Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:08

Hoi, dat is lekker in de buurt :)
wie weet kom ik je een keer tegen... moet wel zeggen dat ik nu al weet dat ik alleen een mooiendroogweerrijder ben :D en ben ook niet van de snelheid, maar van lekker rondtoeren en de snelweg neem ik alleen op de terugweg :+
zie hier echt wel wat bikkels die nu nog lekker rijden, zijn jullie dan niet bang voor schade door het strooien? of maak je je motor dan elke keer goed schoon?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:12

Ken zelf ook geen tijscholen die doorrijden met zout op de weg en dus direct deze kou. Zonder handvatverwarming is het bijna niet te doen en kan je zelfs gevaarlijke situaties creeren.
Handjes op het blok is dan wel even lekker :D

Ik hou zelf ook wel van kleurtjes, mijn vorige auto was ook al geel. Voel me op de GS ook veel zichtbaarder dan op mijn oude donkerblauwe kawatje.
Noem hem liefkozend de kanarie :D

Iris: met zout op de weg rij ik niet, maar als het een graadje of 10 is ga ik gerust rijden. Heb wel een goed warm pak en ook handvatverwarming, dat scheelt echt enorm

Blinnii

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:40

Whoe! Ik heb morgen eindelijk weer les, yes :D Nu alleen hopen dat het niet wordt afgelast vanwege het weer..

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:46

wat een luxe allemaal op jouw motor liselot :)
volgens mij is het weer morgen redelijk, dus hoop dat t ook doorgaat voor jou.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:51

Zonder handvat verwarming is inderdaad gevaarlijk wat mij betreft, volledig met je eens Liselot. Maar ook met handvatverwarming is het nog een beetje vragen om gevaarlijke situaties. Als je koud bent is je concentratie gewoon minder. Dat heeft altijd weerslag op je rijden.

Al moet ik toegeven dat ik sowieso een mooi weerrijder ben :+ Motorrijden is mijn hobby, het moet wel leuk blijven. Daarnaast is de motor van mijn vader, en ik mag geen risico's nemen met zijn motor. Op de foto is het niet zo goed te zien, maar de achterband heeft niet zo veel profiel als een normale straatband helaas.

Voor de mensen die nog lessen. Ik geloof dat iedereen dat doormaakt, zo'n periode dat niets meer lukt en je voornamelijk boos bent op jezelf. Ik heb daardoor wat langer dan gepland over mijn rijbewijs gedaan, maar het komt goed. Echt waar. Ontspanning is het code woord. En voor de slalom, naar de gaten tussen de pionnen kijken, niet naar de pionnen. Maar dat heeft de instructeur vast ook al gezegd.
Iedereen succes bij de lessen!

21 februari staat het eten gepland in Utrecht, wie gaan er nog steeds mee?

Plieza (Lisa)
Goldie
Snoevie
Angelkisssss
Ovb pluche_pluus (werkt tot 17u)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:08

Tegenkomen zal een beetje lastig gaan. Ik zit op het moment voor een tijdje in Denemarken, maar als ik in Nederland ben (zal aankomende mei zijn) ga ik het je laten weten! Sowieso wil ik thuis zijn als de Motor Forum Mega Meeting georganiseerd wordt en we hopelijk met een klein bokt-clubje naar Veenendaal kunnen :D

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:48

haha ach zal toch niet eerder dan mei een motor hebben, dus komt goed uit :-)
zal eens googelen wat dat is in veenendaal ... ken het niet.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:58

Ik ben 2 jaar terug naar de mfmm geweest, zit zelf ook op mf.
Hoop testosteron bij elkaar ;)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:25

dus heeeeeel veeeeel motoren bij elkaar, met veel geluid... ?? is er dan vanalles te doen of is het elkaars motor bewonderen en daarna een ritje met zn allen??
zal vanavond wel eens googelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:28

Lijkt me wel leuk om erheen te gaan!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:02

googlen wil niet echt :P In dit geval moet je even youtuben op MFMM.

