E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:00

Ik ben sinds vandaag ook een trotse bezitter van een Kobo Aura *\o/*

Mijn Glo wordt van de week opgehaald, die heb ik via MP verkocht :)

Ik was bij mijn Libris boekhandel geweest en zou gebeld worden als ze de Aura binnen hadden. Toen dat telefoontje van de week kwam, mijn Glo op MP gezet om te kijken of ik die en beetje leuk kon verkopen.
De biedingen liepen al snel op tot over het minimum bedrag dat ik ervoor zou willen hebben.
Toen dus naar de boekwinkel gegaan, naar de Aura gekeken en ik was verkocht!
Die net grotere bladspiegel is net dat beetje comfort extra en het zachtere Comfort light bevalt ook nu al.

Ik geloof dat ik nog meer ga lezen!

SteffiiY

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:38

hier nog steeds blij met me sony :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:39

Ha, nog een Aura erbij, hij is gaaf hè Marije :)

Maarreh... dat extra lezen gaat toch zeker niet van Jippeldepip zijn tijd af :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:59

Hij is idd erg gaaf. Ik heb die heel donkerbruine, welke heb jij? Beeld is echt nog scherper, ik kan hier met kleinere letters comfortabeler lezen. En de net grotere bladspiegel is ook wel fijn.

Jip komt niets te kort hoor, al ziet die mij met dit weer liefst alleen met een voerkruiwagen en vooral niet met een zadel aankomen :))
Het extra lezen gaat voornamelijk van mijn slaaptijd af momenteel...
Of tussen het werken door, ipv internetten met mijn mobiel, als ik een tijdgat heb tussen twee klanten ofzo.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:35

Marije wat had je gekregen voor je glo? gewoon nieuwschierig
en is het beeld van je Aura echt zoveel beter dan de Glo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:31

Die bolle van mij hoopt vooral op lekkere koude, sappige appeltjes :P

Ik heb ook de bruine :j

Viel me wel een beetje tegen toen ik hem uitpakte, echt bruin vind ik hem niet -O-

Heb hem nu al een paar weken maar lees niet zo heel vaak. In het donker wel en dan altijd op de stand met het minste licht, en dat is nog zat, zou soms best nog wel iets minder willen kunnen proberen :P

Ik vind het een hele mooie maat zo, en lekker scherp, fijn Home-scherm... en hij houdt ook wel fijn vast.
Heb er voor mijn verjaardag een sleep-cover bij gekregen.... maar hoe werkt zo'n ding nou eigenlijk :?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:54

Hier was het gewoon ereader erin klikken en klaar.
Heb je wel je instellingen voor autimatische slaapstand goed staan?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:43

Mijn Sony PRS T1 is afgelopen dinsdag gecrashed en niet meer aan de praat te krijgen. Aan - uit knop, zachte reset, harde reset, combinatie van toetsen ingedrukt houden, aan de laptop gekoppeld... opnieuw opgeladen en alle stappen ook nog eens geprobeerd terwijl hij aan het stroom lag, maar niks, noppes, nada. Hij kwam niet verder dan opening book en daar bleef de laad balk gewoon blanco :( .

Enfin, bon opgezocht en gisteren naar Dixons gegaan en ze mochten me van Sony uitbetalen dus nu heb ik een PRS T2 :D .

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:52

Ik heb ook de kobo glo wat een super ding en s,avonds kan je gewoon nog lezen heerlijk het lichtje leest heerlijk

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:40

Vikki:dat is nog eens snelle en goede service! Veel plezier met je nieuwe reader :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:13

oohw zie dat veel mensen toch overstappen naar de aura. Zit ook te dubben. Ben heel blij met mijn Glo, maar het nadeel vind ik wel dat het licht op de laagste stand nog steeds heel fel is. Dat is mijn grote irritatie eigenlijk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:47

Ik ken de Aura helemaal niet, wat is precies het verschil met bijvoobeeld de Glo?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:53

