SaskiaB schreef:Ik vind bijna dat ik vlees bij de slager moet kopen, vanwege de kwaliteit, maar ook vanwege mijn werk. Ik doe de marketing voor o.a. de grootste club slagers in Nederland en ik werk zelf mee aan de ondergang van de kleine ondernemers. Dat lijnt niet met elkaar. Daarnaast werkt mijn vader als rechercheur en controleert het dierenwelzijn, van die verhalen word je ook niet gelukkig.
Nu eet ik niet iedere dag vlees dat scheelt. En met een groentewinkel in de familie, krijg ik mijn groente en fruit ook al voor niets.
Feit is; ik wil goedkoper, maar ook bewuster.
Zo sta ik er dus ook in, ik kan echt niet begrijpen dat mensen goedkoop vlees willen, terwijl ze weten dat de beesten die zij opeten daarvoor boeten.
Mede daarom eten wij heel weinig vlees. Af en toe gehakt en af en toe biologische spekjes of worstjes.
Ik weet niet of het dit topic was, maar ik heb weleens gelezen dat het vlees van de slager minstens net zo 'biologisch'/verantwoord is als het biologische vlees uit de supermarkt. Kun jij daar meer over vertellen SaskiaB? Want dan loop ik graag een extra rondje door het dorp.