Ja heul veul motoren bij de macdonalds op de parkeerplaats. Indd een hoop testosteron pluus :P Het is gewoon een bunch bikes bij elkaar en dan wordt er vaak wat gestunt (vaak ook meteen afgestraft door de pliesie :P ), en voor de liefhebbers een rit. Maar ik denk niet dat ik aan die rit ga meedoen, ben veel te bang dat ik mensen in de weg ga zitten en het is infested met pliesie. Ik ga er denk ik heen om wat oude bekenden op te zoeken die door heel het land wonen en nieuwe mensen te ontmoeten. Natuurlijk is het leuk voor al die mannen als we daar met een groep vrouwen aan komen zetten.

Ik was begonnen met motorforum, maar tegenwoordig lees ik alleen maar mee. Dat haantjedevoorste gedrag mot ik niet zo :P

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:22

haha, ja mannen en vrouwen..pfff := tegenwoordig staat de politie bij elke rit of evenement :(
mocht ik een motor hebben ga ik ook :D
vriendje is echt van de harley's, dus vaak alleen ritten met harleys... en allerlei beurzen. Nu organiseert hij ook de beurs in Rotterdam in maart.

net ff op youtube gekeken, maar geen harley te bekennen, misschien toch maar een ander merk motor kopen :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:00

Libiris, ff ter info. Er komen wel degelijk Harleys ;)
Maar meerendeel is inderdaad race model.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:12

BiBiQ schreef:
Libiris, ff ter info. Er komen wel degelijk Harleys ;)
Maar meerendeel is inderdaad race model.

haha, van wat ik zag op youtube was het idd alleen racemodellen... de rest stond vast op de achtergrond ergens ;) jij hebt ook een Harley?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:44

Nee mijn vriend rijdt racer en ik zit achterop. Maar wist het toevallig en dacht dat misschien wel handig was dat je het weet. Dat dat je niet laat tegenhouden om te gaan

Ik moet eerst nog m'n autorijbewijs halen en daarna komt het motor rijbewijs wel.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:49

ik zat ook eerst achterop en dat deed uiteindelijk bij lange ritten behoorlijk pijn aan mijn billen en benen... wist soms geen houding meer...

Succes dan met de auto!

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:26

wat een gave motoren komen hier voorbij zeg!
Vind die R6 mooi!
Niekj_jente: hoe zit jij kwa houding op die motor, ik heb er namelijk ook eens opgezeten en ik kom net met de tenen aan de grond, hoe lang ben jij als ik vragen mag?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:45

Mooie motor Liselot.

Ik heb tijdens lessen ook echt wel de neiging gehad om ermee te stoppen. Maar dan bedacht ik me weer, dan moet ik eeuwig achterop gaan zitten en dat wil ik echt niet. Dus stug blijven doorgaan, komt echt wel goed. En zeggen ik wil op die motor en geen andere omdat ik die te hoog vind.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:51

net filmpjes zitten kijken van de motorforum meeting van afgelopen jaar maar ik denk dat ik lekker oversla en zelf ga rijden. mij te druk :+

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:48

Je gaat ook niet heen om te rijden ;) je rijdt een leuke route heen met je eigen groepje. Gaat daar een rondje lopen, drinkt een milkshake bij de mac.
Duimen dat het mooi weer is, lekkere strakke mannen konten in leren motorpakjes spotten en mooie motoren kijken :D
Daarna weer leuke route terug rijden :)

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:52

Pluche_pluus ik mis de like button voor jouw reactie haha. Alhoewel de meeste mannen op motoren niet zo heel hot zijn. De motoren zijn vaak knapper. <3

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:28

pluche_pluus schreef:
Je gaat ook niet heen om te rijden ;) je rijdt een leuke route heen met je eigen groepje. Gaat daar een rondje lopen, drinkt een milkshake bij de mac.
Duimen dat het mooi weer is, lekkere strakke mannen konten in leren motorpakjes spotten en mooie motoren kijken :D
Daarna weer leuke route terug rijden :)

Haha en het is altijd een verrassing als ze hun helm afzetten :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:33

Hahahah ik mis ook de like-knop bij pluus haar reactie. Ik ga wel hoor :D Er loopt toch wel wat lekkers tussen en loopt t niet, dan rijdt t wel :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:54

Niks voor mij ook denk ik... En niet naast de deur, ga ik liever zelf een toertje maken :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:20

gelukkig heb ik al een eigen man in een motorpak en bij behorende motor :P