntjes uit China :=
Toen vond ze het niet zo leuk meer....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:41

Nicolle, is dat bovenop de afvalstoffenheffing? Wat gaan ze dan betalen voor een volle bak?
In Nijmegen betaal je 1 euro per vuilniszak (bij aankoop en niet bij het aan de weg zetten).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:50

Wij betalen echt per kilo! :n
Heb nu ook weer een grote vuilniszak staan, maar ik denk dat die niet in de kliko verdwijnt.
Als we echt zware zakken hebben mag dat nog wel eens bij vriendlief op het werk in een grote container!

De verkopers van onze nieuwe woning hadden ook opgezette dieren in huis. Dus ik loop niets vermoedend van de keuken naar de kamer en krijg zowat een hartverzakking van een opgezette vos die in de woonkamer op de grond stond :o