Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:00

Zijn er hier ook mensen die hun vlees bij de slager halen, dus niet in de supermarkt.
Ik wil eigenlijk liever daar mijn vlees gaan halen, maar ja de aanbiedingen in de supermarkt zijn wel beter plus dat ik tijd bespaar als ik alles in 1 winkel haal :D

Verder ben ik er inmiddels achter dat een supermarkt in het appartementencomplex waar je woont, niet goed is voor je portemonnee :+ even dit vergeten, even dat vergeten en ondertussen ook nog andere dingen meepakken...

Nu ga ik hamsteren *\o/* :')

annastasia

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:03

Vandaag ook al weer 14,- bespaard bij de AH.
Oa milk&fruit, boter, brood en kattenvoer.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:04

Ik haal weleens vlees bij de slager. Ligt er maar net aan of het duurder is. Ik wil alleen diervriendelijk vlees en vroeger had ik een slager die eigen limousine koeien op een wei had lopen en die ook zelf deed slachten. Het rundvlees was daar goedkoper, lekkerder en diervriendelijker dan uit de supermarkt. Maar helaas ik ben verhuisd en hier zit niet zo'n slager. Maar een beetje op de aanbiedingen letten, vaak 35% korting scoren bij de super en verder eet ik weinig vlees en goedkoop vlees. Dus bio gehakt, bio spekjes etc. Dat is allemaal nog wel te betalen. En dan eens in de zoveel tijd een goede scharrelentrecote van de slager.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:22

Ik vind bijna dat ik vlees bij de slager moet kopen, vanwege de kwaliteit, maar ook vanwege mijn werk. Ik doe de marketing voor o.a. de grootste club slagers in Nederland en ik werk zelf mee aan de ondergang van de kleine ondernemers. Dat lijnt niet met elkaar. Daarnaast werkt mijn vader als rechercheur en controleert het dierenwelzijn, van die verhalen word je ook niet gelukkig.

Nu eet ik niet iedere dag vlees dat scheelt. En met een groentewinkel in de familie, krijg ik mijn groente en fruit ook al voor niets.

Feit is; ik wil goedkoper, maar ook bewuster.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:25

Ik kom hier ook even meelezen voor wat tips. O:)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:30

Het vlee svan de slager hier is stukken lekkerder dan het vlees uit de supermarkt, maar helaas ook een heel stuk duurder..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:33

mijn slager is een bekende die ook paardrijd :D Hij heeft regelmatig aanbiedingen en dan krijg ik er vaak noig wat bij zovan dat gaat morgen over de datum of dit moet je echt eens proeven ed :). Maar meestal toch naar de super hoor. Tenzij die aanbieding dus echt beter is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:37

leonie87 schreef:
mijn slager is een bekende die ook paardrijd :D Hij heeft regelmatig aanbiedingen en dan krijg ik er vaak noig wat bij zovan dat gaat morgen over de datum of dit moet je echt eens proeven ed :). Maar meestal toch naar de super hoor. Tenzij die aanbieding dus echt beter is.

Nijkerk? ;-)

Ik had laatst weer eens biefstuk van de AH, :r
Wat smerig, die taaie lappen.
Liefste heb ik vlees van eigen beest, maar ja die is er niet altijd in de DV.
Anders ga ik vaak naar de keurslager

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:38

Nee geen nijkerk. Bij eindhoven in de buurt :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:39

Geldrop?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:26

Bij de boer zelf kopen is ook nog een optie. Zeker rundvlees is bij veel boeren te koop voor een goede prijs. Maar dan heb je wel zo'n pakket van 10-15 kg in je vriezer. Sinds ik kip bij de boer heb gehaald koop ik bijna geen kipfilet meer in de supermarkt (ook niet de biologische) wat een verschil in smaak zeg, en ik weiger 25€ per kilo te betalen voor ingespoten water. Ik eet ook geregeld lamsvlees, dat schijnt een van de weinige sectoren te zijn waar geen bioindustrie voorkomt en ik vind het erg lekker.
Groente en fruit haal ik zo in de zomer ook veel op de markt, staan allemaal boeren uit de omgeving, het is goedkoop en lekker vers van het land. En vaak dingen die snel op moeten en dan bijna niks kosten. Op zaterdagochtend vind ik dat prima want in het weekend heb ik toch wel tijd en zin om 3 dozen aardbeien schoon te maken en door smoothies en toetjes te doen, courgettebloemen te frituren etc.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:35

Hmm ja de markt hier is altijd door de weeks als ik werk :( Dus dat valt af.