Ik voel me zo'n gierige student, ik heb gewoon een lampje voor mijn kobo touch gekocht. Praktisch en ik hoef geen nieuwe e-reader :')

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:55

Er is er toch maar 1 die haar kobo glo ingewisseld heeft voor de aura? Ik ben nog super blij met mijn glo, gaat voorlopig nergens naartoe, behalve dan steeds met mij mee ofcourse.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:29

@ stef ik weet dat er op youtube een filmpje is waar ze de glo en aura naast elkaar leggen en vergelijken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:38

Aura is een kleine inch groter, schermresolutie is hoger, licht is iets zachter/geler van kleur en kan meer gedimd worden dan de Glo.
En het uiterlijk is iets anders.
Ik heb zelf ook het idee dat hij sneller reageert dan de Glo, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook zo is.
Ik ben er iig happy mee, geen spijt van mij omruilactie.
Geld voor mijn glo is binnen, zag dat ik er inmiddels nog meer voor had kunnen vangen, want de biedingen liepen sinds vandaag weer op op MP.

Dus mocht je je Glo willen verkopen, net onder de 100 euro moet die wel op kunnen brengen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:10

Ik ben het gewoon ontwend om een papieren boek te lezen :') . Is een dik boek, kreng is hartstikke zwaar en heeft geen lampje in de bladzijde, hartstikke onhandig nu partnerlief wil slapen :)) . Heb wel ooit een klemlampje voor op m'n boek gekregen, maar er is geen beweging in het lichtknopje te krijgen en de batterij zal wel leeg zijn 8-) .

Gelukkig heb ik de andere delen van de serie in e-bookformaat +:)+ .

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:38

Zeg willen jullie nu ophouden mij lekker te maken voor de Kobo met lampje!!!! }>

Lijkt me heerlijk niet een lamp aan te moeten doen om lekker 's avonds te lezen......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:48

Lijkt mij ook. Maar mijn ereader is verder nog heel erg prima na een paar jaar gebruiken, dus verder heb ik werkelijk geen enkele reden voor een nieuwe :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:02

Ik heb een heel fiijn leeslampje. Ik klik hem op mijn hoes en hij is heel soepel. Kan hem alle kanten opdraaien. En fijn voor mijn ogen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:39

hier ook nog een ereader die het super doet... maar wel zonder lichtje.
Donderdag was ik bij de action en daar hebben ze nu nieuwe ereader lichtjes. Die zitten steviger erop dan die oude dingen. Alleen komt hij bij mijn ereader (sony prs650) een beetje op het beel te zitten.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:11

Margee schreef:
Zeg willen jullie nu ophouden mij lekker te maken voor de Kobo met lampje!!!! }>

O:)

Gelukkig voor jou heb ik 'slechts' de Sony PRS-T1 met een klein lichtje dat je boven je tekst hangt :D . Als deze reader de geest geeft ga ik voor de Kobo Aura of wat er tegen die tijd ook is. Maar om de Sony nu effe bewust te slopen, neuh, dat gaat me wat ver 8-) , daar was ie ook te duur voor.

Wat ik nu vooral heel onhandig vind is het formaat en gewicht van dat papieren boek nu mijn rechter kant niet goed meer functioneert, die reader is zoveel handzamer :j .

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:50

arabella2000 schreef:
hier ook nog een ereader die het super doet... maar wel zonder lichtje.
Donderdag was ik bij de action en daar hebben ze nu nieuwe ereader lichtjes. Die zitten steviger erop dan die oude dingen. Alleen komt hij bij mijn ereader (sony prs650) een beetje op het beel te zitten.

OEW.. dit vind ik leuk om te horen. ik fiets morgen even naar de action :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:10

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:08

Ik heb geen ervaring met een kobo of een sony. Zelf heb ik de tolino shine uit duitsland gekocht. Een hele fijne reader. menu snap ik nog niet helemaal door t duits, Maar de boeken krijg ik er wel met gemak op en dat is fijn. Met verlichting dus leest ook heerlijk in het donker.