Uhm ja emma jij kent hem ook? Hij woont tegenover de stal waar ik sta. Kom der nog al eens rijden als onze bak verzopen is :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:40

Als het J.R. is wel ;-). Heb lange tijd in Geldrop gewoond. Ken hem via de vriendin van een van zijn broers en via mijn ex-man. Aardige vent en prima slager.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:41

Ja dat is hem hahaha. Hele geschikte gast :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:43

Wat is de wereld toch klein...mis het nog steeds daar... (zal nu weer on-topic gaan :o )

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:45

ahum ja. Goed plan hahahaha

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:53

bij de makro hebben ze nu ook de wittereus in de aanbieding. Pak van 6,3 kg van 21,99 voor 9,99 (incl btw) dat is wel een mooie aanbieding. Ga er van de week denk ik maar even langs.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:15

Bij de big bazaar deze week 5 liter vloeibaar wasmiddel van Robijn voor 9,99

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:29

ik koop mijn vlees altijd bij de slager, zit in buurtschap en slacht zelf. Ook bij de slager kan je goedkoop winkelen. De prijs van bv verse worst en slavinken zijn hetzelfde als bij de supermarkt.

Voor morgen weer een lijstje gemaakt. Koken met de aanbiedingen mee scheeld veel geld, en nadenken wat moeten we nu weer eten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:35

Makro ben ik een paar keer geweest, maar was elke keer honderden euro's kwijt. Daar kom ik dus niet meer :n
Enige was dat ik een hele mooie deal met mijn wasmachine en droger heb gekregen!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:05

SaskiaB schreef:
Ik vind bijna dat ik vlees bij de slager moet kopen, vanwege de kwaliteit, maar ook vanwege mijn werk. Ik doe de marketing voor o.a. de grootste club slagers in Nederland en ik werk zelf mee aan de ondergang van de kleine ondernemers. Dat lijnt niet met elkaar. Daarnaast werkt mijn vader als rechercheur en controleert het dierenwelzijn, van die verhalen word je ook niet gelukkig.

Nu eet ik niet iedere dag vlees dat scheelt. En met een groentewinkel in de familie, krijg ik mijn groente en fruit ook al voor niets.

Feit is; ik wil goedkoper, maar ook bewuster.

_/-\o_
Zo sta ik er dus ook in, ik kan echt niet begrijpen dat mensen goedkoop vlees willen, terwijl ze weten dat de beesten die zij opeten daarvoor boeten.
Mede daarom eten wij heel weinig vlees. Af en toe gehakt en af en toe biologische spekjes of worstjes.

Ik weet niet of het dit topic was, maar ik heb weleens gelezen dat het vlees van de slager minstens net zo 'biologisch'/verantwoord is als het biologische vlees uit de supermarkt. Kun jij daar meer over vertellen SaskiaB? Want dan loop ik graag een extra rondje door het dorp.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:08

Ik ging persoonlijk liever naar de slager voor een gewoon stukje vlees dan dat ik biologisch uit de supermarkt haalde..... Temeer ook om de kwaliteit/smaak. Heb van dichtbij biologische bedrijven gezien, en dan denk ik soms wel eens, hebben zij het nou werkelijk zoveel beter.....?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:14

De accounts waar ik voor werk (de keur) kan ik best wat over zeggen, maar daar moet ik dan even voor zitten. Ik ga toevallig met een slager aan de slag die met een reeks in de krant wil beginnen waarom het vlees bij hem duurder is dan in de supermarkt. Misschien is dat tzt leuk om te lezen.

Sowieso zitten er in vleeswaren van de supermarkt veel meer hulpstoffen dan in de vleeswaren van de (keur)slager. Ik zal dat stukje eens opzoeken.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:41

Ik weet overigens niet of dit het juiste topic is voor die 'discussie' :D

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:52

Die discussie is al een paar keer gevoerd ;). Want de een walgt van kiloknallers en de ander komt dolenthousiast melden dat je nu een hele kilo kipfilet voor maar 5 euro hebt bij de c1000 (ik zeg maar wat ik zit niet zo in de kiloknaller prijzen). Net als dat de een gezond en of lekker eten een stuk belangrijker vindt dat de ander en dus op andere dingen bezuinigd. Ieder zijn ding! Bovendien bezuinigd de een uit bittere noodzaak en de ander meer omdat degene het geld liever aan andere uitgeeft.
Ik bezuinig bijvoorbeeld omdat ik iedere maand veel wil sparen, dat is anders dan wanneer je gewoon niet meer te besteden hebt.
Maar gezien er toch een hoop mensen zijn die én diervriendelijk vlees willen en goedkoop boodschappen willen doen vind ik informatie daarover wel on topic. Want bij de slager is het vaak wel goedkoper dan het biovlees in de supermarkt. Kan overigens ook een fijne middenweg zijn voor mensen die biovlees te duur vinden maar wel iets beter willen en kunnen betalen dan de plofkip.